Endelig er UFS-perioden også over...eller..
- MaxTron
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Re: Endelig er UFS-perioden også over...eller..
Det største problemet med fotball sånn som æ ser det er at det får alt for stor oppmerksomhet i media.
Sportsdelen i de fleste aviser er 80-90% fotball
De fleste såkalte sportskanaler er nesten utelukkende dedikert til fotball. (De trenger en som regel ikke å ha)
De fleste sportsprogrammer i ALLE TV-kanaler kunne like gjerne het fotball-revyen e.l.
Syns dette er spesielt ille i NRK som en må betale for uansett så lenge en har noe som ligner på "brukerutstyr". (nå er vel kanskje ikke NRK den værste, men kunne vært mere nyansert)
Vist det er tilfellet at fotball faktisk er så jævla populært så kunne vel dette vært løst enkelt med at de som ville se, høre eller lese om det måtte VELGE det???
De fleste såkalte sportskanaler er nesten utelukkende dedikert til fotball. (De trenger en som regel ikke å ha)
De fleste sportsprogrammer i ALLE TV-kanaler kunne like gjerne het fotball-revyen e.l.
Syns dette er spesielt ille i NRK som en må betale for uansett så lenge en har noe som ligner på "brukerutstyr". (nå er vel kanskje ikke NRK den værste, men kunne vært mere nyansert)
Vist det er tilfellet at fotball faktisk er så jævla populært så kunne vel dette vært løst enkelt med at de som ville se, høre eller lese om det måtte VELGE det???
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kan ikke være mer enig i dette - og det andre MaxTron sa.MaxTron skrev:Det største problemet med fotball sånn som æ ser det er at det får alt for stor oppmerksomhet i media.
For å si det enkelt på 'forumistisk': Som han sa!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Utrolig bra skrevetMaxTron skrev:Det største problemet med fotball sånn som æ ser det er at det får alt for stor oppmerksomhet i media.

Fullstendig enig! Prøv å bla gjennom f.eks. VG "uten" å treffe på utallige artikler om denne forbannede fotballen! :-)å

jepp, helt på kornetMaxTron skrev:Det største problemet med fotball sånn som æ ser det er at det får alt for stor oppmerksomhet i media.

22 gutter i shorts som løper etter ball hverken interesserer eller iriiterer meg, men NRK sin dekning irriterer meg.
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Æ trur dekninga i media gjenspeiler interessen ganske godt, æ trur veldig få medier ville sendt/skrevet mere fotball enn folk vil ha, da taper de penger.MaxTron skrev:Det største problemet med fotball sånn som æ ser det er at det får alt for stor oppmerksomhet i media.
NRK og lisens e vel en annen diskusjon.
Selv om det sendes fotball på kanaler og tidspunkter man ikke ønsker, så må man fremdeles VELGE om man skal se det, eller ikke.
Æ ser aldri fotball på TV, men har aldri følt mediedekninga som plagsom.
Hotel cæsar har vel like stor mediedekning, med en time pr dag, men æ plages ikke av det heller
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Golfspillere,ishockeyspillere,lommetennisspillere,baseballspillere og Gudene vet tjener drøssevis av gryn,å legge seg " huflat " og godta slik er jo en merkverdighet..
Barnearbeidere,sultkatastrofer,krig,slikt kommer helt i bakleksa.Er ikke enkeltutøverne stort sett jeg
misliker,men hele systemet.
Storkonsern som utnytter barn og voksne i fattige land ved at de settes i arbeid med lita lønn og med kummerlige arbeidsforhold,i neste omang selger de produktene i vesten og tjener enormt...
Og mye av dette investerer de i profesjonell idrett for å renvaske samvittigheten,samt lure publikum der ute....
I ettermiddag skal jeg se Brumunddal-Raufoss,50 kroner i inngang og loddsalg,kaffe og brus....og alt går til å drive Brumunddal IL med hundrevis av småtasser i aktivitet...
Da de tapte mot Kongsberg sist ga jeg trener Kai Kristiansen,venn av 10-millioner-sluttpakke Ståle Solbakken,følgende ultimatum : Taper dere neste gang er det rett ut uten 10.000.000,--han gliste...

Barnearbeidere,sultkatastrofer,krig,slikt kommer helt i bakleksa.Er ikke enkeltutøverne stort sett jeg
misliker,men hele systemet.
Storkonsern som utnytter barn og voksne i fattige land ved at de settes i arbeid med lita lønn og med kummerlige arbeidsforhold,i neste omang selger de produktene i vesten og tjener enormt...
Og mye av dette investerer de i profesjonell idrett for å renvaske samvittigheten,samt lure publikum der ute....

I ettermiddag skal jeg se Brumunddal-Raufoss,50 kroner i inngang og loddsalg,kaffe og brus....og alt går til å drive Brumunddal IL med hundrevis av småtasser i aktivitet...
Da de tapte mot Kongsberg sist ga jeg trener Kai Kristiansen,venn av 10-millioner-sluttpakke Ståle Solbakken,følgende ultimatum : Taper dere neste gang er det rett ut uten 10.000.000,--han gliste...

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Joda, Intruder, det du sier om barnearbeidere,sultkatastrofer og krig og sånn, har du selvfølgelig helt rett i, men det e jo ikke et fotballbroblem, det e sånn hele systemet, ja hele verden fungerer. Kan det brukes som argument for å ikke like fotball
tja, sikkert.
Brumunddal IL, ja på samme måte som alle fotball-lag har startet, og i likhet med alle andre lag, vil også Br.IL bli best mulig. Hvis de blir bedre, så vil det komme et par stk fra Kongsberg og be om plass på første-ellvern til Br.IL. Br.IL vinner mere, flere tilskuere som etterhvert krever bedre fasiliteter, det får de på bekostning dyrere billetter. Den nye fine stadionen lokker til seg både nye spillere og publikum osv osv, og plutselig en dag, har dere Ståle som trener.
Da blir det surt å tape mot Raufoss, det må jo være til å få ... eh.. raufoss av.
Men etter din mld til Kristiansen, blir det nok seier skal du se
Æ trur det kan være lurt å tenke gjennom hvor mye økonomiske støtte du egentlig bør gi Brumunddal IL, før de blir for gode.

Brumunddal IL, ja på samme måte som alle fotball-lag har startet, og i likhet med alle andre lag, vil også Br.IL bli best mulig. Hvis de blir bedre, så vil det komme et par stk fra Kongsberg og be om plass på første-ellvern til Br.IL. Br.IL vinner mere, flere tilskuere som etterhvert krever bedre fasiliteter, det får de på bekostning dyrere billetter. Den nye fine stadionen lokker til seg både nye spillere og publikum osv osv, og plutselig en dag, har dere Ståle som trener.
Da blir det surt å tape mot Raufoss, det må jo være til å få ... eh.. raufoss av.
Men etter din mld til Kristiansen, blir det nok seier skal du se

- Intruder
Enig,men om alle profesjonelle idrettsfolk måtte ned på et vettugt lønnsnivå ville dette merkes,om midlene gikk til de svakeste,noe de aldri kommer til å gjøre..jhn skrev:Joda, Intruder, det du sier om barnearbeidere,sultkatastrofer og krig og sånn, har du selvfølgelig helt rett i, men det e jo ikke et fotballbroblem, det e sånn hele systemet, ja hele verden fungerer. Kan det brukes som argument for å ikke like fotballtja, sikkert.
Men etter din mld til Kristiansen, blir det nok seier skal du se![]()
Æ trur det kan være lurt å tenke gjennom hvor mye økonomiske støtte du egentlig bør gi Brumunddal IL, før de blir for gode.
Raufosstreneren som ble sparket fra Bodøglimt,Opjordsmoen,sto her og flirte etter en Raufosseier mot Dala..." Å er det du gliser av,at du ble jagd fra Bodø med halen mellom beina ? " spurte jeg...
Som vanlig i et mildt tonefall..
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- Intruder

Ulvene var såpass tannløse at de rykket ned,så får vi se om gribben ordner opp her også...

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
Re: Endelig er også UFS-perioden også over...eller..
SuperMorten skrev:Sport som medfører svette ligger ikke for meg. Fotball ligger absolutt nederst på min liste over idretter, sammen med kunstløp og rytmisk sportsgymnastikk..
Er mye bedre å la kroppen forfalle helt naturlig, jeg gidder ihvertfall ikke svette for det

- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Fotball er en lagsport hvor to lag av spillere sitter foran hvert sitt TV-apparat og observerer en eller annen form for konkurranse. Hensikten er å bruke sine psykiske krefter til å påvirke utfallet av konkurransen man observerer, blant annet ved å rope, skrike, synge, skjelle ut dommeren og vifte med flagg og skjerf i fargene til laget sitt. Vinnerne blir dermed de som klarer å få sitt eget lag til å vinne konkurransen.
Etter min mening helt på jorde
Hehe

Etter min mening helt på jorde

Hehe

- Intruder
Mye tyder på at lasse_hansen ikke så ofte frekventerer Sarpsborg Stadion...

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sarpsborg stadion? Hva er det? heheIntruder skrev:Mye tyder på at lasse_hansen ikke så ofte frekventerer Sarpsborg Stadion...![]()

Vet egentlig hva det er, men holder meg alltids 3km unna for ikke å bli smitta...

Muligens en som hadde blitt zombie
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10053336" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av lasse_hansen den 13 mai 2012, 10:50, redigert 1 gang totalt.
jhn skrev: Ang, lønna, så ligger vel ikke Rossi og Schumaker og de gutta der så langt nede på lønnskalaen, de heller. Eller golfspillerne, eller tennis, eller baseball, eller basket, eller amerikansk fotball, eller alle "syngedamene", og sikkert flere også.
Fotball e vel det eneste spillet absolutt hele verden kan uten den minste opplæring. Forøvrig frivillig å se på.
Sant at de to nevnte herremenn er betalt godt, men de som ikke er interessert slipper skrekk overskrifter i avisene. At en ikke trenger opplæring i fotball er jeg uenig i. Selv har jeg ikke peiling på hva Off Side er og ikke har jeg tenkt å finne det ut heller, og jeg har spilt vennskapskamp mot en gresk båt engang. Jeg sparket en greker i ankelen med værnesko og ble utvist etter 13 sekunder, da gikk jeg i baren og hadde ølstafett med meg selv.
Forresten så syntes jeg fotballtrenere er rare, de er jo konstant illsinna,sure og ser ut som de vil drepe begge lag jo ? Kulltabletter hjelper på magesyreproduksjonen har jeg hørt. Fotball er sikkert en fin sport selv om den er overeksponert etter min mening.
- Intruder
Ølstafett,ENDA et konkurranseforslag for Karlstad !! 

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- Intruder
UFS-syndromet er et fenomen engelske fotballsupportere lider av hvert år fra mai til august...
For mange er diskusjoner om fotball-laga i gang igjen,ei skikkelig greie da !!
Selv er jeg helt uberørt,bare Everton gjør det bra !

For mange er diskusjoner om fotball-laga i gang igjen,ei skikkelig greie da !!

Selv er jeg helt uberørt,bare Everton gjør det bra !

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
Ikke noe å utsette på Sport jeg, har bare en regel som forøvrig også gjelder sex:
"Artigere å delta enn å se på"
"Artigere å delta enn å se på"