MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Grattis med grom sykkel. Lurte på en ting: hvordan denne er for en over 190cm på strømpelesten og 115 kg?
Noen med erfaring her?
Satser på en prøvekjøring ganske straks...
Noen med erfaring her?
Satser på en prøvekjøring ganske straks...
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Folk sier at den passer godt litt lange typer, men vil nesten tippe at S1000RR'n passer bedre siden det er en større sykkel, uten at jeg er helt sikker.Bergen skrev:Grattis med grom sykkel. Lurte på en ting: hvordan denne er for en over 190cm på strømpelesten og 115 kg?
Noen med erfaring her?
Satser på en prøvekjøring ganske straks...
Det er iallfall mange store karer i USA som er strålende fornøyd med kawa'n

Mye info her: zx10r.net
Hvis du vil prøve 10R'n, så har monsterbike prøvekjøring torsdag - lørdag

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Her er et par bilder av den nye bike'n min :-)
Har ikke fått Mechatronic demperen enda, men ellers er den klar!
Lyden er herlig... men trur jeg skal skaffe noen ørepropper
Har ikke fått Mechatronic demperen enda, men ellers er den klar!
Lyden er herlig... men trur jeg skal skaffe noen ørepropper

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Å herre så lyst jeg har å høre denne sykkelen Live
Regner med det er bra forskjell på denne fra originalt også
Gratulere med feit sykkel du også

Regner med det er bra forskjell på denne fra originalt også

Gratulere med feit sykkel du også

-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Ææææ! Kjørte den sykkelen for to dager siden, aldri kjent noe så brutalt, men i tilleg smooth og gjennomført. Utrolig imponert over motoren i den sykkelen der!
Pass på lappen, ryker fort selv i første gir!
Pass på lappen, ryker fort selv i første gir!

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Ja den er helt sinnsyk!!!TheHaughom skrev:Ææææ! Kjørte den sykkelen for to dager siden, aldri kjent noe så brutalt, men i tilleg smooth og gjennomført. Utrolig imponert over motoren i den sykkelen der!
Pass på lappen, ryker fort selv i første gir!
Du kjørte demo sykkelen til Kawasaki?
På min er kat'n fjerna itillegg til potte, det gjør en 8-10hk, pluss at den blir mye kvassere...
Har også gått ned 1 tann forran og 1 tann opp bak, noe som gjør den mye mer brutal..
Originalt er kawa'n den høyest dreva 1000 kubikkern i klassen, noe som gjør at den føles noe dau i bånn.. Men ikke nå lenger

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
-
- Innlegg: 446
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Bosted: Vestsida
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Utrolig flott sykkel. Gratulerer! Ser rå ut!
I don`t care about little things.....
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Sykkelen brommler overraskende mye, skikkelig bassLordShaft skrev:Å herre så lyst jeg har å høre denne sykkelen Live![]()
Regner med det er bra forskjell på denne fra originalt også![]()
Gratulere med feit sykkel du også

Skal få tatt et opptak av lyden etterhvert.
Kanskje vi skulle tatt en tur i sommer..?
Bli med på banedag på rudskogen den 28 mai?
Har aldri kjørt på bane med slikt redskap, men gleder meg sjukt!!
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Jeg er helt klart med på kjøretur i løpet av sesongen
Men jeg kan ikke komme meg på bane før etter midten av juni. Skal på 4 ukers kurs nå i midten av mai, og da har jeg ikke mye fri til overs. Men i juli og August er det mye rom for banekjøring :-)å

Men jeg kan ikke komme meg på bane før etter midten av juni. Skal på 4 ukers kurs nå i midten av mai, og da har jeg ikke mye fri til overs. Men i juli og August er det mye rom for banekjøring :-)å
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Skal på banedag i midten av august ogsåLordShaft skrev:Jeg er helt klart med på kjøretur i løpet av sesongen![]()
Men jeg kan ikke komme meg på bane før etter midten av juni. Skal på 4 ukers kurs nå i midten av mai, og da har jeg ikke mye fri til overs. Men i juli og August er det mye rom for banekjøring :-)å

Nye rudskogen!
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Kjørte demosykkelen, ja. Litt dau på laveste omdreiningene, men du verden for et sinnsykt gyv opp fra 7-8-9000!!MH434 skrev:Ja den er helt sinnsyk!!!TheHaughom skrev:Ææææ! Kjørte den sykkelen for to dager siden, aldri kjent noe så brutalt, men i tilleg smooth og gjennomført. Utrolig imponert over motoren i den sykkelen der!
Pass på lappen, ryker fort selv i første gir!
Du kjørte demo sykkelen til Kawasaki?
På min er kat'n fjerna itillegg til potte, det gjør en 8-10hk, pluss at den blir mye kvassere...
Har også gått ned 1 tann forran og 1 tann opp bak, noe som gjør den mye mer brutal..
Originalt er kawa'n den høyest dreva 1000 kubikkern i klassen, noe som gjør at den føles noe dau i bånn.. Men ikke nå lenger
Nei, gratulerer med en rååå sykkel, misunner deg litt - foruten kjørestilling. For en røslig kar på 190cm var den noe for liten, kunne nok blitt fikset med noe lavere rearsets.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Takk! :-)TheHaughom skrev:Kjørte demosykkelen, ja. Litt dau på laveste omdreiningene, men du verden for et sinnsykt gyv opp fra 7-8-9000!!MH434 skrev:Ja den er helt sinnsyk!!!TheHaughom skrev:Ææææ! Kjørte den sykkelen for to dager siden, aldri kjent noe så brutalt, men i tilleg smooth og gjennomført. Utrolig imponert over motoren i den sykkelen der!
Pass på lappen, ryker fort selv i første gir!
Du kjørte demo sykkelen til Kawasaki?
På min er kat'n fjerna itillegg til potte, det gjør en 8-10hk, pluss at den blir mye kvassere...
Har også gått ned 1 tann forran og 1 tann opp bak, noe som gjør den mye mer brutal..
Originalt er kawa'n den høyest dreva 1000 kubikkern i klassen, noe som gjør at den føles noe dau i bånn.. Men ikke nå lenger
Nei, gratulerer med en rååå sykkel, misunner deg litt - foruten kjørestilling. For en røslig kar på 190cm var den noe for liten, kunne nok blitt fikset med noe lavere rearsets.
Jeg er 180cm, men kan se for meg 10cm til kan føre til litt spiss knevinkel..
Tror fothvilern er justerbar. (Har ikke sjekka


Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Nå vet jeg ikke hvordan sittestillingen er på denne i forhold til BMW'en. Men jeg er 2 meter høy, og har ingen problem med knevinkelen 

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Tror ikke du hadde sitti så godt på kawa'n som på bmw'n.LordShaft skrev:Nå vet jeg ikke hvordan sittestillingen er på denne i forhold til BMW'en. Men jeg er 2 meter høy, og har ingen problem med knevinkelen
Bmw'n er en god del større, passer fint til lange folk

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Det skal jeg ikke nekte på! Jeg har ikke prøvd så mange av de nye R syklene
Håper jeg er heldig å få meg noen turer på bane i år
Kjenner jeg er usedvanlig kjørekåt om dagene 

Håper jeg er heldig å få meg noen turer på bane i år


Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Skal ut på luftetur imorra, så jeg får testet litt på svingete veier
Kyllingstripene er jo så breie som en motorvei enda

Kyllingstripene er jo så breie som en motorvei enda

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Ja bare husk å ta det med ro, det er fortsatt veldig kaldt i asfalten 

-
- Innlegg: 86
- Registrert: 28 mai 2012, 01:11
- Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
- Bosted: Oslo
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Gratulerer så mye :)
ZX10R er min favoritt av alle sykler. Kawasaki er så sykt fett.
Må vente noen år før jeg kommer dit. Ikke råd til forsikring men jobber med bonusen så får vi se om 5-6 år kanskje.
Ta det med ro og lykke til :)
ZX10R er min favoritt av alle sykler. Kawasaki er så sykt fett.
Må vente noen år før jeg kommer dit. Ikke råd til forsikring men jobber med bonusen så får vi se om 5-6 år kanskje.
Ta det med ro og lykke til :)
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Takk,
Sykkelen er herlig å kjøre!! Men blir enda bedre når jeg får på mechatronic'n (Øhlins elektronisk bakdemper)
Storfornøyd sålangt
Sykkelen er herlig å kjøre!! Men blir enda bedre når jeg får på mechatronic'n (Øhlins elektronisk bakdemper)
Storfornøyd sålangt

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Da var bakdemperen shimsa opp 9mm!
Blir en tur imorra å se hvor mye det utgjør :-)
Blir en tur imorra å se hvor mye det utgjør :-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Kan godt slenge med mer bilder
Jeg har ikke så veldig greie på demperoppsett, men hva forventer du å få ut av justeringene?
Skulle du kanskje bedt moderator om å gjøre dette om til en blogg :-P Du er jo så godt igang allerede

Jeg har ikke så veldig greie på demperoppsett, men hva forventer du å få ut av justeringene?

