ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Forum for fulleffekt tung-MC
45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av 45316 »

Det er sagt om mye. Kanskje framtida kun er kollektiv EL transport? Teleportering?

Uansett ser ikke jeg gleden med EL motorsykkel og bil, men det er nok fordi jeg er irritert på klimabløffen som enkelte proklamerer som en vedtatt sannhet.

Rent objektivt så har det jo ingen betydning hvilket drivstoff en mc har så lenge det andre er likt.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Haymaker »

:roll

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Bosted: Stavanger

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av norse900 »

For egen del så handler det nok mer om teknologi enn miljøvennlighet... Ingen ting galt med miljøvennlighet, og innovasjon og utvikling er ikke BARE feil. Kanskje det ikke er det rette for alle akkurat nå, -men for enkelte er det sikkert suverent, tenker jeg...

Når man ser på diskusjonene omkring, en-dunkere, rekke-firere, boxere osv. osv, så er det jo nettopp det som gjør det hele så interessant. Kan bli morsomt å se hvor det fører hen over tid :prop:
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av RuneMC »

Apropos Tesla, det må ha vært den nye P85D jeg så på Fornebu idag når jeg venta på bussen til Lysaker.

Sjåføren skulle tydeligvis teste akselerasjonen. Det var et par tre sekunder med fire hjul som alle delvis spant (hørtes ihvertfall sånn ut) og en skikkelig sportsbil akselerasjon, før det var over i "innflyvningsmodus" og oppbremsing for køen litt lenger fram.

Jeg tenkte for meg selv at dette kan bli et nytt risikomoment for oss på to hjul som til nå har vært vant til at vi er kjappest i trafikken... Nå kommer det faktisk en bil som matcher mange MC'er hva gjelder fart og akselerasjon. Så pass på når det er to eller flere felt - det kan være det kommer en elbil-"rakett" bakfra i det ledige feltet du skifter til... :prop:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Tommas »

Noen som har kost seg litt med el sykkel. Gizmag lager forresten utrolig artige filmer!

http://www.gizmag.com/zero-electric-mot ... 015/35865/

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bringisen »

I fremtiden blir både fly, båter , lastebiler etc drevet frem elektrisk. Hadde det ikke vært for sterke oljekrefter hadde dette allerede kunne vært en realitet.

Hvordan baterikapasitet eller om man få andre kraftkilder enn batteripakker får tiden vise. Uansett er nok den fossile tidsalderen på hell.

Om man liker det eller ei, blir en annen sak. Det blir sikkert kjekt å sitte på gamlehjemmet og mimre om lyden i den fossildrevne motoren.

Selv er jeg langt fra fremmed for en elektrifisering av transportmildene, enten det MC, bil, båt eller fly.

Den såkalte elbil bløffen som amerikanerne liker å dra frem er umulig å dra langt. Her er svært mange faktorer som må på bordet. Det snakkes bare om hva det krever for å produsere batteripakkene, hva som gjøres med batteriene når de er ferdige og om kullkraftverk. Nesten ingen tar med hvordan det er å fremstille en aluminiumsblokk til en forbrenningsmotor, hvordan motoroljen blir fremstilt, hva som skjer med den når den dumpes, hva som skjer med oljefiltre og hva som kreves for å få bensinen eller dieselen helt frem til tanken. Heller snakkes det lite om utviklingen av kraftproduksjon. Jeg tror at kullkraftverk vil forsvinne og bli erstattet av fornybar energi og sikre atomkraft verk. Og hva med landene som allerede forsynes av fornybar energi. Hva med støynivå og partikkelutslipp i sentrumsnære områder.

Jeg er også interessert i å være en del av fremtiden og slenger meg på for å hjelpe å få fart på den. Jeg får forresten en helt ny eGolf neste helg om de klarer å få den klargjort til den tid. Vi selger fossilbilen og satser på å klare oss med kun en elbil. Hurtigladerne dukker opp som paddehatter, slik at det ikke skal bli et stort problem med planlegging.

