MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
klokket 960 km/h på GPSen i toppfart men det er tvilsomt at det er på MC - lar den like godt stå som toppfart
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Bosted: Notodden
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
sikkert med arbeidsbilen, litt seint ute til et møteDuville skrev:klokket 960 km/h på GPSen i toppfart men det er tvilsomt at det er på MC - lar den like godt stå som toppfart

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
der var det ja 170 hk under panseret på touranen gjør virkelig vei i vellingadag-zzr skrev:sikkert med arbeidsbilen, litt seint ute til et møteDuville skrev:klokket 960 km/h på GPSen i toppfart men det er tvilsomt at det er på MC - lar den like godt stå som toppfart
eller så var det på flyet ned til Spania.......
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Bosted: Notodden
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
da hadde dere nok god medvind eller så skulle nok piloten rekke et (stevne)(idrett) møteDuville skrev:der var det ja 170 hk under panseret på touranen gjør virkelig vei i vellingadag-zzr skrev:sikkert med arbeidsbilen, litt seint ute til et møteDuville skrev:klokket 960 km/h på GPSen i toppfart men det er tvilsomt at det er på MC - lar den like godt stå som toppfart
eller så var det på flyet ned til Spania.......

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
mener det var på nedtur og i svært god medvind....dag-zzr skrev:da hadde dere nok god medvind eller så skulle nok piloten rekke et (stevne)(idrett) møteDuville skrev:der var det ja 170 hk under panseret på touranen gjør virkelig vei i vellingadag-zzr skrev:sikkert med arbeidsbilen, litt seint ute til et møteDuville skrev:klokket 960 km/h på GPSen i toppfart men det er tvilsomt at det er på MC - lar den like godt stå som toppfart
eller så var det på flyet ned til Spania.......
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Ettersom jeg har hatt lappen i snaut ett år, så tror jeg at jeg skal la være å kommentere ang. farten.
...ikke det at jeg har vært over fartsgrensa altså...
...ikke det at jeg har vært over fartsgrensa altså...


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Hjernen
- Innlegg: 802
- Registrert: 14 des 2010, 11:07
- Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
- Bosted: Porsgrunn
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Trenger ikke være så masse over grensa for å ligge på bakhjulet vel??TheHaughom skrev:Ettersom jeg har hatt lappen i snaut ett år, så tror jeg at jeg skal la være å kommentere ang. farten.
...ikke det at jeg har vært over fartsgrensa altså...


Hvis en gjør slik, funker det da tru??
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Bakhjulet har jeg vært på! (*host*på privat grunn*krmt*)Hjernen skrev:Trenger ikke være så masse over grensa for å ligge på bakhjulet vel??TheHaughom skrev:Ettersom jeg har hatt lappen i snaut ett år, så tror jeg at jeg skal la være å kommentere ang. farten.
...ikke det at jeg har vært over fartsgrensa altså...![]()


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Så var det ZX'en da,lokomotivet som visstnok skal klare oppimot lydmuren
For noen år siden så fant jeg ut at den måtte jo bare testes. Flyplassveien på Karmøy,rettstrekke lengre enn et vondt år,det eneste "problemet" er to småveier som kommer inn på den,ca midtveis. Og pollti som avogtil finner det for godt å sjekke ungdommen.
Velvel,tok meg et par turer frem og tilbake med innenforbeholdelappenfart,bare for å forsikre meg om at de ikke lå og lurte i buskene. Ingen reaksjon.
Veien var tørr og fin,og spenningen bygde seg opp idet jeg snudde ved flyplassen og gjorde meg mentalt klar til å se nåla krype opp mot 300,og kanskje over hvis feilvisningen var stor nok. At det kunne komme biler ut fra en av de to sideveiene overså jeg glatt,litt flaks må man vel kunne regne med?
Dro den ut på førstegearet,over i andre og plutselig..... speedonåla datt rett ned til null. Lurer på om det var noen som passet på meg den kvelden,og gjorde at speedowiren røk og gjorde rekordforsøket bortkastet :-)å

For noen år siden så fant jeg ut at den måtte jo bare testes. Flyplassveien på Karmøy,rettstrekke lengre enn et vondt år,det eneste "problemet" er to småveier som kommer inn på den,ca midtveis. Og pollti som avogtil finner det for godt å sjekke ungdommen.
Velvel,tok meg et par turer frem og tilbake med innenforbeholdelappenfart,bare for å forsikre meg om at de ikke lå og lurte i buskene. Ingen reaksjon.
Veien var tørr og fin,og spenningen bygde seg opp idet jeg snudde ved flyplassen og gjorde meg mentalt klar til å se nåla krype opp mot 300,og kanskje over hvis feilvisningen var stor nok. At det kunne komme biler ut fra en av de to sideveiene overså jeg glatt,litt flaks må man vel kunne regne med?
Dro den ut på førstegearet,over i andre og plutselig..... speedonåla datt rett ned til null. Lurer på om det var noen som passet på meg den kvelden,og gjorde at speedowiren røk og gjorde rekordforsøket bortkastet :-)å
ikkebike.norwegianforum.net
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Hvis Poletie bare er ute etter å ta Ungdommen, så er det jo ingen fare for deg 

