
Myst's vei til 2-hjulingens verden - Back on....track??
- Icetruck
- Innlegg: 275
- Registrert: 24 mai 2012, 08:50
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
- Bosted: Drammen (Lier)
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Skumleste kun de siste sidene, så da fikk jeg ikke med meg at du ikke var like gira 

2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Da kom omsider den telefonsamtalen jeg har ventet LENGE på og kan fortsette med bloggen for fullt!
Første kjøretime er på tirsdag 25/3 kl. 1530 hos Tempo. Da det er hektisk på jobben, er det egentlig best med etter arbeidstid, men der ble vi bare enige om å være best mulig fleksibelt.
Har fortsatt ikke handlet en dritt, men fikk beskjed om at støvler må man fikse selv, så nå er første pri å skaffe et par gode støvler fram til da. Dessverre skal vi på tur med jobben denne helgen, så det må fikses ASAP! En liten smekk på fingrene for at jeg ikke har tenkt på det før (altså hva jeg kan leie og hva jeg må ta med selv), en god lærling bør være forberedt på alt.
Kanskje jeg tar meg en tur til Yamaha Vinterbo, syntes jeg husker de hadde bredt utvalg der.
Men tips mottas med takk!
Da er det bare å vente til tirsdagen. Dette blir spennende!
Første kjøretime er på tirsdag 25/3 kl. 1530 hos Tempo. Da det er hektisk på jobben, er det egentlig best med etter arbeidstid, men der ble vi bare enige om å være best mulig fleksibelt.
Har fortsatt ikke handlet en dritt, men fikk beskjed om at støvler må man fikse selv, så nå er første pri å skaffe et par gode støvler fram til da. Dessverre skal vi på tur med jobben denne helgen, så det må fikses ASAP! En liten smekk på fingrene for at jeg ikke har tenkt på det før (altså hva jeg kan leie og hva jeg må ta med selv), en god lærling bør være forberedt på alt.
Kanskje jeg tar meg en tur til Yamaha Vinterbo, syntes jeg husker de hadde bredt utvalg der.

Da er det bare å vente til tirsdagen. Dette blir spennende!

Kommer og går..
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Da er det ikke mange timene igjen. Sko er kjøpt, type Dainese støvler. Vet ikke om jeg er 100% fornøyd med dem, litt romslige, men selger hevdet at litt bevegelse er bedre enn skikkelig trangt. Får se hvordan det går i dag, i verste fall er det jo å bare bytte dem.
Resten av klærne skal jeg leie for i dag, blir nok en tur til flere butikker ila uka og kanskje Sverige for å handle resten. Greit å vite hva jeg skal passe på når jeg prøver dem.
Har en dobbeltime i dag, så spenningen er på topp og ser fram til å sette meg på min aller første sykkel, tenne på tenningen og kjenne brummingen under meg.
Resten av klærne skal jeg leie for i dag, blir nok en tur til flere butikker ila uka og kanskje Sverige for å handle resten. Greit å vite hva jeg skal passe på når jeg prøver dem.
Har en dobbeltime i dag, så spenningen er på topp og ser fram til å sette meg på min aller første sykkel, tenne på tenningen og kjenne brummingen under meg.

Kommer og går..
- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Bedre å måtte ta et tykkere par sokker i skoene enn å miste blodomløp i føttene?Myst skrev:Da er det ikke mange timene igjen. Sko er kjøpt, type Dainese støvler. Vet ikke om jeg er 100% fornøyd med dem, litt romslige, men selger hevdet at litt bevegelse er bedre enn skikkelig trangt. Får se hvordan det går i dag, i verste fall er det jo å bare bytte dem.
Resten av klærne skal jeg leie for i dag, blir nok en tur til flere butikker ila uka og kanskje Sverige for å handle resten. Greit å vite hva jeg skal passe på når jeg prøver dem.
Har en dobbeltime i dag, så spenningen er på topp og ser fram til å sette meg på min aller første sykkel, tenne på tenningen og kjenne brummingen under meg.

Hvilken modell fra Dainese kjøpte du?
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
:-)
Bruk er par litt tykkere sokker i skoa.Se for deg alt du skal gjøre på kjøretimen på forhånd og spør læreren hvis det er noe du lurer på så går det sikkert bra,lykke til:-)
Myst skrev:Da er det ikke mange timene igjen. Sko er kjøpt, type Dainese støvler. Vet ikke om jeg er 100% fornøyd med dem, litt romslige, men selger hevdet at litt bevegelse er bedre enn skikkelig trangt. Får se hvordan det går i dag, i verste fall er det jo å bare bytte dem.
Resten av klærne skal jeg leie for i dag, blir nok en tur til flere butikker ila uka og kanskje Sverige for å handle resten. Greit å vite hva jeg skal passe på når jeg prøver dem.
Har en dobbeltime i dag, så spenningen er på topp og ser fram til å sette meg på min aller første sykkel, tenne på tenningen og kjenne brummingen under meg.
Bruk er par litt tykkere sokker i skoa.Se for deg alt du skal gjøre på kjøretimen på forhånd og spør læreren hvis det er noe du lurer på så går det sikkert bra,lykke til:-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Kos deg på kjøretimen idag! :-)Myst skrev:Da er det ikke mange timene igjen. Sko er kjøpt, type Dainese støvler. Vet ikke om jeg er 100% fornøyd med dem, litt romslige, men selger hevdet at litt bevegelse er bedre enn skikkelig trangt. Får se hvordan det går i dag, i verste fall er det jo å bare bytte dem.
Resten av klærne skal jeg leie for i dag, blir nok en tur til flere butikker ila uka og kanskje Sverige for å handle resten. Greit å vite hva jeg skal passe på når jeg prøver dem.
Har en dobbeltime i dag, så spenningen er på topp og ser fram til å sette meg på min aller første sykkel, tenne på tenningen og kjenne brummingen under meg.
Hvem kjøreskole ble det?
Jeg tok lappen ifjor, bruke to uker og en dag fra første kjøretime til jeg hadde lappen

Kjørte med Tore på Svein Svendsen, kjempe flink og morsom kar! :-)
Two wheels and heels
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Takk takk. :)
Etter mye lesing på nett og forum valgte jeg Tempo Trafikkskole, og ble ikke skuffa da jeg hadde mc-kurset, ledet av Tormod Lunde. Skikkelig grei og kul kar.
Vurderte SS også en stund tilbake, men syns Tormod er lærern for meg.
Jøss, det var kjapt. Har bestilt oppkjøring til 19. mai, så håper jeg blir god nok til da, og krysse alle fingre som kan krysses på at jeg består. Har aldri bestått noe på første forsøk, men får prøve å ikke tenke på det og bare nyte turen. :)
Etter mye lesing på nett og forum valgte jeg Tempo Trafikkskole, og ble ikke skuffa da jeg hadde mc-kurset, ledet av Tormod Lunde. Skikkelig grei og kul kar.
Vurderte SS også en stund tilbake, men syns Tormod er lærern for meg.
Jøss, det var kjapt. Har bestilt oppkjøring til 19. mai, så håper jeg blir god nok til da, og krysse alle fingre som kan krysses på at jeg består. Har aldri bestått noe på første forsøk, men får prøve å ikke tenke på det og bare nyte turen. :)
Kommer og går..
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Vel, det var ikke så altfor stor katastrofe. Helt naturlig at en som har aldri kjørt før klarer å velte sykkelen kun 10 min etter å ha tatt på seg utstyret.
Nå startet jeg ganske stort da, en BMW F800R. Tok tid før jeg kom over spenningen og roet meg ned nok til å lette på clutchen og ta mine første runder.
Fant raskt ut uansett hvor mye teori og fagstoff man leser og ser nok av vidoer, så vet man ikke en dritt før man faktisk setter seg på sykkelen og vrir på gassen. Jeg må innrømme jeg har vært høy på pæra og overkant optimistisk, for skjønner nå at skal jeg klare dette må jeg endre innstilling og holdning: jeg vet ikke en dritt - lær meg!
Men som sagt, det var ikke altfor stor katastrofe. Var faktisk moro å kjøre rundt i x antall runder og teste seg selv litt i både fart og giring (bare 1. og 2.). Slet mye med gasskontroll, j... vanskelig å holde det stabilt da gassen er veldig sensitivt på vridningen. Men klarte alle svinger, fartstilpasninger og stopp uten å kvele motoren eller velte, så det burde da være noe. :-)
Neste time er på neste onsdag kl 16. Regner med vi tar en god prat først og setter opp et læreplan. Her gjelder det å starte helt fra basic og jobbe oss oppover. Kan bare glemme å bli klar til 19. mai, så den oppkjøringen må jeg bare avbestille og evt. utsette til mye senere.
Tror også jeg bør investere i noe brukt dritt så jeg får trent opp håndledd og håndmuskulatorene.
Sidenote: helt ærlig, ja, dette er vanskelig og ikke noe alle kan drive med, og fikk tanker om at jeg muligens er en av dem. Likevel, så var det moro, bør nok ikke gis opp på første forsøk. De neste timene får vise hvordan det går.

Fant raskt ut uansett hvor mye teori og fagstoff man leser og ser nok av vidoer, så vet man ikke en dritt før man faktisk setter seg på sykkelen og vrir på gassen. Jeg må innrømme jeg har vært høy på pæra og overkant optimistisk, for skjønner nå at skal jeg klare dette må jeg endre innstilling og holdning: jeg vet ikke en dritt - lær meg!
Men som sagt, det var ikke altfor stor katastrofe. Var faktisk moro å kjøre rundt i x antall runder og teste seg selv litt i både fart og giring (bare 1. og 2.). Slet mye med gasskontroll, j... vanskelig å holde det stabilt da gassen er veldig sensitivt på vridningen. Men klarte alle svinger, fartstilpasninger og stopp uten å kvele motoren eller velte, så det burde da være noe. :-)
Neste time er på neste onsdag kl 16. Regner med vi tar en god prat først og setter opp et læreplan. Her gjelder det å starte helt fra basic og jobbe oss oppover. Kan bare glemme å bli klar til 19. mai, så den oppkjøringen må jeg bare avbestille og evt. utsette til mye senere.
Tror også jeg bør investere i noe brukt dritt så jeg får trent opp håndledd og håndmuskulatorene.
Sidenote: helt ærlig, ja, dette er vanskelig og ikke noe alle kan drive med, og fikk tanker om at jeg muligens er en av dem. Likevel, så var det moro, bør nok ikke gis opp på første forsøk. De neste timene får vise hvordan det går.
Kommer og går..
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Må ikke gi opp etter en time, det løsner fort når det først løsner. Jeg ville ha ventet med å avbestille oppkjøringen. Ta noen timer til før du eventuelt avbestiller.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Ikke gi opp - det tar litt tid å få programmert muskelminnet.
At gassen er sensitiv synes alle første gangen tror jeg. Når du får litt mer trening så er den egentlig akkurat passe og sånn den må være
..
At gassen er sensitiv synes alle første gangen tror jeg. Når du får litt mer trening så er den egentlig akkurat passe og sånn den må være

FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Når det gjelder håndledd og muskulatur så er oddsen for at du trenger trening liten, såfremt du ikke har en gammel skade av noe slag. Tvert i mot, slakk opp grepet ditt på styret og ikke støtt deg opp med hendene, men mage/ryggmusklaturen. Da skal du se at gasskontrollen også blir bedre. Du tar livet av all finmotorikk ved å gripe for hardt, noe som forøvrig er en helt naturlig ting å gjøre i starten. Men det hjelper ikke.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Har sansen for ærlige poster som detteMyst skrev: Sidenote: helt ærlig, ja, dette er vanskelig og ikke noe alle kan drive med, og fikk tanker om at jeg muligens er en av dem. Likevel, så var det moro, bør nok ikke gis opp på første forsøk. De neste timene får vise hvordan det går.

Tror mange ikke er helt ærlige med seg selv i mange sammenhenger og trenger å stikke fingeren i jorda.
Når dette er nevnt tror jeg ganske sikkert at du fikser dette glatt etterhvert som de første hindrene er passert. Litt "snublende" i starten, men med god læringseffekt. Tror jeg :-) .
All grunn til å ønske deg lykke til videre