Foreløpig følger jeg spent med på MC produsentene og ser ikke bort fra at GSèn kan byttes ut med en elektrisk GS en gang. Lyden bryr jeg meg lite om lenger, StarWars følelsen fra eGolfen når jeg prøvde den var ganske så artig.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Bosted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

Beklager alle at jeg ikke har svart før nå. Det hadde seg slik at jeg reiste bort i fjor høst og hadde ingen plass å lagre sykkelen før vinteren. Så avtalte bare med Carpoint at de hadde den hos seg til nå i vår. Og det var heldigvis ingen problem. Jeg fikk den for 3 dager siden. Så har ikke glemt dere :)
En fra Carpoint kom personlig og leverte den til meg. Og har hatt noen meget gøye dager siden jeg fikk vidunderet. Den kan bare ikke beskrives. Den har en hinsides akselerasjon. Og det føles som jeg er på et flyvende teppe når jeg raser avgårde i gatene. Har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte den så langt, faktisk har jeg blitt mer og mer overbevist hver dag. Kommer meg jo til og fra jobb for 1 krone. Og bruker halvparten av tiden jeg hadde brukt i bilen. Var og prøvde CB 500en i går også. Og vil med hånda på hjerte si at jeg ikke savner "bråket" fra den heller. Selv om jeg prøvde å overbevise meg selv om at jeg savnet lyden når jeg skled lysløs gjennom gatene i Sandnes og ingen la merke til meg. Tror naboene også er ganske happy for at den er helt stillegående. Men har fortsatt veldig lyst på ChaDemo lader til den. Har så lyst å kunne ta noen lengre turer. Til Bergen f.eks. Noe som er umulig uten hurtiglading. Kan ikke ta en pause på 8-10 timer på veien liksom. 50-60min går bra. Det er bare en lang lunch. Og Zero har ikke ville svare meg om ChaDemo i Europa. Mens ABB som har laderne i Norge sier at de skal være kompatible. Veldig usikker. Må i alle fall få meg en boks bak, savner den veldig fra Honda CBen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/382 ... 084048.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/382 ... 084031.jpg
_________
-Snicker-

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Det er rett og slett slemt og vente så lenge med oppdateringer! :lol
Men nå vet vi jo grunnen så da kan vi puste ut, hehe.

Ja, hovedgreia blir liksom det med rekkevidde. Man kan ikke ta en såkalt "vestlandstur" uten å planlegge lange ladinger, og de turene jeg har vert med på så pleier ikke stoppene og være spesielt lange heller. Derimot hvis det skulle være krise så finnes det vel en stikkontakt eller muligheter for å lade doningen strengt tatt over alt. men man må som du sier vente.

Men når det er sagt så er vel kanskje målgruppen så tidlig i fasen de som ikke skal på lange utflukter etc.

En hurtiglader må jo være et absolutt must, så jeg håper (for din del) at noe slikt kommer til Norge som du kan bruke og som samtidig ikke lager krøll med garantien etc. :thumleft

Brukeravatar
pappan
Innlegg: 47
Registrert: 08 aug 2013, 00:34
Motorsykkelen din: BMW F650GS
Bosted: Oslo

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av pappan »

Åssen funker det med 2 på den børsa der :)?

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Bosted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

Bjerknez skrev:Det er rett og slett slemt og vente så lenge med oppdateringer!
Men nå vet vi jo grunnen så da kan vi puste ut, hehe.

Ja, hovedgreia blir liksom det med rekkevidde. Man kan ikke ta en såkalt "vestlandstur" uten å planlegge lange ladinger, og de turene jeg har vert med på så pleier ikke stoppene og være spesielt lange heller. Derimot hvis det skulle være krise så finnes det vel en stikkontakt eller muligheter for å lade doningen strengt tatt over alt. men man må som du sier vente.

Men når det er sagt så er vel kanskje målgruppen så tidlig i fasen de som ikke skal på lange utflukter etc.

En hurtiglader må jo være et absolutt must, så jeg håper (for din del) at noe slikt kommer til Norge som du kan bruke og som samtidig ikke lager krøll med garantien etc. :thumleft
Beklager så meget Bjerknez, har vært noen stressa dager de siste månedene.
ja, rekkkevidden er jo helt grei også. 200-170km på en "tank" i alle fall i følge mine beregninger. Og det holder perfekt egentlig for at jeg kommer meg til hytta også, med god margin. Men ja, håper virkelig at det kommer hurtiglading til den uten at det går utover garantien. For det var nettopp det Carpoint sa, jeg kunne gjerne kjøpe en, men da var det på eget ansvar for batteri etc. Var noe bekymringer med at USA har CHadeMo på 110volt, mens her i EU er den 340volt. Blah! Trodde ChadeMo skulle være en verdens standard :( Liker ISO.
pappan, det går helt fint. Er ingen håndtak for passasjer, så de må kun holde seg i fører. Men det har fungert fint. Akselerasjon er fortsatt insane selv med 2 på sykkelen. Og det å slipper å gire er jo også et stort pluss for rushtids og bykjøring.
_________
-Snicker-

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Bosted: Stavanger

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av norse900 »

Så flott! Gratulerer :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Bosted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

Etter mye pushing så fikk jeg endelig et svar fra noen i alle fall. Selv om det fortsatt ikke er serlig avklarende ang. CHAdeMO lading.


Thank you for your interest in CHAdeMO.

First of all, CHAdeMO protocol is the same wherever you go in the world. However, that does not mean the motorcycles bought elsewhere would work well with all chargers in Europe, for example.

For CHAdeMO chargers meeting all requirements for the full voltage range (50V-500V), your Zero Motorcycle should be able to charge.
However, certain CHAdeMO chargers go from 250V-500V, complying with the SAE requirement of 250V lower voltage bracket, and you would have to ask the charger manufacturers you intend to use beforehand whether their chargers can go as low as 50V (or not).

It is our regret to inform you that Zero Motorcycle is no longer our member, and I suggest you continue to ask them regarding their future plans to deliver CHAdeMO inlets for their motorcycles.

Best regards,

Tomoko

--
Secretariat
CHAdeMO Association Europe


Så er spørsmålet, skal jeg bruke over 20K på et CHAdeMO sett? Jeg vil så gjerne. Trist også at Zero ikke er medlem hos CHAdeMO lengre.
_________
-Snicker-

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Bosted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

Har snakket en del med ABB som leverer hurtigladere i Norge. Og har fått en fin avklaring. Måtte få avklaring angående det med 50volt fra forige post.
Bare hyggelig. Kan jo være jeg trenger hjelp av deg hvis jeg skal kjøpe en selv ;-)
Ha en strålende helg du og!

Mvh
Arne

From: Joar
Sent: 20. mars 2015 13:10
To: Arne Sigbjornsen
Subject: SV: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Konge, Arne!
Du har vært til stor hjelp. Tusen takk. Du får ha en strålende helg.


Med vennlig hilsen / Best regards

Joar

Fra: Arne Sigbjornsen
Sendt: 20. mars 2015 13:04
Til: Joar Guttormsen
Emne: RE: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Ja, det ville jeg og gjort.
Har hørt rykter om at Zero tester motorsyklene i fra fabrikken på ABB hurtigladere. Jeg søkte litt for å finne bekreftelse på dette men fant det ikke i farten.
Mellom Bergen og Stavanger er det bare ABB ladere. Det samme fra Stavanger til Kristiansand

Mvh
Arne

From: Joar
Sent: 20. mars 2015 12:33
To: Arne Sigbjornsen
Subject: SV: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Den er fantastisk. Savner ikke lyden fra en motor heller. Deilig å skli helt stille gjennom norsk natur. Og 0-100 på 3 sek. er ikke å forakte heller ;) Og fylle tanken for 4kr er heller ikke feil. Tror bare jeg tar sjansen på å investere i et CHAdeMO sett da.


Med vennlig hilsen / Best regards

Joar

Fra: Arne Sigbjornsen
Sendt: 20. mars 2015 12:12
Til: Joar
Emne: RE: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Ser lekker ut :-)

Ja, hurtigladeren styrer utgangseffekt avhengig om det er en MC eller en elbil.

Mvh
Arne

From: Joar
Sent: 20. mars 2015 12:09
To: Arne Sigbjornsen
Subject: SV: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Har det ;-)
Den er helt fantastisk! Vil så gjerne kunne ta den med meg på turer til Oslo og Bergen. Må få meg CHAdeMO sett før det.
Angående den remarken, så styrer vel laderen det selv?

