Regner med at du, som meg, i ditt neste liv skal satsa på å være rik slik at du kan kjøpe ny sykkel og kjøre heller enn skru.frodef skrev:Etter det håper jeg å få fikset.....
[TaSK]
Regner med at du, som meg, i ditt neste liv skal satsa på å være rik slik at du kan kjøpe ny sykkel og kjøre heller enn skru.frodef skrev:Etter det håper jeg å få fikset.....
Tage, mitt neste liv begynner etter planen om 15 år eller så når unga er store og jeg får tid til litt mer enn å snike meg ut en halvtime på kvelden.Regner med at du, som meg, i ditt neste liv skal satsa på å være rik slik at du kan kjøpe ny sykkel og kjøre heller enn skru.
En slik høyst rimelig forespørsel kan man jo ikke nekte..Mulig å få se et bilde eller to av sykkelen din
Her får man ta til takke med det man får...ZZR-Erling skrev:Det vakke my..
Nå har jeg fått sveiset sammen bagasjebrett-ramma som knakk. (Hvor melder man seg egentlig på NM i sveising?) Jeg forsøkte å klætte på noen pinner slik at den ble muligens litt sterkere enn før.frodef skrev:Har ikke hatt tid til å sveise sammen ramma, og på en ørliten tur i butikken i går så datt jommen (den tomme) boksen av! Det gikk heldigvis bra, men jeg vinner vel neppe årets nobelpris i trafikksikkerhet på dette her
Det finnes bare én metode mot dette, og det er lys.frodef skrev:Hadde min første nestenulykke i trafikken i dag:
Jeg girer opp uten cltuch på 11-12 000 rpm iblant, null stress.. bare slipper opp gassen. Er jo slik speedshift funker, den kutter tenninga i X antall tidfrodef skrev:Det var noe med å finne rett turtall mens man presset giret lett oppover og slapp gassen. Eller noe. Det virket ihvertfall. Å gire oppover.
Da har jeg jommen fått skiftet gummi i throttlebodies, og tettet tanken (som viste seg å være tidligere reparert med noe kitt eller noe). Samtidig har jeg skiftet morken bensinslange, bensinfilter, bremselysbryter og luftfilter. Og tidligere har jeg fikset gir-display og klokke.frodef skrev:På mekke-TODO-lista så står fortsatt å fikse tanken, men aller først på programmet tror jeg er å skifte ut diverse gummi i luftinntaket over throttlebodies. Jeg har handlet ny (og "ny") gummi på internett i løpet av vinteren, og forhåpentligvis er det en grei jobb å skifte. Jeg har et håp om noe roligere tomgang, bittelitt mindre bensinforbruk og ørlitegrann bedre effekt. Etter det håper jeg å få fikset speedometeret som er plaget av en dårlig kontakt et eller annet sted (mye mulig et morkent loddepunkt) og mekke til en ny klokkemodul. Og gir-display.
Funker det på aluminium? Får jo ikke det inntrykket her: http://www.sloyd-detaljer.no/kategorier ... nf-pid2929" onclick="window.open(this.href);return false;Kawagutten skrev:Du kan også bruke sølv lodding hvis du vil være sikker :-)
...og så var den nye sesongen i gang med et pang på ca. 250 mil hjem igen på tur sammen med Tage. Fin tur, og sykkelen bare går og går.frodef skrev:Da var boppingen over for i år, med beemeren trygt plassert i syden for vinteren. Litt tidlig, men det var turen ned verdt.
Gammel post, men alikevell.... Fantastiskfrodef skrev:Da var boppingen over for i år, med beemeren trygt plassert i syden for vinteren. Litt tidlig, men det var turen ned verdt.
Her er forresten et bilde av mitt nye navigasjonssystem, en android-telefon jeg kjøpte for 50,- på finn og satte på nytt glass til 50,-. I tillegg kom appen "Sygic" med europakart på 200,- samt USB-ladekopling og festeanordning til nærmere 100,- så total pris 400,-, og det funket veldig bra, kan anbefales som en 80%-løsning for en rimelig penge. (Ulempene er manglende støtte for regnvær og bruk med handsker.) På den annen side kan man kan f.eks se på youtube mens man kjører..