EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Lobbyisme brukes både av FEMA og av motparten (kommersielle interesser).
Det at parlamentarikerne lar seg påvirke såpass mye og ensidig av de kommersielle interessene tyder derimot på korrupsjon.
Men så skal en jo huske på at EU er tuftet på å fremme industri og handel - ikke på en interesse for borgernes beste.
@TheHaughom - jepp, det blir en fin inntekt for selskapene som tar seg av PKK. Det blir ekstra utgifter og umyndiggjøring av deg og meg (myndighetene sier jo da at de ikke stoler på at MC-førere er seg sitt ansvar bevisst og gjør "daglig kontroll"). Med den underkapasiteten som er på verkstedene ift dette, så vil det også sannsynligvis bety at endel MC'er vil kjøre på veien med mindre defekter i lengre tid ettersom verkstedene får enda lengre bestillingstid. Det er altså gode sjanser for at PKK for MC kan virke mot sin hensikt.
Det at parlamentarikerne lar seg påvirke såpass mye og ensidig av de kommersielle interessene tyder derimot på korrupsjon.
Men så skal en jo huske på at EU er tuftet på å fremme industri og handel - ikke på en interesse for borgernes beste.
@TheHaughom - jepp, det blir en fin inntekt for selskapene som tar seg av PKK. Det blir ekstra utgifter og umyndiggjøring av deg og meg (myndighetene sier jo da at de ikke stoler på at MC-førere er seg sitt ansvar bevisst og gjør "daglig kontroll"). Med den underkapasiteten som er på verkstedene ift dette, så vil det også sannsynligvis bety at endel MC'er vil kjøre på veien med mindre defekter i lengre tid ettersom verkstedene får enda lengre bestillingstid. Det er altså gode sjanser for at PKK for MC kan virke mot sin hensikt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Det er så vidt jeg vet god kapasitet på vinterstid.SuperMorten skrev:Lurer på om jeg skal bli MC-mekaniker og starte eget verksted.. Ser ut til at det blir nok å gjøre.....![]()
Men seriøst, mener å huske at jeg leste tallene her et sted, over hvor mange tohjulinger som finnes i Norge, og at dette knapt er gjennomførbart...
Ikke noe som sier at dette må gjøres i sesongen?
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Da blir det interessant å se alle som sklir rundt i slapset og isen
Det vil også føre til mer ulykker