Bilde


Med vennlig hilsen / Best regards

Joar

Fra: Arne Sigbjornsen
Sendt: 20. mars 2015 11:59
Til: Joar
Emne: RE: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Hei Joar

Ja, våre hurtigladere har utgangsspenning på DC fra 50V – 500V
One remark: Please note that the battery voltage of a motor cycle is in general lower than the battery voltage of a car. If this is the case, the charger will not be able to deliver full output power. The output current is limited to 120A, so for 50kW output a voltage of at least 416V is required.


Kart på alle ladere i Norge finner du her: http://touch.1881.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Har du fått motorsykkelen?

Mvh
Arne

From: Joar
Sent: 20. mars 2015 11:42
To: Arne Sigbjornsen
Subject: VS: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Hei igjen Arne,

Kan deres ladere gå så lavt som 50Volt? (som CHAdeMO assosiation nevner i mailen under)
Har du noe kart over deres hurtigladere?


Med vennlig hilsen / Best regards

Joar
Så hvis ikke prisen fra leverandør blir ALT for høy på et CHAdeMO sett, så tror jeg at jeg blir å bestille et.
Zero skriver en pris på : 1800$ uten frakt fra USA.

Med importkalkulatoren blir det noe sånn her med 100$ i frakt.

Resultat (i norske kroner)
Sum før fortolling 15 295,00
Toll 0,00
Merverdiavgift (25 %) 3 823,75
Sum etter fortolling 19 118,75

Så med påslag blir det sikkert 20K for settet. Noe jeg skal klare.
_________
-Snicker-

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Å dæven for en pris... :-)å
Håper du for solgt denne ved en senere anledning hvis du skulle bestemem deg for å selge sykkelen?
Markedet blir kanskje ikke så stort heller..?

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Bosted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

Jada, Honda CBen hadde jeg i et år uten å skade den noe. Zeroen klarte jeg ikke å ha i en mnd. før jeg skadet den. Skulle tøffe meg nede i garasjen for et par kolleger, det var litt vått og litt sand på betongen. Skulle vise hvor kraftig akselerasjon er, og bakhjulet slipper jo med engang jeg gir gass. Men problemet begynte når framhjulet også slapp. Å der lå jeg. Med tre sjokerte tilskuere.
Gikk forholdsvis bra med meg. Og sykkelen også, trodde jeg. Bøyd bremsehendel og noe problemer med gassen som ikke gikk like lett tilbake igjen. Bare en skrape i kåpa. Ikke så veldig ille tenkte jeg. Kunne gått mye værre visst jeg hadde brast inn i en av bilene som sto parkert f.eks.
Først i går 3, dager etter hendelsen var jeg blitt bra nok til å frakte den hjem. Og da ble det en ny stor nedtur. Styret var blitt ganske skeivt. Merker at jeg måtte svinge det litt til høyre for å få den til å gå rett fram. Kjente jeg ble helt knust. Dere har kanskje litt mer greia på dette en meg. Hva gjør jeg? Kan det bøyes tilbake? Prøvde å ringe Stahlen-MC, men de avviste meg blankt. Nei, de ville ikke ha noe med en elektrisk sykkel å gjøre. Prøvde å ringe BikerStreet, men de tok aldri telefon. Har sendt de en mail.
Carpoint ringte meg heldigvis med engang etter jeg sendte mail og bare fikk roet meg ned å sa vi fikser dette. Alle kan være uheldig. All ros til dem.
_________
-Snicker-

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av AJ »

Snicker skrev:Jada, Honda CBen hadde jeg i et år uten å skade den noe. Zeroen klarte jeg ikke å ha i en mnd. før jeg skadet den. Skulle tøffe meg nede i garasjen for et par kolleger, det var litt vått og litt sand på betongen. Skulle vise hvor kraftig akselerasjon er, og bakhjulet slipper jo med engang jeg gir gass. Men problemet begynte når framhjulet også slapp. Å der lå jeg. Med tre sjokerte tilskuere. [snip]
Carpoint ringte meg heldigvis med engang etter jeg sendte mail og bare fikk roet meg ned å sa vi fikser dette. Alle kan være uheldig. All ros til dem.
Men uffda :oh !!
Også akkurat i det sesongen er i gang da, gitt... :sorry
Høres lovende ut med Carpoint i hvertfall.
I all elendigheten er det kanskej greit å se på dette som en "test" på hvor gode Carpoint er på delelevering og reparasjon.
Håper sykkelen er på veien igjen når sesongen virkelig er i gang.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Ahh.. jeg kjenner jeg får sommerfugler i magan når jeg leser slikt. Jeg håper virkelig Carpoint stiller opp for deg og beviser at dem fikser dette på en bra måte. Er vel forsikringssak dette eller?