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Sant nok,men det var jo noen år siden.Og dessuten så brukte jeg hjelm den kvelden,siden jeg tenkte å sette rekord.Kunne jo ikke ta sjansen på at tupe'en føyk avArcticTiger skrev:Hvis Poletie bare er ute etter å ta Ungdommen, så er det jo ingen fare for deg



ikkebike.norwegianforum.net
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
I ungdomstiden? Trudde at ZX11 ikkje kom før i 1990
Går nåla til ZX11`n opp til 300? Var det ikkje XX1100 som var den første til å bryte 300kmt grensa? Altso speedo grensa


Går nåla til ZX11`n opp til 300? Var det ikkje XX1100 som var den første til å bryte 300kmt grensa? Altso speedo grensa

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Såså,nu må ittje suinnmøringen bi ufinZZR-Tom skrev:I ungdomstiden? Trudde at ZX11 ikkje kom før i 1990![]()
![]()

Tidligere eier påstod at han hadde måling på over 300 på moppen min.På Ørlandet flyplass. Men han var trønder,så sikkert ikke til å stole på.ZZR-Tom skrev:Går nåla til ZX11`n opp til 300? Var det ikkje XX1100 som var den første til å bryte 300kmt grensa? Altso speedo grensa
Som en kuriositet kan det jo nevnes at de 3 første årgangene av ZX11(c) har bedre aerodynamikk enn de som kom senere(d),og derved visstnok skal klare 2-3 km/t bedre fart enn senere modeller. Kuriositet nummer to,for spesiellt interesserte,er at det var d-modellen som ble slått av blackbirden med et par kmt da den kom.Var vel i -96.
Å førr ittje å snakk om erodynamikken tell hann såmm sett oppå

ikkebike.norwegianforum.net
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Måkje vere så sensetiv då din sørlendingKawasaki skrev:Såså,nu må ittje suinnmøringen bi ufinZZR-Tom skrev:I ungdomstiden? Trudde at ZX11 ikkje kom før i 1990![]()
![]()

Satt nett og googla litt ZX11, blei litt rotete men en skjøner etter kvert.Kawasaki skrev:Tidligere eier påstod at han hadde måling på over 300 på moppen min.På Ørlandet flyplass. Men han var trønder,så sikkert ikke til å stole på.ZZR-Tom skrev:Går nåla til ZX11`n opp til 300? Var det ikkje XX1100 som var den første til å bryte 300kmt grensa? Altso speedo grensa
Som en kuriositet kan det jo nevnes at de 3 første årgangene av ZX11(c) har bedre aerodynamikk enn de som kom senere(d),og derved visstnok skal klare 2-3 km/t bedre fart enn senere modeller. Kuriositet nummer to,for spesiellt interesserte,er at det var d-modellen som ble slått av blackbirden med et par kmt da den kom.Var vel i -96.
Å førr ittje å snakk om erodynamikken tell hann såmm sett oppå
Kawa's tested in: Model Engine CC Model Year Max Speed Prone Max Speed Upright SS 1/4 mile Sec@mph Power bhp@rpm Average mpg Issue tested
ZZR1000 (d) 1052 1992 172.0 n/a 10.80@137.0 126.8@9,000 n/a Nov 92
ZZR1100 C2 1052 1991 n/a 144.0 n/a 119.0@8,902 43.6 May 91
ZZR1100 C1 1052 1990 173.0 166.5 10.84@127 123.0@10,000 44.5 July 90
ZZR1100 C2 1052 1991 173.0 165.5 10.81@n/a 122.0@11,000 46.2 Dec 91
ZZR1100 C3 1052 1992 163.0 151.0 10.74@127.0 122.2@10,811 39.4 June 92
ZZR1100 D1 1052 1993 174.0 165.0 11.10@n/a 125.4@9,250 40 April 93
ZZR1100 D1 1052 1993 171.3 163.8 10.88@129.6 119.3@9,000 44.2 Aug 93
ZZR1100 D1 (d) 1052 1993 178.0 169.0 10.85@n/a 137.6@9,750 n/a April 93
ZZR1100 D3 1052 1995 169.7 164.5 10.79@130.2 122.0@10,100 43.3 Aug 95
ZZR1100 D4 1052 1996 162.3 153.6 11.12@128.9 119.0@10,00 n/a June 96
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
178 x 1,609= 286,4
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Og så var ikkje ZX11 dyrast i Norge
Country Currency Price US Dollars Year
Denmark (imported from Germany) Danish Krone 210,000 34,500 1998
Norway Norwegian Krone 189,900 25,525 1997
Finland Finnish Markka 117,000 23,400 1997
Egypt Egyptian Pound 70,000 20,465 1996
Sweden Swedish Krona 119.000 18,500 1997
Ireland Irish Pound 11,500 18,200 1996
Netherlands Dutch Guilder 28,500 17,600 1998
Greece Greek Drachma 4,240,000 16,258 1997
Country Currency Price US Dollars Year
Denmark (imported from Germany) Danish Krone 210,000 34,500 1998
Norway Norwegian Krone 189,900 25,525 1997
Finland Finnish Markka 117,000 23,400 1997
Egypt Egyptian Pound 70,000 20,465 1996
Sweden Swedish Krona 119.000 18,500 1997
Ireland Irish Pound 11,500 18,200 1996
Netherlands Dutch Guilder 28,500 17,600 1998
Greece Greek Drachma 4,240,000 16,258 1997
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Danmakr har jo hatt høyere avgift på kjøretøy enn oss i "alle de år"..
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Bare for sikkerhetsskyld,i tilfelle missforståelser,så går jeg ikke rundt og tror at standard zx11 klarer 300. Men det gjør ikke blackbirden heller.
Mere realistisk er vel 280-285.
Mere realistisk er vel 280-285.
ikkebike.norwegianforum.net
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Det var det eg meinte med å sprenge 300 speedo grensaKawasaki skrev:Bare for sikkerhetsskyld,i tilfelle missforståelser,så går jeg ikke rundt og tror at standard zx11 klarer 300. Men det gjør ikke blackbirden heller.
Mere realistisk er vel 280-285.

Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Kan jo godt hende at den tipper 300 på nåla. Men GPS måling er vel det beste.ZZR-Tom skrev:Det var det eg meinte med å sprenge 300 speedo grensaKawasaki skrev:Bare for sikkerhetsskyld,i tilfelle missforståelser,så går jeg ikke rundt og tror at standard zx11 klarer 300. Men det gjør ikke blackbirden heller.
Mere realistisk er vel 280-285.
Et lite offtopic spark bare: hva viser deres spedometer kontra gps/trafikk målt fart?
Min zx9r viser ca 73 km/t når jeg passer trafikmåling i 70 sona her i lokalområde. Og må si jeg ble overasket
den er med andre ord mer nøyakti en bilen min.. som viser nesten 5 km/t mer (78km/t).
Jeg har dog ikke testet sykkelen min mot gps.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Når traffikmålinga viser 70 har bilen 70 km på GPS og speedometer viser 72.EasyRider skrev: Et lite offtopic spark bare: hva viser deres spedometer kontra gps/trafikk målt fart?
Min zx9r viser ca 73 km/t når jeg passer trafikmåling i 70 sona her i lokalområde. Og må si jeg ble overasket
den er med andre ord mer nøyakti en bilen min.. som viser nesten 5 km/t mer (78km/t).
Jeg har dog ikke testet sykkelen min mot gps.
Når traffikmålinga viser 70 har MC ca 65 på GPS. 73 på speedometeret gir 70 på GPS.
For øvrig virker det som om traffikmålinga varierer litt på MC. Har sett alt fra 65 - 70 ved samme fart.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Vet ikke hvordan disse trafikkmålingene blir foretatt,men ved lasermålinger så har polltiet større utfordring å gjøre gode målinger på mopper enn på biler. De "treffer" ikke så lett.OMAAS skrev:For øvrig virker det som om traffikmålinga varierer litt på MC. Har sett alt fra 65 - 70 ved samme fart.
ikkebike.norwegianforum.net
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Mener disse registrer akselavstand med sensorer i bakken. Litt av det samme som de bruker på fotobokser
arrester meg gjerne om jeg tar feil 


Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
Ja jeg mener også det følere i bakken som registrerer dette.LordShaft skrev:Mener disse registrer akselavstand med sensorer i bakken. Litt av det samme som de bruker på fotobokserarrester meg gjerne om jeg tar feil
Litt overasket at sykkelen blir plukket opp egentlig, har jo vært borti trafikklys som ikke registrerer at en står der...
Hmm skal jeg ta det som hint at noe må slankes... meg eller sykkelen..hm billigst blir det vel hvis jeg gjør noe med saken...

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: MC-sidens KJEMPESTORE tråd om hvor fort man har kjørt
LordShaft skrev:Mener disse registrer akselavstand med sensorer i bakken. Litt av det samme som de bruker på fotobokserarrester meg gjerne om jeg tar feil
Dette har jeg ikke greie på,men det høres ikke sansynlig ut. Tror ikke moppen ville klart å løse ut de sensorene
ikkebike.norwegianforum.net