Suzuki Gsx-r
-
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Suzuki Gsx-r
Det sitter en "uregulerbar" katalysator i selve lyddemperen på GSX-R 1000 K3.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Ja men vedkommende hadde slip-on, så da er dette problemet løstTheHaughom skrev:Det sitter en "uregulerbar" katalysator i selve lyddemperen på GSX-R 1000 K3.

Fordelen med litt eldre sykler. Koster ikke skjorta å få fet lyd!
-
Fikk ikke med meg det, men da er jo den saken grei!LordShaft skrev:Ja men vedkommende hadde slip-on, så da er dette problemet løstTheHaughom skrev:Det sitter en "uregulerbar" katalysator i selve lyddemperen på GSX-R 1000 K3.![]()
Fordelen med litt eldre sykler. Koster ikke skjorta å få fet lyd!

Sjekk ut bloggen min!
- Tomgsx-r
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Idag var det vårmønstring i Sokndal. Kom meg desverre ikke til og ta en tur. Men, på vei fra Stavanger-Egersund passerte 30-50 sykler, og 6 av dem gsx-r, jeg må rulle ned alle vinduene for og høre lyden 

- Tomgsx-r
Har lest mye på diverse utenlandske forum. bla gixxer forum. Biter merke i meg "alle" som advarer mot gsx-r 1000 som førstegangssykkel. Er det virkelig SÅ brutalt?
Jeg skal følge rådet som Dr Greve ga, nemlig og øve mye på kjente veier i starten, men jeg ser for meg jeg kommer til og kjøre mye t/r Egersund-Stavanger både E39, og enda bedre med flotte svinger men smalt RV44.
Jeg skal følge rådet som Dr Greve ga, nemlig og øve mye på kjente veier i starten, men jeg ser for meg jeg kommer til og kjøre mye t/r Egersund-Stavanger både E39, og enda bedre med flotte svinger men smalt RV44.
Det blir vel ikke mere brutalt enn man gjør det til selv?
Jeg har alltid hørt at sportsykkler er utmerkede førstegangssykkler siden de er så lettkjørte, men man må jo selfølgelig passe på høyrehånda. Det er vel det mange brenner seg på...
Min første sykkel var/er en 1978 Suzuki GS750, ikke akkurat noe man blir anbefalt det heller men man tar det rolig og lærer sykkelen å kjenne og tilslutt så er det ikke så ille som alle skal ha det til alikevel :-)
Jeg har alltid hørt at sportsykkler er utmerkede førstegangssykkler siden de er så lettkjørte, men man må jo selfølgelig passe på høyrehånda. Det er vel det mange brenner seg på...
Min første sykkel var/er en 1978 Suzuki GS750, ikke akkurat noe man blir anbefalt det heller men man tar det rolig og lærer sykkelen å kjenne og tilslutt så er det ikke så ille som alle skal ha det til alikevel :-)
-
- Kontakt:
Dette er bare tull!!! Den er ikke så brutal at du ikke kan ha dette som førstesykkel. Du vil nok bli skremt over hva som bor i denne sykkelen, men dette er noe du gradvis venner deg til. Så lenge du har litt i hodet og tar det rolig i starten å prøver deg fram sakte, kommer du nok til å flire av dette senere :-)Tomgsx-r skrev:Har lest mye på diverse utenlandske forum. bla gixxer forum. Biter merke i meg "alle" som advarer mot gsx-r 1000 som førstegangssykkel. Er det virkelig SÅ brutalt?
Dr.Greve kommer ofte med veldig kloke råd. Dette er et av de!

- Tomgsx-r
LordShaft skrev:Dette er bare tull!!! Den er ikke så brutal at du ikke kan ha dette som førstesykkel. Du vil nok bli skremt over hva som bor i denne sykkelen, men dette er noe du gradvis venner deg til. Så lenge du har litt i hodet og tar det rolig i starten å prøver deg fram sakte, kommer du nok til å flire av dette senere :-)Tomgsx-r skrev:Har lest mye på diverse utenlandske forum. bla gixxer forum. Biter merke i meg "alle" som advarer mot gsx-r 1000 som førstegangssykkel. Er det virkelig SÅ brutalt?
Dr.Greve kommer ofte med veldig kloke råd. Dette er et av de!

- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Tomgsx-r skrev:Har lest mye på diverse utenlandske forum. bla gixxer forum. Biter merke i meg "alle" som advarer mot gsx-r 1000 som førstegangssykkel. Er det virkelig SÅ brutalt?
Jeg er litt enig. Sykkelen er såpass brutal at du (antagelig) aldri vil kunne utnytte den fullt ut, fordi du er nødt til å bruke mye av din oppmerksomhet med å styre gassen.
Personlig har jeg hatt det mye mer gøy med 600 enn med større sykler, fordi følelsen av å mestre sykkelen ("hånd i hanske"-følelse) er meget tilfredstillende. Den følelsen har jeg aldri hatt med større sykler. Enhver idiot kan kjøre fort rett fram, men det er på svingete vei min største glede ved å kjøre mc er. Hadde det råeste på 90-tallet (CBR1000 og ZZR1100), men synes det var frustrerende å måtte kjøre dritfort for å ha det gøy, dessuten var ikke de gode på de mest svingete veiene. Da var jeg glad jeg hadde kjørt mindre mc før, og visste at det fantes morsommere sykler.
Hilsen meg med 33 år på 2 hjul

Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
Enig med de andre, en 1000ccm racing sykkel er ikke mer brutal enn du gjør den til.
Selvfølgelig kommer det an på mannen bak styret, men har man respekt for kreftene er det nema problema.
Selvfølgelig kommer det an på mannen bak styret, men har man respekt for kreftene er det nema problema.

Sjekk ut bloggen min!
- tor2502
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Tomgsx-r skrev:Hjertelig takk for svar. Jeg fikk en klump i halsen av det du nevner. Jeg skal skal ta til meg det du skriver :-)DrGreve skrev:Siden du holder på med lappen, så går jeg ut i fra at du har begrenset erfaring med å "tøyle" en tohjuling som har bortimot 1hk pr kg. Da er mitt råd at du finner en veistrekning med mye svinger og som du kjenner noenlunde godt med tanke på svingradien og veidekke. Bruk denne veistrekningen aktivt og tren på svingteknikk og kontrastyring. På den måten blir du tryggere på dine ferdigheter og får en brattere læringskurve.
Og etter at jeg mistet min bror på en GSXR, så har jeg en regel jeg lever konsekvent etter når jeg kjører sykkel. Ta ALDRI for gitt at noen av dine medtrafikkanter har registrert at du er der og kjør deretter.
Velkommen, og lykke til :)
Så bra , egneskap å kunne ta til seg læring det er en flott ting å ta med seg, forøvrig var det gode råd av drgreve.
Forøvrig gratulerer med ny sykkel.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- Tomgsx-r
Registerer mange Gsx'r har powercommander. Er dette ett "must" ?
- Tomgsx-r
Ingen så har noe svar og komme med? 

neiss..... Er nå mange som kjører uten og, tipper flesteparten IKKE har powercommander :)
Så noe must vil jeg ikke si det er.
Så noe must vil jeg ikke si det er.
- Tomgsx-r
De fleste jeg kjenner og vet om har iallefall. Dem sier de mapper den slik de slipper den ketchup effekten. Noe som antagelig ikke hadde vært dumt for min del som er nybegynner..
Men, tar tiden til takke, og blir godt kjent med sykkelen uten noen form for mapping

Men, tar tiden til takke, og blir godt kjent med sykkelen uten noen form for mapping

- Tomgsx-r
Da var klasse A i boks
Kjørt i hele dag
En ting jeg merker på hovedveier (E39) det er direkte farlig og ligge i ca 90 og cruise, da vogntog presser seg forbi

En ting jeg merker på hovedveier (E39) det er direkte farlig og ligge i ca 90 og cruise, da vogntog presser seg forbi

- Moby
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Gratulerer så mye. Drit fet sykkel du har, skulle likt å prøvd en gsx-r1000. Prøv å ta det litt rolig de første ukene(du er kanskje lei av å bli fortalt det?) 

Sist redigert av Moby den 26 jun 2013, 18:28, redigert 1 gang totalt.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
-
- Kontakt:
Gratulere så mye med lappenTomgsx-r skrev:Da var klasse A i boksKjørt i hele dag
![]()

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Gratulerer med lappen 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Grattis! En ting du bør tenke på om du ligger i ca. 90 er at du har speedometer med feilvisning, mens vogntog har reell hastighet på speedometeret. De aller, aller fleste vogntog har fartssperre på 90, så hvis du blir forbikjørt av de så ligger du under 90Tomgsx-r skrev:Da var klasse A i boksKjørt i hele dag
![]()

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Test med en GPS. Hører til sjeldenhetene å få bot om du ligger 5 over grensen. Jeg har ligget 5-10 over i 25 år, og ikke fått bot for det enda..mortenolb skrev:Grattis! En ting du bør tenke på om du ligger i ca. 90 er at du har speedometer med feilvisning, mens vogntog har reell hastighet på speedometeret. De aller, aller fleste vogntog har fartssperre på 90, så hvis du blir forbikjørt av de så ligger du under 90Tomgsx-r skrev:Da var klasse A i boksKjørt i hele dag
![]()
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Både min forrige og nåværende sykkel viser ca. 10% for lite, dvs. I 90 sonen må man opp i 100 på speedometeret for å ikke ha for liten fart. Jeg velger som regel å ligge litt over bare på speedometeret, da er jeg som regel trygg for bøter osv.
- Tomgsx-r
Hjertelig takk for gratulasjoner
Ja, speedo er nok litt missvisende.

Ja, speedo er nok litt missvisende.

Har kjørt endel GSXR, 750 og 1000 08. Gode og har et chassie som tåler litt rufsete vei uten å dra ut av kurs, dog lokker de veldig på racinggenene mine
benkmapping...nesj..kan du glemme. Om du har PCUSB, kan du bare laste inn de mappene som ligger på Dynojet's sider og spare en hæv med lapper
. Og, glem maks effekt, om du skal gjøre noe seriøst med en gatebike, gå for tidlig løft av kurvene, og maks areal under dem!..Særlig om man kjører en 1000, er ingen som har bruk for mer makseffekt der. Man kan tro det, men ikke om man vet hvordan man skal bruke en bike 

-
Gratulerer Tom!
Regner med å se deg på Reve i nærmeste fremtid?
Regner med å se deg på Reve i nærmeste fremtid?

Sjekk ut bloggen min!