Hvordan dra en wheelie

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av SuperMorten »

fs650e skrev:
SuperMorten skrev:
fs650e skrev:
SuperMorten skrev:
fs650e skrev:
Edit: Hvor står det at begge hjulene MÅ være i kontakt med bakken? Står bare at man skal kjøre aktsomt, man kan kjøre aktsomt på 1 hjul...
Kommer det en kjørende aktsomt på bakhjulet igjennom byggefeltet her hvor ungene leker, skal jeg aktsomt sørge for at han ikke gjør det igjen....


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Haha!

"Kjør pent - barn leker"
"Hold ungane inne - her kjører det biler!"

Foreldre må lære opp barna til å forstå at det er farlig å leke ved trafikk. Nå sier jeg ikke at bilister skal bare peise på, for all del, man må vise hensyn.
Senest igår så jeg en far + sønn SYKLE over gangfeltet.. Nesten så jeg gikk bort og spurte hva faen han lærer barna sine. MAN GÅR AV SYKKELEN!

Nei faen heller, skal aldri ha slike ting.. (Ja ting.. barn er ting, få det vekk)

Da velger jeg heller en sportsbil av noe slag, så kan det være "babyen min".

Sånne holdninger har ikke noe i trafikken å gjøre.
Hva da? At barn bør læres opp til å se begge veier før de krysser en vei?
At man bør tenke på at "Her kan det komme en bil" ?

Selvfølgelig sier jeg ikke at man skal flytte ansvaret vekk fra kjøretøyet og over på barnet, men foreldrene må lære opp barna riktig.
Som eksempel det jeg skriver her hvor både far og sønn sykler over ..
Jeg skjønner at du bare vil provosere, for jeg nekter å tro at noen kan være så fullstendig hjernedød og samtidig ha vært i stand til å tatt førerkort. Men sant nok, ingen trenger å vise førerkortet for å være medlem her inne..

Jeg skriver at jeg ikke vil se sånne i byggefeltet her. Det har ingenting med trafikk å gjøre. Her går lekeplassen til barna og veien i ett. Det er ikke noe skille. Holde ungene inne, sier du. Ja det gjorde vi når vi bodde på Carl Berner i Oslo. Derfor flyttet vi, bort fra trafikk og hensynsløsheten.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Bosted: Wherever the road takes me

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av fs650e »

DrGreve skrev:
fs650e skrev:
DrGreve skrev: Holdningene som du forfekter hvor "jeg vet best" kan være det som tar livet av deg. Du møter kanskje en som tenker som deg i en 2-tonns bil...
Er jo lov å håpe!! Da slipper jeg denne diskusjonen! Gud så enkelt ting hadde vært om jeg bare kunn møtt en 2 tonns ting straight on o.O
Hvis du ikke ønsker denne diskusjonen, så kunne du jo bare holdt kjeft :)
En vis man sa en gang at holder du kjeft så kan man bare mistenke at du har en skrue løs.. åpner du kjeften så fjerner du enhver tvil :lol
Og bare for å klargjøre, det er ikke en wheelie jeg har noe i mot, men holdningene.. flytt dere, her kommer jeg..
Jeg har hørt nesten den samme.. "Det er bedre å holde kjeft og la folk tro du er en idiot, enn å åpne kjeften og fjerne enhver tvil".

Vel, jeg mener ikke "Flytt dere, her kommer jeg".
Jeg mener at:
Alle fotgjengeroverganger skulle enten gått over veien, eller under veien.
Biler skulle hatt forkjørsrett ved fotgjengeroverganger.
Barn har ikke noe nær en vei å gjøre (Om de leker)
Fartsgrensene i Norge er satt ved hjelp av synsing.

THAT being said. Man kan mene hva man vil, så lenge man ikke gjør det til praksis.

Jeg godtar at de går på veien, selv om jeg mener noe annet.
Jeg stopper ved fotgjengeroverganger, selv om jeg mener noe annet.
Jeg viser hensyn der barn kan leke, selv om jeg mener at foreldre har ansvar.
Jeg følger fartsgrensene der det er nødvendig, og spesielt under 50-60 (Face it, ber du meg ligge i 100 i 100 sonen på E6 ber jeg deg ryke og reise.. det er en 120-130 vei på sommeren.)

Jeg er stor i kjeften, og jeg veit det. Og jeg gjør det med vilje.
Og ofte er det stor forskjell mellom hva jeg skriver, og hva jeg gjør. Akkurat hva slags inntrykk folk får av meg på nett er meg revnende likegyldig. Couldnt care less.

