Kjøpstips i naken-klassen.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Akrapovic og leovince mid-pipe slår ikke feil :)
Men det ser litt bedre ut med en Fresco link pipe, som ikke har slik "kul" midt i pipa. Men jeg har planer om å dekke til min Leovince midpipe med en "belly pan" som det heter uansett.
http://www.fresco-exhaust.com/690-duke- ... 7275631663" onclick="window.open(this.href);return false;
Men om du vil spare litt på kronene, så kan nok Leovince lyddemper også være lønnsomt. Lyden er nok ikke SÅ forskjellig uansett. Det er katalysatoren som er værstingen på å ødelegge fine endunker lyden.
Men det ser litt bedre ut med en Fresco link pipe, som ikke har slik "kul" midt i pipa. Men jeg har planer om å dekke til min Leovince midpipe med en "belly pan" som det heter uansett.
http://www.fresco-exhaust.com/690-duke- ... 7275631663" onclick="window.open(this.href);return false;
Men om du vil spare litt på kronene, så kan nok Leovince lyddemper også være lønnsomt. Lyden er nok ikke SÅ forskjellig uansett. Det er katalysatoren som er værstingen på å ødelegge fine endunker lyden.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Har drevet å kikket litt rundt, og er av samme oppfatning som du sier at katalystoren må vekk. I følge spinning wheel så trengs ikke remap med kun slipon, så jeg lurer på om jeg begynner med det, så får jeg evt kjøpe sånn bypassrør etterhvert. Ønsker å bli kjent med sykkelen som den er først før remap og greier og greier:)
Er remap et must ved bypass?
Er remap et must ved bypass?
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Noen som vet ang remap?
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Vet ikke, men vil tro det er fordel når du rensker såpass opp i eksosen. De går vel sikkert litt ekstra magert originalt også for å hanskes med diverse utslippskrav, så en remap er sikkert knall uansett :)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Det er egentlig et must, ja. Det eller annet mikkeri som en Air/Fuel mod eller lignende tuning utstyr som er å få kjøpt (Se ktmforums.com, mye diskusjoner opp og rundt det).
Jeg lever i godtroen på at det fungerer for meg utenom enn så lenge. Har A2 kvalt sykkel, og det finnes ingen A2 "performance" maps til Duke 690, men AMD i Oslo sa ihvertfall at det er ikke krise om jeg fjerner katalysatoren uten remap, annet enn at den kan hende den ikke drar optimalt i fullt gasspådrag.
"Akrapovic mappet" som det kalles blant oss dødelige er egentlig myntet på Akrapovic helanlegg, bedre luftinntak og performance kam-drev, men 99% av de som kun har fjernet katalysator og lagt inn "Akra map" er fornøyde og skryter av bedringen.
P.S, Powerparts luftfilter boksen er bare en vanlig luftfilterboks med to ekstra hull i. Kjøp heller DNA S2 filter om du først skal røre luftfilteret. :)
Og ultimat sett: Nei, det trengs ikke remap om du kun skal ha slipon.
Ja, det er anbefalt med remap om du fjerne katalysator, uavhengig av merke på rør og endepotte.
Jeg lever i godtroen på at det fungerer for meg utenom enn så lenge. Har A2 kvalt sykkel, og det finnes ingen A2 "performance" maps til Duke 690, men AMD i Oslo sa ihvertfall at det er ikke krise om jeg fjerner katalysatoren uten remap, annet enn at den kan hende den ikke drar optimalt i fullt gasspådrag.
"Akrapovic mappet" som det kalles blant oss dødelige er egentlig myntet på Akrapovic helanlegg, bedre luftinntak og performance kam-drev, men 99% av de som kun har fjernet katalysator og lagt inn "Akra map" er fornøyde og skryter av bedringen.
P.S, Powerparts luftfilter boksen er bare en vanlig luftfilterboks med to ekstra hull i. Kjøp heller DNA S2 filter om du først skal røre luftfilteret. :)
Og ultimat sett: Nei, det trengs ikke remap om du kun skal ha slipon.
Ja, det er anbefalt med remap om du fjerne katalysator, uavhengig av merke på rør og endepotte.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Vet du allerede har funnet noe, men denne var litt fin... :)
Litt overpriset, men fin :)
http://www.finn.no/finn/mc/used/object; ... e=46880472" onclick="window.open(this.href);return false;
Litt overpriset, men fin :)
http://www.finn.no/finn/mc/used/object; ... e=46880472" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Takk igjen for godt svar. Har du noen erfaring med mtc eksos?Snikendeugle skrev:Det er egentlig et must, ja. Det eller annet mikkeri som en Air/Fuel mod eller lignende tuning utstyr som er å få kjøpt (Se ktmforums.com, mye diskusjoner opp og rundt det).