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Alt er vanskelig når man ikke kan det, og alt er lett når man kan det. Er helt sikker på at du fikser dette. Så lenge lysten og viljen er til stede er ingenting umulig. Til og med jeg klarte dette, i en alder av 45 år og aldri kjørt mc før.... Min første tur var på en Honda 1100 :-) Nevnte jeg at jeg er jente... 
Om den mc'n du kjører er spesielt lett på gassen i forhold til andre tror jeg ikke. Er bare lett på gassen i forhold til en bil :-) Lykke til videre
Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Om den mc'n du kjører er spesielt lett på gassen i forhold til andre tror jeg ikke. Er bare lett på gassen i forhold til en bil :-) Lykke til videre
Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Takk for oppmuntrende ord. Selvinnsikt er i høy grad viktig, hvertfall det boka kaller det, å kjenne sine grenser og ferdigheter. Er mye man må mestre til slutt.
Var ganske skjelven både før og under kjøring, den skrekken man har når man gjør noe for første gang. Læreren sa selv det er en terskel man må over, bli trygg på seg selv og sykkelen (ikke sånn ordrett da, men det han mente).
Skal nok ikke gi opp med det første.
Var ganske skjelven både før og under kjøring, den skrekken man har når man gjør noe for første gang. Læreren sa selv det er en terskel man må over, bli trygg på seg selv og sykkelen (ikke sånn ordrett da, men det han mente).
Skal nok ikke gi opp med det første.
Kommer og går..
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Stå på. Jeg var også ganske skeptisk etter første kjøretime. Jeg var 39 år og ikke fullt så tøff som når jeg var 18...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Detta går fint ettehvert, du er nok ikke alene om å ha lagt ned sykkelen i kjøregården
Ja, jeg vet jo tilogmed at en av de som har svart deg på denne tråden
parkerte sykkelen vanrett i kjøregården
Å jada, jeg har også lagt ned sykkelen
etpar ganger
Så ingen stor brøler i mine øyne
Lytt til instruktøren, så kommer det etterhvert
Jeg tror nesten alle vi som kjører sykkel har trent og trent
på ting som kunne synes totalt umulig, det være seg krypkjøring,
slalom, "garasjen" eller andre ting. Men tro meg, det kommer seg med trening.
Stå på, det er værdt det 

Ja, jeg vet jo tilogmed at en av de som har svart deg på denne tråden
parkerte sykkelen vanrett i kjøregården

etpar ganger


Lytt til instruktøren, så kommer det etterhvert

Jeg tror nesten alle vi som kjører sykkel har trent og trent
på ting som kunne synes totalt umulig, det være seg krypkjøring,
slalom, "garasjen" eller andre ting. Men tro meg, det kommer seg med trening.


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Hvis det hjelper så kan jeg fortelle at jeg mista sykkeln i bakken en av de første gangene i kjøregården.
Jeg var også skjelven hver gang jeg skulle sette meg på sykkeln første tiden, men det går over og nå skjelver jeg kun av adrenalin

Jeg var også skjelven hver gang jeg skulle sette meg på sykkeln første tiden, men det går over og nå skjelver jeg kun av adrenalin

Two wheels and heels
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Den kjøreskole sykkelen er jo ganske høy så sjansen for at en person som setter seg på for første gang vil velte den er stor.Ta det som at du er en erfaring rikere. Det går fort bedre etter hvert som du får kjørt mer.Hvis du har mulighet til å øvelseskjøre med noen så gjør det så mye som mulig,da tror jeg du fint rekker oppkjøringen 19 mai.Pass på å ikke ha strake armer og ikke hold så veldig hardt i styret.Ellers så kan nmcu.org sin Full kontroll være verdt å lese.
http://nmcu.org/full-kontroll" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nmcu.org/full-kontroll" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Å miste sykkelen er helt normalt, det sa ihvertfall min kjørelærer til meg. Og straks han hadde sagt det så gikk den i bakken gitt, liker jo tross alt å være normal
Og spent/skjelven/smånervøs var jeg vel i grunn ganske lenge. Kjenner jeg er litt spent nå som årets første tur nærmer seg også

Og spent/skjelven/smånervøs var jeg vel i grunn ganske lenge. Kjenner jeg er litt spent nå som årets første tur nærmer seg også

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
ojda skrev:Detta går fint ettehvert, du er nok ikke alene om å ha lagt ned sykkelen i kjøregården![]()
Ja, jeg vet jo tilogmed at en av de som har svart deg på denne tråden
parkerte sykkelen vanrett i kjøregårdenÅ jada, jeg har også lagt ned sykkelen
etpar gangerSå ingen stor brøler i mine øyne
![]()
Lytt til instruktøren, så kommer det etterhvert![]()
Jeg tror nesten alle vi som kjører sykkel har trent og trent
på ting som kunne synes totalt umulig, det være seg krypkjøring,
slalom, "garasjen" eller andre ting. Men tro meg, det kommer seg med trening.Stå på, det er værdt det
Carpa skrev:Å miste sykkelen er helt normalt, det sa ihvertfall min kjørelærer til meg. Og straks han hadde sagt det så gikk den i bakken gitt, liker jo tross alt å være normal![]()
Og spent/skjelven/smånervøs var jeg vel i grunn ganske lenge. Kjenner jeg er litt spent nå som årets første tur nærmer seg også
Jeg var helt diskret jeg


