Cafe raceren "Twisted V"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei igjen

Først; fint å "Ha deg tilbake" igjen tomsnes:-)
Jeg har hatt noen koselige dager med "twisted Vèn" i det siste...

Først av alt; jeg klarte ikke å la være; hun måtte på hjul bare for å kunne prøvesitte litt i vintermørket:-) Men felger er ikke påbegynt enda, så jeg tenker på å lage meg noen stålstøtter som midlertidige "hjul" Trenger den i riktig høyde for å bestemme fotpinne plassering osv osv...
Men det er godt å se den uten tau i taket:
på hjul.jpg
Så har jeg glassblåst og lakket radiator med radiatorlakk i selve registeret og silkematt lakk på sider og topp..
tomsnes og jeg ble også enige om et jeg ikke burde sette på alt det blanke på denne.. la den være så enkel og diskret som mulig
(lager nok et litt tøft "galler" til den, om ikke annet for å beskytte den mot spurv osv) :roll
radiator.jpg
Måtte så smått begynne på innsugene i dag også... Ingenting er som et glass rødvin og en polermaskin :D
innsug polert.jpg
Men jeg har vært på skattejakt hos en lokal skraphandler som hadde litt aluminium i en container:
alu.jpg
Så da har jeg begynt å lage nytt panel til varsellampene til blink, oljetrykk osv...
Tenkte jeg skulle ha små diskrete lysdioder i en polert aluminiumsramme. Så jeg har grovkuttet ut 2 like plater i 12mm aluminium.
Planen er å bore forsenkede hull til diodene og frese ut kanaler til kabler i den ene plata og skru de sammen så det ikke blir noen synlige ledninger bak...
Her avbildet sammen med det originale og alt for store panelet:
lyssignal plate.jpg
Blir gøy å begynne å bygge opp igjen nå kjenner jeg :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Dette blir BRA!!

Håper du ikke har gitt opp å få tak i orntlig fine eikefelger?
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

MaxTron skrev:Dette blir BRA!!

Håper du ikke har gitt opp å få tak i orntlig fine eikefelger?

Hei og TAKK for ros!!!

Det med eikefelger er litt vanskelig siden det er kardang... Jeg har sett litt på de felgene jeg har og funnet ut at jeg ikke er kar om å bygge om disse til eikefelger enda..
Men jeg er svanger med en tanke på hvordan jeg kan strippe navet og maskinere ringer til å feste std lengde eiker. så får jeg kjøpe felgring som passer..
(bonus er jag kan tilpasse navet til skivebrems bak samtidig:-))
Foran er det jo ikke så stort problem..Men vil ikke ha "orntlig" felg der og ikke bak...
Men dette kommer under neste års funderinger.... :-)
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Twister skrev:
MaxTron skrev:Dette blir BRA!!

Håper du ikke har gitt opp å få tak i orntlig fine eikefelger?

Hei og TAKK for ros!!!

Det med eikefelger er litt vanskelig siden det er kardang... Jeg har sett litt på de felgene jeg har og funnet ut at jeg ikke er kar om å bygge om disse til eikefelger enda..
Men jeg er svanger med en tanke på hvordan jeg kan strippe navet og maskinere ringer til å feste std lengde eiker. så får jeg kjøpe felgring som passer..
(bonus er jag kan tilpasse navet til skivebrems bak samtidig:-))
Foran er det jo ikke så stort problem..Men vil ikke ha "orntlig" felg der og ikke bak...
Men dette kommer under neste års funderinger.... :-)
Finns vel noen modeller som har eikehjul orginalt??
Huggeri inn og utland, og den guruen du snakka om kan vel være en måte å spore opp sånt på??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av ArcticTiger »

Rødvin? Så nå mest ut som rødsprit spør du meg :lol

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Har googla litt, og ser at æ tok feil i mine antagelser om at CX'n først ble levert med eikehjul, og at støpte felger kom etter hvert. Den hadde vist sånne felger fra først modell, men det har selvfølgelig du visst hele tiden :redface

Traff forresten en nær slektning på ei ferge her i fjord. Det var en noe skabbete utgave av denne:
Bilde
Den lyder det fantastiske navnet: Honda GL500 SilverWing Interstate
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

hehe... en gang skal jo være den første MaxTron :-J

Men jeg visste jeg hadde sett en med eikefelger...
Denne er bygget opp med cx500 nav og cb400 felgringer.. vet ikke om det med eiker å få kjøpt i ønskede lengder..
Så jeg tror jeg vil sette opp prosjekt eikefelger på neste års vinterprosjekt :-) ( så fikk jeg plutselig et stort behov for en delehode til fresen/dreiebenken..)
y801dromedaris.jpg
Noen ganger lurer jeg på om hva som får meg til alltid å kjøpe noe som ikke er slik jeg vil ha det!?! :scratch
Det må jo henge sammen med at jeg er livredd for å ikke ha noe å gjøre...
Både MC og båtlivet foregår mest på sommeren, så da kan vinteren bli lange, PMS er jo utbredt ser jeg! Men det hjelper veldig på, når en kan pusle med sykkelen gjennom vinteren også...
Så har jeg plutselig ikke bare en sesong med båt/sykkel men 2... en kald og en litt varmere..

Fant forresten en på nett som iallefall burde finni seg et annet utgangspunkt:
cx5004.jpg
De har jo tilogmed snudd motoren feil vei...
CXèn er jo æresmedlem i HTTA ( Honda Transverse Twin Association ) og skal kjøres slik:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

He-he ja man lærer så lenge man lever ;e

Her er jo også en litt spes kreasjon fra Honda, ble vist aldri noe suksess...
Bilde

Hvaslags planer har du med deleskiva da? Du skal vel ikke begynne å lage tannhjul?? :oh
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

MaxTron skrev:He-he ja man lærer så lenge man lever ;e

Her er jo også en litt spes kreasjon fra Honda, ble vist aldri noe suksess...

Hvaslags planer har du med deleskiva da? Du skal vel ikke begynne å lage tannhjul?? :oh
Den var jo litt spes ja... Nå er ikke jeg en dreven sjåfør, (fikk jo lappen sist høst!! :redface ) men jeg tror jeg ville vært litt betenkt med fyke av gårde uten for-bremser... Eller kanskje den har slik felgbrems som på tråsykkel?? :lol

Tenkte kanskje dette var en fin mulighet for å komme opp med et behov... Jeg må jo strengt tatt bore hull til eiker i det modifiserte navet fra CXèn ..kan vel ikke bare bore de sånn ca fra hverandre heller :scratch
Så jeg ser for meg å dreie to "ringer" i alu. som kan festes til original navet og så bore hull til eiker rundt hele ( ved hjelp av delehode :-J ...
Da kan jeg jo også lage den ringen på babord side med feste for bremseskive... (oops.. litt båtlengsel kom inn...)
i samme stykke :scratch
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Twister skrev:
MaxTron skrev:He-he ja man lærer så lenge man lever ;e

Her er jo også en litt spes kreasjon fra Honda, ble vist aldri noe suksess...

Hvaslags planer har du med deleskiva da? Du skal vel ikke begynne å lage tannhjul?? :oh
Den var jo litt spes ja... Nå er ikke jeg en dreven sjåfør, (fikk jo lappen sist høst!! :redface ) men jeg tror jeg ville vært litt betenkt med fyke av gårde uten for-bremser... Eller kanskje den har slik felgbrems som på tråsykkel?? :lol

Tenkte kanskje dette var en fin mulighet for å komme opp med et behov... Jeg må jo strengt tatt bore hull til eiker i det modifiserte navet fra CXèn ..kan vel ikke bare bore de sånn ca fra hverandre heller :scratch
Så jeg ser for meg å dreie to "ringer" i alu. som kan festes til original navet og så bore hull til eiker rundt hele ( ved hjelp av delehode :-J ...
Da kan jeg jo også lage den ringen på babord side med feste for bremseskive... (oops.. litt båtlengsel kom inn...)
i samme stykke :scratch
Dette er nok en prototype, var vel ikke tanken å kjøre uten frambrems nei.
Er ganske lite å finne om denne sånn på sparket, men vist du er interessert er det bare å google ivei på NS 750 :terge

Høres ut som du har ei god og kreativ plan!! :\m/:
Vist det ikke er nok gods i navklokka til å dreie ett par ringer for å krøke eikene i ut ifra den...?
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei igjen :-)
Det har skjedd litt lite i det siste, men litt progresjon er det hele tiden :-)

MaxTron; Jeg googlet litt den NS750èn!!! hvor kult er ikke det da!!! MÅ HA!! Med det finnes jo nesten ingen av de heller... :sk?

