Grohl skrev:Takk for svar! Veldig lite å tape på noe sånt.
Er det stress å evt. skifte speedometer?
Det er ganske enkelt å bytte ja. Er kanskje verre å få tak i et som er i bra stand. Men bevares, det kan hende det bare var wiren som var klar for utbytting også.
Tok MC-lappen høsten 2011. Det nærmer seg vår, og etter hvert må jeg vel investere i en sykkel. Jeg liker godt utseende på sykler som Vulcan, Intruder, Dragstar, Sportster og Virago. Noen av dem er utseendemessig finere enn andre. Av disse liker jeg nok vn 900 custom best, men de er nok utenfor budsjett. I tillegg liker jeg utseende på caferacere og lignende sykler med relativt rette saler. Kawa w800 er et godt eksempel.
Budsjett: Mindre enn 50K
Bruksområder: Jobb (oslo - bykjøring), helgtur i ny og ned, muligens ferietur.
Synes Magnaen (vf750c) virker som en finfin sykkel. Hadde jeg hatt penger nå hadde jeg nok gått for den. Disse går vel litt bedre enn de klassiske cruiserne jeg har nevnt tidligere i posten noe jeg sikkert ville satt pris på. Jeg kan ingenting om motorer, vedlikehold e.l., så vil gjerne ha en sykkel der jeg slipper å gjøre så mye med den. Selvfølgelig får jeg lære meg det som trengs, men vil i første omgang kunne kjøre en del og ikke mekke. Kom gjerne med tips til sykler, men jeg kommer ikke til å kjøpe en touringsykkel a la TDM900 kun p.g.a. utseende. Jeg har tross alt et image å ta vare på
(R-sykler er selvfølgelig helt utelukket)
Basert på dine ønsker, vil jeg anbefale en kawasaki Vn1500. Kjørte en slik i fjor, og selv om jeg ikke liker cruisere, så var det ok å kjenne kraften av en stor V twin, med mye moment og grei kjøre komfort. Farten må tilpasses den begrensede bakkeklaringen, og det gjør faren for bøter mindre.
Har ikke fulgt denne tråden tidligere jeg, men uansett Gratulerer med ny sykkel
Brukbart synlig i trafikkbildet også
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Gratulerer med ny sykkel,den får du garantert mye glede av!
Håper du klarer Karlstad og Sjusjøen i sommer !
Velkommen i cruiserklubben..på kjøretøyet skal storfolk kjennes !
Grattis m flott cruiser!!, og velkommen til en fornuftig måte å kjøre mc på. Skifte av oljefilter og annen småmekking lærer du sikkert fort, det er ikke vanskelig.
phantom skrev:velkommen til en fornuftig måte å kjøre mc på
Finnes det fornuft ved MC?
Bruker faktisk sykker'n i jobbsammenheng hele sommerhavlåret, jeg. Så sånn sett er det muligens litt fornuft inn i bildet...
Ellers er MC-bruken deilig sløsing og høyst nødvendig fornuftig ufornuft som gir livet mening
Og til Grohl; grattis med ny moppe
mente egentlig at det var en fornuftig måte å starte ett forhåpentligvis laaangt mc liv på, å ikke starte med en stor R sykkel. Har selv en sønn som prøvde den vegen, det gikk dårlig, men heldigvis bra tilslutt. kansje jeg lager meg en logg og skriver litt der, kjør vakkert!!
Fikk testet sykkelen i går. Var innom Tyrigrava og en tur til Son. Moro :-) Har skjønt at det er lurt å bytte olje og filter? Gjør jeg detet selv eller får jeg andre til å gjøre det? Hva ellers trengs av vedlikehold? Har en selvsmørende kjedesak jeg ikke vet hvordan jeg fyller. Husker ikke hva den heter nå, men det kan jeg finne ut av.
phantom skrev:mente egentlig at det var en fornuftig måte å starte ett forhåpentligvis laaangt mc liv på, å ikke starte med en stor R sykkel. Har selv en sønn som prøvde den vegen, det gikk dårlig, men heldigvis bra tilslutt. kansje jeg lager meg en logg og skriver litt der, kjør vakkert!!
Njaaaa.....
farligst er vel føreren da?-sykler med bra kjøreegenskaper og bremser er tryggest-HVIS en bruker hodet.
men la oss ikke henge oss opp i detaljer(de fleste sykler i dag har brukbare egenskaper)_VIKTIGST er å kjøre på seg erfaring.
Grohl skrev:Fikk testet sykkelen i går. Var innom Tyrigrava og en tur til Son. Moro :-) Har skjønt at det er lurt å bytte olje og filter? Gjør jeg detet selv eller får jeg andre til å gjøre det? Hva ellers trengs av vedlikehold? Har en selvsmørende kjedesak jeg ikke vet hvordan jeg fyller. Husker ikke hva den heter nå, men det kan jeg finne ut av.
Takk for gratulasjoner!
Hei på deg.
Enkelt vedlikehold fikser du selv.
skulle du ta deg en tur utover til Lier en dag kan jeg koke en kaffekopp og så kan vi gå over hvilke punkt og hvordan.
gi meg en PM i så fall.
filter kan du også kjøpe på forhandlerener ikke spes å hente med frakt.
olja de anbefaler er nok den "beste" for disse litt sære motorene men dagens oljer er mye bedre enn for 20 år siden..så for eksempel biltemas syntet-mcolje holder kravene med god margin.