Suzuki Gsx-r

Forum for fulleffekt tung-MC
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av TheHaughom »

Det sitter en "uregulerbar" katalysator i selve lyddemperen på GSX-R 1000 K3.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av LordShaft »

TheHaughom skrev:Det sitter en "uregulerbar" katalysator i selve lyddemperen på GSX-R 1000 K3.
Ja men vedkommende hadde slip-on, så da er dette problemet løst :thumleft

Fordelen med litt eldre sykler. Koster ikke skjorta å få fet lyd!

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:
TheHaughom skrev:Det sitter en "uregulerbar" katalysator i selve lyddemperen på GSX-R 1000 K3.
Ja men vedkommende hadde slip-on, så da er dette problemet løst :thumleft

Fordelen med litt eldre sykler. Koster ikke skjorta å få fet lyd!
Fikk ikke med meg det, men da er jo den saken grei! :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Tomgsx-r »

Idag var det vårmønstring i Sokndal. Kom meg desverre ikke til og ta en tur. Men, på vei fra Stavanger-Egersund passerte 30-50 sykler, og 6 av dem gsx-r, jeg må rulle ned alle vinduene for og høre lyden :yeyeye

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Tomgsx-r »

Har lest mye på diverse utenlandske forum. bla gixxer forum. Biter merke i meg "alle" som advarer mot gsx-r 1000 som førstegangssykkel. Er det virkelig SÅ brutalt?

Jeg skal følge rådet som Dr Greve ga, nemlig og øve mye på kjente veier i starten, men jeg ser for meg jeg kommer til og kjøre mye t/r Egersund-Stavanger både E39, og enda bedre med flotte svinger men smalt RV44.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av gorbys »

Det blir vel ikke mere brutalt enn man gjør det til selv?
Jeg har alltid hørt at sportsykkler er utmerkede førstegangssykkler siden de er så lettkjørte, men man må jo selfølgelig passe på høyrehånda. Det er vel det mange brenner seg på...
Min første sykkel var/er en 1978 Suzuki GS750, ikke akkurat noe man blir anbefalt det heller men man tar det rolig og lærer sykkelen å kjenne og tilslutt så er det ikke så ille som alle skal ha det til alikevel :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av LordShaft »

Tomgsx-r skrev:Har lest mye på diverse utenlandske forum. bla gixxer forum. Biter merke i meg "alle" som advarer mot gsx-r 1000 som førstegangssykkel. Er det virkelig SÅ brutalt?

Jeg skal følge rådet som Dr Greve ga, nemlig og øve mye på kjente veier i starten, men jeg ser for meg jeg kommer til og kjøre mye t/r Egersund-Stavanger både E39, og enda bedre med flotte svinger men smalt RV44.
Dette er bare tull!!! Den er ikke så brutal at du ikke kan ha dette som førstesykkel. Du vil nok bli skremt over hva som bor i denne sykkelen, men dette er noe du gradvis venner deg til. Så lenge du har litt i hodet og tar det rolig i starten å prøver deg fram sakte, kommer du nok til å flire av dette senere :-)

Dr.Greve kommer ofte med veldig kloke råd. Dette er et av de! :prf

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Tomgsx-r »

LordShaft skrev:
Tomgsx-r skrev:Har lest mye på diverse utenlandske forum. bla gixxer forum. Biter merke i meg "alle" som advarer mot gsx-r 1000 som førstegangssykkel. Er det virkelig SÅ brutalt?

Jeg skal følge rådet som Dr Greve ga, nemlig og øve mye på kjente veier i starten, men jeg ser for meg jeg kommer til og kjøre mye t/r Egersund-Stavanger både E39, og enda bedre med flotte svinger men smalt RV44.
Dette er bare tull!!! Den er ikke så brutal at du ikke kan ha dette som førstesykkel. Du vil nok bli skremt over hva som bor i denne sykkelen, men dette er noe du gradvis venner deg til. Så lenge du har litt i hodet og tar det rolig i starten å prøver deg fram sakte, kommer du nok til å flire av dette senere :-)

Dr.Greve kommer ofte med veldig kloke råd. Dette er et av de! :prf
:thumleft :-) 1,5 mnd til oppkjøring. Er ikke lett og ha gliset i garasjen, og bare kunne gnikke :roll

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Kjellrf »

Tomgsx-r skrev:Har lest mye på diverse utenlandske forum. bla gixxer forum. Biter merke i meg "alle" som advarer mot gsx-r 1000 som førstegangssykkel. Er det virkelig SÅ brutalt?

Jeg skal følge rådet som Dr Greve ga, nemlig og øve mye på kjente veier i starten, men jeg ser for meg jeg kommer til og kjøre mye t/r Egersund-Stavanger både E39, og enda bedre med flotte svinger men smalt RV44.

Jeg er litt enig. Sykkelen er såpass brutal at du (antagelig) aldri vil kunne utnytte den fullt ut, fordi du er nødt til å bruke mye av din oppmerksomhet med å styre gassen.
Personlig har jeg hatt det mye mer gøy med 600 enn med større sykler, fordi følelsen av å mestre sykkelen ("hånd i hanske"-følelse) er meget tilfredstillende. Den følelsen har jeg aldri hatt med større sykler. Enhver idiot kan kjøre fort rett fram, men det er på svingete vei min største glede ved å kjøre mc er. Hadde det råeste på 90-tallet (CBR1000 og ZZR1100), men synes det var frustrerende å måtte kjøre dritfort for å ha det gøy, dessuten var ikke de gode på de mest svingete veiene. Da var jeg glad jeg hadde kjørt mindre mc før, og visste at det fantes morsommere sykler.

