ceca skrev:Det kan jeg sjekke hos en forhandler.
Desverre må man vel regne med en velt eller to...
Jeg ser at mange sykler blir solgt rundt 20.000km på honda CBR mens Honda Varadero selges når den har kjørt mye lengre.
Er det noen grunn til dette?
Er mange CBR på finn. no mens få Varadeo.
CBR er rimeligere også...
Og så er det flere som har en bulk , riper, har veltet en gang etc.
Bør man unngå de som har veltet, men har fått nye kapper ol etter det?
Ser ikke ut til at noen har svart deg ang. 20.000km (mulig jeg har misset det i skumlesinga).
Mange sykler selges rundt 20.000 fordi en storservice på mange sykler er på enten 20.000km eller 24.000km. En storservice koster som regel mellom 4-10.000 kroner, mulig noe billigere på en lett sykkel.
Forøvrig ser jeg poenget med at han ikke vil ha toppboks. Som andre sier er det fort gjort å ta av, men man har enda en sjenerende festebrakett bakpå.
Et annet alternativ kan jo være SW-Motech Quicklock Blaze (sidevesker - du kan se det på
http://www.youtube.com/watch?v=EwgKA-ZRCfo" onclick="window.open(this.href);return false;). Har det selv, tar 2 min å ta av og på - og når det er av er det ikke noe sjenerende festesystem.
Hadde vært litt forsiktig med å prakke på ham masse tull han absolutt ikke vil ha selv, da blir det bare "pes" og han kommer ikke til å "gidde" å kjøre på søstera.
Det å kjøre med en tyngre passasjer, som ikke har erfaring med å sitte bakpå, på en lett MC kan være utfordrende - spesielt uten nevneverdig kjøreerfaring. Det skal ikke mye bevegelse til fra passasjer for å endre svingegenskapene betraktelig.
Yamaha YZF-R125 er jo også en kvalitetssykkel, mulig den er nevnt tidligere. Disse R-syklene er dog ikke noe å kjøre på vinteren. I så fall hadde jeg gått for en mer oppreist naken sykkel.
Men igjen, sykkelvalg bør være din sønns. Jeg hadde ikke trivdes på en sykkel som jeg ikke hadde valgt selv, men det er selvfølgelig lov å hjelpe til med valget.
Lykke til med valg og kjøp av sykkel!