Hvordan har Triumph klart det?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Ikke glem handlebar vs clip-ons. Det er en av de store, ofte oversette forskjellene mellom R sykkel og Streetfighter/naked.
Jeg syns ikke "R-sykkel" streetfightere ser noe særlig ut, og tar mye heller en rett-igjennom naked sykkel, slik som Superduke 1290 som ikke er en nedplukket R-sykkel (selv om jeg sikler titt og ofte på BMW S1000R også).
Jeg syns ikke "R-sykkel" streetfightere ser noe særlig ut, og tar mye heller en rett-igjennom naked sykkel, slik som Superduke 1290 som ikke er en nedplukket R-sykkel (selv om jeg sikler titt og ofte på BMW S1000R også).
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Hvorfor tror du det er oversett.... Det er jo nettopp derfor mange velger nakenutgaven av r sykler... Det er jo nesten hele poengetSnikendeugle skrev:Ikke glem handlebar vs clip-ons. Det er en av de store, ofte oversette forskjellene mellom R sykkel og Streetfighter/naked.
Jeg syns ikke "R-sykkel" streetfightere ser noe særlig ut, og tar mye heller en rett-igjennom naked sykkel, slik som Superduke 1290 som ikke er en nedplukket R-sykkel (selv om jeg sikler titt og ofte på BMW S1000R også).
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Hvem overser den forskjellen du nevner? Jeg har ikke møtt noen som overser denne forskjellen. Jeg innbiller meg at akkurat dette er en av de viktigste grunnene til at streetfightere foretrekkes .... av de som foretrekker streetfigh...Snikendeugle skrev:Ikke glem handlebar vs clip-ons. Det er en av de store, ofte oversette forskjellene mellom R sykkel og Streetfighter/naked.
Jeg syns ikke "R-sykkel" streetfightere ser noe særlig ut, og tar mye heller en rett-igjennom naked sykkel, slik som Superduke 1290 som ikke er en nedplukket R-sykkel (selv om jeg sikler titt og ofte på BMW S1000R også).
Hvordan klassifiserer du en streetfighter? Hva er den viktigste forskjellen mellom en rr og en streetfighter, mener du?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Jeg mente oversett i den grad at når syklene sammenlignes, så blir det kun sagt: "Det er bare en RR uten kåper jo!"
Streetfightere i mine øyne _er_ netopp ganske mye det, selvom det går igjen flere trender nå hvor syklene faktisk blir laget fra bunn av istedenfor som jeg vil si at selvom det ikke er slik det var til å begynne med, at er mer passende, men da kanskje under betegnelsen "Naked" og ikke Streetfighter.
De viktigste forskjellene for meg er:
Et mer agressivt utseende (uten at det ser ut som en risi' stunt RR sykkel som er modifisert til en "streetfighter").
Sittestilling (her syns jeg ikke f.eks. BMW S1000R gjør noen stor forskjell fra sin RR motpart annet enn styret)
Streetfightere i mine øyne _er_ netopp ganske mye det, selvom det går igjen flere trender nå hvor syklene faktisk blir laget fra bunn av istedenfor som jeg vil si at selvom det ikke er slik det var til å begynne med, at er mer passende, men da kanskje under betegnelsen "Naked" og ikke Streetfighter.
De viktigste forskjellene for meg er:
Et mer agressivt utseende (uten at det ser ut som en risi' stunt RR sykkel som er modifisert til en "streetfighter").
Sittestilling (her syns jeg ikke f.eks. BMW S1000R gjør noen stor forskjell fra sin RR motpart annet enn styret)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Papirverdier stemmer ikke alltid med virkeligheten, husker en test dengang Kawa ZX7R kom på markedet (i Bike i 96), og den blei testet mot CBR900RR, YZF750 og en Ducati. På papiret var Kawa'n dårligst, med færrest hester på høyest turtall, samme med dreimomentet. Og høyest vekt.
I praksis akselererte den raskest, og hadde høyest toppfart.
I praksis akselererte den raskest, og hadde høyest toppfart.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hvordan har Triumph klart det?
De forskjellige produsenter har vel litt varierende syn på sannhet og fakta.
Var det ikke cbr 1100 xx som gikk fra 164 hk på papir til 129 elns hk i virkeligheten?
Det er kanskje ikke usannsynlig at alle de du nevner ikke har vært helt ærlig ... men i forskjellige retninger.,
Laveste hk og Nm og høyest vekt, og likevel høyest toppfart og aks
Er du sikker på at du husker riktig? Joda, det gjør du sikkert, men det hadde vært artig å sett den testen, og kanskje momentkurven.
Var det ikke cbr 1100 xx som gikk fra 164 hk på papir til 129 elns hk i virkeligheten?
Det er kanskje ikke usannsynlig at alle de du nevner ikke har vært helt ærlig ... men i forskjellige retninger.,
Laveste hk og Nm og høyest vekt, og likevel høyest toppfart og aks

Re: Hvordan har Triumph klart det?
Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Sier du at du har samme effekt i motor og på hjuletZadnez skrev:Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah

- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Hvordan har Triumph klart det?
If it ain't broke, I'll break it.
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Han presiserer vel at produsenter måler hk forskjellig, ktm måler i motor og bmw måler på bakhjulet. Derav samme hk oppgitt og på hjulet på hans bmw :-)jhn skrev:Sier du at du har samme effekt i motor og på hjuletZadnez skrev:Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Har sjekka litt rundt på nettet, og det står da motoreffekt, riktignok på tysk, svensk, norsk, engelsk alt ettersom på BMWs sykler også.Toven skrev:Han presiserer vel at produsenter måler hk forskjellig, ktm måler i motor og bmw måler på bakhjulet. Derav samme hk oppgitt og på hjulet på hans bmw :-)jhn skrev:Sier du at du har samme effekt i motor og på hjuletZadnez skrev:Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah
Og hvorfor i all verden skulle BMW oppgi effekten på bakhjulet når alle konkurrentene oppgir motoreffekt ?
Men tilbake til spørsmålet i overskrifta, hvordan har Triumph klart det ?
Ikke vet jeg, og ingen har vwl enda gitt et godt svar, unntatt Bjerknez som både stilte spørsmålet og kom med svaret i første innlegg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Hehe :-)
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Ikke vet jeg, har bare gitt svaret:)Jompa skrev:Har sjekka litt rundt på nettet, og det står da motoreffekt, riktignok på tysk, svensk, norsk, engelsk alt ettersom på BMWs sykler også.Toven skrev:Han presiserer vel at produsenter måler hk forskjellig, ktm måler i motor og bmw måler på bakhjulet. Derav samme hk oppgitt og på hjulet på hans bmw :-)jhn skrev:Sier du at du har samme effekt i motor og på hjuletZadnez skrev:Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah
Og hvorfor i all verden skulle BMW oppgi effekten på bakhjulet når alle konkurrentene oppgir motoreffekt ?
Men tilbake til spørsmålet i overskrifta, hvordan har Triumph klart det ?
Ikke vet jeg, og ingen har vwl enda gitt et godt svar, unntatt Bjerknez som både stilte spørsmålet og kom med svaret i første innlegg.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hvordan har Triumph klart det?
Bare sånn for å fortsette litt på siden av denne Triumph diskusjonen, men....AM car - var det store da vi som små gutter diskuterte bil, og da like selvfølgelig som nå, så var det Hk som var det viktigsteZadnez skrev:Ikke vet jeg, har bare gitt svaret:)Jompa skrev:Har sjekka litt rundt på nettet, og det står da motoreffekt, riktignok på tysk, svensk, norsk, engelsk alt ettersom på BMWs sykler også.Toven skrev:Han presiserer vel at produsenter måler hk forskjellig, ktm måler i motor og bmw måler på bakhjulet. Derav samme hk oppgitt og på hjulet på hans bmw :-)jhn skrev:Sier du at du har samme effekt i motor og på hjuletZadnez skrev:Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah
Og hvorfor i all verden skulle BMW oppgi effekten på bakhjulet når alle konkurrentene oppgir motoreffekt ?
Men tilbake til spørsmålet i overskrifta, hvordan har Triumph klart det ?
Ikke vet jeg, og ingen har vwl enda gitt et godt svar, unntatt Bjerknez som både stilte spørsmålet og kom med svaret i første innlegg.


- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Hvordan har Triumph klart det?

SAE og DIN ble begge målt på svinghjulet.
SAE med ribbet motor
DIN slik som den var i bil.(eksos,vannpumpe,luftfilter...)

If it ain't broke, I'll break it.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hvordan har Triumph klart det?
ejs skrev:![]()
SAE og DIN ble begge målt på svinghjulet.
SAE med ribbet motor
DIN slik som den var i bil.(eksos,vannpumpe,luftfilter...)
Sånn var det ja....

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Hvordan har Triumph klart det?
I gamledager når jeg opererte med 36 Hk på min gamle boble, før jeg kjøpte en Toyota som hadde hele 79 Hk. Da hadde disse målingene en praktisk betydning. Bobla klarte 90 km/t på en god dag, i nedoverbakke, medvind, sola i ryggen og mammas kjøttkaker til middag..L-NA skrev:ejs skrev:![]()
SAE og DIN ble begge målt på svinghjulet.
SAE med ribbet motor
DIN slik som den var i bil.(eksos,vannpumpe,luftfilter...)
Sånn var det ja....

I dag derimot, hvor de aller fleste biler har hestekrefter i overflod, er det sjåførens vilje til å trykke på pedalen som avgjør.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km