Pleier dere stroppe fast på ferje?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Re: Pleier dere stroppe fast på ferje?

Legg inn av DrGreve »

Hvis det ikke er full storm så er denne løsningen i de fleste tilfeller god nok. Det skal endel slingring til før en sykkel tipper over på sidestøtten. Er du redd for det, så fest ei tilsvarende stroppe på andre siden først før du setter på stropp på støttesiden. På den måten bruker du siste monterte stropp som strammer for den på andre siden..
EDIT: Og selvfølgelig skal sykkelen stå i første gir.
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... b8d577.jpg[/img]
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
TFJ
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012

Legg inn av TFJ »

Jeg sikrer nok desverre ikke alltid mc'en når jeg tar ferge, men man burde jo egentlig gjøre det. Fergene man tar er jo i trafikk og er underlagt regler som kan gjøre det nødvendig og foreta unna manøver for å unngå sammenstøt, en knapp sving med en ferge kan fort resultere i at usikrede mc'er kan velte, og slik jeg kjenner reglene er man selv ansvarlig for sikring av kjøretøy på ferger. Hvis en ferge må foretar en unna manøver for å unngå sammenstøt vil i hvert fall jeg føle det som betryggende, men det vil selvfølgelig være irriterende og komme ned til en sykkel som ligger flat på dekket. :scratch
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Håper sommeren blir lang.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev:Gjør nu bare ikke tabben som tidligere redaktør i Bike gjorde, ei stropp over biken, ikke fast i biken, den velta.
Tabben han gjorde må vel være at han ikke strammet stroppen nok Denne metoden har i allefall jeg brukt mange ganger ... også i skikkelig drittvær.
Men bruker vanligvis ei stropp på hver side i ramma.

Svar