Jeg har kjøpt meg sykkel i dag!

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Benny
Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004

Re: Jeg har kjøpt meg sykkel i dag!

Legg inn av Benny »

I går blei sykkelen henta ;e Det var med skrekkblandet fryd jeg dro for og hente den... Har ikke kjørt mye etter velten i fjor og følte meg utrolig rusten på kjøring. Nervene lå tjukt utapå kroppen :sorry Sykkelen sto i Oslo så det var jo ikke lange biten jeg skulle kjøre. Sykkelen var jo ukjent også siden den var splitter ny for meg.... Men det gikk jo bra!! Utpå dagen ringte ei venninne meg og sa at nå skulle vi kjøre meg trygg :=D> Det første som skjer på turen er jo selvfølgelig at jeg kjører meg bensintom( dvs hadde reserven) og batteriet går tomt. Litt uflaks og litt nybegynnerfeil :scratch Vi fikk løpt den i gang da og kjørt til nærmeste bensinstasjon. Etterhvert kom den velkjente fy-søren-detta-er-gøy-følelsen :bananas Utrolig morsom å kjøre den nye sykkelen. Sprek og artig i svinger. Håper vi får et langt samliv sammen :notworthy: Eneste som jeg har funnet som et lite minus er at jeg stadig sklir av setet og sitter på tanken :redface Litt kaldt!! Men det går seg vel til.
003.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Geso
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Legg inn av Geso »

Benny skrev: minus er at jeg stadig sklir av setet og sitter på tanken :redface Litt kaldt!! Men det går seg vel til.
Jeg har sagt det til deg ved flere anledninger:
Du skal knipe beina sammen. :knegg

Ha en fin dag.
:-) Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Det minner om den unge damen som var hos legen for å få seg prevensjon. Hun ville ha noe som var lettvint, sikkert og ikke hadde bivirkninger. Legen anbefalte da Globoid. Virker det da, sa jenta?. Ja svarte legen, legg Globoiden mellom knærne, knip sammen og hold den der hele natten

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Gratulerer med ny sykkel, denne blir nok morsommere å kjøre enn den gamle.

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Benny skrev:Eneste som jeg har funnet som et lite minus er at jeg stadig sklir av setet og sitter på tanken :redface Litt kaldt!! Men det går seg vel til.
Samme erfaring som meg!(bortsett fra at jeg fikk balleklem ;e ), jeg skaffa meg en ny sal fra TopSellerie, den skrår ikke så mye ned mot tanken.
Sal.jpg
Ser ganske bra ut også! \:D/

Her kjøpte jeg fra:
: http://www.topsellerie.com" onclick="window.open(this.href);return false;
I skrivende stund, ser jeg de har en ferdigbygd(med gel) på tilbud til 208 euro, + setebunn/base 179 euro, tilsammen 387 euro. Frakt 30.96 euro
I tillegg kommer moms og toll(tror jeg måtte ut med ca 12-13%) Totalt blir dette drøye 4000(avhengig av valutakurser o.s.v)

Du kan velge å sende ned din gamle sal, etter at du har mottatt den nye fra Frankrike, da sparer du 179 euro, forutsatt at du klarer å få sendt din sal til Frankrike innen 45 dager(tror jeg det var), eller tar de 199 euro i "straff" for manglende sal.

Vil anbefale å IKKE prøve det siste alternativet, da postselskapene(ja de er flere) ikke er like enkle å ha med å gjøre som Posten!
Min sal var på vandring mellom selskap og steder i flere uker før jeg fikk den i retur, og måtte ut med 199 euro... :sk?

Du kan også gå til MC Oslo å sjekke ut "Bagster Comfort Seat" som de selger:
http://www.mcoslo.no/sak/60/Bagster%20Comfort%20Seat" onclick="window.open(this.href);return false;

Her kan du få Corbinsaler:
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1675" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Benny
Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004

Legg inn av Benny »

Takker for hjelp Banditmannen ;e Setet ditt var drittøfft :thumleft Jeg syns det var litt dyrt jeg :sk? Tror jeg drøyer det litt og ser hvordan det føles etterhvert. Kanskje jeg må bite i det sure eplet og kjøpe?! Da jeg var ute i dag og kjørte tenkte jeg ikke så mye på det..

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Benny skrev:Takker for hjelp Banditmannen ;e Setet ditt var drittøfft :thumleft Jeg syns det var litt dyrt jeg :sk? Tror jeg drøyer det litt og ser hvordan det føles etterhvert. Kanskje jeg må bite i det sure eplet og kjøpe?! Da jeg var ute i dag og kjørte tenkte jeg ikke så mye på det..
Det aller beste, og ikke minst billigste, selvfølgelig å venne seg til orginalsetet! :thumleft
Selv gav jeg kanskje opp litt tidlig, etter bare noen få uker. :8-[

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Tøff sykkel Benny :thumleft Du får nok mye morro med den :D

Og angående sitte-posisjon på setet: Glir du framover på setet betyr det at du bremser for mye, du må øve på en mer aktiv bruk av gassen :knegg

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Banditmannen skrev:[
Sal.jpg
Er du fornøgd med salen? Har du med eller uten Gel?

Brukeravatar
KawaSuki
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -

Legg inn av KawaSuki »

Har kjøpt meg en til sykkel i dag , en Thailandprodusert " HONDA Phantom 200 cc " 2004 mod. .
Hvordan privatpersonen som importerte den gikk frem for å få skilter på den , er for meg en gåte .
Sykkelen er gått 750 mil , av choppertype med mye " stasj " .
Den skal brukes til fornøyelse , mens min Bandit 1200 , skal brukes til forlystelse .
Jeg tror HONDA`en , må være den eneste i Norge . Andre som vet om noen ? .
Kunne jo vært moro å starte en " Phantomklubb " ! :b_c:

KawaSuki

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Grattis. :thumleft
Har du bilder av nyervervelsen?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

KawaSuki skrev:Har kjøpt meg en til sykkel i dag , en Thailandprodusert " HONDA Phantom 200 cc " 2004 mod. .
Hvordan privatpersonen som importerte den gikk frem for å få skilter på den , er for meg en gåte .
Sykkelen er gått 750 mil , av choppertype med mye " stasj " .
Den skal brukes til fornøyelse , mens min Bandit 1200 , skal brukes til forlystelse .
Jeg tror HONDA`en , må være den eneste i Norge . Andre som vet om noen ? .
Kunne jo vært moro å starte en " Phantomklubb " ! :b_c:

KawaSuki
Gratulerer!
Hadde en ivrig småkubikker-fan her på her på MCsiden.no, nemlig Pollti, som plutselig fikk det for seg at han ikke ville være her lenger...
Synd, fordi han ville helt sikkert hatt (sterke...) meninger om denne Honda'en... :knegg

Brukeravatar
KawaSuki
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -

Legg inn av KawaSuki »

Jeg er dessverre " Grønn " på PC , men jeg skal få en til å hjelpe meg til å legge ut bilder av syklene
mine , på forumet ! . :sorry

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Da har jeg også kjøpt ny bruktMC, overtok den på torsdag som var.
Kun kjørt den hjem og parkert. Vil helst skifte bremseklosser før de begynner å gnisse mot skiva.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Gratulerer så mye Onsløv!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Grattis Onsløv :=D> Det tok jo ikke så lang tid det. Og du...*kremt..bilder...BILDER!!!!! :thumleft

EDIT: Jeg fant bilder...jeg fant....her :thumleft

Svar