Jeg lever i godtroen på at det fungerer for meg utenom enn så lenge. Har A2 kvalt sykkel, og det finnes ingen A2 "performance" maps til Duke 690, men AMD i Oslo sa ihvertfall at det er ikke krise om jeg fjerner katalysatoren uten remap, annet enn at den kan hende den ikke drar optimalt i fullt gasspådrag.
"Akrapovic mappet" som det kalles blant oss dødelige er egentlig myntet på Akrapovic helanlegg, bedre luftinntak og performance kam-drev, men 99% av de som kun har fjernet katalysator og lagt inn "Akra map" er fornøyde og skryter av bedringen.
P.S, Powerparts luftfilter boksen er bare en vanlig luftfilterboks med to ekstra hull i. Kjøp heller DNA S2 filter om du først skal røre luftfilteret. :)
Og ultimat sett: Nei, det trengs ikke remap om du kun skal ha slipon.
Ja, det er anbefalt med remap om du fjerne katalysator, uavhengig av merke på rør og endepotte.
http://www.mtcperformanceproducts.co.uk ... 5073-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Er jo latterlig billig, under 2000,- for helt anlegg med kat-bypass.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Ja, ikke sant!:) men det der var eventyrpris, jeg ga 92 lakser for min 2013 med 4000 km.Snikendeugle skrev:Vet du allerede har funnet noe, men denne var litt fin... :)
Litt overpriset, men fin :)
http://www.finn.no/finn/mc/used/object; ... e=46880472" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Tobben84 skrev:Takk igjen for godt svar. Har du noen erfaring med mtc eksos?Snikendeugle skrev:Det er egentlig et must, ja. Det eller annet mikkeri som en Air/Fuel mod eller lignende tuning utstyr som er å få kjøpt (Se ktmforums.com, mye diskusjoner opp og rundt det).
Jeg lever i godtroen på at det fungerer for meg utenom enn så lenge. Har A2 kvalt sykkel, og det finnes ingen A2 "performance" maps til Duke 690, men AMD i Oslo sa ihvertfall at det er ikke krise om jeg fjerner katalysatoren uten remap, annet enn at den kan hende den ikke drar optimalt i fullt gasspådrag.
"Akrapovic mappet" som det kalles blant oss dødelige er egentlig myntet på Akrapovic helanlegg, bedre luftinntak og performance kam-drev, men 99% av de som kun har fjernet katalysator og lagt inn "Akra map" er fornøyde og skryter av bedringen.
P.S, Powerparts luftfilter boksen er bare en vanlig luftfilterboks med to ekstra hull i. Kjøp heller DNA S2 filter om du først skal røre luftfilteret. :)
Og ultimat sett: Nei, det trengs ikke remap om du kun skal ha slipon.
Ja, det er anbefalt med remap om du fjerne katalysator, uavhengig av merke på rør og endepotte.
http://www.mtcperformanceproducts.co.uk ... 5073-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Er jo latterlig billig, under 2000,- for helt anlegg med kat-bypass.
Finner ingen kat-bypass på den siden :o
Første gang jeg hører om merket. Funker sikkert greit :) Denne var cool: http://www.mtcperformanceproducts.co.uk ... 5072-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Snikendeugle skrev:Tobben84 skrev:Takk igjen for godt svar. Har du noen erfaring med mtc eksos?Snikendeugle skrev:Det er egentlig et must, ja. Det eller annet mikkeri som en Air/Fuel mod eller lignende tuning utstyr som er å få kjøpt (Se ktmforums.com, mye diskusjoner opp og rundt det).
Jeg lever i godtroen på at det fungerer for meg utenom enn så lenge. Har A2 kvalt sykkel, og det finnes ingen A2 "performance" maps til Duke 690, men AMD i Oslo sa ihvertfall at det er ikke krise om jeg fjerner katalysatoren uten remap, annet enn at den kan hende den ikke drar optimalt i fullt gasspådrag.
"Akrapovic mappet" som det kalles blant oss dødelige er egentlig myntet på Akrapovic helanlegg, bedre luftinntak og performance kam-drev, men 99% av de som kun har fjernet katalysator og lagt inn "Akra map" er fornøyde og skryter av bedringen.
P.S, Powerparts luftfilter boksen er bare en vanlig luftfilterboks med to ekstra hull i. Kjøp heller DNA S2 filter om du først skal røre luftfilteret. :)
Og ultimat sett: Nei, det trengs ikke remap om du kun skal ha slipon.
Ja, det er anbefalt med remap om du fjerne katalysator, uavhengig av merke på rør og endepotte.
http://www.mtcperformanceproducts.co.uk ... 5073-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Er jo latterlig billig, under 2000,- for helt anlegg med kat-bypass.