Men jeg har foruten å bruke tid på å google mc-porno fått satt på klokkene:
klokker.jpg
Så har jeg fiklet litt til på den holderen til varsellysene som skal mellom klokkene. Jeg bestemte meg for 8mm dioder fra Elfa så jeg laget 8mm huller i plata og freste ut nesten hele innmaten av den undre platen.. Da kan den fungere som både boks og kjøler for motstandene til diodene.
lampeholder.jpg
Og endelig: motoren er lakket opp... litt jobb å få en alle mulige kriker og kroker rent nok uten å glassblåse. Men jeg er livredd for å få glass sand i motoren =;
så jeg legger inn et par utsnitt.
Legg merke til den utrolig tøffe oljetemp måleren jeg fikk tak i i Tyskland.
Fant et firma som har over 2000 deler til CX!! også heter det cx-chop også da!! :\m/:

Men i morgen kl 06.00 blir jeg hentet av tomsnes Da blir det mange timer i bil ( heldigvis en honda..ikke like bra som Jeepen da 8) ) for å hente hans ny innkjøpte MT-01!!! :prop: Det blir spennede!!!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Tysnes »

Dette ser jo kjempebra ut :=D>

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Globe »

God tur i morgen :thumleft

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

dette blir bedre enn nytt :\m/:

God tur i mårra ja!! Spent på bilder av MT'n :prop:
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Banditmannen »

Detta blir bra! Motoren ser jo ny ut! :notworthy:
Har lurt på å skaffe meg en sånn oljetempmåler, ikke fordi jeg har et sterk ønske om å vite hvor varm motoren er, men fordi den ser kul ut! :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39766
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av AJ »

Banditmannen skrev:Detta blir bra! Motoren ser jo ny ut! :notworthy:
Har lurt på å skaffe meg en sånn oljetempmåler, ikke fordi jeg har et sterk ønske om å vite hvor varm motoren er, men fordi den ser kul ut! :knegg
:knegg Kulhetsfaktoren må ikke undervurderes :P :p
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

AJ skrev:
Banditmannen skrev:Detta blir bra! Motoren ser jo ny ut! :notworthy:
Har lurt på å skaffe meg en sånn oljetempmåler, ikke fordi jeg har et sterk ønske om å vite hvor varm motoren er, men fordi den ser kul ut! :knegg
:knegg Kulhetsfaktoren må ikke undervurderes :P :p
:D :D :D ikke sant??

En liten oppdatering er på sin plass. Ikke så store greiene men ting begynner å ta litt mer tid nå som småtteriet skal begynnes på..

Jeg fikk baklyktene fra statene i posten her om dagen. Men det ble litt rart med høyden så jeg modda salen litt... fikk kappet vekk litt av salplata og trekt om litt der bak. Så kom lyktene litt høyere opp og litt mer integrert
baklykt og sal2.jpg
baklykt og sal.jpg
Måtte bare prøve de nye blinkersene også.. så frontlykt og lykteører måtte prøves også..
front.jpg
front2.jpg
Gleder meg til å få på clipon styre og barends speil :D
Motoren begynner å få litt flere deler montert, men jeg måtte finne en måte å beskytte den nakene radiatoren siden det plast/alu greiene ble ofret på caferacerens alter etter en brainstorming med tomsnes...
motor3.jpg
Siden jeg stort sett tenker og ser mc deler i alt om dagen, måtte viften i verkstedet slankes litt...
vifte.jpg
Det var en nesten perfekt størrelse for å bli gjenfødt som CX del
galler på radiator.jpg
Da skal jeg få sveiset fast litt festevinkler og bestemme meg for matt svart eller om jeg skulle nikle den.. Tror egentlig matt svart.. prøve å gjemme hele radiatoren så mye som mulig.. :scratch
I løpet av en ukes tid skal jeg innom han CX guruen og hente meg en -78 tank, venstre ventildeksel, en mindre forskjerm og en ramme jeg kan ta fester til den nye tanken fra.. så da må jeg til å sveise litt til på ramma med lakk arbeid og alt.. :sorry

det vet det for nå :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Virkelig imponerende dette!!

Skulle tru du hadde bygg opptil flere sykkla før, har du det??

Det med gitteret fra varmevifta er HEEELT rett tenkemåte syns æ, man tar det man har/ser muligheter i ting man ser til daglig og skaper sykkel av ting som aldrig har vært tenkt til det!! :thumleft :thumleft :notworthy: :notworthy: :\m/: :\m/:
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Kjellrf »

Morsomt! Synd jeg ikke hadde sett denne tråden før.
Jeg bygde caféracer av min CX500 for 20 år siden.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei igjen..
MaxTron; :redface det er ikke gull alt som glitrer... jeg prøver etter beste evne å få det til som jeg vil ha det, men dette er første prosjektet og jeg ser jo forskjeller på kvaliteten på de som virkelig kan bygge og det jeg knoter ihop.. men jeg er veldig fornøyd med det jeg har fått til enn så lenge..
Jeg pleier å si til barna; "gjør ting fullt og helt og ikke stykkvis og delt"... men er ikke alltid jeg kommer i mål selv.
Uansett så koser jeg vettet av meg og da er hensikten nådd :-)