Det vil også føre til mer ulykker



Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Nå er da faktum at ganske mange faktisk velger vinterlagring inklusive service hos verksted/forhandler, så problemet med kjøring på glatta er ikke noe problem.TheHaughom skrev:Da blir det interessant å se alle som sklir rundt i slapset og isen![]()
Det vil også føre til mer ulykker![]()
Men uansett bruker de fleste varebil eller tilhenger for sykkeltransport vinterstid isteden for å kjøre sykkel på glatta. Og det forandres vel ikke av en eukontroll? :-)å
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Lurer på om jeg er innenfor de 3% som kan komme ut for en ulykke pga teknisk feil... jeg er ikke teknisk begavet når det kommer til motorsykler...
Når det gjelder EU kontroll på vinterstid så er det vel mange som setter syklene sine til vinterlagring og service hos forhandler, da er det jo enkelt å inkludere en EU sjekk også.
Sier ikke at jeg er for denne kontrollen, men jeg er nok ikke en iherdig motstander av den heller. Satser på å sette sykkelen min hos forhandler på vinterstid, og inkluderer en klargjøring av sykkelen og da vil vel kanskje de finne eventuelle tekniske feil på den?
I motorsykkelverdenen så finnes det nok veldig mange kompetente eiere som er i stand til å holde sykkelen i tipp topp teknisk stand, mye mer enn man finner i bilverdenen.
Når det gjelder EU kontroll på vinterstid så er det vel mange som setter syklene sine til vinterlagring og service hos forhandler, da er det jo enkelt å inkludere en EU sjekk også.
Sier ikke at jeg er for denne kontrollen, men jeg er nok ikke en iherdig motstander av den heller. Satser på å sette sykkelen min hos forhandler på vinterstid, og inkluderer en klargjøring av sykkelen og da vil vel kanskje de finne eventuelle tekniske feil på den?
I motorsykkelverdenen så finnes det nok veldig mange kompetente eiere som er i stand til å holde sykkelen i tipp topp teknisk stand, mye mer enn man finner i bilverdenen.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
"problemet" er jo at dette koster penger/tid-ingen jobber gratis.
og har en flere sykler/biler blir det penger ut av dette i tillegg til ulemper/tap av inntekt/fri fra jobb.
bor en litt "u-sentralt" kan dette bli veldig dyrt/plundrete i tillegg.
en vet jo heller ikke hvordan/tidspunkt dette skal gjennomføres på året.(på bil er reg nr avgjørende-mulig MÅ vinter eller sommer)
Og HVA var gjennomgående feil de la til grunn????? jo Lufttrykket i dekkene...
hvilket vi justerer ut i fra bruk/type dekk-ikke instruksjonsbok.
så essensen i dette er at vi skal betale en tusenlapp for at de skal sjekke lufttrykket.
og har en flere sykler/biler blir det penger ut av dette i tillegg til ulemper/tap av inntekt/fri fra jobb.
bor en litt "u-sentralt" kan dette bli veldig dyrt/plundrete i tillegg.
en vet jo heller ikke hvordan/tidspunkt dette skal gjennomføres på året.(på bil er reg nr avgjørende-mulig MÅ vinter eller sommer)
Og HVA var gjennomgående feil de la til grunn????? jo Lufttrykket i dekkene...
](./images/smilies/grrr.gif)
så essensen i dette er at vi skal betale en tusenlapp for at de skal sjekke lufttrykket.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Hvis du vinterlagrer hos forhandler går de gjerne over sykkelen før henting.Carpa skrev:Lurer på om jeg er innenfor de 3% som kan komme ut for en ulykke pga teknisk feil... jeg er ikke teknisk begavet når det kommer til motorsykler...
Når det gjelder EU kontroll på vinterstid så er det vel mange som setter syklene sine til vinterlagring og service hos forhandler, da er det jo enkelt å inkludere en EU sjekk også.
Sier ikke at jeg er for denne kontrollen, men jeg er nok ikke en iherdig motstander av den heller. Satser på å sette sykkelen min hos forhandler på vinterstid, og inkluderer en klargjøring av sykkelen og da vil vel kanskje de finne eventuelle tekniske feil på den?
I motorsykkelverdenen så finnes det nok veldig mange kompetente eiere som er i stand til å holde sykkelen i tipp topp teknisk stand, mye mer enn man finner i bilverdenen.
Men EU-kontroll er jeg motstander av, selv om det er gjennomførbart.
Tipper at hvis det virkelig kommer, går det ett par år, så finner vi oss i det og godtar det i stillhet som de gode nordmenn vi er med nisselue godt trukket ned over øra.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Dette er en forordning-dette er Norge pliktig til å gjennomføre fra 1 januar 2016.
Vedtaket er gjort-spørsmålet er hvordan det skal gjennomføres-DET er en nasjonal oppgave.
Vedtaket er gjort-spørsmålet er hvordan det skal gjennomføres-DET er en nasjonal oppgave.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Snart er det vel slik at jeg må transportere huset jeg bor i opp på biltilsynet eller en annen godkjennings nemnd for å få godkjent huset annhvert år eller noe nå vel? Eller for ikke å snakke om den fjernstyrte bensindrevne leke bilen min... Fysj og fysj
EDIT: Men siden dem innfører EU kontroll på Mc, så fjerner dem kanskje EU kontroll på biler? Er jo tross alt Norge vi snakker om, så det skulle vel egentlig bare mangle?
EDIT: Men siden dem innfører EU kontroll på Mc, så fjerner dem kanskje EU kontroll på biler? Er jo tross alt Norge vi snakker om, så det skulle vel egentlig bare mangle?

- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Løpet er ikke helt kjørt enda :-)å
Tirsdag 2. juli var det avstemming i Europaparlamentet om PKK (Periodisk kjøretøykontroll) for motorsykkel. 754 medlemmer i EU-parlamentet stemte og det ble til slutt et tap på 31 stemmer for oss motorsyklister.
Til tross for at FEMA har gitt parlamentsmedlemmene korrekt informasjon gjennom hele vinteren og våren, valgte flesteparten å se bort fra dette.
Flere FEMA komitemedlemmer var tilstede under avstemmingen, inkludert Morten Hansen (NMCU), Eric Thiollier (FFMC), Dolf Willigers (MAG NL) og Chris Hodder (BMF). Etter avstemmingen gikk Wim Van De Camp (CDA/NL) ut for å forklare betydningen av avstemningen til de mange motorsyklistene som ventet utenfor.
Det var massiv motstand fra Socialist and Democrats men i følge NMCU er løpet er langt fra kjørt! Europaparlamentet går nå i nye forhandlinger med Rådet og motorsyklistene må igjen kjøre på med en ny runde med SD (Socialists and Democrats)
Teksten er hentet herifra :
http://www.bikeport.no/2013/07/03/eu-kontroll-for-mc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tirsdag 2. juli var det avstemming i Europaparlamentet om PKK (Periodisk kjøretøykontroll) for motorsykkel. 754 medlemmer i EU-parlamentet stemte og det ble til slutt et tap på 31 stemmer for oss motorsyklister.
Til tross for at FEMA har gitt parlamentsmedlemmene korrekt informasjon gjennom hele vinteren og våren, valgte flesteparten å se bort fra dette.
Flere FEMA komitemedlemmer var tilstede under avstemmingen, inkludert Morten Hansen (NMCU), Eric Thiollier (FFMC), Dolf Willigers (MAG NL) og Chris Hodder (BMF). Etter avstemmingen gikk Wim Van De Camp (CDA/NL) ut for å forklare betydningen av avstemningen til de mange motorsyklistene som ventet utenfor.
Det var massiv motstand fra Socialist and Democrats men i følge NMCU er løpet er langt fra kjørt! Europaparlamentet går nå i nye forhandlinger med Rådet og motorsyklistene må igjen kjøre på med en ny runde med SD (Socialists and Democrats)
Teksten er hentet herifra :
http://www.bikeport.no/2013/07/03/eu-kontroll-for-mc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Hvis alt feiler får en kjøpe seg en gammel HD kanskje? Biler registrert før 1ste januar 1960 er jo fritatt, så samme regler må vel gjelde MC (?)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=wGr3BcICFHg[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=wGr3BcICFHg[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Bikeridr
- Innlegg: 185
- Registrert: 20 jun 2012, 16:43
- Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
- Bosted: På to hjul / Babīte
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Her i Latvia er det PKK også på motorsykler.
Det har vært hvert år fra første dag kjøretøyet ble registrert. nå i uken var jeg på min 3. kontroll hos GSDD (Latvisk biltilsyn) med min 2011-modell FJR. Bilen skal også inn hvert år.
Det har vært mye rabalder her også angående "den såkalte sikkerhetskontrollen" på MC, og da jeg var inne med min sykkel nå sist, fikk jeg oblat som er gyldig i 2 år istedet for ett.
Vet ikke ennå hvilket intervall det evt blir på biler, men får vel se det i november når den skal inn.
Forøvrig her det ikke mye økonomisk å vinne på PKK her for bransjen da det utelukkende er GSDD/Biltilsynet som foretar kontrollen. Selve kontrollen på bil tar rundt 15 min og knappe 10 for sykkel. Så er det jo endel ventetid også da, så normalt må man sette av en times tid på hele greian. Videre har kontrollen en annen funksjon. Dersom det f.eks er registrert en ubetalt fartsbot på (ett eller flere av) kjøretøyet(ene) din(e) får du ikke godkjent kontrollen før denne er betalt. Samme om ikke trafikkforsikringen ("ansvar") er i orden.
Kontrollen på bil er sjekk av lys og bremser i tillegg til eksos og en slik "ristemaskin" for å sjekke slark i ledd, lenkearmer og foringer.
På sykkel er det lys, bremser og geometri som blir sjekket. I tillegg er de svært nøye med å sjekke rammenummeret og for evt ombygginger. Ombygging uten papirer betyr at du tar med deg sykkelen på henger hjem igjen.
Det har vært hvert år fra første dag kjøretøyet ble registrert. nå i uken var jeg på min 3. kontroll hos GSDD (Latvisk biltilsyn) med min 2011-modell FJR. Bilen skal også inn hvert år.
Det har vært mye rabalder her også angående "den såkalte sikkerhetskontrollen" på MC, og da jeg var inne med min sykkel nå sist, fikk jeg oblat som er gyldig i 2 år istedet for ett.
Vet ikke ennå hvilket intervall det evt blir på biler, men får vel se det i november når den skal inn.
Forøvrig her det ikke mye økonomisk å vinne på PKK her for bransjen da det utelukkende er GSDD/Biltilsynet som foretar kontrollen. Selve kontrollen på bil tar rundt 15 min og knappe 10 for sykkel. Så er det jo endel ventetid også da, så normalt må man sette av en times tid på hele greian. Videre har kontrollen en annen funksjon. Dersom det f.eks er registrert en ubetalt fartsbot på (ett eller flere av) kjøretøyet(ene) din(e) får du ikke godkjent kontrollen før denne er betalt. Samme om ikke trafikkforsikringen ("ansvar") er i orden.
Kontrollen på bil er sjekk av lys og bremser i tillegg til eksos og en slik "ristemaskin" for å sjekke slark i ledd, lenkearmer og foringer.
På sykkel er det lys, bremser og geometri som blir sjekket. I tillegg er de svært nøye med å sjekke rammenummeret og for evt ombygginger. Ombygging uten papirer betyr at du tar med deg sykkelen på henger hjem igjen.
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*
*Honning og RigaBalsam*
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Måtte gud forby.... :-)åRuneMC skrev:Hvis alt feiler får en kjøpe seg en gammel HD kanskje? Biler registrert før 1ste januar 1960 er jo fritatt, så samme regler må vel gjelde MC (?)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=wGr3BcICFHg[/video]
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Leste et eller annet sted,tror det var her,at det blir EU-kontroll på MC og moped fra 2015.?...
Er det noen som vet om dette er vedtatt noe sted,eller er det bare noe man tror ?
Er det samme for meg for jeg har mulighet for å vise like i nærheten her,men hva med steder hvor MCene er færre og avstandene lengre ?

Er det noen som vet om dette er vedtatt noe sted,eller er det bare noe man tror ?
Er det samme for meg for jeg har mulighet for å vise like i nærheten her,men hva med steder hvor MCene er færre og avstandene lengre ?

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
http://nmcu.org/eu-inne-i-sluttforhandlingene-om-pkk" onclick="window.open(this.href);return false;
Venter i spenning. Personlig innebærer pkk på sykkel at jeg må kjøre 1,5 time til nærmeste MC verksted. Ferje r det på strekningen og så det blir jo også en merutgift. Sikkert de som har det mye værre og
Sent from my C6903 using Tapatalk
Venter i spenning. Personlig innebærer pkk på sykkel at jeg må kjøre 1,5 time til nærmeste MC verksted. Ferje r det på strekningen og så det blir jo også en merutgift. Sikkert de som har det mye værre og
Sent from my C6903 using Tapatalk
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Ser for meg at det verste blir når de forventer at du møter i januar/februar og unnskyldninger ikke blir godtatt
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Hehe. Pleier å gå bra med de "sommerbilene " jeg har hatt som har hatt kontrollmåned på vinter. Bare å holde de i garasjen til man har mulighet for visning. Men det blir jo et jævla trøkk de første månedene av sesongen vil jeg tru?
Sent from my C6903 using Tapatalk
Sent from my C6903 using Tapatalk
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Om det er vanskelig for mange er antakelig noe de ansvarlige instanser antakelig gir f... i.. 

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Problemet blir vel "Ja, her har vi et halvår med muligheter for kontroll, og da skal alle inn".. Ringer for å få time til EU-kontroll på mc; "Ja, da kan du komme innom 23. august 2024".
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
EU-kontroll utsatt til 2022? Ja-ja for meg kan døm gjerne innføre det med en gang.
Regner med at på samme måte som jeg ber dem sjå over at alt er i orden på service
kan de fylle det inn på ett skjema å sende inn. Betale for det må jeg uansett og jeg vil
at alt skal være i orden.
Når man ser på enkelte diskusjoner her inne kan jeg ikke tenke meg at noen, ikke engang til seg selv,
vil innrømme at det kan være noe feil på egen sykkel. Kanskje det er greit at noen uavhengige
ser over redskapen?
Kanskje vi er så heldige å få bort disse uorginale eksosanlegga som settes på det meste med motor, de er ganske irriterende når de passerer soveromsvinduet mitt kveldstid, de skal tydligvis ikke opp kl. 0600 om morgenen. Det eneste som er bedre på MC`r er att de blir fortere borte enn mopeda.
Uorginalt eksosanlegg er det siste jeg kommer til å bruke penger på, uansett hva jeg kjøper meg,
det kan vel hende att en eller annen i framtida bygger en bedre MC enn det jeg har.
Gammal og morgengretten? Neida fin form og gleder meg til jul.
Regner med at på samme måte som jeg ber dem sjå over at alt er i orden på service
kan de fylle det inn på ett skjema å sende inn. Betale for det må jeg uansett og jeg vil
at alt skal være i orden.
Når man ser på enkelte diskusjoner her inne kan jeg ikke tenke meg at noen, ikke engang til seg selv,
vil innrømme at det kan være noe feil på egen sykkel. Kanskje det er greit at noen uavhengige
ser over redskapen?
Kanskje vi er så heldige å få bort disse uorginale eksosanlegga som settes på det meste med motor, de er ganske irriterende når de passerer soveromsvinduet mitt kveldstid, de skal tydligvis ikke opp kl. 0600 om morgenen. Det eneste som er bedre på MC`r er att de blir fortere borte enn mopeda.
Uorginalt eksosanlegg er det siste jeg kommer til å bruke penger på, uansett hva jeg kjøper meg,
det kan vel hende att en eller annen i framtida bygger en bedre MC enn det jeg har.
Gammal og morgengretten? Neida fin form og gleder meg til jul.