That being said. Wheelie på vanlig vei er ikke nødvendigvis brudd på §3. Kommer helt ann på situasjonen
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Bosted: Wherever the road takes me

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av fs650e »

SuperMorten skrev: Jeg skjønner at du bare vil provosere, for jeg nekter å tro at noen kan være så fullstendig hjernedød og samtidig ha vært i stand til å tatt førerkort. Men sant nok, ingen trenger å vise førerkortet for å være medlem her inne..

Jeg skriver at jeg ikke vil se sånne i byggefeltet her. Det har ingenting med trafikk å gjøre. Her går lekeplassen til barna og veien i ett. Det er ikke noe skille. Holde ungene inne, sier du. Ja det gjorde vi når vi bodde på Carl Berner i Oslo. Derfor flyttet vi, bort fra trafikk og hensynsløsheten.
Ehm.. Det jeg skrev der var min mening, som ikke var for å provosere..

Påstår du virkelig at foreldre ikke har det minste ansvar for å lære barna om sikkerhet i trafikken?!?! Er du BLÅST? Det er jo ENDA viktigere om lekeplassen og veien går ett-i-ett.

Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal holde barna inne, men at man skal lære dem om sikkerhet, at man skal lære dem å se begge veier, at man lærer dem at : rød mann er død mann, grønn mann din tur. Når jeg var liten fikk jeg streng beskjed om å gå av sykkelen. Var ikke SNAKK om annet... man SKULLE gå av sykkelen, til og med i lyskryss der man har grønn mann.

Man skulle se seg begge veier før man gikk over veien.

Hadde virkelig ikke trodd at dette var nødvendig å utdype om. Det provoserer noe så jævlig at du gir blanke faen i hva barna lærer om sikkerhet osv..

Hvordan man engang kom hit fra "wheelie" er et annet spørsmål.
For å komme on topic:
Man drar da selvfølgelig ikke en wheelie i 30 område der barn leker og kan løpe rett ut i veien!!
(Med unntak av litt hjulløft ved fartskuler)
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av SuperMorten »

fs650e skrev: Man drar da selvfølgelig ikke en lengre wheelie i 30 område der barn leker og kan løpe rett ut i veien!!
(Med unntak av litt hjulløft ved fartskuler)[/b]
Se der ja. Det var det jeg sa i utgangspunktet. Så da er vi jo enige da.. Du er ikke så dum som du ser ut som du :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Bosted: Wherever the road takes me

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av fs650e »

SuperMorten skrev:
fs650e skrev: Man drar da selvfølgelig ikke en lengre wheelie i 30 område der barn leker og kan løpe rett ut i veien!!
(Med unntak av litt hjulløft ved fartskuler)[/b]
Se der ja. Det var det jeg sa i utgangspunktet. Så da er vi jo enige da.. Du er ikke så dum som du ser ut som du :lol
Jeg er ganske mye dummere enn jeg ser ut til, men jeg er ikke så dum som jeg prøver å fremstå!
Legg merke til at jeg tenkte meg om og endret "lengre wheelie" til bare "wheelie".
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av DrGreve »

fs650e skrev:
DrGreve skrev:
fs650e skrev:
DrGreve skrev: Holdningene som du forfekter hvor "jeg vet best" kan være det som tar livet av deg. Du møter kanskje en som tenker som deg i en 2-tonns bil...
Er jo lov å håpe!! Da slipper jeg denne diskusjonen! Gud så enkelt ting hadde vært om jeg bare kunn møtt en 2 tonns ting straight on o.O
Hvis du ikke ønsker denne diskusjonen, så kunne du jo bare holdt kjeft :)
En vis man sa en gang at holder du kjeft så kan man bare mistenke at du har en skrue løs.. åpner du kjeften så fjerner du enhver tvil :lol
Og bare for å klargjøre, det er ikke en wheelie jeg har noe i mot, men holdningene.. flytt dere, her kommer jeg..
Jeg har hørt nesten den samme.. "Det er bedre å holde kjeft og la folk tro du er en idiot, enn å åpne kjeften og fjerne enhver tvil".

Vel, jeg mener ikke "Flytt dere, her kommer jeg".
Jeg mener at:
Alle fotgjengeroverganger skulle enten gått over veien, eller under veien.
Biler skulle hatt forkjørsrett ved fotgjengeroverganger.
Barn har ikke noe nær en vei å gjøre (Om de leker)
Fartsgrensene i Norge er satt ved hjelp av synsing.