Kjellrf ; Det var virkelig morsomt å høre om ditt bygge? har du den enda?? Tøft stuk uten tvil! Er det en 750 four sal du har på den når den er hvit??
PS; ser du er fra Sandefjord, det hadde vært gøy å møttes til litt "felgsparking" en gang??
Send gjerne en PM hvis det hadde fristet?

Erik
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Kjellrf »

Hei!
Jeg eier sykkelen fremdeles, men har lånt den ut til fetteren min. Han har "dessverre" satt på de originale delene igjen, men så snart jeg får den tilbake, blir det stripping!
Salen er en CB500 Four sportsal fra 70-tallet. :thumleft

Hadde vært moro å tatt en titt på bygget ditt, har muligens et par triks å komme med.
Har jo hatt CX'en min siden 1982. :-)

Edit: Dette blei gjort med CX'en

frontlykt fra CB750F1, baklykt og bakskjerm fra CB750K2, KN-filter, Laverda tt styre, universale lykteører, Dunstall decibel replica lyddempere/alt. Motad alt i ett... , Sal nr 2 er fra CB550K (når jeg skulle kjøre med passasjer), innerskjerm av ukjent opphav. Lettet for diverse deler.

Dessuten hadde jeg fra før Telefix gaffelstabilisator, stålomspunne bremseslanger og bremseskiver + festebøyle fra CB750/900F.
Gaffelfjører og bakdempere fra Progressive Suspension.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Jompa »

Sykkelen ser ut til å bli skikkelig bra. Æ har stor sans for folk som gjør noe helhjerta, og ikke har "halvgjort e velgjort " som motto.
Ka heter lakken du bruker på motoren ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Bosted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

hei igjen :D
Jompa; Jeg kjøpe en dupont acryl felglakk!! denne skal etter sigende fint tåle tempen på en vannkjølt motor og er også veldig sterk mekanisk/kjemisk... Så det ble bra syntes jeg.. (hvis den det skulle vise seg at jeg har blitt feilinformert, tar jeg bare ut motoren til neste vinter...)

Men jeg har fått hentet en -78 tank og den er stooor!!
Så enten må jeg modifisere salen og tanken, eller se etter noe annet... Salen må i såfall kortes inn litt og tanken kommer så langt frem at jeg kanskje må lage slike "bulker" i fronten så clip on styre får plass ved fult utslag.. ( dette har blitt gjort mye på cafe racere )
Men uansett er den tanken jeg fikk tak i såpass stygg, att sliping og polering av bart metall uttgår og British racing green er igjen aktuellt :-) ...enn så lenge...

Skal få tatt noen bilder i kveld:-)

Erik
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av MaxTron »

Motoren ser ivertfall knall fin ut!!

Å finne lakk som sitter på støpte aluminiumsmotorer er ett stadig tilbakevendende tema i Vmax-kretser (sikkert andre kretser og ;e ) Sjøl har ikke æ kommet så langt med gammelMax'n enda, men veit et det er mange som sier at det eneste som duger er å syregrunne først, gjorde du det??

Brukte du sprøyte, sprayboks eller hva??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1621
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Kjellrf »

Originaltanken til plastikkgrisen synes jeg er akkurat passe stor for en caferacer. Faktisk merkelig fin form også!
Men salen må selvfølgelig tilpasses, så det står i stil. Jeg hadde flaks, og fant 2 saler som passa bra til min.
Ellers rommer tanken 16,5 l , noe mindre bør det ikke være.

Ellers er vel motorlakk et punkt som jeg synes Yamaha ikke har vært på høyde med f.eks Honda.
Faktisk ramla jo lakken av FJ1100'er som hadde gått 10.000 km, husker jeg. Bør ha blitt bedre enn det.
Problemet med lakk på aluminium, spesielt varm aluminium, er at det er imot de fysiske lover at det skal gå bra i lengden.
Rett og slett fordi varm aluminium oksyderer. Og når oksygenet ikke slipper ut, danner det seg et oksydbelegg mellom lakk og aluminium, og etterhvert vil lakken løsne.
Samme skjer om du krommer aluminium. Det vil gå bra hvis du bruker en lakk som ikke er diffusjonstett (men hvem har det?).
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar