Har fått noen gode nyheter i dag...

Nei, vi har ikke sporet av.Jacobsen skrev:Nå veit jeg ikke hvordan det er med de i Finnmark, men her nede er det ikke slik du beskriver i hvert fall :)
Nå har vi kanskje sporet av her :)
evike skrev:Hvis noen nå ikke har slått en liten løgn i meg, så kommer det ihvertfall et par stykker til på forumet her etterhvert som vil trekke gjennomsnittsalderen her litt ned...
Har fått noen gode nyheter i dag...
Her må det ha oppstått en kommunikasjonssvikt; jeg tillegges det motsatte syn av det jeg har.Metzeler-et dekknavn skrev:Jeg mener bare du tar feil når det gjelder motorsyklistens mangfold. Ds.
Er det færre unge som har sykkel i dag enn før?Metzeler-et dekknavn skrev: De fleste motorsyklister har helt sikkert erfart at det skjer en akselererende forgubbing i motorsykkelmiljøet. Personlig fikk jeg med meg 70 tallets mcmiljø og det har nok kanskje vært litt med å prege meg opptil i dag. På 70 og 80 tallet var det sjelden man fikk se et «furet værbitt» fjes når det skuet frem av hjelmen. I dag er det mye» levd liv» og plisserte fjes som titter frem. Men gleden og begeistringen er den samme (nå i dag som da) når hjelmen kommer av hodet. Mange av dagens motorsyklister stammer fra den tilstrømningen til motorsyklismen som skjedde på 70 tallet.
Mye interessant å lese i denne tråden, så fortsett å legge inn innleggJacobsen skrev:Jeg har hørt denne før, men det stemmer aldeles ikke at ungdom i dag har fine biler, båter, campingvogner osv. Dette må være fiffen av fiffenNår man ser hva mange av de samme ungdommene som sliter med å skaffe seg bolig ellers flotter seg med av biler, båter, campingvogner mm,
kjøper jeg ikke det økonomiske argumentet som grunn til at færre kjører sykkel.
Det var ikke galt?Bergen skrev:Husker faktisk at jeg i 1985 måtte betale over 100kr for en kjøretime og syntes det var vanvittig dyrt![]()
Når jeg tenker meg om var det kanskje 120,- pr time på Sande trafikkskole på Danmarksplass...simpson skrev:Det var ikke galt?Bergen skrev:Husker faktisk at jeg i 1985 måtte betale over 100kr for en kjøretime og syntes det var vanvittig dyrt![]()
I 1986 betalte jeg 160 kr/t
simpson skrev:Det var ikke galt?Bergen skrev:Husker faktisk at jeg i 1985 måtte betale over 100kr for en kjøretime og syntes det var vanvittig dyrt![]()
I 1986 betalte jeg 160 kr/t
Mener ganske bestemt at jeg betalte 150 kr kjøretimen i 1985 og jeg brukte vel en stor del av lønna mi på å få tatt lappen så fort jeg bare klarte. Når den var i boks så var det å gå til banken og få låne 19 000 kr til min første bil, en grønn Polo som jeg tror var en 1979 modell. Den bilen brukte jeg helt opplasse_hansen skrev:Ikke rart kjøretimer er dyrt, om de øker 60kr hvert år.. Og i 1986 var det 160kr..
Rett ved siden av svangerskapet og rett over faenskapetlasse_hansen skrev:Tenkte jeg skulle slukke lyset, men hvor er lysbryteren!??![]()
Eller kanskje mest sannsynlig i ekteskapet, helst det første......LordShaft skrev:Rett ved siden av svangerskapet og rett over faenskapetlasse_hansen skrev:Tenkte jeg skulle slukke lyset, men hvor er lysbryteren!??![]()
Hadde du virkelig kjøretimer i -74? Jeg mener jeg bare kjørt opp til lett MC med sensor i bil bak. 15 - 20 min rundtur og ferdig med det - billappen var 4,5 timer kjøring men for å dokumentere at vi hadde vært gjennom pensum, noe vi ikke hadde måtte jeg betale for 6 timer. 6 x 90 kr = mye mindre enn 1000ejs skrev:simpson skrev:Det var ikke galt?Bergen skrev:Husker faktisk at jeg i 1985 måtte betale over 100kr for en kjøretime og syntes det var vanvittig dyrt![]()
I 1986 betalte jeg 160 kr/t![]()
Betalte 50 kroner pr time i 1974.Ikke så mye kansje,men var 16 år og tjente 10 kr pr time.
Kjøretime på MC var det i alle fall ikke mulig å få den gang jeg tok lappen som 16 åring i 1972 på lett MC :-) Måtte lese teori og øve sammen med kamerater. Låne lett MC for oppkjøring hos bilsakkyndig. Og som kjent så gikk lappen automatisk over til tung MC ved fylte 18 år...Duville skrev:Hadde du virkelig kjøretimer i -74? Jeg mener jeg bare kjørt opp til lett MC med sensor i bil bak. 15 - 20 min rundtur og ferdig med det - billappen var 4,5 timer kjøring men for å dokumentere at vi hadde vært gjennom pensum, noe vi ikke hadde måtte jeg betale for 6 timer. 6 x 90 kr = mye mindre enn 1000ejs skrev:simpson skrev:Det var ikke galt?Bergen skrev:Husker faktisk at jeg i 1985 måtte betale over 100kr for en kjøretime og syntes det var vanvittig dyrt![]()
Betalte 50 kroner pr time i 1974.Ikke så mye kansje,men var 16 år og tjente 10 kr pr time.
og thats it.... mye kjøring på forhånd da...
Jada ,kjørte et par timer i Kristiansand og en landevegstime ut mot Høvåg.Duville skrev:Hadde du virkelig kjøretimer i -74? Jeg mener jeg bare kjørt opp til lett MC med sensor i bil bak. 15 - 20 min rundtur og ferdig med det - billappen var 4,5 timer kjøring men for å dokumentere at vi hadde vært gjennom pensum, noe vi ikke hadde måtte jeg betale for 6 timer. 6 x 90 kr = mye mindre enn 1000ejs skrev:simpson skrev:Det var ikke galt?Bergen skrev:Husker faktisk at jeg i 1985 måtte betale over 100kr for en kjøretime og syntes det var vanvittig dyrt![]()
og thats it.... mye kjøring på forhånd da...
Jeg endte opp med alle andre bokstaver på lappen før jeg tok kl A, jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke gjorde det tidligere....JanOve skrev:Var bare såvidt jeg endte opp med mclappen. Først lappen på moped, den var grei, så var det lettmc, bil og så tung. Det er som å ta billappen 3 ganger på rad! Heldigvis fikk jeg redusert prisen på mclappen via jobb, ellers hadde jeg ikke orket å starte det kjøret igjen.
Dyrt førerkort, dyr bensin, dyr forsikring, knalldyre motorsykkler og kort sesong med få solskinnsdager, jeg skjønner godt hvorfor folk ikke ender opp med mc.