Reimar får vel snart samme frisyre (eller mangel på sådann) som meg? Etter så mye salg. Om alle kundene dems maser like mye som meg, så stakkars mann

Tror han har behov for en god helgefri nå etter en lang arbeidsuke. Har visst vært flere lang kvelder med klargjøring og levering denne uka...Storm skrev:Gratulerer så mye Turid med en ny Guzzi.![]()
Reimar får vel snart samme frisyre (eller mangel på sådann) som meg? Etter så mye salg. Om alle kundene dems maser like mye som meg, så stakkars mann
Kan nok stemme bra det. Så også tallene fra 1. kvartal i år, og avgiftsendringen har definitivt gjort positivt utfall på salget.Sopranoo skrev:Jeg leste enplass, fra noen mc side for en drøy måned siden, at Yamaha hade økt salget med 130% i årets første 3mnd i Norge... Kan dette stemme...
Vet også at Yamaha vinterbro har solgt slutt så å si allt. Alt som var å få tak på nå var Nye R1 å R3...
Ikke minst har Yamaha billige og ganske spennende modeller. De siste årene har vel Yamaha sitt salg økt drastisk i hele Europa mener jegå ha lest et sted? Mt-07 er vel den mest solgte nakensykelen tror jeg at jeg leste? Og nå har dem jo Mt-09 Tracer som selger veldig godt også!Sopranoo skrev:Jeg leste enplass, fra noen mc side for en drøy måned siden, at Yamaha hade økt salget med 130% i årets første 3mnd i Norge... Kan dette stemme...
Vet også at Yamaha vinterbro har solgt slutt så å si allt. Alt som var å få tak på nå var Nye R1 å R3...
Sopranoo skrev:Ja! Tror det stemmer godt. Tracern virker å ha røket med ganske godt iår! Men ikke sett en eneste på veien enda, merkeligt nok.
Mt09, tracer å Mt07 er jo alle forholdsvis billige sykkler. Tror man kan si at dem går under segmentet ''Mye sykkel for pengene''.
Jeg vil også påstå å si at Kvaliteten hos Yamaha er høy, om ikke meget høy. Kanskje ikke den flotteste finishen, eller de ''beste'' delene. Men det kan da skru sammen ting.
Har ingen tidligere erfarenhet fra sykkel. Men båtmotorer er dem rett å slett overlegne på. Både når det kommer til prestanda å kvalitet.
Gjorde misstaket en gang, å kjøpe en påhengsmotor fra annet merke... Aldrig igjen.
Kanskje litt offtopic dette her.
Men tror dem har truffet forholdsvis mitt i blink på kompinasjonen Kvalitet, prestanda å Pris. Derav høye salgstall...
Avgiftskutt er morro! Jeg personlig mener at alle avgifter forbundet med bil,mc å motorer generellt er helt tull. Feil vei å gå alle dager i uken.....
Så en tracer 1. mai. Fikk til og med prøvesitte på den. Tror det er en bra sykkel den der! Satser på det er muligheter til å få prøvekjørt en da jeg har lappen på fulleffekt, så kan det fort hende at jeg blir siklende på en sånn senere i årSopranoo skrev:Ja! Tror det stemmer godt. Tracern virker å ha røket med ganske godt iår! Men ikke sett en eneste på veien enda, merkeligt nok.
Mt09, tracer å Mt07 er jo alle forholdsvis billige sykkler. Tror man kan si at dem går under segmentet ''Mye sykkel for pengene''.
Jeg vil også påstå å si at Kvaliteten hos Yamaha er høy, om ikke meget høy. Kanskje ikke den flotteste finishen, eller de ''beste'' delene. Men det kan da skru sammen ting.
Har ingen tidligere erfarenhet fra sykkel. Men båtmotorer er dem rett å slett overlegne på. Både når det kommer til prestanda å kvalitet.
Gjorde misstaket en gang, å kjøpe en påhengsmotor fra annet merke... Aldrig igjen.
Kanskje litt offtopic dette her.
Men tror dem har truffet forholdsvis mitt i blink på kompinasjonen Kvalitet, prestanda å Pris. Derav høye salgstall...
Avgiftskutt er morro! Jeg personlig mener at alle avgifter forbundet med bil,mc å motorer generellt er helt tull. Feil vei å gå alle dager i uken.....
Litt rart og nesten "tragisk" å se at de stolte italienske MC-produsentene må seg seg slått av BMW året etter år, syns jeg...JanK skrev:Topp 10 i Italia 2015
Det ble solgt totalt 194435 tohjulinger i Italia i 2015, 6,3% mer en i 2014.
Se der, ja!JanK skrev:Topp 10 Italia, januar 2016
1. HONDA CRF1000L AFRICA TWIN - 505
Avgiftsjusteringen har vel ikke så mye å si i forhold til at krona har blitt kraftig svekket, børsen skjelver og arbeidsledigheten stiger som følge av dårlige tider? Vi har vel fått kjøpt litt ifra oss i de gode tidene? Å kjøpe ny MC er jo for de fleste en unødvendig luksusinvestering.AJ skrev:
Avgiftsjustering i statsbudsjettet for 2016 vil etter all sannsynlighet føre til lavere salgsvolum i år.
En kombinasjon av avgiftsjusteringen, kronekurs og prisforhandlingene med produsenter og importører er alle faktorer som vil påvirke prisen.Voksen skrev:Avgiftsjusteringen har vel ikke så mye å si i forhold til at krona har blitt kraftig svekket, børsen skjelver og arbeidsledigheten stiger som følge av dårlige tider? Vi har vel fått kjøpt litt ifra oss i de gode tidene? Å kjøpe ny MC er jo for de fleste en unødvendig luksusinvestering.AJ skrev:
Avgiftsjustering i statsbudsjettet for 2016 vil etter all sannsynlighet føre til lavere salgsvolum i år.
Blir spennende å følge med, men tipper at 2016 ikke blir noe godt år for våre importører. Håper jeg har feil.