Finner ingen kat-bypass på den siden :o
Første gang jeg hører om merket. Funker sikkert greit :) Denne var cool: http://www.mtcperformanceproducts.co.uk ... 5072-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, den var ikke dum. Min er hvit, så jeg teor sort blir bra:)
Hvis du leser i beskrivelsen under bildet, så står det at hvis du legger til 20 pund, så får du med kat-bypass rør. Det vil jeg påstå er billig!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Ahaa, ja jammen ikke dårlig pris :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Jepps:) går nok for en sånn jeg etterhvert:)
-
- Innlegg: 21
- Registrert: 07 sep 2013, 13:14
- Motorsykkelen din: KTM Duke 690 - 2013
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Gratulerer med bra kjøp Tobben84! :) og velkommen til Duke 690 family!
Jeg har både Bypass og muffler fra Leo Vince installert på min Full-effekt Duke'n men dessverre har ikke startet motor ennå (vinterparkert).. Så snart jeg har mulighet til å starte så sender jeg svar hvordan det er uten Map, evt får jeg ny mapping hos KTM Mysen :) Planlagt dato er jo 27th/Mars om alt går som planlagt :)
Jeg har både Bypass og muffler fra Leo Vince installert på min Full-effekt Duke'n men dessverre har ikke startet motor ennå (vinterparkert).. Så snart jeg har mulighet til å starte så sender jeg svar hvordan det er uten Map, evt får jeg ny mapping hos KTM Mysen :) Planlagt dato er jo 27th/Mars om alt går som planlagt :)

- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Tusen takk for det:) gleder meg villt til å starte på sesongen nå!
Hadde vært helt konge å fått vite hvordan det blir ja. Har bestemt meg for Leovince jeg også, i første omgang slipon, så kjøper jeg nok til bypassrøret etterhvert. Gidde ikke å gamble på et ukjent merke for å spare noen hundrelapper, Leovince er jo godt utprøvd.
Hører fra deg angående hvordan det ble:)
Hadde vært helt konge å fått vite hvordan det blir ja. Har bestemt meg for Leovince jeg også, i første omgang slipon, så kjøper jeg nok til bypassrøret etterhvert. Gidde ikke å gamble på et ukjent merke for å spare noen hundrelapper, Leovince er jo godt utprøvd.
Hører fra deg angående hvordan det ble:)
-
- Innlegg: 21
- Registrert: 07 sep 2013, 13:14
- Motorsykkelen din: KTM Duke 690 - 2013
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Skal si ifra som snart jeg er satt i gang igjen :) Veit du om det er mulig å godkjenne non-stock effektanlegg på SVV? Eller det er litt ulovlig og til første gang man blir stoppet? 

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Vel, de får ikke validert det med mindre se sender deg på teknisk kontroll... Og på den tiden så kan du jo alltids montere orginale anlegget igjen.
Men, sånt skjer bare mopedister... :)
Tror virkelig ikke politi/SVV bryr seg mye om du får litt mer effekt, men om du konstant ruser motoren i nabolagene og får klager, da skjønner jeg at de kan komme etter deg.
Men, sånt skjer bare mopedister... :)
Tror virkelig ikke politi/SVV bryr seg mye om du får litt mer effekt, men om du konstant ruser motoren i nabolagene og får klager, da skjønner jeg at de kan komme etter deg.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 21
- Registrert: 07 sep 2013, 13:14
- Motorsykkelen din: KTM Duke 690 - 2013
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Derfor er det kjekt å ha original deler på standby mode...
Tror det er mer en 50% som har montert ikke originalt effektanlegg :-)

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Jeg vet at her på vestlandet er det fritt fram for lyd i sykkel.... enda ikke hørt noen som har fått tilsnakk av politiet pga for høy lyd. Lyd redder liv er min mening.
Men det er mulig å få godkjent potter på SVV.... Jeg fikk stemplet mitt anlegg på ducatien, hadde riktig nok en bekjent i rett stilling, men mener det skal være mulig for alle om de holder seg innenfor lyd og miljøkravene... Er vel miljøkravet som er vanskeligst å komme gjennom
Men det er mulig å få godkjent potter på SVV.... Jeg fikk stemplet mitt anlegg på ducatien, hadde riktig nok en bekjent i rett stilling, men mener det skal være mulig for alle om de holder seg innenfor lyd og miljøkravene... Er vel miljøkravet som er vanskeligst å komme gjennom

- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Mtp eksos har jeg ikke dårlig samvittighet altså. Enhver mod som gjør sykkelen mindre sikker og kjøre holder jeg meg langt unna, men eksos er bare fint, og sikkert:)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Til vårt forsvar, så høres Duke 690'n ut som en nedstrupet symaskin slik den er rett ut av kassa ^^
[video]https://www.youtube.com/watch?v=AE7udhDie6o[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=AE7udhDie6o[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013