Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av RuneMC »

Haha, ja nevnte jo GS'en jeg også. Gratulerer!
Og skriv nå litt om hva som gjorde utslaget i forhold til Super Tenere'n - var det mest pris ?

@SuperMorten - jaja, noen har jo faktisk gått fra BMW til V-Strom også da... jeg fikk opplevelsen av en moderne V-Strom motor kontra en litt jordbruksmaskin-aktig ensylindret sak.
GS'en og RT'n er utvilsomt bedre en den ensylindrede F650'n - så derfor har jeg ikke tenkt å prøve med det første - ser det fort kan bli dyrt :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Flanker »

knutk skrev:
Flanker skrev:
Til uka skal jeg kose meg med å ta service på den også, jeg liker å påse at alt er tipp topp når je kjøper brukt. Lengre oppdatering kommer på søndag..
Har du fått deg en Service-DVD?
Ingen service DVD nei. Har funnet en del godt illustrert artikler på nett, og det ser ut til at en full 20000 km. service på GSen er omtrent like komplisert som å bytte luftfilteret på V-Strom'en. Må bare en tur på Biltema etter noe småtteri jeg mangler, bladmål bl.a. og kanskje all oljen. Hvis jeg tør å kjøpe den på 'tema da :-/


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av knutk »

Har sendt en PM.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av joo »

Hvis du vil ha noe å fylle ut og legge i egen loggbok for sykkelen er dette ikke så dumt å bruke:

http://www.r1200gs.info/R1200GS-Mainten ... edules.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Utenom at de innførte kardangoljeskift en sjelden gang lurer jeg på at de har endret dynamoreim-skifte til 40.000 istf det opprinnelige på 60.000 km ... ?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Flanker »

joo skrev:Hvis du vil ha noe å fylle ut og legge i egen loggbok for sykkelen er dette ikke så dumt å bruke:

http://www.r1200gs.info/R1200GS-Mainten ... edules.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Utenom at de innførte kardangoljeskift en sjelden gang lurer jeg på at de har endret dynamoreim-skifte til 40.000 istf det opprinnelige på 60.000 km ... ?
Sjekkliste er fint å ha... Takk takk!

Har forresten bestilt meg nytt fordekk i går. Sitter på et Metzeler Tourance nå som er godt slitt og ikke tåler stort mer. Kommer på ca. 1100,- totalt når jeg kommer med løst hjul og kjøper gummien fra motrosykkeldekk.com - Valget falt på Metzeler Tourance Next :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av TomB »

Flanker skrev:
Valget falt på Metzeler Tourance Next :-)

Først: Grattis så mye med GS :thumleft , hatt en 2005 mod, og var kjempefornøyd.
Ikke spør hvorfor jeg byttet til F800R. :scratch
Nå har jeg havnet på Tiger 800, trur denne vil passe bra til mitt bruk. :prf

Egentlig ville jeg bare høre, om du kunne gi rapporter om dekket, etterhvert som det blir innkjørt osv :knegg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Flanker »

TomB skrev:
Flanker skrev:
Valget falt på Metzeler Tourance Next :-)
Egentlig ville jeg bare høre, om du kunne gi rapporter om dekket, etterhvert som det blir innkjørt osv :knegg
Det skal bli. Jeg kommer til å vurdere Next opp mot Tourance EXP, som min V-Strom har vært skodd med i 2 år nå...


Sent from my iPad using Tapatalk 2

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Duville »

Flanker skrev:
joo skrev:2006... Hvis den har ny simmering på girkassa er det bare å kjøpe, hvis du prøvekjører og attpåtil liker å kjøre den. Aldri galt i å prøve i alle fall. De selger ikke bare på navnet, der er mye kjøreglede i GS`ene også ellers hadde ikke de solgt hundretusenvis av dem.

Ser der er satt mye saker på den. Noe bling, men større vindskjerm og side-deflektorer er virkelig verdt noe. Original vindskjerm er ikke bra. Samme med setet og Øhlinsdemping, det er verdt noe. Og en detalj som innervesker i koffertene... ulempen med sidemating i forhold til toppmating på koffertene oppveies en del med innervesker :thumleft

Men ikke skyld på meg om du handler... :redface
Det var rolig på jobb i dag, så jeg dro hjem kl. 11.
Fikk med meg min gamle far og hoppet i bilen.
Fremme på Gol litt over 15
Prøvekjørte en stk. strøken BMW GS og likte det meget godt!
Signerte papirer og var hjemme med ny MC litt over kl. 21

Din skyld, som satte meg på denne lysende ideen om GS ;-)

Nå skal jeg ha meg en dusj og gå til sengs. Detaljer om både sykkel og turen får vi ta ila. helgen, og så har jeg en liten gravejobb foran meg! Ulempen med GSen er at jeg ikke får den inn i "MC garasjen" under huset as is...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
DETTE er riktig innstilling - kjøp en GS og grav den ned :lol

Gratulerer med ny MC :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas!