THAT being said. Man kan mene hva man vil, så lenge man ikke gjør det til praksis.

Jeg godtar at de går på veien, selv om jeg mener noe annet.
Jeg stopper ved fotgjengeroverganger, selv om jeg mener noe annet.
Jeg viser hensyn der barn kan leke, selv om jeg mener at foreldre har ansvar.
Jeg følger fartsgrensene der det er nødvendig, og spesielt under 50-60 (Face it, ber du meg ligge i 100 i 100 sonen på E6 ber jeg deg ryke og reise.. det er en 120-130 vei på sommeren.)

Jeg er stor i kjeften, og jeg veit det. Og jeg gjør det med vilje.
Og ofte er det stor forskjell mellom hva jeg skriver, og hva jeg gjør. Akkurat hva slags inntrykk folk får av meg på nett er meg revnende likegyldig. Couldnt care less.

That being said. Wheelie på vanlig vei er ikke nødvendigvis brudd på §3. Kommer helt ann på situasjonen
Absolutt ingen ting av det du har ført av deg i denne tråden provoserer meg, BORTSETT fra at du mener paragraf 3 ikke burde gjelde, den er avlegs. Hallo? Alt som har med trafikk på enhver offentlig vei, gate eller plass handler om samhandling mellom ALLE trafikkanter, uansett alder, gående, syklende eller kjørende. Skal løse kanoner dirigere premissene, så har vi ikke sett den positive trenden de siste år angående drepte motorsykkelførere og passasjer på samme..
Man kan ikke nekte enkelte trafikkantgrupper eller aldersgrupper adgang til offentlig vei bare fordi noen syns det er ett herk å ta hensyn.
Sist redigert av DrGreve den 28 apr 2013, 16:50, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av AJ »

Vel, vel...
AndreasB tilbake, ser jeg... Lett gjenkjennelige tone i det du skriver, for øvrig.
Denne gang som fs650e...

Var det ikke slik at du ønsket å slette deg herfra for ikke lenge siden? :

http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=155826#p155826" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Bosted: Wherever the road takes me

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av fs650e »

AJ skrev:Vel, vel...
AndreasB tilbake, ser jeg... Lett gjenkjennelige tone i det du skriver, for øvrig.
Denne gang som fs650e...

Var det ikke slik at du ønsket å slette deg herfra for ikke lenge siden? :

http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=155826#p155826" onclick="window.open(this.href);return false;
Aldri lagt skjul på at jeg er AndreasB jeg?

Jau, kjøpte meg en til sykkel, måtte spørre om noe, var enkleste.

Jo, det var det.. Men dere slettet meg aldri, selv etter gjentatte forespørsler. og det var en stund siden.

HVa slags relevanse har dette til wheelier? Drar ikke du som en administrator det bare LENGRE unna topic?
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av AJ »

Har ikke lest alle postene du har skrevet under ditt nye nick, men tror neppe du har presentert deg som AndreasB i noen av disse.
Spiller forsåvidt ikke så stor rolle heller.
Men fra å ønske å bli slettet fra MCsiden.no, for deretter å komme tilbake med et annet nick virker litt underlig.
Og når du legger opp til samme stil som tidligere og som mange her inne reagerte på, kom jeg til at det var like greit å "oute" deg sånn at folk her inne vet hvem du egentlig er.

Nevner også at den stilen du legger opp til som fs650e neppe vil føre noe godt med seg...

fs650e skrev:
AJ skrev:Vel, vel...
AndreasB tilbake, ser jeg... Lett gjenkjennelige tone i det du skriver, for øvrig.
Denne gang som fs650e...

Var det ikke slik at du ønsket å slette deg herfra for ikke lenge siden? :

http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=155826#p155826" onclick="window.open(this.href);return false;
Aldri lagt skjul på at jeg er AndreasB jeg?

Jau, kjøpte meg en til sykkel, måtte spørre om noe, var enkleste.

Jo, det var det.. Men dere slettet meg aldri, selv etter gjentatte forespørsler. og det var en stund siden.

HVa slags relevanse har dette til wheelier? Drar ikke du som en administrator det bare LENGRE unna topic?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Bosted: Wherever the road takes me

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av fs650e »

AJ skrev:Har ikke lest alle postene du har skrevet under ditt nye nick, men tror neppe du har presentert deg som AndreasB i noen av disse.
Spiller forsåvidt ikke så stor rolle heller.
Men fra å ønske å bli slettet fra MCsiden.no, for deretter å komme tilbake med et annet nick virker litt underlig.
Og når du legger opp til samme stil som tidligere og som mange her inne reagerte på, kom jeg til at det var like greit å "oute" deg sånn at folk her inne vet hvem du egentlig er.