Skulle du kanskje bedt moderator om å gjøre dette om til en blogg :-P Du er jo så godt igang allerede

Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Tok ingen bilder av prosessen, men kan jo beskrive fremgangsmåten..
Av med bak og forsete, så sidedeksla til tanken, deretter nappe ut alle slanger og kontakter forbundet med tanken..
Når tanken er av, så løftet jeg sykkelen opp med en talje, en lang gjengeskrue imellom feste til svingarmen som jeg festet stroppene i.
Når sykkelen var iværet, så tok jeg av muttern og senket bakhjulet, satt på skiver og løftet bakhjulet opp igjen og skrudde på muttern.
Når sykkelen heves i hekken blir den mer kvikkstyrt, men heves den for mye kan sykkelen bli ustabil rett frem, men kawa'n tåler ihvertfall 10mm heving før en merker noe ustabilitet.
10mm shim tilsvarer en reell økning av hekken på ca 25mm.
Når det gjelder demperinstillinger, så må en bare prøve seg frem, sålangt har jeg bare gitt 1.5click opp på retur og 1click opp på kompressjon.
Blir mer justeringer bare jeg får denna elektroniske bakdemperen min..
Hvis moderator vil, kan han godt blogg gjøre denna tråden..
Av med bak og forsete, så sidedeksla til tanken, deretter nappe ut alle slanger og kontakter forbundet med tanken..
Når tanken er av, så løftet jeg sykkelen opp med en talje, en lang gjengeskrue imellom feste til svingarmen som jeg festet stroppene i.
Når sykkelen var iværet, så tok jeg av muttern og senket bakhjulet, satt på skiver og løftet bakhjulet opp igjen og skrudde på muttern.
Når sykkelen heves i hekken blir den mer kvikkstyrt, men heves den for mye kan sykkelen bli ustabil rett frem, men kawa'n tåler ihvertfall 10mm heving før en merker noe ustabilitet.
10mm shim tilsvarer en reell økning av hekken på ca 25mm.
Når det gjelder demperinstillinger, så må en bare prøve seg frem, sålangt har jeg bare gitt 1.5click opp på retur og 1click opp på kompressjon.
Blir mer justeringer bare jeg får denna elektroniske bakdemperen min..
Hvis moderator vil, kan han godt blogg gjøre denna tråden..
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Da har jeg forsøkt meg litt på egenhånd og flyttet tråden til Bikers logg, og er på sett og vis trådstarters blogg.MH434 skrev: Hvis moderator vil, kan han godt blogg gjøre denna tråden..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 2013 Kawasaki ZX10R ABS
Veldig bra!SuperMorten skrev:Da har jeg forsøkt meg litt på egenhånd og flyttet tråden til Bikers logg, og er på sett og vis trådstarters blogg.MH434 skrev: Hvis moderator vil, kan han godt blogg gjøre denna tråden..
Men for å vise forumbrukerne hvems om har bloggen kan det være greit å lage en hovedtittel på blogg-tråden. F.eks. "Blogg MH343" eller noe enda mer ... ehem...



Dette gjøres enkelt ved å klikke på "Endre"-knappen i aller første post og gjøre endringen "Emne"-feltet.
Skriv ny tittel i emnefeltet, deretter "Ok" og voila! tråden har fått ny tittel!
Enkelt og greit.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R
Takker for det AJ!
Var ute en tur nå får å prøve ut forandringene jeg gjorde på sykkelen, jeg må si at det er den beste modifiseringen jeg har gjort!!
Sykkelen ble utrolig kvikkstyrt, holder linja mye bedre ut av sving ved hard gasspådrag også
Bakdelen er at den står litt skakkere på sidestøtta

Var ute en tur nå får å prøve ut forandringene jeg gjorde på sykkelen, jeg må si at det er den beste modifiseringen jeg har gjort!!
Sykkelen ble utrolig kvikkstyrt, holder linja mye bedre ut av sving ved hard gasspådrag også

Bakdelen er at den står litt skakkere på sidestøtta


Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!