Legg inn av Flanker »

Duville skrev: DETTE er riktig innstilling - kjøp en GS og grav den ned :lol

Gratulerer med ny MC :thumleft
Jo, takk... Og nå er jeg faktisk ferdig å grave den ned også! Tror du gravlaks er godt? Da har du ikke prøvd gravet BMW :prop:
Jeg har nemlig mekket meg en egen MC garasje i krypkjelleren på huset, til bruk i sesongen. V-Strom'en gikk inn døra med et nødskrik, men GS'en var håpløst. Ihvertfall med høy vindskjerm. Så frem med spade og hakke. Et par liter svette, en vannblemme og litt banning senere er sykkelen på plass i "garasjen" sin, fikk den inn med 3,5 mm. klaring til toppen av skjermen. Den tversgående grøfta på parkeringsplassen som måtte til ser kanskje fullstendig dust ut, men who cares. Jeg skal jaggu poste et bilde av det hele senere :knegg

Det ble en 2006 mod. R 1200 GS på denne karen ja, etter egentlig å ha jaktet på en Yamaha Super Tenere. BMWen var egentlig første sikleobjekt, men etterhvert overtok Super Tenere'en. Sistnevnte ble prøvekjørt på Speed i Sandefjord for noen uker siden, og jeg var meget fornøyd. Så hvorfor ble det en BMW?

Først og fremst har BMW'en mange av de samme kvalitetene som jeg likte med Super Tenere:
  • Lavt tyngdepunkt
  • Masse dreiemoment
  • Behaglig kjørestilling
  • God fjæring ... bare for å nevne noe
I tillegg fant jeg raskt ut at BMWen også føles dønn stabil, nesten som et lokomotiv. Men i tillegg er den enda mer svingvillig enn Yamaha'en var, selv med et godt slitt fordekk. Der var jeg omtrent solgt. For en fantastisk kombinasjon av egenskaper! Motoren har en dose mer karakter, lyden er herlig (med Leo Vince slipon). Hvis jeg skal peke på noe som jeg likte bedre med Yamaha, så er det følelsen oppå sykkelen. Den føles utrolig smal og kompakt "mellom beina", selv om det er en massiv sykkel. BMWen kjennes derimot ut som det monsteret den er, og det er såvidt jeg får tåballene i bakken på denne. Nå kan selvfølgelig det ha mye med Bagster salen på BMWen å gjøre også, den er rimelig høy virker det som.

Siden jeg hentet den på onsdag denne uka har jeg ca. 40 mil på BMWen, og har ingenting negativt å bemerke annet enn at ræva fortsatt ikke har tilpasset seg salen 100% (eller omvendt) :scratch Ellers er sykkelen kanonbra, og den første sykkelen jeg har opplevd at bilister skygger unna. Bet meg merke i det inn til Oslo på torsdag, selv om det kan ha vært helt tilfeldig. Men bilistene gav meg mer rom enn jeg er vant med, kanskje fordi sykkelen er diger?

Sykkelen har fått alle servicer på merkeverksted, med unntak av 60000km. service som jeg greit fikser selv. Kanskje får jeg dynamoreima gjort hos Speed, men resten fikser jeg! Den er så godt som strøken og tatt godt vare på av 2 voksne eiere før meg. At prisen var rimelig god og at den kom med en solid dose ekstrautstyr hjalp også på når beslutningen om å sette signaturen på kjøpekontrakten ble tatt. Følgende er installert:
  • Fullt BMW Vario koffertsett med innervesker
  • Öhlins bakdemper
  • Leo Vince slipon
  • Bagster sal for både fører og passasjer
  • Org. BMW høy vindskjerm
  • BMW "winglets" fra GS Adventure
  • Ymse Touratech beskyttere her og der
+ sikkert noe jeg har glemt i farta :-k

Skal få knipset noen bilder etterhvert, jeg må bare beklage at jeg ikke har noe slikt å hvile øynene på enda! Planen nå er å få satt på nytt Tourance Next fordekk, kjøre mye og trinn for trinn gjøre 60000km. service selv... Olje, filter, girolje, kardang, ventiler, luftfilter osv. Bare venter på litt deler kjøpt via eBay fra UK :thumleft

