Artig,hva med forbruket?noboss skrev:Boss Hoss 350
pluss
size matters
365 hk
minus
ubrukelig til alt annet enn cruising. (og bournout)
bare 365 hk.
Vurdering av egen MC --> pluss/minus...
-
- Innlegg: 205
- Registrert: 19 des 2010, 15:42
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
- Bosted: Røros
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
Re: Egen MC --> pluss/minus...
OK, tror ikke jeg har skrevet i denne tråden.
Tenkte å skrive litt om syklene jeg har hatt, og mine inntrykk og sammenligning av disse.
'00 Honda Deauville 650
Pluss:
Lettkjørt og stabil sykkel, enkelt å vedlikeholde.
De innebygde koffertene gir mulighet til å ta med en del. FInt om man er på vei hjem fra jobb, og konemor sender melding om at jeg må kjøpe ditten og datten.
Kan kjøre en stund før man bli trøtt og sliten.
Bensingjerrig med sine 0,4l/mil i forbruk.
Minus:
Litt liten guffe med sine 56 hk og ca like mye nm, spesielt når man er to på og sykkelen er feriepakket.
De originale koffertene er litt små, men om man får tak i, så finnes det større koffertlokk. Imidlertid var det mange forandringer på modellene, så ikke ta for gitt at de passer
'01 Yamaha XJ 900
Pluss:
Stor og stabil sykkel, veldig touringvennlig også med to på.
Kan kjøre leeenge uten å bli trøtt og sliten.
Passelig guffe til feriepakket sykkel med to på. 89 hk og 90 nm.
Kardang drevet sykkel.
Motor kjent for å være svært holdbar ved jevnlige servicer.
Minus:
Fullkåpe-versjonen var tungvint å ta servicer på.
Mye demontering av plast for å komme til her og der.
F.eks måtte man av med bagasjebærer, begge sidekåpene bak for å komme til batteriet.
Stor og tung sykkel gjør den vanskelig å håndtere mellom biler i kø.
'01 Kawasaki GPZ 500
Pluss:
I forhold til XJ'en jeg hadde tidligere, er denne som en tråsykkel å regne i manøvering. Lanesplitting går som en lek.
Flott pendlersykkel.
Ser enkel ut å vedlikeholde og ta service på.
Minus:
Kjededrift som trengs litt tilsyn med av og til.
Heftig giring påkreves med sin 6 trinns kasse og svake motor.
Draget kommer ikke før man nærmer seg 7000, og da er det på tide å gire, pga man når rødmerkinga 1 sekund etterpå (starter på 11.000)
Ikke muligheter til å ta med seg noe som helst på sykkelen uten å ha boks eller bagasjeløsning.
Tenkte å skrive litt om syklene jeg har hatt, og mine inntrykk og sammenligning av disse.
'00 Honda Deauville 650
Pluss:
Lettkjørt og stabil sykkel, enkelt å vedlikeholde.
De innebygde koffertene gir mulighet til å ta med en del. FInt om man er på vei hjem fra jobb, og konemor sender melding om at jeg må kjøpe ditten og datten.
Kan kjøre en stund før man bli trøtt og sliten.
Bensingjerrig med sine 0,4l/mil i forbruk.
Minus:
Litt liten guffe med sine 56 hk og ca like mye nm, spesielt når man er to på og sykkelen er feriepakket.
De originale koffertene er litt små, men om man får tak i, så finnes det større koffertlokk. Imidlertid var det mange forandringer på modellene, så ikke ta for gitt at de passer
'01 Yamaha XJ 900
Pluss:
Stor og stabil sykkel, veldig touringvennlig også med to på.
Kan kjøre leeenge uten å bli trøtt og sliten.
Passelig guffe til feriepakket sykkel med to på. 89 hk og 90 nm.
Kardang drevet sykkel.
Motor kjent for å være svært holdbar ved jevnlige servicer.
Minus:
Fullkåpe-versjonen var tungvint å ta servicer på.
Mye demontering av plast for å komme til her og der.
F.eks måtte man av med bagasjebærer, begge sidekåpene bak for å komme til batteriet.
Stor og tung sykkel gjør den vanskelig å håndtere mellom biler i kø.
'01 Kawasaki GPZ 500
Pluss:
I forhold til XJ'en jeg hadde tidligere, er denne som en tråsykkel å regne i manøvering. Lanesplitting går som en lek.
Flott pendlersykkel.
Ser enkel ut å vedlikeholde og ta service på.
Minus:
Kjededrift som trengs litt tilsyn med av og til.
Heftig giring påkreves med sin 6 trinns kasse og svake motor.
Draget kommer ikke før man nærmer seg 7000, og da er det på tide å gire, pga man når rødmerkinga 1 sekund etterpå (starter på 11.000)
Ikke muligheter til å ta med seg noe som helst på sykkelen uten å ha boks eller bagasjeløsning.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Tar fram denne 'glemte' tråden igjen jeg, fordi det er kommet en del nye medlemmer her inne som ikke vet om den, kanskje?
Leser gjerne om folks positive og mindre positive opplevelser og erfaringer med egen sykkel, jeg :-)
Kan også være nyttig for de som vurderer å bytte sykkel eller som er på jakt etter sin aller første...
Leser gjerne om folks positive og mindre positive opplevelser og erfaringer med egen sykkel, jeg :-)
Kan også være nyttig for de som vurderer å bytte sykkel eller som er på jakt etter sin aller første...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Den beste MCen i verda er den som jeg har nå..!!
Du skulle bare høre om mottor`n ville gå..
Jeg kødder,har hatt min 1992 Suzuki Intruder 750 i seks år,den går og går og jeg har ihvertfall ikke hatt noen problemer.En gammelmannssykkel
som jeg er godt fornøyd med !!
Men noen liker....................
Du skulle bare høre om mottor`n ville gå..

Jeg kødder,har hatt min 1992 Suzuki Intruder 750 i seks år,den går og går og jeg har ihvertfall ikke hatt noen problemer.En gammelmannssykkel

Men noen liker....................

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Vel.. ta min da: 97 -ZX7R Ninja
Possitivt:
Stabil i høy hastighet. Går bra. skuddsikker motor. God lyd
Negativt:
Vibrerer, krapp sittestilling. tung
ellers meget fornøyd med den....
Possitivt:
Stabil i høy hastighet. Går bra. skuddsikker motor. God lyd

Negativt:
Vibrerer, krapp sittestilling. tung
ellers meget fornøyd med den....

one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Tar fram denne tråden igjen også. Tror den passer bra ved siden av Kjøpt/Solgt MC? Hva har du kjøpt og event. hva har du solgt? som Globe nettopp startet.
Har man byttet ut den man har så har man gjerne også gjort seg opp meninger om 'plusser' og 'minuser'...
Har man byttet ut den man har så har man gjerne også gjort seg opp meninger om 'plusser' og 'minuser'...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Kawasaki ZX9R 1999mod.
Pluss: Går bra, forholdsvis lett, lettkjørt, grei kjørestilling til å være R-sykkel, bra forsikringspris(ihvertfall for meg gjennom Liveo :-) ), Rett farge
Minus: Litt slitsom for småkjøring i lave hastigheter, litt ofte ventiljustering(1200km), ellers ikke mye negativt i mine øyne.
Pluss: Går bra, forholdsvis lett, lettkjørt, grei kjørestilling til å være R-sykkel, bra forsikringspris(ihvertfall for meg gjennom Liveo :-) ), Rett farge