Nevner også at den stilen du legger opp til som fs650e neppe vil føre noe godt med seg...
Jeg sa jeg aldri har nektet. Jeg sa ikke at jeg har informert.
Enig.
Vel, jeg ønsket å bli slettet. Dere slettet meg ikke, dere bare deaktiverte brukeren. Ikke det samme. Ikke at jeg engang husker hvorfor i farta, men jeg begynner skjønne hvorfor igjen..
Kan jo spørre igjen da.. Hvor er moped-delen av forumet? en 50cc ER en mc.

Hadde behov for å spørre om noe en gang, ny bruker var raskeste.

men igjen.. HVA for en relevanse har dette til "Hvordan dra en wheelie"? Bør ikke du som administrator forsøke å holde folk on topic, ikke dra dem enda lengre vekk fra "topic" ?
Er ikke dette noe du evnt burde tatt opp på PM? Profesjonaliteten ligger ikke akkurat høyt på listen?
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av TBI81 »

LordShaft skrev:Jeg må tydeligvis komme meg i kjøregården å prøve hvordan dette fungerer :redface

Ser utifra klippene på youtube at sykkelen min kutter rimelig kjapt når den registrerer at bakhjulet går raskere enn framhjulet.... :-k
I slick mode så er det vel bare å gi gass i rette registeret i det meste under 150 for å løfte rr'en? Kan nok clutches opp i godt over 200 også skulle jeg tro. Men er det ikke sånn at den derre DTC'en fort ødelegger litt av moroa når man kommer over så og så mange grader? Men mener å huske at den kan chippes vekk eller noe slikt? Var visst mange som hadde klagd. Oppførte seg jo som en båt i dårlig plan (rimelig hardhendt kutt som fikk den til å rykke krapt ned, så opp, så ned, så opp osv) da jeg bestemte meg for å prøve elektronikken på rr'en jeg prøvde for et par sesonger siden. Var i sport mode og med en av de første utgavene vel å merke (vet ikke om det har skjedd endringer). Selv foretrekker jeg enn så lenge å justere det med høyrehånda, selv om sånn elektronikk er veldig fasinerende :-)

torlind
Innlegg: 9
Registrert: 06 apr 2013, 10:38
Motorsykkelen din: BMW R1150RT

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av torlind »

Jeg trodde en fartshump var der for å kontrollere farten slik at det er noenlunde trygt å ferdes der, og ikke et morsomt veihinder for å kunne gå opp bå bakhjulet.

Jeg tror problemet med den generelle innstillingen til folk som fs650e løser seg selv ved at de dessverre (og jeg mener dessverre) kommer til å bli klistret til en eller annen fjellvegg før eller senere (sikkert før). La meg si det sånn at trafikken blir ikke mer utrygg hvis så skulle skje. La oss bare håpe at ingen andre dras med i det dragsuget.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av Dexter »

fs650e skrev: Vel, jeg ønsket å bli slettet. Dere slettet meg ikke, dere bare deaktiverte brukeren. Ikke det samme.
Brukere blir ikke slettet. Dette bl.a. fordi historikken skal beholdes. Ingen andre skal kunne risikere å registrere seg med et brukernavn som har vært brukt tidligere og det har hendt at brukere ønsker å komme tilbake, da kan kontoen reaktiveres. Det er mulig å slette en bruker men likevel beholde innlegg under nick, men da kan ikke kontoen reaktiveres. Enklest er derfor å deaktivere. Slik er vår policy og det er helt normalt i det meste av forum på internet.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Bosted: Wherever the road takes me

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av fs650e »

torlind skrev:Jeg trodde en fartshump var der for å kontrollere farten slik at det er noenlunde trygt å ferdes der, og ikke et morsomt veihinder for å kunne gå opp bå bakhjulet.
:scratch :redface :sorry
Partypooper :(
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av TBI81 »

torlind skrev:Jeg trodde en fartshump var der for å kontrollere farten slik at det er noenlunde trygt å ferdes der, og ikke et morsomt veihinder for å kunne gå opp bå bakhjulet.
De eneste jeg noen gang har observert som bruker fartshumper til slikt er mopedister. Men de er vel de eneste som også trenger slik hjelp for å få opp framhjulet .. Og alderen til de henger vel kanskje også sammen med den manglende forståelsen for nettopp 30 soner slikt .. ? De gjør i alle fall ganske ofte "morsome stunts" i trafikken :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av LordShaft »

TBI81 skrev:
LordShaft skrev:Jeg må tydeligvis komme meg i kjøregården å prøve hvordan dette fungerer :redface

Ser utifra klippene på youtube at sykkelen min kutter rimelig kjapt når den registrerer at bakhjulet går raskere enn framhjulet.... :-k
I slick mode så er det vel bare å gi gass i rette registeret i det meste under 150 for å løfte rr'en? Kan nok clutches opp i godt over 200 også skulle jeg tro. Men er det ikke sånn at den derre DTC'en fort ødelegger litt av moroa når man kommer over så og så mange grader? Men mener å huske at den kan chippes vekk eller noe slikt? Var visst mange som hadde klagd. Oppførte seg jo som en båt i dårlig plan (rimelig hardhendt kutt som fikk den til å rykke krapt ned, så opp, så ned, så opp osv) da jeg bestemte meg for å prøve elektronikken på rr'en jeg prøvde for et par sesonger siden. Var i sport mode og med en av de første utgavene vel å merke (vet ikke om det har skjedd endringer). Selv foretrekker jeg enn så lenge å justere det med høyrehånda, selv om sånn elektronikk er veldig fasinerende :-)
Tror du klarer å løfte den fint med power alene i flere av girene. Men jeg har fortsatt elektronisk sperre på 9000rpm :redface

Ja dette var et problem på de første modellene, men er blitt utbedret på 12/13 modellene. Tror det er greit for de fleste å ha litt elektroniske begrensninger :-# Men greit å kunne skru det av også :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av LordShaft »

hmm...dobbeltpost!? :scratch

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av teeU »

Hva skjedde med "frihet under ansvar"? Litt vel mye PK her no =;

Klart jeg drar en liten wheelie hvis jeg føler for det, men jeg vet også at det er mitt ansvar å gjøre det slik at eventuelle fuck up's bare går utover meg, akkurat som med å kjøre over fartsgrensen.

"La den som er uten skyld kaste den første stenen" som en vindranker sa i Kaanan eller no sånt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av LordShaft »

Jeg skjønner hvorfor flere av de yngre brukerne mener dette er et forum som er litt gubbete. Og en blir raskt arrestert om en ikke gjør alt som loven sier at du SKAL gjøre.

Men nok om det...
Her er en som viser oss hvordan det kan gjøres :yeyeye
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4-RBKNg3NJw[/video]

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av DrGreve »

LordShaft skrev:Jeg skjønner hvorfor flere av de yngre brukerne mener dette er et forum som er litt gubbete. Og en blir raskt arrestert om en ikke gjør alt som loven sier at du SKAL gjøre.

Men nok om det...
Her er en som viser oss hvordan det kan gjøres :yeyeye
[video]http://www.youtube.com/watch?v=4-RBKNg3NJw[/video]
Tja, jeg er jo en gammel gubbe, men har da vært ung engang jeg også. Jeg har ingenting i mot at noen drar den opp på bakhjulet under kontrollerte omgivelser. Men det var en som ga uttrykk for holdninger som jeg syns er litt på siden av det som paragraf 3 i veitrafikkloven skal regulere, nemlig samhandling mellom alle typer trafikkanter.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Bosted: Hedmark

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av teeU »

Paragraf 3 er det ikke noe i veien med, problemet er bare at Politiet bruker den som en catch 22 og det er følgelig ikke noe en kan gjøre med det da en vanlig stakkars jævel ikke har råd til å prøve det for retten og politi og domstoler uansett er gode busser.
Men det er en rettsstat assa, lissom, hvis en bare har penger.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av DrGreve »

teeU skrev:Paragraf 3 er det ikke noe i veien med, problemet er bare at Politiet bruker den som en catch 22 og det er følgelig ikke noe en kan gjøre med det da en vanlig stakkars jævel ikke har råd til å prøve det for retten og politi og domstoler uansett er gode busser.
Men det er en rettsstat assa, lissom, hvis en bare har penger.
Der er vi helt enige. Før i tiden kunne du kjøre av veien fordi du enten tolket veigrepet eller svingen feil og man måtte kun melde ifra hvis det var personskader involvert. Nå blir du påtalt for uaktsomhet no matter what, men det er ikke paragrafen sin feil, men hvem som tolker den opp imot en spesifikk hendelse.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Bosted: Oslo

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av ole m. »

AJ skrev:Har ikke lest alle postene du har skrevet under ditt nye nick, men tror neppe du har presentert deg som AndreasB i noen av disse.
Spiller forsåvidt ikke så stor rolle heller.
Men fra å ønske å bli slettet fra MCsiden.no, for deretter å komme tilbake med et annet nick virker litt underlig.
Og når du legger opp til samme stil som tidligere og som mange her inne reagerte på, kom jeg til at det var like greit å "oute" deg sånn at folk her inne vet hvem du egentlig er.