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Svein2 skrev:EU-kontroll utsatt til 2022? Ja-ja for meg kan døm gjerne innføre det med en gang.
Regner med at på samme måte som jeg ber dem sjå over at alt er i orden på service
kan de fylle det inn på ett skjema å sende inn. Betale for det må jeg uansett og jeg vil
at alt skal være i orden.
Når man ser på enkelte diskusjoner her inne kan jeg ikke tenke meg at noen, ikke engang til seg selv,
vil innrømme at det kan være noe feil på egen sykkel. Kanskje det er greit at noen uavhengige
ser over redskapen?
Kanskje vi er så heldige å få bort disse uorginale eksosanlegga som settes på det meste med motor, de er ganske irriterende når de passerer soveromsvinduet mitt kveldstid, de skal tydligvis ikke opp kl. 0600 om morgenen. Det eneste som er bedre på MC`r er att de blir fortere borte enn mopeda.
Uorginalt eksosanlegg er det siste jeg kommer til å bruke penger på, uansett hva jeg kjøper meg,
det kan vel hende att en eller annen i framtida bygger en bedre MC enn det jeg har.
Gammal og morgengretten? Neida fin form og gleder meg til jul.

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Er sikker på at den redskapen Bilia og MCHuset ikke har oppsikt med tar a Sonja seg av....Svein2 skrev:EU-kontroll utsatt til 2022? Ja-ja for meg kan døm gjerne innføre det med en gang.
Regner med at på samme måte som jeg ber dem sjå over at alt er i orden på service
kan de fylle det inn på ett skjema å sende inn. Betale for det må jeg uansett og jeg vil
at alt skal være i orden.
Når man ser på enkelte diskusjoner her inne kan jeg ikke tenke meg at noen, ikke engang til seg selv,
vil innrømme at det kan være noe feil på egen sykkel. Kanskje det er greit at noen uavhengige
ser over redskapen?
Kanskje vi er så heldige å få bort disse uorginale eksosanlegga som settes på det meste med motor, de er ganske irriterende når de passerer soveromsvinduet mitt kveldstid, de skal tydligvis ikke opp kl. 0600 om morgenen. Det eneste som er bedre på MC`r er att de blir fortere borte enn mopeda.
Uorginalt eksosanlegg er det siste jeg kommer til å bruke penger på, uansett hva jeg kjøper meg,
det kan vel hende att en eller annen i framtida bygger en bedre MC enn det jeg har.
Gammal og morgengretten? Neida fin form og gleder meg til jul.

...og EU er noe dritt,kontroll eller ei...eneste sted jeg har følt meg EU-fri i år er på Svullrya...



Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Nå har de jo gitt medlemslandene mulighet til å reservere seg mot dette "overformynderiet". Håper bare byråkratene bruker fornuften når de leser statistikken og ser at pkk ikke gir noen gevinst mht. ulykker. England har jo hatt MOT i en årrekke uten at det har hatt noen innvirkning på andelen ulykker der tekniske feil på sykkelen er årsak.
Den eneste grunnen til å innføre direktivet er å smøre verkstedbransjen..
Den eneste grunnen til å innføre direktivet er å smøre verkstedbransjen..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
Overformynderi er noe dritt og PKK går antagelig under det og hadde alle brukt hue og visst sitt eget beste hadde vi kanskje ikke trengt det eller ihvertfall fått begrenset det. Men så smarte er vi desverre ikke og kanskje vi må ha noen som holder oss litt i øra.Voodoodoo skrev:Nå har de jo gitt medlemslandene mulighet til å reservere seg mot dette "overformynderiet". Håper bare byråkratene bruker fornuften når de leser statistikken og ser at pkk ikke gir noen gevinst mht. ulykker. England har jo hatt MOT i en årrekke uten at det har hatt noen innvirkning på andelen ulykker der tekniske feil på sykkelen er årsak.
Den eneste grunnen til å innføre direktivet er å smøre verkstedbransjen..
Når det gjelder å smøre verkstedbransjen er det kanskje den avdelingen som redder forretningene som driver med MC slik at vi kan fortsette å besøke butikken og klemme og klå fysisk på den sykkelen vi sikler på istedetfor å kjøpe alt på nett for å spare 20 kroner.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: EU-Kontroll for oss motorsykkelister!
http://nmcu.org/eu-kompromiss-om-period ... ntroll-pkk" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
