Leenge siden en oppdatering her. Etter sommeren har jeg hatt mye trøbbel med ryggen, så sykkelen har stått endel i ro, og de store prosjektene har det ikke blitt av heller.
Men litt har da blitt gjort :-)
Endelig er prosjekt bremselys fullført
Nå har jeg fått montert et sett med bremselys inn i toppkofferten. Dette er Givi sitt originale sett, så det var fort gjort å montere, og det virket solid og greit. Rundt 400,- for et sett, som gjør at kofferten fremdeles er like enkel å ta av/på, det er det verdt!
Så har jeg handlet et
superheftig mini bremselys. Egentlig er dette et blinkende nødlys, tilsvarende en finner på ambulanser og slikt, men jeg bruker ikke strobe-funksjonen på den. Grunnen til at jeg valgte den er at den skal være "dønn" vanntett, og fysisk liten. Kvaliteten virker meget overbevisende, i skikkelig støpegods og noe glasslignende. Ergo så langt fra kina-kvaliteten en ofte finner på ymse LED-produkter...
Nå demper kameraet mitt endel av effekten fra det nokså ekstreme nederste bremselyset, men tro meg, dette lyser
kraftig:
P1070265 (Custom).JPG
Det er såpass sterkt det nederste lyset, at jeg vurderer å dekke over det med noe lakk elns, for ikke å plage andre trafikkanter for mye... :-)å
Det hele er koblet opp via
bremselysmodulator, så den som ikke får med seg når jeg bremser, den... Jojo.
Kjøpte et sett med billige LED blinklys på ebay. Under 200,- ferdig hjemsendt. Måtte jo teste om de faktisk dugde. Og joda, de virker faktisk ganske så greit de:
P1070266 (Custom).JPG
Ellers har jeg endelig fått vinterdekkene på plass. Det var litt ventetid på å få pigget dekkene. Men NU er de montert på baiken:
Her er framdekket. Dette er et Heidenau K60 i vinter-variant. Altså et dekk som er mykt når det er kaldt, og altfor mykt når det er varmt
P1070262 (Custom).JPG
Bakdekket er samme type som jeg brukte på Duken jeg kjørte tidligere, Heidenau K66. Dette er og med myk gummiblanding, og med et mønster som kan ligne typiske vinterdekk på bil. Definitivt beregnet for på-vei.
P1070263 (Custom).JPG
Noen vil kanskje synes det virker rart med et knastedekk framme og noe helt annet bak, men problemet er felgdimensjonen på denne sykkelen, 16" bak og 19" framme, det begrenser.
Har ikke fått kjørt mer enn noen få meter, men da på klink is. Det var såpass glatt at jeg hadde problemer å gå normalt med militær-bootsene, mens med sykkelen så gikk det utmerket fint å både akse og bremse. Så dette virker lovende

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.