Minus: Litt slitsom for småkjøring i lave hastigheter, litt ofte ventiljustering(1200km), ellers ikke mye negativt i mine øyne.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Honda CBF1000FA 2012
Etter 1070km kan jeg prøve å skrive noen plusser og minuser med det jeg har kjøpt.
Jeg må unnskylde meg med at den første begeistringen langt i fra lagt seg, så det gjenspeiler seg nok i denne minitesten.
Pluss: Lettkjørt med gode kjøreegenskaper. Godt tyngdepunkt. Smidig og liker seg i svinger. Virker som god Kvalitet. God Komfort. Allsidig.
Går meget bra fra lavt turtall, det å gi på ved forbikjøring i 6 gir fra 60-70 km/t
er ikke noe problem, går meget fort forbi, girer du ned 1 gang går det helt for jævlig fort forbi. Girer du ned 2 ganger skjønner du lite
før du ser bilen(e) i speilen. Ser ikke ut som noe en rørlegger har konstruert.
Minus: Egentlig ikke funnet noe enda, men jeg har lest at noen syns den har anonymt utseende, dårlig lyd og at du kan bli fort lei den.
Vel, dette er vel smak og behag, hva du er vandt med og hva slags eksponeringsbehov man har.
På grus er den ikke best, men heller ikke håpløs ved vanlig vettug kjøring.
Jeg er så langt skikkelig fornøyd
Etter 1070km kan jeg prøve å skrive noen plusser og minuser med det jeg har kjøpt.
Jeg må unnskylde meg med at den første begeistringen langt i fra lagt seg, så det gjenspeiler seg nok i denne minitesten.

Pluss: Lettkjørt med gode kjøreegenskaper. Godt tyngdepunkt. Smidig og liker seg i svinger. Virker som god Kvalitet. God Komfort. Allsidig.
Går meget bra fra lavt turtall, det å gi på ved forbikjøring i 6 gir fra 60-70 km/t
er ikke noe problem, går meget fort forbi, girer du ned 1 gang går det helt for jævlig fort forbi. Girer du ned 2 ganger skjønner du lite
før du ser bilen(e) i speilen. Ser ikke ut som noe en rørlegger har konstruert.
Minus: Egentlig ikke funnet noe enda, men jeg har lest at noen syns den har anonymt utseende, dårlig lyd og at du kan bli fort lei den.
Vel, dette er vel smak og behag, hva du er vandt med og hva slags eksponeringsbehov man har.
På grus er den ikke best, men heller ikke håpløs ved vanlig vettug kjøring.
Jeg er så langt skikkelig fornøyd

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Mye av det samme inntrykket jeg har Svein2
På minussiden handler det for min del litt mer om praktiske ting. F.eks; må av med kåpedeler/plastikk for å bytte lyspærer foran... men til gjengjeld så er den lettskrudd på andre området. Bakbremselysbryteren er litt klønete plassert. Den er mye eksponert for støv, søle, vann og dritt, noe som lett fører til en litt mindre fungerende bryter... men det er kanskje ikke så mange alternativer.

På minussiden handler det for min del litt mer om praktiske ting. F.eks; må av med kåpedeler/plastikk for å bytte lyspærer foran... men til gjengjeld så er den lettskrudd på andre området. Bakbremselysbryteren er litt klønete plassert. Den er mye eksponert for støv, søle, vann og dritt, noe som lett fører til en litt mindre fungerende bryter... men det er kanskje ikke så mange alternativer.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Dexter skrev:Mye av det samme inntrykket jeg har Svein2![]()
På minussiden handler det for min del litt mer om praktiske ting. F.eks; må av med kåpedeler/plastikk for å bytte lyspærer foran... men til gjengjeld så er den lettskrudd på andre området. Bakbremselysbryteren er litt klønete plassert. Den er mye eksponert for støv, søle, vann og dritt, noe som lett fører til en litt mindre fungerende bryter... men det er kanskje ikke så mange alternativer.

Kan jo ha banjobolt med bryter

If it ain't broke, I'll break it.
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Moto Guzzi Stelvio 8V:
Etter 13500 km kan jeg jo si noe om plusser og minuser:
Pluss:
Etter en tur langs kysten fra Trondheim tilo Vardø kan vi konstatere at den har meget god komfort for både passasjer og fører.
God og stabil på alle underlag, inklusive «skrukkete» asfalt og grus.
Vindskjermen kan gi noe turbulens, men en Laminar lip gjorde underverker.
Minus:
Litt rykkete i sakte fart, (kan fikses).
Venstre koffert har begrenset plass.
Etter 13500 km kan jeg jo si noe om plusser og minuser:
Pluss:
Etter en tur langs kysten fra Trondheim tilo Vardø kan vi konstatere at den har meget god komfort for både passasjer og fører.
God og stabil på alle underlag, inklusive «skrukkete» asfalt og grus.
Vindskjermen kan gi noe turbulens, men en Laminar lip gjorde underverker.
Minus:
Litt rykkete i sakte fart, (kan fikses).
Venstre koffert har begrenset plass.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
Re: Egen MC --> pluss/minus...
ZZR 1400 -08 ABS

+
* er ikke en bike for hvem som helst...myyye power
* marsjer uanstrengt uansett fart, vei og last
, vel grus hemmer og blir for stumpete i lengden :-)å
* svinger nyydelig
* om det er humper og slikt, vugger ikke denne i ramma, dønn stabil..kan kjenne antydniger til pendling med toppboks og ikke passasjer, men det funker læll, selv til langvarig 250-300, (sier en kjenning og "ringenrev")
* kan leveres med 3*Givi, (2*V35 og 1*V46) med tilnærmet orginalfargen, sølv, samt innervesker som gjør at jeg slipper å draa kuffertene opp gjennom trange trappeoppganger med påfølgende skraaap
* grei tankbagløsning vha hurtigkobling, (Bagsconnection)
* fin GPS løsning vha org brakett+Touratech og Zumo 220
* gode følsomme bremser, med ABS
* funker bra for to om man skifter til en demper som har rette fjæra og ext justerbar preload
* fin aerodynamikk, sittestilling og motor for "bombing along"
* den org gel-salen duger, option
-
* orginaldemperen er mest bare en vits :-)å
* bremseskivene kan lett gi vibrasjoner, rengjøring av kalippere og løsne mellomringene, kurerer
* orginalsalen får jeg ondt i ræva av, og passasjeren glir fremover og klager på tynn padding
* det org glasset, er for lavt, (det org forhøyede funker bra)
* gaffelen er for støtete på rufsete vei og for slapp til kjappere kjøring, (skal skifte fjærer til neste år sammens med gaffelservice da, Wilbers eller Øhlins)
* passasjerhåndtaket må fjernes for å gi plass til bæreren
Foretrekker Pireli Angel ST.

+
* er ikke en bike for hvem som helst...myyye power

* marsjer uanstrengt uansett fart, vei og last

* svinger nyydelig

* om det er humper og slikt, vugger ikke denne i ramma, dønn stabil..kan kjenne antydniger til pendling med toppboks og ikke passasjer, men det funker læll, selv til langvarig 250-300, (sier en kjenning og "ringenrev")

* kan leveres med 3*Givi, (2*V35 og 1*V46) med tilnærmet orginalfargen, sølv, samt innervesker som gjør at jeg slipper å draa kuffertene opp gjennom trange trappeoppganger med påfølgende skraaap
* grei tankbagløsning vha hurtigkobling, (Bagsconnection)
* fin GPS løsning vha org brakett+Touratech og Zumo 220
* gode følsomme bremser, med ABS
* funker bra for to om man skifter til en demper som har rette fjæra og ext justerbar preload
* fin aerodynamikk, sittestilling og motor for "bombing along"

* den org gel-salen duger, option
-
* orginaldemperen er mest bare en vits :-)å
* bremseskivene kan lett gi vibrasjoner, rengjøring av kalippere og løsne mellomringene, kurerer
* orginalsalen får jeg ondt i ræva av, og passasjeren glir fremover og klager på tynn padding
* det org glasset, er for lavt, (det org forhøyede funker bra)
* gaffelen er for støtete på rufsete vei og for slapp til kjappere kjøring, (skal skifte fjærer til neste år sammens med gaffelservice da, Wilbers eller Øhlins)
* passasjerhåndtaket må fjernes for å gi plass til bæreren
Foretrekker Pireli Angel ST.
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Bosted: Notodden
Re: Egen MC --> pluss/minus...




Det er ikke mer å si om den saken. (eller?)
-
- Innlegg: 91
- Registrert: 09 mai 2012, 12:54
- Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
- Bosted: Lørenskog
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Jeg lurer på om noen her inne har erfaring på hva som er positivt/negativt med en Suzuki Bandit 650, eller Yamaha Fazer 600?
Medlem Just Girls MC.
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Egen MC --> pluss/minus...
For min egen del: De er ca. 5 cm for høye i forhold til tyngdepunkt kontra min benlengde/-styrke. Skal ikke mer til enn et nedslitt hjulspor, så får jeg for mye tyngde å holde oppe...
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Hei, har en fz6 s2(Fazer) 2007 modMenalux skrev:Jeg lurer på om noen her inne har erfaring på hva som er positivt/negativt med en Suzuki Bandit 650, eller Yamaha Fazer 600?
+ Lettkjørt, rimeleg sprek (98 hk)
min har Abs
God kjørestilling(ca 180 cm)
Midtstøtte,lettleste instrument(digital fartsmåler,analog turteller)
Glad i turtall
- Litt lavt kåpeglass
Litt mye giring(6 gir og vant med 750 og 5 gir)
trenger noe turtall for å sparke godt i fra
Svart sykkel e fint, men skiten viser med en gang
Eldre modeller har digital turteller, som er bortimot uleseleg
Alt i alt en kjempegod sykkel, og norges mest kjøpte sykkel flere år på rad.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Til og sammenligne min MC med har jeg eid KAWASAKI GPX750R , KAWASAKI ZX10 , HONDA CBR600F2 , HARLEY DAVIDSSON XL1200C , BMW R1200GS.
Plusser:
*Veldig god kjørestilling for meg som er 181 cm (80-90mil dagsetapper er ikke problem)
*Komfortabel på alle underlag på grunn av fjæringsvei og materialstyrke.
*Komfortabel motor med fin fleksibilitet.
*Sykkel med egenskaper som kan brukes nær sagt over alt og er dermed en skikkelig eventyrsykkel som kan ta deg verden rundt.
*God opplevd kvalitetsfølelse
*Fantastisk lastekapasitet som faktisk er bedre enn storebror R1200GS , denne sykkelen kan trygt kalles et pakkesel.
*Meget fleksible og robuste orginale kofferter.
*Et hav av muligheter til å spesialisere og tilpasse sykkelen til deg , med alt det tilbehøret både orginalt og uorginalt.
*Merket gir en tilhørlighet.
*Gode forhandlere*
*En sykkel som man kan ha det veldig morsomt med også i lave hastigheter , grus og lettere terreng er fantastisk morsomt med denne sykkelen.
*Stabil og svært letthåndterlig på tross av høyden.
Minuser:
*Noen tror at kun gubber kjører BMW
*Ingen autobaneracer selv om det fungerer komfortabelt opp til 150 km/t
*"Kun" topphastighet på 208 km/t
*Kjededrift og ikke kardang
*Tanken holder ca 35 mil , men kunne med fordel hatt en GSA tank på 33 liter.
*Kan ikke bestilles med ESA slik som storebror
*Kan ikke bestilles med TC slik som storebror


Plusser:
*Veldig god kjørestilling for meg som er 181 cm (80-90mil dagsetapper er ikke problem)
*Komfortabel på alle underlag på grunn av fjæringsvei og materialstyrke.
*Komfortabel motor med fin fleksibilitet.
*Sykkel med egenskaper som kan brukes nær sagt over alt og er dermed en skikkelig eventyrsykkel som kan ta deg verden rundt.
*God opplevd kvalitetsfølelse
*Fantastisk lastekapasitet som faktisk er bedre enn storebror R1200GS , denne sykkelen kan trygt kalles et pakkesel.
*Meget fleksible og robuste orginale kofferter.
*Et hav av muligheter til å spesialisere og tilpasse sykkelen til deg , med alt det tilbehøret både orginalt og uorginalt.
*Merket gir en tilhørlighet.
*Gode forhandlere*
*En sykkel som man kan ha det veldig morsomt med også i lave hastigheter , grus og lettere terreng er fantastisk morsomt med denne sykkelen.
*Stabil og svært letthåndterlig på tross av høyden.
Minuser:
*Noen tror at kun gubber kjører BMW
*Ingen autobaneracer selv om det fungerer komfortabelt opp til 150 km/t
*"Kun" topphastighet på 208 km/t
*Kjededrift og ikke kardang
*Tanken holder ca 35 mil , men kunne med fordel hatt en GSA tank på 33 liter.
*Kan ikke bestilles med ESA slik som storebror
*Kan ikke bestilles med TC slik som storebror


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Nikka
- Innlegg: 32
- Registrert: 19 apr 2012, 08:18
- Motorsykkelen din: HD Sportster 1200 2013
- Bosted: In the West...
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Min nye 2009-modell Yamaha XVS950 er en drøm å kjøre, en av de viktigste årsakene til at jeg kjøpte akkurat denne, var at jeg er kort og ville ha en sykkel som jeg kan manøvrere også inn og ut av garasjen og rekke ned til bakken. Da jeg satte meg oppå og reiste sykkelen opp fra støtten var det lett som en lek og jeg visste egentlig at det var den jeg ville ha. Skulle egentlig ikke kjøpe sykkel den dagen - bare kikke litt - dyreste impulskjøpet noensinne!
Kjøpte den i mars, har kjørt 4000 km siden da så jeg har blitt godt kjent med den
Hadde litt problemer med høylytt knirk i reimen, den var litt for stram og skjev fordi "siktemidlene" var litt skjeve (fabrikasjonsfeil), men etter litt justering er knirken borte og den rykker ikke lenger når jeg gasser fort i lav hastighet.
Fordeler:
- Lav sittehøyde
- God sittestilling
- Lettmanøvrert
- Greit forbruk, under 0,4
- Stilig sykkel :-)
- God sadel (testet til terningkast 6 etter 65 mil på en dag)
- Reagerer raskt på gasspådrag
- God bakbrems
- Fin brummelyd som ikke tar livet av ørene mine
- Behagelig å kjøre alt i alt, myke bevegelser med en kraftig nok motor til at jeg kan holde følge med gjengen
Bakdeler:
- Føles litt vinglete i svingene
- Pga lavt tyngdepunkt trenger den litt mer overtalelse for å legge seg. Dette er mye en vanesak...
- Litt svak forbrems
- Lavt giret, leter stadig etter 6. gir som jeg ikke har (min mening da.. ikke alle som har prøvd den som synes det er et problem)
- Med den lave vindskjermen blir det mye turbulens for de som er 1,75 og høyere. Men skjermen har QuickRelease og kan fjernes raskt
- Jeg savner bensinmåler, den har måler for hva jeg har brukt av reserven men ellers må jeg bruke tripteller
- Kanskje jeg er litt pysete, men jeg synes at støtten er litt pinglete
- Ja, jeg merker av og til at det "bare" er en 950, ikke at det egentlig gjør noe
Dette er min første sykkel ever, så jeg har ikke noe å sammenligne med over lengre tid - kun kortere turer med HD Rocker Softail og HD Softail Custom, pluss skolesykkelen som var en Suzuki GSR 600. Jeg kan bare si at jeg er kjempefornøyd og kan anbefale den spesielt til de av oss som ikke er så høye! Et vellykket impulskjøp

Kjøpte den i mars, har kjørt 4000 km siden da så jeg har blitt godt kjent med den

Hadde litt problemer med høylytt knirk i reimen, den var litt for stram og skjev fordi "siktemidlene" var litt skjeve (fabrikasjonsfeil), men etter litt justering er knirken borte og den rykker ikke lenger når jeg gasser fort i lav hastighet.
Fordeler:
- Lav sittehøyde
- God sittestilling
- Lettmanøvrert
- Greit forbruk, under 0,4
- Stilig sykkel :-)
- God sadel (testet til terningkast 6 etter 65 mil på en dag)
- Reagerer raskt på gasspådrag
- God bakbrems
- Fin brummelyd som ikke tar livet av ørene mine

- Behagelig å kjøre alt i alt, myke bevegelser med en kraftig nok motor til at jeg kan holde følge med gjengen
Bakdeler:
- Føles litt vinglete i svingene
- Pga lavt tyngdepunkt trenger den litt mer overtalelse for å legge seg. Dette er mye en vanesak...
- Litt svak forbrems
- Lavt giret, leter stadig etter 6. gir som jeg ikke har (min mening da.. ikke alle som har prøvd den som synes det er et problem)
- Med den lave vindskjermen blir det mye turbulens for de som er 1,75 og høyere. Men skjermen har QuickRelease og kan fjernes raskt
- Jeg savner bensinmåler, den har måler for hva jeg har brukt av reserven men ellers må jeg bruke tripteller
- Kanskje jeg er litt pysete, men jeg synes at støtten er litt pinglete
- Ja, jeg merker av og til at det "bare" er en 950, ikke at det egentlig gjør noe

Dette er min første sykkel ever, så jeg har ikke noe å sammenligne med over lengre tid - kun kortere turer med HD Rocker Softail og HD Softail Custom, pluss skolesykkelen som var en Suzuki GSR 600. Jeg kan bare si at jeg er kjempefornøyd og kan anbefale den spesielt til de av oss som ikke er så høye! Et vellykket impulskjøp

"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
"Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight."
"Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight."
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Skal du bytte sykkel??poulet_cavalier skrev:Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Egen MC --> pluss/minus...
poulet_cavalier skrev:Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?





Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Vet ikke om det blir i år eller neste år, men før eller siden.. har litt kubikksyke kanskje?Busa Trond skrev:Skal du bytte sykkel??poulet_cavalier skrev:Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Noen pittesmå lyter har den vel?ojda skrev:poulet_cavalier skrev:Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?![]()
![]()
![]()
![]()


FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- bjornen
- Innlegg: 245
- Registrert: 01 sep 2012, 19:17
- Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
- Bosted: Drammen
Re: Egen MC --> pluss/minus...
i så tilfellet er vel det en lyte det ogsåpoulet_cavalier skrev:Noen pittesmå lyter har den vel?ojda skrev:poulet_cavalier skrev:Ingen som føler for å skrive litt stygt om Exploreren sin i denne tråden?![]()
![]()
![]()
![]()
Ellers ville den vel vært kjedelig? Og den er vel ikke kjedelig eller?




- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Egen MC --> pluss/minus...
Nei, kjedelig er den definitivt ikke.
Hmm, finne på et lyte
Jo! Bakhjulet drar opp endel møkk,
så en hugger er egentlig påkrevet
og desuten er vindskjermens
plastikk av elendig materiale, og blir ripete for ingenting.
Se der fikk den personlighet

Hmm, finne på et lyte

så en hugger er egentlig påkrevet

plastikk av elendig materiale, og blir ripete for ingenting.
Se der fikk den personlighet


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]