Daglig rengjøring av MC ?
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Re: Daglig rengjøring av MC ?
Bruksanvisning??...Phø...nei DET leser man da ikke!!....Hageslangeforeningen bruker ikke HS, eneste høytrykk jeg bruker, er høytrykksluft fra kompressor for å tørke sykkelen :)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Hvis alt tenkelig og utenkelig som kan gå galt til ethvert verst tenkelig eller utenkelig tidspunkt, da er det på tide på å lese bruksanvisningen...Globe skrev:Bruksanvisning??...Phø...nei DET leser man da ikke!!....

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Du vet da vel at hageslangen ikke skal henge ute med vann i når det er frost...Godtvoksen skrev:Vel - tanken var vel å stikke innom bensinstasjonen i bygdesentrumet vårt, og putte på en tier, for så spyle av med varm høytrykksspyler..:-) Nå er det nattefrost, slik at hageslangen fryser til is og da er det ganske tungvint å tine den opp igjen.Dortmunder skrev:Jeg vasker også med svamp.... og vannslange. Effektiv og relativ fort gjort. I alle fall hvis du må rigge opp HT først. Så jeg vil tippe at det er like fort å går over med en svamp eller å bruke HT.
Men, ut i fra det de fleste skriver så advares det til en viss grad mot dette.

Selvsagt vet jeg det av dyrekjøpt erfaring. Jeg skrur alltid igjen utekrana og kobler fra slangen om vår/høst. Det hindrer ikke frost i slangen med mindre du tømmer den helt og tar den inn...Zahir skrev: Du vet da vel at hageslangen ikke skal henge ute med vann i når det er frost...Hilsen en med fagbrev som rørlegger..
Vannet skal stenges inne om høsten før frosten kommer, slangen tømmes og ikke taes i bruk igjen før det blir varmegrader, med mindre du har "vannutkaster" som stenger for vannet inne hver gang du stenger krana på utsiden.

- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Stemmer det GV, og det samme gjelder håndtering av ...hageslangerGodtvoksen skrev:Det hindrer ikke frost i slangen med mindre du tømmer den helt og tar den inn...

Det blir jo bare teori det Globe, her nede har vi ikke frost lengre...Globe skrev:
Stemmer det GV, og det samme gjelder håndtering av ...hageslanger![]()

-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Daglig rengjøring av MC????? nææ....en gang i mellom hvis det skal være bra vær en stund...4-5 ganger i sesongen tenker jeg...sist var i september.. 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Spørsmålet var stilt 14 mars når det var mye salt på veiene her nede, og da var daglig rengjøring et must..mekkern skrev:Daglig rengjøring av MC????? nææ....en gang i mellom hvis det skal være bra vær en stund...4-5 ganger i sesongen tenker jeg...sist var i september..