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av 45316 »

Det var synd, men håper det ordner seg for deg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Tommas »

Trenger jo ikke være noe mer alvorlig enn at selve styret har blitt litt skjevt, og det er normalt en enkel sak å bytte ut.
Finnes jo også en hel drøss med alternativer der.

For "selvpåført" småtteri er vel ikke forsikringsselskapet de første man bør ringe til.


Krysser fingre!

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Bosted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

Tommas skrev:Trenger jo ikke være noe mer alvorlig enn at selve styret har blitt litt skjevt, og det er normalt en enkel sak å bytte ut.
Finnes jo også en hel drøss med alternativer der.
For "selvpåført" småtteri er vel ikke forsikringsselskapet de første man bør ringe til.
Krysser fingre!
Ja, fikk svar fra BikerStreet, de sa jeg måtte bare komme med sykkelen så skulle de se på det. Håper så inderlig at du har rett Tommas. Føler i meg selv at det bare var en vanlig velt. Og at det var forlite kraft for at gaffelen etc. skulle blitt bøyd. Håper så inderlig det er enkelt å bytte eller justere og helst uten forsikrings innvolvering. Og der hadde jeg jo også litt flaks da. Hadde egentlig tenkt å bare ta delkasko for å spare noen penger, men han hos Gjensidige insisterte jo nesten på Full kasko og det kosta så pass lite mer så jeg sa ja. Og det takker jeg gud for nå.
_________
-Snicker-

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Delkasko på en helt ny sykkel hadde jeg ikke engang våget meg på. Så glad du tok fullkasko :-)å

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Tommas »

Om du ikke har så høy bonus at du har "en gratis crash", så tenk deg nøye om før du bruker forsikring. Koster mange kroner å bygge opp en bonus igjen.

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Bosted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

- Gode nyheter -
Var hos bikerstreet, og han så på sykkelen og kunne ikke finne noen skeivheter, gaffelen var i alle fall helt fin. Styre kunne kanskje være bittelitt skeiv,men ikke nok til at det var verd å bytte uansett. (Jeg sa det til han at jeg måtte bare passe på å falle mot venstre nestegang så det ble rettet opp igjen ;-) ) Han sa også at det skulle enorme krefter til før gaffelen ble bøyd. Jeg ble så letta! Har bestilt nytt styrestag uansett så kan jeg samenligne å se om jeg ser noen skeivheter, for de kosta ikke så mye. Så da er det bare gassen og bremse hendelen som må skiftes. Og kanskje styre, men det skal jeg klare å bytte selv også. HURRA! :D Da blir det 1 mai treff.
_________
-Snicker-

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Tommas »

Good shit!

:thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Snicker skrev:- Gode nyheter -
Var hos bikerstreet, og han så på sykkelen og kunne ikke finne noen skeivheter, gaffelen var i alle fall helt fin. Styre kunne kanskje være bittelitt skeiv,men ikke nok til at det var verd å bytte uansett. (Jeg sa det til han at jeg måtte bare passe på å falle mot venstre nestegang så det ble rettet opp igjen ;-) ) Han sa også at det skulle enorme krefter til før gaffelen ble bøyd. Jeg ble så letta! Har bestilt nytt styrestag uansett så kan jeg samenligne å se om jeg ser noen skeivheter, for de kosta ikke så mye. Så da er det bare gassen og bremse hendelen som må skiftes. Og kanskje styre, men det skal jeg klare å bytte selv også. HURRA! :D Da blir det 1 mai treff.
Slikt er bare helt fantastisk gledelig og høre :-)å

Svar