Men det beste er å være diskré om det

Plumber skrev:
VÆR SÅ SNILL !!! Dra på Biltema og kjøp en passende presenning til sykkelen, og pakk den bort for i år.
Nå vet jo " alle " hvor du bor, og vil kanskje følge litt med på deg. ( Det er også folk som er politi her på MCsiden.no )
La sykkelen stå til du har tatt lappen, så kan du kjøre til krampa tar deg siden.
Har du med deg en godkjent veileder og kommunikasjon så stiller denne saken i et annet lys... Men har forstått det slik at DU ( uten veileder ) har tatt deg en del turer uten veileder.Bjerknez skrev:Er det ikke lov til å øvekjøre da?
Riktignok hadde jeg ikke gul vest på meg, men en kompis satt bakpå hele veien og vi hadde samband mellom oss. Skal ut å kjøre igjen i morgen, men da med gul vest. Rakk ikke innom butikken å fikk kjøpt dette i dag.
Han har hatt MC lappen i 18 år.
Siden jeg skulle filme hele turen kunen jeg sikkert bevist ved å filme han også, men kameraet var fastmontert på tanken i riktig stilling. I og med at jeg vill ha en video fra hele turen uten forstyrrelser, så gjorde vi ikke mer ut av oss.
Men jeg kan for all del fjerne videoen da jeg føler jeg allerede har laget en dårlig stemning.
Nå må jeg innrømme at jeg også regnet med at du kjørte alene ettersom du har skrevet at du har gjort det tidligere og jeg tror (?) du kun har skrevet at du har intensjon om å ha med en fører bakpå.Bjerknez skrev:Man skal ikke gjøre mye galt som nytt medlem før man får som hatten passer, på en mer eller mindre ovenfra og ned holdning. I stede for å sette pris på en slik MC relatert video, så gikk man i stede ut fra at jeg var alene på sykkelen og valgte å slå hardt ned på dette uten engang å spørre først om jeg faktisk kjørte alene.
Ja, jeg har kjørt ett par kortere turer alene for å teste sykkelen, men hvem i guds navn har ikke gjort dette her inne? Kom ikke å fortell meg at ALLE her inne sitter med en glinsende gloria over hodet.
Jeg bærer ikke nag til noen, men jeg har opplevd dette i omtrent ALLE forumene jeg har vert med i (og det er ikke få). Det tar tid å bli respektert. Spesielt i forum hvor de fleste kan gjemme seg bak nick. I forum hvor full navn er påkrevd opplever jeg en langt hyggeligere tone. jeg sier ikke at dette forumet oppleves som noe bedre/værre enn andre forum, men noen ganger kan det være greit å tenke gjennom beskyldninger før man faktisk poster dem. Det koster svært lite å stille ett spørsmål.
Joda, jeg kunne løyet etc. men man overlever ikke lenge på diverse fora hvis man farer med løgn. Hovedgrunnen til at jeg er aktiv på diverse fora er for å bli kjent med andre samt delta på treff etc. men jeg må ærlig innrømme at den tanken fikk seg er real knekk for øyeblikket. Joda, dette havner også i glemmeboken til slutt, men jeg føler det er bedre at jeg heller følger med på sidelinjen enn å faktisk delta aktivt i forumet på en stund, slik at slike ting som dette kommer litt på avstand, for det synes jeg ødelegger stemningen litt.
Det er flere her inne som har kjørt uten MC lappen og hvis alle skal få den samme pisken som jeg fikk, så tror jeg det kan bli ganske utrivelig.
Så du mener at sertifikatet er noe tull? At det er opptil en selv å avgjøre om man har kontroll og har noe på veien å gjøre eller ikke?Snikendeugle skrev:Sålenge du har kontroll over kjøretøyet, så kan det ihvertfall igjennom mine øyne være det samme om en har et plastkort utstedt av vegvesenet eller ikke, men det er JÆVLA synd om en er uheldig / ikke har nødvendig opplæring for å kunne unngå farlige situasjoner. Om en uungåelig ulykke intreffer (uavhengig av kjøreferdighet), er det like tragiskt og ødeleggende for personene det gjelder enten de har førerkort og forsikring eller ikke.
Støtter selvfølgelig ikke ulovlig kjøring (selvom det kanskje ikke var tilfellet her), men har ikke mye imot det heller sålenge kjøretøyet blir behandlet med kontroll og respekt..
Og her ligger et par øl innenfor idet jeg skriver, så dårlige setninger kan oppstå.
Du er ikke plettfri, og jeg er ikke plettfri. Ei heller onkel Jørn eller fetter Ola. Få av oss er plettfrie :)Plumber skrev:Til orientering, så skrev jeg ikke innlegget siden du er ny på forumet med en ovenfra og ned holdning. Jeg er en av de som synes det er stilig at medlemmer legger ut videoer, men i denne settingen følte jeg det ble galt.
Skal ikke si at jeg er " plettfri ", for det er jeg ikke. Har kjørt over tillatt hastighet fler ganger jeg... stort sett på motorvei og 80 sone, og forbikjøringer.
Slik JEG føler det så sitter jeg med veldig gode " vibber " fra folket på MCsiden.no. Allerede fra første tur jeg ble med på, følte jeg meg virkelig velkommen ! Er på en måte en stor gjeng, og da hører det til at man vil den andre part det beste. Hvis du skjønner.