Hvis noen har smarte tips til hvordan man kan sette på ei ny dynamoreim uten blod, svette og tårer er jeg lutter øre :prf
Og hvis noen ønsker en strøken 2006 V-Strom 650 med mye utstyr er det bare å ta kontakt. Den kommer ut på Finn.no om ikke lenge...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av joo »

Bytte dynamoreim, på Speed? Hmm... ?
OK, de har sikkert den saken som settes på hjulet som gjør at den entrer litt penere over hjulet nede enn på denne videoen, men:

http://www.youtube.com/watch?v=YzPTPN98x40

Det man tabber seg ut på; reima ligger ikke helt inne på øverste hjulet når man hiver over.
Skiftnøkkel er "greit", men en kopp i 34 (svært vanskelig å finne) eller stor fastnøkkel i samme sizen er bra å ha.Tørn alltid motoren den vegen du ser på filmen. Også når du skal justere ventilene. Da er selvsagt minst en av pluggene på hver sylinder ute :P :p

Ble det bytta olje på kardangen på 40.000? I så fall behøver du ikke stresse det i første omgang.
Gamle bøker sier vel 22-24ml olje, nyere anbefalinger er 18ml på kardangen.

Når du justerer ventilene; ikke glem rockerarm-klaringene. Her er mye toleranse, men å ligge på max toleranse gir mye "ventillyder". Og OBS; når du måler klaringen på rockerspillet så mål det rundt det hele. her trenger ikke være samme klaring hele vegen. Justerer du på ett sted kan det bli for tight.

God momentnøkkel har du sikkert.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av tagesk »

Alle som har en GS bør i det minste skumme gjennom GSpot FAQ.

Når det snakkes om lageret i "final drive" så var det hovedsakelig et problem med 1150.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Flanker »

tagesk skrev:Alle som har en GS bør i det minste skumme gjennom GSpot FAQ.

Når det snakkes om lageret i "final drive" så var det hovedsakelig et problem med 1150.

[TaSK]
Takker! GSpot FAQ'en er allerede skummet og lest, mer enn en gang :prf

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Flanker »

Da folkens, kommer det endelig noen bilder! Det ble en fin kveldstur på meg i dag, på måfå ned til Horten og hjem igjen via ymse bakveier. Og på Kalrjohansvern ble stoppet for å knipse noen bilder. Ikke helt elg i solnedgang, men snabeldyr i solnedgang får gjøre susen...

Bikket 60000 km. på sykkelen i løpet av kveldens tur. 50 mil på ei uke er ikke så verst til meg å være, som har jobb, kjerring, unger og bikkje å stelle med i tillegg ;-) Dessverre glemte jeg å ta bilde av GS-grøfta på parkeringsplassen min. Det får bli i morgen.
ImageUploadedByTapatalk 21375218119.884586.jpg
ImageUploadedByTapatalk 21375218139.044143.jpg
ImageUploadedByTapatalk 21375218157.290360.jpg
ImageUploadedByTapatalk 21375218168.362124.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Snikkeren »

Grattis med ny sykkel. Og no trenger du ikke å tenke på automatisk kjedesmørningssystem. :)

Siden du ikke trengte det, så tok jeg liksågodt å bestilte meg Tutoro Automatic chainoiler Deluxe edition, så får jeg se om den duger. Blir billigere det enn å skifte sykkel hvertfall. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!)

Legg inn av Flanker »

Snikkeren skrev:Grattis med ny sykkel. Og no trenger du ikke å tenke på automatisk kjedesmørningssystem. :)

Siden du ikke trengte det, så tok jeg liksågodt å bestilte meg Tutoro Automatic chainoiler Deluxe edition, så får jeg se om den duger. Blir billigere det enn å skifte sykkel hvertfall. ;e
Takk skal du ha. Og skriv nå for all del en egen post med omtale av Tutoro'en. Jeg mistenker nemlig at den er omtrent nirvana hva gjelder kjedesmøring, selv om jeg ikke har bruk for sånt lengre :-)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Snikkeren »

Jepp, skal komme med en rapport både av montering og hva jeg synes om den etter litt bruk.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av tagesk »

Ikke glem at Gud skapte sidespeilene for at vi skulle ha et godt sted å henge hjelmen.
Fothvilerne er skapt for å, vel, hvile føttene på.

[TaSk]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!)

Legg inn av Flanker »

tagesk skrev:Ikke glem at Gud skapte sidespeilene for at vi skulle ha et godt sted å henge hjelmen.
Fothvilerne er skapt for å, vel, hvile føttene på.

