ZZR-Erling skrev:0-100...tjaa..ganske uinteressant parameter.
Med respekt å melde Erling...det var et merkelig utsagn fra deg.
Og min påstand er at det er relevant. , også 60-120-130
VFR800 må kjøres helt annerledes en våre større motorer, og er laga for det og har turtallet for det
Som en liten italiensk bilmotor eller tsi motoren til VW
Så en liten korrigering Erling, ikke ta det altfor personlig, for det gjelder de fleste av oss, meg inklusive
Du kan ikke holde bunndraget mot en VFR, den har bare 782 ccm, og må ta ut effekt høyere opp. Det er DYPT urettferdig å sammenligne en 2002 utvikla modell mot en 2009, og ikke minst motor mot motor da det skiller så mye.....VFR800 gir seg ikke ut for å være HYPERTOURER, men en sykkel du kan bruk til det aller meste
Jeg skjønner at du ikke liker Honda VFR modellene,de er litt sære og annerledes og du både skal ha rett og lov til det, men det jeg ikke skjønner at du leiter etter feil hele tiden, du greier ikke å la være å være subjektiv. Det er aldri pro-cons

, men..faktum er at den har solgt i hopetall, dekker et behov for det aller meste, og mange storkoser seg på den.
Jada jeg skjønner at dette er nettet

og at vi legger på litt ekstra, og forsvarer egne valg med nebb og klør. Men andre folk har andre behov en hva vi to har, og de har andre lommebøker, og det synes jeg man skal tenke over noen ganger når man skriver

. Og det gjelder både deg og MEG
Jeg tar heller aldri lån på bikene mine, noe som begrenser utvalget. Men så er de helt mine også da

hva andre gjør er ikke min sak, men jeg har en respekt for at andre velger annerledes en meg, sett ut i fra erfaring, smak, interesse og bruk, samt økonomi.
Det viktigste er jo at de har sykkegleden i behold...
PS...har en "råtass" av en kompis på en 2000 vfr, er ganske sikker på at han kjører fra oss straks du og jeg kjører av Autobahn
PS 2
Jeg har altså fortsatt ZZR, VFR1200, K1300S på lista, liker alle 3
Og liker VFR800 fordi den er nøyaktig hva den gir seg ut for å være, en allrounder.
Men lytefri er heller ikke den, akkurat som xx