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Jeg velta kjøreskolen sin HD Sportster, stillestående... 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
hmm, det ser nå ut til være en ganske kjønnsnøytral ting å gjøre daJeg var helt diskret jegNevnte ikke navn eller kjønn i det heletatt :-)å


Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Veltet sykkel 3 ganger:
1. gang: Skolesykkelen med nødbrems-trening fra 80(?).. Klemte så hardt til med lårene at jeg mistet all styrke i dem når jeg stod stille
2. gang: 3. året på sykkel, hadde stor passasjer bakpå, stillestående ved stopp skilt, mistet rett og slett
3. gang: Skulle parkere, hadde sidestøtta ute (stillestående), mistet sykkelen mot venstre og overkompenserte med å dytte den andre veien.. Hadde jeg bare sluppet hadde den landet fint på sidestøtta, men det ble styret i stedet :-/
1. gang: Skolesykkelen med nødbrems-trening fra 80(?).. Klemte så hardt til med lårene at jeg mistet all styrke i dem når jeg stod stille

2. gang: 3. året på sykkel, hadde stor passasjer bakpå, stillestående ved stopp skilt, mistet rett og slett
3. gang: Skulle parkere, hadde sidestøtta ute (stillestående), mistet sykkelen mot venstre og overkompenserte med å dytte den andre veien.. Hadde jeg bare sluppet hadde den landet fint på sidestøtta, men det ble styret i stedet :-/
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Hehe, artige historier, karer og jenter. Komiske og ironiske med min velt er at læreren faktisk viste oss hvordan starte og rulle. Tillegg så visste jeg egentlig at motoren stopper hvis sidestøtten ikke er skyvet opp, men klarte å glemme den likevel når jeg slapp på clutchen.
Men en ting er sikkert: det var neppe den siste!
Finnes mange måter å kvele og velte på, skal nok erfare de fleste.
Har filosofisert litt i det siste. Sitter med blandede følelser. Kall meg raring, men har tendens til å få forskjellige tanker avhengig av humøret. Noen ganger tenker man er udugelig og aldri vil klare noe, mens andre ganger er motivasjonen på topp og ingenting kan stoppe en. I bunn og grunn handler det om å overvinne frykten, føle seg trygg på salen. Jeg har fortsatt den frykten; å ikke bli god nok og drite meg ut på den minste ting. Men er jo slik man lærer, ved øvelse og få den veiledningen man trenger. Med riktig utstyr og sykkel i tillegg, blir man mere komfortabel. Tenker jeg iallfall, er nok veldig individuelt. Har med psyken også å gjøre.
Var nok derfor jeg valgte å ha neste time neste uke istedenfor allerede i morgen, reflektere opplevelsen og forberede meg bedre, både med utstyr og mentalt.
Dette er også noe jeg må dele med læreren og tilpasse læreplanen for min egen utvikling. Et godt råd vi fikk som gjelder alle: ALDRI sammenlign deg med andre! Konkurranseinstinkt kan være bra, men veldig dårlig også.

Men en ting er sikkert: det var neppe den siste!


Har filosofisert litt i det siste. Sitter med blandede følelser. Kall meg raring, men har tendens til å få forskjellige tanker avhengig av humøret. Noen ganger tenker man er udugelig og aldri vil klare noe, mens andre ganger er motivasjonen på topp og ingenting kan stoppe en. I bunn og grunn handler det om å overvinne frykten, føle seg trygg på salen. Jeg har fortsatt den frykten; å ikke bli god nok og drite meg ut på den minste ting. Men er jo slik man lærer, ved øvelse og få den veiledningen man trenger. Med riktig utstyr og sykkel i tillegg, blir man mere komfortabel. Tenker jeg iallfall, er nok veldig individuelt. Har med psyken også å gjøre.
Var nok derfor jeg valgte å ha neste time neste uke istedenfor allerede i morgen, reflektere opplevelsen og forberede meg bedre, både med utstyr og mentalt.
Dette er også noe jeg må dele med læreren og tilpasse læreplanen for min egen utvikling. Et godt råd vi fikk som gjelder alle: ALDRI sammenlign deg med andre! Konkurranseinstinkt kan være bra, men veldig dårlig også.
Kommer og går..
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden
Konkurraseinstinket kan jo fort medføre tap av førerkortet 

For livets glade gutter går solen aldri ned.