Kjøreklær for varme sommerdager?
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Wohoo! Kevlar hettegenser /jakke :-) http://www.finn.no/46264460" onclick="window.open(this.href);return false;
Har sett slike I det store utland men ikkje her i Nårje. Enda ein ting ein sannsynligvis må gjere plass til i garderoben B-)
Sent from my C6903 using Tapatalk
Har sett slike I det store utland men ikkje her i Nårje. Enda ein ting ein sannsynligvis må gjere plass til i garderoben B-)
Sent from my C6903 using Tapatalk
- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Ser interessant ut.. Men umiddelbart ser jeg ikke for meg at de er like sikre som jakker.. Men godt mulig de er det, må nesten se på en sånn engorbys skrev:Wohoo! Kevlar hettegenser /jakke :-) http://www.finn.no/46264460" onclick="window.open(this.href);return false;
Har sett slike I det store utland men ikkje her i Nårje. Enda ein ting ein sannsynligvis må gjere plass til i garderoben B-)
Sent from my C6903 using Tapatalk

- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Mulig jeg og kjæringa skal fornye ekteskapsløfte, blir det sagt
Ingen som har sett brudekjole i kevlar

Ingen som har sett brudekjole i kevlar

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Hvor lenge varer et sånt løfteBusa Trond skrev:Mulig jeg og kjæringa skal fornye ekteskapsløfte, blir det sagt![]()

Betyr det at fex jeg som har vært gift i 19 år ikke er så bunnet som jeg trodde


F..n dissa kvinnfolka er noen luringer



Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Beste er vel å ikkje gifte seg så slepp ein å gruble på slikt
Sikkert bedre beskyttelse enn om en tryner i en vanlig genser, blir vel som kevlarjeans;ikkje på høgde med vanlig kjøreutstyr men fortsatt bedre enn "ingenting"(vanlige klær).
Sent from my C6903 using Tapatalk

jongsanim skrev:
Ser interessant ut.. Men umiddelbart ser jeg ikke for meg at de er like sikre som jakker.. Men godt mulig de er det, må nesten se på en sånn en
Sikkert bedre beskyttelse enn om en tryner i en vanlig genser, blir vel som kevlarjeans;ikkje på høgde med vanlig kjøreutstyr men fortsatt bedre enn "ingenting"(vanlige klær).
Sent from my C6903 using Tapatalk
- Petterh
- Innlegg: 118
- Registrert: 20 feb 2014, 10:29
- Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999
- Bosted: Oslo
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Jeg vil veldig gjerne dele dette med dere alle sammen. Mange av oss kler oss nok godt når vi skal kjøre, men mange har nok også lett for å bare bruke jeans på korte turer. Faktisk skyldig selv... I går fikk jeg høre at mottaket på Haukeland sykehus HATER at man kjører motorsykkel, scooter, moped etc i vanlige jeans. De smelter visst inn i såret, og må bare vrenges av. Dette medfører visst alltid total hudtransplantering. Fikk meg en lite støkk da jeg hørte det, så jeg skal stikke av gårde og kjøpe kevlar jeans nå på Bullfighter.
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Kan nok godt stemme det ja. Og enda verre er det nok med tynne nylon/polyesterbukser, f.eks treningsbukser. De smelter veldig lett ved friksjon...Petterh skrev:Jeg vil veldig gjerne dele dette med dere alle sammen. Mange av oss kler oss nok godt når vi skal kjøre, men mange har nok også lett for å bare bruke jeans på korte turer. Faktisk skyldig selv... I går fikk jeg høre at mottaket på Haukeland sykehus HATER at man kjører motorsykkel, scooter, moped etc i vanlige jeans. De smelter visst inn i såret, og må bare vrenges av. Dette medfører visst alltid total hudtransplantering. Fikk meg en lite støkk da jeg hørte det, så jeg skal stikke av gårde og kjøpe kevlar jeans nå på Bullfighter.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Halvarssons Briad hansker liker jeg godt, men nesten avhengig av å ha noe håndtaksbeskyttelse - ellers blir de fort for kjølige.
Ettersom jeg har håntaksbeskyttelse så kan jeg bruke disse omtrent fra sesongstart til slutt. De er ikke vanntette og det tror jeg egentlig er bra, for da blir de ikke klamme heller.
Passformen er suveren ift mange andre modeller for min hånd. (Litt kortere i fingrene enn mange andre)
http://www.brandedbiker.co.uk/Halvarsso ... loves-5235
Ligger på ca 600kr i Norge/Sverige.
Ettersom jeg har håntaksbeskyttelse så kan jeg bruke disse omtrent fra sesongstart til slutt. De er ikke vanntette og det tror jeg egentlig er bra, for da blir de ikke klamme heller.
Passformen er suveren ift mange andre modeller for min hånd. (Litt kortere i fingrene enn mange andre)
http://www.brandedbiker.co.uk/Halvarsso ... loves-5235
Ligger på ca 600kr i Norge/Sverige.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Bosted: Oslo
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Det står bosted i Oslo på profilen din, Petterh. Du blir neppe lagt inn på Haukeland sykehus i Bergen ved en krasj, så du behøver ikke ta hensyn til hva de misliker. Spar pengene for kevlar-jeans, stikk heller ut og ta noen øl!Petterh skrev:Jeg vil veldig gjerne dele dette med dere alle sammen. Mange av oss kler oss nok godt når vi skal kjøre, men mange har nok også lett for å bare bruke jeans på korte turer. Faktisk skyldig selv... I går fikk jeg høre at mottaket på Haukeland sykehus HATER at man kjører motorsykkel, scooter, moped etc i vanlige jeans. De smelter visst inn i såret, og må bare vrenges av. Dette medfører visst alltid total hudtransplantering. Fikk meg en lite støkk da jeg hørte det, så jeg skal stikke av gårde og kjøpe kevlar jeans nå på Bullfighter.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
En selger av mcklær sa til meg en gang for mange år siden at det var bedre å kjøre i kortbukse enn vanlig jeans...Petterh skrev:Jeg vil veldig gjerne dele dette med dere alle sammen. Mange av oss kler oss nok godt når vi skal kjøre, men mange har nok også lett for å bare bruke jeans på korte turer. Faktisk skyldig selv... I går fikk jeg høre at mottaket på Haukeland sykehus HATER at man kjører motorsykkel, scooter, moped etc i vanlige jeans. De smelter visst inn i såret, og må bare vrenges av. Dette medfører visst alltid total hudtransplantering. Fikk meg en lite støkk da jeg hørte det, så jeg skal stikke av gårde og kjøpe kevlar jeans nå på Bullfighter.
Og hans argument den gangen var dette med at jeansrester smelter inn i såret og gjør det verre

Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
- Petterh
- Innlegg: 118
- Registrert: 20 feb 2014, 10:29
- Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999
- Bosted: Oslo
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Haha, nei sant det. Bergens-medisin er nok ikke samme som Oslo-medisinDet står bosted i Oslo på profilen din, Petterh. Du blir neppe lagt inn på Haukeland sykehus i Bergen ved en krasj, så du behøver ikke ta hensyn til hva de misliker. Spar pengene for kevlar-jeans, stikk heller ut og ta noen øl!

- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Bosted: Oslo
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
"Vanlige jeans" er laget av bomull, og smelter ikke inn i såret. Materialer laget av plast (polyester, akryl) kan nok i teorien smelte om det utsettes for kraftig friksjon, men klær av disse materialene vil nok slites vekk før det kommer så langt.Solo-rider skrev:En selger av mcklær sa til meg en gang for mange år siden at det var bedre å kjøre i kortbukse enn vanlig jeans...Petterh skrev:Jeg vil veldig gjerne dele dette med dere alle sammen. Mange av oss kler oss nok godt når vi skal kjøre, men mange har nok også lett for å bare bruke jeans på korte turer. Faktisk skyldig selv... I går fikk jeg høre at mottaket på Haukeland sykehus HATER at man kjører motorsykkel, scooter, moped etc i vanlige jeans. De smelter visst inn i såret, og må bare vrenges av. Dette medfører visst alltid total hudtransplantering. Fikk meg en lite støkk da jeg hørte det, så jeg skal stikke av gårde og kjøpe kevlar jeans nå på Bullfighter.
Og hans argument den gangen var dette med at jeansrester smelter inn i såret og gjør det verre
Det er bedre med bomullsjeans enn ingenting, selv om det ikke er rare forskjellen ved større hastigheter.
Sist redigert av ole m. den 22 apr 2014, 16:03, redigert 1 gang totalt.
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Vel vel en gikk noen ganger i bakken når en kjørte Tempo Lett med Comet året rundt for "hundre" år siden. Og jeg brukt da jeans året rundt.... Den tok jo av litt i de hastighetene ...
Det var den gangen det var lov å kjøre uten hjelm i det.. Og de som kjørte lett MC med helhjelm ble sett på som sære....

Det var den gangen det var lov å kjøre uten hjelm i det.. Og de som kjørte lett MC med helhjelm ble sett på som sære....

Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Jeg skal på tur sørover i Europa i den varmeste tiden av året og må handle noe som er over snittet luftig.
Har googlet litt og kommet over denne fra RevIt: http://www.revzilla.com/motorcycle/revit-airwave-jacket" onclick="window.open(this.href);return false; Den har fått ganske gode skussmål og koster samtidig ikke så altfor mye.
Er det noen i Norge som fører dette merket eller noe tilsvarende? Skal innrømme at jeg ikke har vært i mange butikker og sjekket utvalget enda.
Har googlet litt og kommet over denne fra RevIt: http://www.revzilla.com/motorcycle/revit-airwave-jacket" onclick="window.open(this.href);return false; Den har fått ganske gode skussmål og koster samtidig ikke så altfor mye.
Er det noen i Norge som fører dette merket eller noe tilsvarende? Skal innrømme at jeg ikke har vært i mange butikker og sjekket utvalget enda.
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Pug-Nose skrev:Jeg skal på tur sørover i Europa i den varmeste tiden av året og må handle noe som er over snittet luftig.
Har googlet litt og kommet over denne fra RevIt: http://www.revzilla.com/motorcycle/revit-airwave-jacket" onclick="window.open(this.href);return false; Den har fått ganske gode skussmål og koster samtidig ikke så altfor mye.
Er det noen i Norge som fører dette merket eller noe tilsvarende? Skal innrømme at jeg ikke har vært i mange butikker og sjekket utvalget enda.
Jakke er nå innkjøpt. Jeg gikk for en Well Done Moonsoon. Fikk også med regntrekk til denne. Kjøpt i butikken i Oslo http://www.welldone.no/products/moonsoon2" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er en billig jakke, men har beskyttelse de viktigste stedene og har reflekterende 3M-tape flere steder på jakka. Masse lufting som jeg er sikker på kommer godt med i +30C og varmere. Det innerste stoffet henger og slenger litt og kunne vært litt bedre sydd fast til det ytre stoffet. Det er i hovedsak dette som gjør at kvalitetsfølelsen uteblir litt.
Det blir spennende å se forskjellen mellom denne jakka og Yoko-utstyret jeg også har. Yoko har uttagbart vinterfor, men selv uten foret blir det fort hett når temperaturen blir over 25 grader!

- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Se dette innlegget her på MCsiden.Pug-Nose skrev:Jeg skal på tur sørover i Europa i den varmeste tiden av året og må handle noe som er over snittet luftig.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- bjornen
- Innlegg: 245
- Registrert: 01 sep 2012, 19:17
- Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
- Bosted: Drammen
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
@ Tagesk; Hvilken produsent er det som har laget denne dressen din?tagesk skrev:Se dette innlegget her på MCsiden.Pug-Nose skrev:Jeg skal på tur sørover i Europa i den varmeste tiden av året og må handle noe som er over snittet luftig.
[TaSK]
forhandler i Norge??
så ikke gale ut den der...
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Dainese har god beskyttelse og diverse modeller med hovedsaklig mesh-stoff.
Jeg oppdaget også (noe jeg ikke var klar over når jeg kjøpte den) at den mer vanlige Dainese jakka jeg kjøpte sist (4K klassen m/separat løst Goretex innerfor) har 3x luftemuligheter.
* To luker foran som er "flaps" som brettes ned og eksponerer mesh-stoff. Festes med trykknapper. (Borrelås og trykkknapper når de er lukket
* Glidelås under hver av armhulene
* Hele ryggstykket kan via glidelåser brettes helt eller delvis ned. Eksponerer mesh-stoff.

Av disse var det klart den siste som var mest effektiv - varmluft ble dratt vekk fra rygg/ryggskinne.
Det gjør jakka nesten til en 2-i-1 jakke, dvs både for vanlig norsk kjørevær og brukbar for de varmeste dagene. Fortsatt vil nok jakker med mer mesh-stoff foran være mer luftige, men på annen side har jeg en jakke med meget god beskyttelse. At paddingen på skudre/albuer sitter som et skudd, synes jeg Dainese skal ha cred for.
Jeg oppdaget også (noe jeg ikke var klar over når jeg kjøpte den) at den mer vanlige Dainese jakka jeg kjøpte sist (4K klassen m/separat løst Goretex innerfor) har 3x luftemuligheter.
* To luker foran som er "flaps" som brettes ned og eksponerer mesh-stoff. Festes med trykknapper. (Borrelås og trykkknapper når de er lukket
* Glidelås under hver av armhulene
* Hele ryggstykket kan via glidelåser brettes helt eller delvis ned. Eksponerer mesh-stoff.

Av disse var det klart den siste som var mest effektiv - varmluft ble dratt vekk fra rygg/ryggskinne.
Det gjør jakka nesten til en 2-i-1 jakke, dvs både for vanlig norsk kjørevær og brukbar for de varmeste dagene. Fortsatt vil nok jakker med mer mesh-stoff foran være mer luftige, men på annen side har jeg en jakke med meget god beskyttelse. At paddingen på skudre/albuer sitter som et skudd, synes jeg Dainese skal ha cred for.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Jakke og bukse, i samme design, laget er Spidi.bjornen skrev: @ Tagesk; Hvilken produsent er det som har laget denne dressen din?
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- stanma
- Innlegg: 26
- Registrert: 02 mar 2016, 23:26
- Motorsykkelen din: Honda Varadero XL 1000 VA 2012 modell.
- Bosted: Trondheim
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Kjøpte meg nettopp jakke : Halvarssons Alien; for bruk på varme sommerdager. Noen som har erfaringer med denne jakken ?

