Da forsetter jeg innkjøringa med å kjøre som jeg har gjort hitill, med litt høyt og varierende turtall

Skal man være forsiktig med een ny sykkel eller skal man gi gass så det holder fra dag en?AndreasB skrev:Må bare si at "offtopic"-delen av svar i denne tråden har overtatt hele tråden.
Har gått fra et konkret spørsmål til "Hvordan kjøre inn min sykkel".
Motorbrems fører IKKE til at olje blir sugd UT fra sylinderen.TheHaughom skrev:Jeg vil si du kan øke turtallet må når du har kjørt 20 mil... Opp mot 8000 skal gå helt fint på en slik sykkel :-)
Når det gjelder motorbrems er det absolutt anbefalt å gjøre mye av. Gjerne fra like høyt turtall som du akselererer i!
Dette er også beskrevet i artikkelen på http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm" onclick="window.open(this.href);return false; som er henvist til i første post i denne tråden.
Motorbrems fører bl.a. til at olje blir sugd ut fra sylinderen, sammen med metallspon (som skader stempelringene).
Har du vurdert å snart foreta et oljebytte?
Tror ikke det e akkurat det de mener, men at du bør ikke vente lengere enn til 1000kmlasse_hansen skrev:
Men ifølge håndboken, og forhandler så bør jeg ikke ha oljeskift før ved 1000km.. Hmm
Men GTX er en olje beregnet for bilPollti skrev:Sikkert fordi mineraloje er billig ? Jeg kjører inn på hva den er levert med og så er det rett over på Castrol GTX fullsyntetisk. En 3 liter koster like mye som en god Braastad
Å la motoren stå å puttre på tomgang til den når driftstemp, før vær gang du skal ut å kjøre er både upraktisk og unødvendig!LordShaft skrev:Som det er blitt nevnt tidligere i denne tråden, så er sykkelen min anbefalt å kjøre på svingete vei. bruke girene mye og ikke presse for hardt. Den skal også oppnå driftstemp før du kjører avgårde i innkjøringsperioden.
Sykkelen min er elektronisk sperret til 9000rpm de første 1000km. De fjerner sperren på første servicen (slik jeg forstod det)
Hva som er best eller ikke, har jeg ikke peiling på. Men tviler på en gjør noe gale ved å følge rådene fra fabrikken
LordShaft skrev:Jeg også reagerte litt på det med driftstemp! Jeg lar den stå å gå i ca 1 min før jeg suser avgårde! Å stå der til den blir varm er det flere som mener er feil![]()
Sendt med Note2