[TaSk]
Gud skapte også speilene for å drepe insekter, mens fothvilerne ikke har samme funksjon. Så lenge jeg ikke har kjørt i tungt regn eller sprutende gjørme foretrekker jeg å henge hjelmen på fotstøtta. Rester av død veps i håret frister lite, og skulle den falle ned er veien til bakken såpass kort at jeg slipper å bytte den ut ;-)
Sist redigert av Flanker den 31 jul 2013, 09:02, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av SuperMorten »

tagesk skrev:Ikke glem at Gud skapte sidespeilene for at vi skulle ha et godt sted å henge hjelmen.

[TaSk]
Glemte Gud BMW da de produserte RT'n eller var tyskerne svake i trua..?
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av tagesk »

SuperMorten skrev:
tagesk skrev:Ikke glem at Gud skapte sidespeilene for at vi skulle ha et godt sted å henge hjelmen.

[TaSk]
Glemte Gud BMW da de produserte RT'n eller var tyskerne svake i trua..?
Skyldes nok at RT-kjørere har en café i nærheten når de skal drikke kaffe; det er velkjent at ingen som kjører RT tar av seg hjelmen uten å ha et stort speil fremfor seg slik at håret umiddelbart kan gjøres i orden.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Bosted: Rælingen

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Geso »

tagesk skrev:
SuperMorten skrev:
tagesk skrev:Ikke glem at Gud skapte sidespeilene for at vi skulle ha et godt sted å henge hjelmen.

[TaSk]
Glemte Gud BMW da de produserte RT'n eller var tyskerne svake i trua..?
Skyldes nok at RT-kjørere har en café i nærheten når de skal drikke kaffe; det er velkjent at ingen som kjører RT tar av seg hjelmen uten å ha et stort speil fremfor seg slik at håret umiddelbart kan gjøres i orden.

[TaSK]
Etter å ha hatt en RT i noen måneder, er speilene faktisk det eneste jeg ikke er helt fornøyd med.
Vurderer å skaffe meg ekstraspeil å montere på styret. (Sikkert ikke helt stuerent for designet, men bryer meg ikke mye om det.)

:-) Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av tagesk »

Geso skrev: Etter å ha hatt en RT i noen måneder, er speilene faktisk det eneste jeg ikke er helt fornøyd med.
Vurderer å skaffe meg ekstraspeil å montere på styret. (Sikkert ikke helt stuerent for designet, men bryer meg ikke mye om det.)
Jeg tittet på en RT som var på besøk her for noen uker siden.
I "klumpen" med brytere og greier, der er det hull som GS-speilene sitter i.
Jeg vil tro at det er mulig å bestille GS-speil og skru fast, uten noe mer om-og-men.

[taSk]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av SuperMorten »

tagesk skrev:
SuperMorten skrev:
tagesk skrev:Ikke glem at Gud skapte sidespeilene for at vi skulle ha et godt sted å henge hjelmen.

[TaSk]
Glemte Gud BMW da de produserte RT'n eller var tyskerne svake i trua..?
Skyldes nok at RT-kjørere har en café i nærheten når de skal drikke kaffe; det er velkjent at ingen som kjører RT tar av seg hjelmen uten å ha et stort speil fremfor seg slik at håret umiddelbart kan gjøres i orden.

[TaSK]
Ha'kke hår... :knegg :prop: :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av Flanker »

Går vel i kategorien rare turer også dette, selv om MC ikke var involvert: Her har hele familien inkl. hunden akkurat kommet inn døra, pissblaute og lystne på kakao. En 2t. skautur der målet var 2 geocacher ble avbrutt av lyn og torden før noen av dem var funnet. Det var bare å komme seg ned fra åsene og ta raskeste vei hjem...

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Flankers rare turer og fjas! (ny sykkel - BMW R 1200 GS!

Legg inn av SuperMorten »

Flanker skrev:
tagesk skrev:Ikke glem at Gud skapte sidespeilene for at vi skulle ha et godt sted å henge hjelmen.
Fothvilerne er skapt for å, vel, hvile føttene på.

[TaSk]
Gud skapte også speilene for å drepe insekter, mens fothvilerne ikke har samme funksjon. Så lenge jeg ikke har kjørt i tungt regn eller sprutende gjørme foretrekker jeg å henge hjelmen på fotstøtta. Rester av død veps i håret frister lite, og skulle den falle ned er veien til bakken såpass kort at jeg slipper å bytte den ut ;-)
Her lærte jeg noe nytt. I mangel av sidespeil som jeg kan henge noe på, prøvde jeg ut din metode i dag. Virker bra, og kommer noe til å fortsette med det, dog ikke i hovedstaden, for da er den nok stjælt før jeg har snudd meg.. :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar