i August/September 2011 bestemte jeg meg for å kjøre ned vestlandet til Kristiansand i konfirmasjonen til søskenbarnet mitt.
Varaderoen var blitt ombygd for andre gang allerede nå! La opp en rute på GoogleMaps for å se litt hvor jeg skulle kjøre...
Trollstigen - Geiranger - Grotli - Ufrivillig overnatting... - Lom - Kaupanger - Odda - Røldal/Suldal - Sand (overnatting) - Prekestolen - Suleskarsveien - Kristiansand - Telemarkskanalen - Kongsberg - Bogstad Camping - Hjem igjen!
Ble rundt 250 mil mener jeg, på 125cc opp alle bakkene over fjell på vestlandet, mye giring!!!
Trollstigen:
Valldal, jordbær og IsTe!
Ned mot Geiranger, mange plagsomme turister med bobil og til fots her... Mer enn vi møtte i Alpene i fjor tenker jeg nå i ettertid...
Og i godt driv nedover mot Lom fra Grotli etter en stopp for å ta bilde av krigsflyet som ligger på Grotli.
...........Bildet sier nesten mer enn ord! Kan ikke si hvor irritert/sur/oppgitt jeg var......
Det ble en ufrivillig overnatting på ei mark midt mellom Grotli og Lom...
Pappa kom nedover sent på kvelden med ny kjede fra Biltema, han skulle også kjøre nedover til Kristiansand, men hadde egentlig tenkt å kjøre E6 & E18 neste morgen, men etter et lite telefonråd ble det avreise på ham rett etter arbeid med stopp på Biltema i Molde for å handle med seg kjede...
Kjedet som sto på Varaderoen var et kjede jeg fant på skolen i Ålesund, men det var såklart litt for kort så det ble to kjedelås med ett ledd mellom... men såklart var ikke kjedelåset heelt supert... men kjedet var veldig bra da jeg fant det! O-ring!
Vanligvis klinker vi alltid kjedene, men denne gangen hadde vi jo ikke ledd til overs å klinke med
Men med nytt klinket kjede ble det en liten tur opp en fjellvei vi fant der hvor kjeden datt av, fin solnedgangstur, etter turen ble teltet satt opp og vi campet på en mark!
Teltet oppe!
På vei ned Riksvei 55 til Skjolden, før vi svingte av til Øvre Årdal over fjellet!
Skal si den bakken som synes midt i bildet var tung til Varaderoen med sine slitne 15 hester og full oppakning! (er en grunn til at den er under ombygging til 170cc...)
Ikke bare i Alpene det er svingete veier!
Pappa på Tigeren! Dette var vel en av de første langturene med ny-Tigeren!
Nedover frå Årdal til Odda og videre til Sand regnet det som besatt hele veien!

Kjørte jo den fantastiske veien Røldal/Suldal... Så ikke så mye egentlig...

Blir en ny tur sørover snarlig med håp om fint vær hele veien!
Vi tok inn på Ryfylke Fjordhotell for å tørke klær og sko! Dette var den siste dagen jeg kjørte med Marsjstøvler... Ble så besatt våt på føttene at det kjentest som om man hadde stått i badekaret i 24 timer... Nye Sievi vernestøvler ble innkjøpt på AK Maskiner Ryfylke og marsstøvlene kastet etter mange år's tro tjeneste!
Vi tok oss like så godt en tur opp på Prekestolen når vi først var i området! Fin tur med enda flere turister i alle vektklasser, med kles og sko kolleksjoner fra høyhælte sko til folk som trodde de skulle på Mont Everest...
Meg selv på Prekestolen:
Etter å ha vært på Prekestolen kjørte vi til fergekaia over Lysefjorden, ventet en stund der, vi viste heller ikke om det var vanlig å kjøre forbi køa i sør med motorsykkel sånn som det er hos oss... Fikk en passlig streng beskjed på Eidsdal-Linge at motorsykkelførere bare måtte finne seg i å stå i kø de også! Tyskerne med bobil påsto vist at en motorsykkel tok like mye plass som en bobil...

Men jeg slapp da ombord først uansett, jeg sto på mitt at jeg ville ikke ta noe plass i det hele tatt. At de ikke ville at jeg skulle kjøre forbi var vel på grunn av klager fra turister...
Vi kjørte over Suleskarveien, fin vei! Etter å ha pasert Suleskarveien kjørte vi ned Setesdalen og til Kristiansand i konfirmasjon!
Kom vel dit på fredag, jeg kjørte videre mot Telemarkskanalen, over noen fjellveier og diverse oppover mot Kongsberg. Brukte lang tid på å kjøre rundt omkring i Telemark, Vestfold snaret rundt overalt. Jeg gjorde et dårlig valg i å prøve å kjøre gjennom Oslo sentrum i 4-5 tiden
Kan ikke si at det var spesielt smart, skulle jo prøve å finne campingen på Ekebergsåsen, men mine ferdigheter i bynavigasjon er ikke det samme som å kjøre på landeveier, grusveier, alle mulige veier som ikke fins på karte går bra... Men å finne en camping i Oslo, det gikk ikke, var en tur borte i Ytre Enebakk, Kolbotn og deretter opp igjen til Bogstad camping som jeg faktisk viste hvor var!
Dagen etter gikk turen innom Biltema for å handle mer kjedespray, deretter gikk turen oppover Guldbrandsdalen og hjem! Så såklart den grå/svarte veggen av regn komme mot meg på Hundorp, og da ble det en kjapp stopp, på med regndressen... Var ikke kommet lengre enn noen få kilometer før monsunregnet kom!

Sluttet å regne på vei rundt Isfjorden, 40 min hjemmefra... -.-
Men tross nesten to dager i regn var dette en kjempefin tur!