Nå: Honda Varadero XL 1000 VA 2012 modell.
Nå: Kawasaki VN 800 Classic 1998 modell
Tidligere: Kawasaki EN 500 Custum 1996 modell.
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Bosted: Søndenfor Nord
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Tidligere mottatt tips:
1. Bruk silke under mot huden. Virker helt topo, og når alle lukene skalkes, holder det meg varm.
2. Bruk "rustning" med kevlar mesh, og ta av kjørejakken.
Nummer en er innført og godkjent.
Nummer to, er tenkt brukt til sommeren. De siste årene nedover Europa har vi møtt 40+ og holdt på å svime av på det verste.
Må bare finne en slik som ikke koster en formue.
1. Bruk silke under mot huden. Virker helt topo, og når alle lukene skalkes, holder det meg varm.
2. Bruk "rustning" med kevlar mesh, og ta av kjørejakken.
Nummer en er innført og godkjent.
Nummer to, er tenkt brukt til sommeren. De siste årene nedover Europa har vi møtt 40+ og holdt på å svime av på det verste.
Må bare finne en slik som ikke koster en formue.
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Bosted: Oslo
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Har nettopp bestilt meg Rev'it Airwave 2 jakke og bukse, som har store meshpaneler for lufting. Kanskje ikke den beste beskyttelsen, men er bedre en mange andre alternativer, og vil i hovedsak bruke de til bykjøring om sommeren - da er det ikke akkurat høye hastigheter det er snakk om.
Utover det har jeg faktisk planer om å skaffe meg en beskyttelsebrynje, som jeg kan ta på med noe luftigere over, eller bruke alene ved behov. Da er det jo også mulighet for å bruke den under det vanlige kjøreklærne, som erstatter til beskyttelsen i dem, og man får beskyttelse som sitter enda bedre
Utover det har jeg faktisk planer om å skaffe meg en beskyttelsebrynje, som jeg kan ta på med noe luftigere over, eller bruke alene ved behov. Da er det jo også mulighet for å bruke den under det vanlige kjøreklærne, som erstatter til beskyttelsen i dem, og man får beskyttelse som sitter enda bedre

"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- stanma
- Innlegg: 26
- Registrert: 02 mar 2016, 23:26
- Motorsykkelen din: Honda Varadero XL 1000 VA 2012 modell.
- Bosted: Trondheim
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Silke vil jeg tro er supert. Jeg vurderer også en sikkerhetsvest med ryggskinne og avtagbar brystbeskyttelse fra Halvarsson. For "sommer jakken i seg selv virket litt ... spe. kanskje ... og skinna skal jeg jo allikevel ha på.
Sist redigert av stanma den 15 jan 2017, 02:49, redigert 3 ganger totalt.

Nå: Honda Varadero XL 1000 VA 2012 modell.
Nå: Kawasaki VN 800 Classic 1998 modell
Tidligere: Kawasaki EN 500 Custum 1996 modell.
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Har en sånn sommer baselayer, som kjøler om sommeren når man får litt luft i mellom ytterdel.
Har 'lufteluker' på skinnjakka samt at det er ekspansjonsfelt som en del luft beveger seg gjennom.
Syntes det i grunn virker veldig bra :) Sjeldent jeg bruker det, da jeg stort sett holder meg til Klim Aggressor baselayer uansett.
Men når sommervarmen er på sitt verste, og jeg vil ut å kjøre, funker det bra.
Her er eksempel på hva det er å få tak i hos geatgeared.uk
http://www.getgeared.co.uk/type/summer- ... ar/for/men
Har 'lufteluker' på skinnjakka samt at det er ekspansjonsfelt som en del luft beveger seg gjennom.
Syntes det i grunn virker veldig bra :) Sjeldent jeg bruker det, da jeg stort sett holder meg til Klim Aggressor baselayer uansett.
Men når sommervarmen er på sitt verste, og jeg vil ut å kjøre, funker det bra.
Her er eksempel på hva det er å få tak i hos geatgeared.uk
http://www.getgeared.co.uk/type/summer- ... ar/for/men
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Selv kjører jeg Klim Badlands, og varme sommerdager eller kjøre i noen få kuldegrader er egentlig ikke et problem. Både lufting på jakke og bukse er enestående. Er det 25+ så åpner man alle luftingene og man føler vinden blåser tvers gjennom jakka og buksa og man oppnår allikevel høy grad av sikkerhet! Når tempen kryper under 8 grader er det godt med en genser under jakka, er det under 4 grader er gjerne en fleece ålreit i tillegg.
For meg funker det hvertfall :)
Et + er den integrerte ryggskinna og nyrebelte. Gjør at man kan kjøre meget store distanser uten problem.
For meg funker det hvertfall :)
Et + er den integrerte ryggskinna og nyrebelte. Gjør at man kan kjøre meget store distanser uten problem.