Nevner også at den stilen du legger opp til som fs650e neppe vil føre noe godt med seg...

fs650e skrev:
AJ skrev:Vel, vel...
AndreasB tilbake, ser jeg... Lett gjenkjenmnelige tone i det du skriver, for øvrig.
Denne gang som fs650e...

Var det ikke slik at du ønsket å slette deg herfra for ikke lenge siden? :

http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=155826#p155826" onclick="window.open(this.href);return false;
Aldri lagt skjul på at jeg er AndreasB jeg?

Jau, kjøpte meg en til sykkel, måtte spørre om noe, var enkleste.

Jo, det var det.. Men dere slettet meg aldri, selv etter gjentatte forespørsler. og det var en stund siden.

HVa slags relevanse har dette til wheelier? Drar ikke du som en administrator det bare LENGRE unna topic?
Litt av en velkomsthilsen fra forumledelsen, men jeg blir ikke lenger overrasket over stilen. Hva er det du vil oppnå med dette da AJ? Hva er poenget med å identifisere brukere på forumet, om det så er tidligere profiler man har hatt her, eller hva man kaller seg på andre forum? Du burde vel være glad for at det kommer til nye brukere her, som sørger for aktivitet på dette aktive forumet for aktive motorsyklister? Hva som er begrunnelsen for at folk kommer tilbake er da noe som ikke vedkommer deg i det hele tatt, det har du ingenting med, uansett hvor underlig du synes det måtte være.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av Duville »

ole m. skrev:
AJ skrev:Har ikke lest alle postene du har skrevet under ditt nye nick, men tror neppe du har presentert deg som AndreasB i noen av disse.
Spiller forsåvidt ikke så stor rolle heller.
Men fra å ønske å bli slettet fra MCsiden.no, for deretter å komme tilbake med et annet nick virker litt underlig.
Og når du legger opp til samme stil som tidligere og som mange her inne reagerte på, kom jeg til at det var like greit å "oute" deg sånn at folk her inne vet hvem du egentlig er.

Nevner også at den stilen du legger opp til som fs650e neppe vil føre noe godt med seg...

fs650e skrev:
AJ skrev:Vel, vel...
AndreasB tilbake, ser jeg... Lett gjenkjennelige tone i det du skriver, for øvrig.
Denne gang som fs650e...

Var det ikke slik at du ønsket å slette deg herfra for ikke lenge siden? :

http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=155826#p155826" onclick="window.open(this.href);return false;
Aldri lagt skjul på at jeg er AndreasB jeg?

Jau, kjøpte meg en til sykkel, måtte spørre om noe, var enkleste.

Jo, det var det.. Men dere slettet meg aldri, selv etter gjentatte forespørsler. og det var en stund siden.

HVa slags relevanse har dette til wheelier? Drar ikke du som en administrator det bare LENGRE unna topic?
Litt av en velkomsthilsen fra forumledelsen, men jeg blir ikke lenger overrasket over stilen. Hva er det du vil oppnå med dette da AJ? Hva er poenget med å identifisere brukere på forumet, om det så er tidligere profiler man har hatt her, eller hva man kaller seg på andre forum? Du burde vel være glad for at det kommer til nye brukere her, som sørger for aktivitet på dette aktive forumet for aktive motorsyklister? Hva som er begrunnelsen for at folk kommer tilbake er da noe som ikke vedkommer deg i det hele tatt, det har du ingenting med, uansett hvor underlig du synes det måtte være.

Hvis han var utestengt så var det jo greit nok, vel. Men hvis det var eget ønske så er vel dette ganske langt over kanten......

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Bosted: Wherever the road takes me

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av fs650e »

Duville skrev: Hvis han var utestengt så var det jo greit nok, vel. Men hvis det var eget ønske så er vel dette ganske langt over kanten......
Jeg valgte selv å forlate forumet.

Om jeg utdyper om hvorfor får jeg vel enda en i tillegg til den jeg fikk inatt som følge av denne posten: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 51#p164751
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Svar