@Bjerknez : " noen ganger kan det være greit å tenke gjennom beskyldninger før man faktisk poster dem. Det koster svært lite å stille ett spørsmål."
- Er vel ikke noen beskyldning sett fra mine øyne, da har skrevet tidligere at du kjører alene???
Jeg personlig ønsker ikke at du skal bli tatt av politiet og få utsettelse på førerkortet. Eller at du i VÆRSTE FALL kan få et sinnsykt regresskrav mot deg. JEG VIL at du skal ha en trygg kjøreopplæring, slik at du får en skikkelig fin MC-opplevelse da førerkortet er i boks.
Jeg ønsker deg lykke til med riktig kjøreopplæring og håper faktisk at vi kan møtes en gang etter at du har fått lappen :-)
MVH
Jørn Larsen ( Som ikke er redd for å vise navnet mitt )
Treff er oppskrytt. Det er turer i regi av mcsiden som er tingenBjerknez skrev:
Til slutt, vil jeg si at også jeg ser frem til treff den dagen lappen er i boks :)
Bjerknez skrev:Hehe...mortenolb skrev:Har motstridende tanker om detBjerknez skrev:Bare kjører fra purken jeg da vetu! Er jo ikke helt tett heller!Jompa skrev:Husk å filme utrykket i fjeset ditt hvis du blir stoppa i kontroll og får beskjed om 6 mnd sperrefrist påmc-lappen.![]()
![]()
![]()
Det kan bli en hit på youtube
Neida, jeg kjører en fast rute ett par ganger i uken på landevei hvor jeg i beste fall midt i "rushen" møter mellom 1-10 biler på fem mil. Kjører jeg på kveldstid (som jeg pleier å gjøre) så møter jeg maks to biler. Ikke noe purk her ute jeg bor. Når rettferdigjør ikke det min kjøring for å si det sån, og dte er heller ingen unskyldning, men jeg kjører pent og vet mine begrensninger så det går nok bra.
Ikke ta fra meg all gleden nå da gutter og jenter!! :)
Jeg kan forstå at denne kan missforstås, men disse turene pågikk da altså på feltet her jeg bor. Det med at jeg ikke møter biler på 5 mil etc. vil ikke si at jeg kjører fem mil. Det var bare et forsøk på og understreke hvor lite biler det faktisk er her ute hvor jeg bor. Jag tar meg fortsatt en liten runde rundt byggefeltet som er ganske spredt og annses vel mer eller mindre som landevei. i ny og ne, men ikke ut på lengre turer som jeg var på i dag.ojda skrev:Bjerknez skrev:Hehe...mortenolb skrev:Har motstridende tanker om detBjerknez skrev:Bare kjører fra purken jeg da vetu! Er jo ikke helt tett heller!Jompa skrev:Husk å filme utrykket i fjeset ditt hvis du blir stoppa i kontroll og får beskjed om 6 mnd sperrefrist påmc-lappen.![]()
![]()
![]()
Neida, jeg kjører en fast rute ett par ganger i uken på landevei hvor jeg i beste fall midt i "rushen" møter mellom 1-10 biler på fem mil. Kjører jeg på kveldstid (som jeg pleier å gjøre) så møter jeg maks to biler. Ikke noe purk her ute jeg bor. Når rettferdigjør ikke det min kjøring for å si det sån, og dte er heller ingen unskyldning, men jeg kjører pent og vet mine begrensninger så det går nok bra.
Synes du skal lese ditt eget innlegg en gang til jegDet er vel dette innlegget
vi har kommentert på grunnlag av. Du uttrykker deg vel her slik at folk som leser
det forstår det som du kjører en fem mils tur x ganger i uken. Neida, det holder nok ikke i retten, men så var det som sakt ikke noen annklage som var fremmet her, men råd.
Tror jeg melder meg ut av denne tråden nå, da hva du velger å gjøre ikke interesserer
meg nevneverdig mer.
+ 1ojda skrev:Bjerknez skrev:Hehe...mortenolb skrev:Har motstridende tanker om detBjerknez skrev:Bare kjører fra purken jeg da vetu! Er jo ikke helt tett heller!Jompa skrev:Husk å filme utrykket i fjeset ditt hvis du blir stoppa i kontroll og får beskjed om 6 mnd sperrefrist påmc-lappen.![]()
![]()
![]()
Synes du skal lese ditt eget innlegg en gang til jegDet er vel dette innlegget
vi har kommentert på grunnlag av. Du uttrykker deg vel her slik at folk som leser
det forstår det som du kjører en fem mils tur x ganger i uken. Neida, det holder nok ikke i retten, men så var det som sakt ikke noen annklage som var fremmet her, men råd.
Tror jeg melder meg ut av denne tråden nå, da hva du velger å gjøre ikke interesserer
meg nevneverdig mer.
Som en litt utenforstående her (i den forstand at jeg har avstått fra å kommentere kjøring på egen hånd) så syns jeg nok du overreagerer en god del her Bjerknez.Bjerknez skrev:Man skal ikke gjøre mye galt som nytt medlem før man får som hatten passer, på en mer eller mindre ovenfra og ned holdning. I stede for å sette pris på en slik MC relatert video, så gikk man i stede ut fra at jeg var alene på sykkelen og valgte å slå hardt ned på dette uten engang å spørre først om jeg faktisk kjørte alene.