Hilsen meg med 33 år på 2 hjul :prop:
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av TheHaughom »

Enig med de andre, en 1000ccm racing sykkel er ikke mer brutal enn du gjør den til.
Selvfølgelig kommer det an på mannen bak styret, men har man respekt for kreftene er det nema problema.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Bosted: Holmestrand

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av tor2502 »

Tomgsx-r skrev:
DrGreve skrev:Siden du holder på med lappen, så går jeg ut i fra at du har begrenset erfaring med å "tøyle" en tohjuling som har bortimot 1hk pr kg. Da er mitt råd at du finner en veistrekning med mye svinger og som du kjenner noenlunde godt med tanke på svingradien og veidekke. Bruk denne veistrekningen aktivt og tren på svingteknikk og kontrastyring. På den måten blir du tryggere på dine ferdigheter og får en brattere læringskurve.
Og etter at jeg mistet min bror på en GSXR, så har jeg en regel jeg lever konsekvent etter når jeg kjører sykkel. Ta ALDRI for gitt at noen av dine medtrafikkanter har registrert at du er der og kjør deretter.
Velkommen, og lykke til :)
Hjertelig takk for svar. Jeg fikk en klump i halsen av det du nevner. Jeg skal skal ta til meg det du skriver :-)

Så bra , egneskap å kunne ta til seg læring det er en flott ting å ta med seg, forøvrig var det gode råd av drgreve.
Forøvrig gratulerer med ny sykkel.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Tomgsx-r »

Registerer mange Gsx'r har powercommander. Er dette ett "must" ?

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Tomgsx-r »

Ingen så har noe svar og komme med? :scratch

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av gorbys »

neiss..... Er nå mange som kjører uten og, tipper flesteparten IKKE har powercommander :)
Så noe must vil jeg ikke si det er.

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Tomgsx-r »

De fleste jeg kjenner og vet om har iallefall. Dem sier de mapper den slik de slipper den ketchup effekten. Noe som antagelig ikke hadde vært dumt for min del som er nybegynner.. :scratch

Men, tar tiden til takke, og blir godt kjent med sykkelen uten noen form for mapping ;-)

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Tomgsx-r »

Da var klasse A i boks :D Kjørt i hele dag :yeyeye

En ting jeg merker på hovedveier (E39) det er direkte farlig og ligge i ca 90 og cruise, da vogntog presser seg forbi :evil

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Bosted: Akershus

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Moby »

Gratulerer så mye. Drit fet sykkel du har, skulle likt å prøvd en gsx-r1000. Prøv å ta det litt rolig de første ukene(du er kanskje lei av å bli fortalt det?) :twisted
Sist redigert av Moby den 26 jun 2013, 18:28, redigert 1 gang totalt.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av LordShaft »

Tomgsx-r skrev:Da var klasse A i boks :D Kjørt i hele dag :yeyeye

En ting jeg merker på hovedveier (E39) det er direkte farlig og ligge i ca 90 og cruise, da vogntog presser seg forbi :evil
Gratulere så mye med lappen :yahoo

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av SuperMorten »

Gratulerer med lappen :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av mortenolb »

Tomgsx-r skrev:Da var klasse A i boks :D Kjørt i hele dag :yeyeye

En ting jeg merker på hovedveier (E39) det er direkte farlig og ligge i ca 90 og cruise, da vogntog presser seg forbi :evil
Grattis! En ting du bør tenke på om du ligger i ca. 90 er at du har speedometer med feilvisning, mens vogntog har reell hastighet på speedometeret. De aller, aller fleste vogntog har fartssperre på 90, så hvis du blir forbikjørt av de så ligger du under 90 :P

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av SuperMorten »

mortenolb skrev:
Tomgsx-r skrev:Da var klasse A i boks :D Kjørt i hele dag :yeyeye

En ting jeg merker på hovedveier (E39) det er direkte farlig og ligge i ca 90 og cruise, da vogntog presser seg forbi :evil
Grattis! En ting du bør tenke på om du ligger i ca. 90 er at du har speedometer med feilvisning, mens vogntog har reell hastighet på speedometeret. De aller, aller fleste vogntog har fartssperre på 90, så hvis du blir forbikjørt av de så ligger du under 90 :P
Test med en GPS. Hører til sjeldenhetene å få bot om du ligger 5 over grensen. Jeg har ligget 5-10 over i 25 år, og ikke fått bot for det enda..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av KydeX »

Både min forrige og nåværende sykkel viser ca. 10% for lite, dvs. I 90 sonen må man opp i 100 på speedometeret for å ikke ha for liten fart. Jeg velger som regel å ligge litt over bare på speedometeret, da er jeg som regel trygg for bøter osv.

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av Tomgsx-r »

Hjertelig takk for gratulasjoner :D

Ja, speedo er nok litt missvisende. :redface

ZZR-Erling

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av ZZR-Erling »

Har kjørt endel GSXR, 750 og 1000 08. Gode og har et chassie som tåler litt rufsete vei uten å dra ut av kurs, dog lokker de veldig på racinggenene mine :twisted benkmapping...nesj..kan du glemme. Om du har PCUSB, kan du bare laste inn de mappene som ligger på Dynojet's sider og spare en hæv med lapper :thumleft. Og, glem maks effekt, om du skal gjøre noe seriøst med en gatebike, gå for tidlig løft av kurvene, og maks areal under dem!..Særlig om man kjører en 1000, er ingen som har bruk for mer makseffekt der. Man kan tro det, men ikke om man vet hvordan man skal bruke en bike ;-)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Suzuki Gsx-r

Legg inn av TheHaughom »

Gratulerer Tom!
Regner med å se deg på Reve i nærmeste fremtid? :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar