Jeg skjønner at du bare vil provosere, for jeg nekter å tro at noen kan være så fullstendig hjernedød og samtidig ha vært i stand til å tatt førerkort. Men sant nok, ingen trenger å vise førerkortet for å være medlem her inne..fs650e skrev:Hva da? At barn bør læres opp til å se begge veier før de krysser en vei?SuperMorten skrev:fs650e skrev:Haha!SuperMorten skrev:Kommer det en kjørende aktsomt på bakhjulet igjennom byggefeltet her hvor ungene leker, skal jeg aktsomt sørge for at han ikke gjør det igjen....fs650e skrev:
Edit: Hvor står det at begge hjulene MÅ være i kontakt med bakken? Står bare at man skal kjøre aktsomt, man kan kjøre aktsomt på 1 hjul...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
"Kjør pent - barn leker"
"Hold ungane inne - her kjører det biler!"
Foreldre må lære opp barna til å forstå at det er farlig å leke ved trafikk. Nå sier jeg ikke at bilister skal bare peise på, for all del, man må vise hensyn.
Senest igår så jeg en far + sønn SYKLE over gangfeltet.. Nesten så jeg gikk bort og spurte hva faen han lærer barna sine. MAN GÅR AV SYKKELEN!
Nei faen heller, skal aldri ha slike ting.. (Ja ting.. barn er ting, få det vekk)
Da velger jeg heller en sportsbil av noe slag, så kan det være "babyen min".
Sånne holdninger har ikke noe i trafikken å gjøre.
At man bør tenke på at "Her kan det komme en bil" ?
Selvfølgelig sier jeg ikke at man skal flytte ansvaret vekk fra kjøretøyet og over på barnet, men foreldrene må lære opp barna riktig.
Som eksempel det jeg skriver her hvor både far og sønn sykler over ..
Jeg skriver at jeg ikke vil se sånne i byggefeltet her. Det har ingenting med trafikk å gjøre. Her går lekeplassen til barna og veien i ett. Det er ikke noe skille. Holde ungene inne, sier du. Ja det gjorde vi når vi bodde på Carl Berner i Oslo. Derfor flyttet vi, bort fra trafikk og hensynsløsheten.