
Jeg har vel vært sammenhengende medlem i godt over 20 år nu.
Vi må IKKE se oss blinde på fordeler ala billige dekk, olje osv, men tenke litt lenger enn det..
Takk for tipset!ZZR-Erling skrev:Se min signatur![]()
Jeg har vel vært sammenhengende medlem i godt over 20 år nu.
Vi må IKKE se oss blinde på fordeler ala billige dekk, olje osv, men tenke litt lenger enn det..
Banditmannen skrev:Takk for tipset!ZZR-Erling skrev:Se min signatur![]()
Jeg har vel vært sammenhengende medlem i godt over 20 år nu.
Vi må IKKE se oss blinde på fordeler ala billige dekk, olje osv, men tenke litt lenger enn det..![]()
Har herma etter deg. :-)
SuperMorten skrev:
Man FÅR ikke veihjelp i forsikringen. Man må betale for det..
Jo, NAF-MC er 175 pr år, men uansett, i mitt tilfelle med 3 kjøretøy som kan berges to ganger pr år uten egenandel. Hvor mange ganger pr å trenger folk flest bergingsbil? Hvor mye koster veihjelpsdelen i forsikring, og hva er evt egenandel der? Jeg har ikke veihjelp i min forsikring, da dette ikke er nødvendig. Aner ikke hva det måtte koste.
I tillegg så gjør NAF samme jobben for bilister, som NMCU gjør for MC-folket..
Neida, gjør jo ikke det, men det ble jo diskutert hva NMCU kunne gjort for å få flere medlemmer, og da ble det foreslått slike medlemsfordeler.ZZR-Erling skrev:Se min signatur![]()
Jeg har vel vært sammenhengende medlem i godt over 20 år nu.
Vi må IKKE se oss blinde på fordeler ala billige dekk, olje osv, men tenke litt lenger enn det..
Da skjønner jeg at du ikke er medlem. Fritt valg selvsagt. Fordelen, slik jeg ser det, er at medlemskapet følger meg og ikke bilen. Uansett hvilket kjøretøy jeg vil ha hjelp med. Jeg og fattern var på tur, og på E6 i nærheten av Hjerkinn, merket vi at lysa ble dårlige. Det var natt, og det bare glødet. Jeg ringer NAF, og de kom med en gang. Vi skjønte at det var ladinga, og lysa fortalte oss at batteriet var tomt også. Gammel dieselbil heldigvis, så vi holdt varmen. En times tid så var vi henta.LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.
Note 4
Selvsagt, men hvor mange ganger trenger man hjelp i løpet av et år? Jeg jobber ikke hos NSB, og takke f.. for det..Episk skrev:
Dine 3 kjøretøy kan ikke berges 2 ganger pr år. Det er medlemet som kan berges 2 ganger pr år. Den er viktig å huske, mange som ringer NAF og vil ha bilen hentet da datteren/sønnen/vennen lånte bilen din og fikk motorstopp e.l.
Hos meg med Jernbanepersonalets bank og forsikring er egenandelen på 375,- Da må jeg trenge hjelp 3 ganger pr år før jeg sparer noe på og bli medlem hos NAF.
SuperMorten skrev:Da skjønner jeg at du ikke er medlem. Fritt valg selvsagt. Fordelen, slik jeg ser det, er at medlemskapet følger meg og ikke bilen. Uansett hvilket kjøretøy jeg vil ha hjelp med. Jeg og fattern var på tur, og på E6 i nærheten av Hjerkinn, merket vi at lysa ble dårlige. Det var natt, og det bare glødet. Jeg ringer NAF, og de kom med en gang. Vi skjønte at det var ladinga, og lysa fortalte oss at batteriet var tomt også. Gammel dieselbil heldigvis, så vi holdt varmen. En times tid så var vi henta.LordShaft skrev:Hvor mange her inne sliter med å skifte dekk på bilen sin? Hvor mange har reserve dekk i bilen? Hvor mange har startkabler, og hvor mange ganger har du hatt motorhavari som ikke har vært relatert til flatt batteri?
I mine øyner er NAF medlemskap helt unødvendig. Du betaler for noe som er helt unødvendig. De fleste er dekket i forsikring og om du en gang skulle være maks uheldig eller er en jævlig kløne.... Koster det deg 500,- å få hjelp.
Note 4
Søstra mi hadde et vrak uten skilt som skulle flyttes fra A til B. Jeg ringte NAF og de tok jobben. Ingen egenandel. Gjorde dog en avtale med søster om at hun skulle få betale egenandelen min, hvis jeg skulle trenge NAF etter de to gratis-bergingene.
I tillegg kan du se litt ekstra på bensinpumpene neste gang du fyller. Der er det sammen med Visa, MasterCard, og alle de andre kortene, bilde av NAF-logoen. NAF har avtaler om rabatter. Ihvertfall på Statoil (vet at Statoil ikke er bra nok for mange).
Har du gått glipp av argumentene mot EU-kontroll? Det beste argumentet var vel at motorsykler stelles så godt at EU-kontroll er fullstendig unødvendig. Det nest beste argumentet var at ut i distriktene kan det være meget langt til nærmeste kyndige og autoriserte mc-mekaniker.Intruder skrev:En EU-kontroll på MCen bør vel ikke skremme vannet av noen,vi er da vel alle avhengig av og interessert i at sykker`n skal væra OK ?
Men skjønner at mange titalls km til kontrollstedet kan være problematisk for mange....særlig om vinteren..
Men om alle legger godsia tell..........til og med kjerringa gjør det av og til...
Nei, det er kanskje ikke et så stort problem for de som bor midt i klynga, men for meg og maange andre er det et problem at en EU-kontroll som normalt koster 500-1000,- ville koste meg 5-10 ganger så mye.Intruder skrev: .. avstander o.l. er ihvertfall ikke største problemet...
Betalte 20.000 bare i bompenger i forfjor. Count your blessings..jhn skrev:Nei, det er kanskje ikke et så stort problem for de som bor midt i klynga, men for meg og maange andre er det et problem at en EU-kontroll som normalt koster 500-1000,- ville koste meg 5-10 ganger så mye.Intruder skrev: .. avstander o.l. er ihvertfall ikke største problemet...
I forbindelse med EU-kontroll, så mener jeg at avstander er det største problemet.
Hva mener du er det største problemet?
Avstand er nok ett problem for noen, ellers kan ikke jeg se at EU-kontroll på mc er hverken unødvendig eller problematisk.'poulet_cavalier skrev:Betalte 20.000 bare i bompenger i forfjor. Count your blessings..jhn skrev:Nei, det er kanskje ikke et så stort problem for de som bor midt i klynga, men for meg og maange andre er det et problem at en EU-kontroll som normalt koster 500-1000,- ville koste meg 5-10 ganger så mye.Intruder skrev: .. avstander o.l. er ihvertfall ikke største problemet...
I forbindelse med EU-kontroll, så mener jeg at avstander er det største problemet.
Hva mener du er det største problemet?
Men er enig at Eu kontroll er unødvendig byråkrati både på bil og MC.
20.000 i bompenger er litt i overkant ja, men det gjør ingen forskjell for hva jeg mener, og hvorfor, om pkk.Jompa skrev:Avstand er nok ett problem for noen, ellers kan ikke jeg se at EU-kontroll på mc er hverken unødvendig eller problematisk.'poulet_cavalier skrev:Betalte 20.000 bare i bompenger i forfjor. Count your blessings..jhn skrev:Nei, det er kanskje ikke et så stort problem for de som bor midt i klynga, men for meg og maange andre er det et problem at en EU-kontroll som normalt koster 500-1000,- ville koste meg 5-10 ganger så mye.Intruder skrev: .. avstander o.l. er ihvertfall ikke største problemet...
I forbindelse med EU-kontroll, så mener jeg at avstander er det største problemet.
Hva mener du er det største problemet?
Men er enig at Eu kontroll er unødvendig byråkrati både på bil og MC.
For ca 30 år siden, da jeg hadde min første sykkel, var det kontroll hos biltilsynet hvert andre (?) år.
Og man trenger vel ikke å gå lenger enn til verkstedtrådene her på forumet før man finner argumenter FOR at kontroll kan være nødvendig.
Nye sykler med havarerte styrelager, kjeder uten låseklips er bare ett par av mange eksempler på at folk kjører rundt med vesentlige mangler.
jhn skrev:Nei, det er kanskje ikke et så stort problem for de som bor midt i klynga, men for meg og maange andre er det et problem at en EU-kontroll som normalt koster 500-1000,- ville koste meg 5-10 ganger så mye.Intruder skrev: .. avstander o.l. er ihvertfall ikke største problemet...
I forbindelse med EU-kontroll, så mener jeg at avstander er det største problemet.
Hva mener du er det største problemet?
Ingen grunn til å beklage noe som helst, Intruder. En enkel misforståelse bare ... fra min side.Intruder skrev:jhn skrev:Nei, det er kanskje ikke et så stort problem for de som bor midt i klynga, men for meg og maange andre er det et problem at en EU-kontroll som normalt koster 500-1000,- ville koste meg 5-10 ganger så mye.Intruder skrev: .. avstander o.l. er ihvertfall ikke største problemet...
I forbindelse med EU-kontroll, så mener jeg at avstander er det største problemet.
Hva mener du er det største problemet?
Mener som jeg skriver at avstanden er det største problemet mange steder,men kunne ikke en ansatt på et eller annet bilverksted f.eks. skoleres vedl å ta et kurs e l for å bli istand til å utføre jobben ?
Betalt av HMK Erna,kurset altså..
Kan ikke se jeg noen steder har skrevet at avstander ikke er et problem,om jeg har det beklager jeg det....![]()
Jeg skrev at avstand ihvertfall ikke er noe problem.............i forbindelse med at jeg skulle ønske å flytte nordover et år eller så...
Ursekta meg....satana perkele !! :-)å
Joda, alltid godt å ha noen allierte når man får urimelig behandling fra øvrigheta ... men samtidig, dette er jo i stor grad selvpåførte problemer fra motorsyklistens side, så det plager ikke meg nevneverdigsotOle skrev:http://nmcu.org/avskilting-i-st-ykontroll
Kanskje ikke et problem for så mange her inne, men det viser i hvert fall at det kan være godt med litt støtte og hjelp fra NMCU i kamp mot byråkratiet.
jhn skrev:Joda, alltid godt å ha noen allierte når man får urimelig behandling fra øvrigheta ... men samtidig, dette er jo i stor grad selvpåførte problemer fra motorsyklistens side, så det plager ikke meg nevneverdigsotOle skrev:http://nmcu.org/avskilting-i-st-ykontroll
Kanskje ikke et problem for så mange her inne, men det viser i hvert fall at det kan være godt med litt støtte og hjelp fra NMCU i kamp mot byråkratiet.