Jeg har diskutert dette med min bror som jobber i Oslopolitiet og har er ikke helt enig med deg. Han sier at de flste politistudenter har ikke bil når de studerer for de er studenter og har ikke råd. Når de så tar lappen under studiene -som de må- så kjører de fremdeles ikke bil for de bor i Oslo og trenger ikke bil.LordShaft skrev:Så det jeg klarer å lese her, bortsett fra skryt av antall kjørte km i året.... At alle er gode sjåfører.... Men stort sett bare erfaring som avgjør hvor god en eventuelt er?
Hvor mange har årlig kurs på glattkjøringsbane? Hvor mange har "rustløser" kurs på bil? Lastebil? Buss?
Hvor mange har jevnlig tester i forhold til ferdigheter, trafikkflyt, bedømmelse osv med sertifisert instruktør?
Noen?
Kan dette bidra til å øke ferdigheter og dyktighet, kanskje mer enn nettopp erfaring? Gjør du noe feil i 10 år, er det da mindre feil etter 20 år, pga erfaring?
Note 4
Så er de ferdig utdannet og har vært på diverse kurs i kjøreteknikk. Dette gjør dem ikke nødvendigvis til flinke sjåfører. Jeg har ingen tro på at noen kurs kan erstatte flere år med erfaring. En erfaren politimann som har kjørt bil i åresvis og hatt diverse kurs i tillegg er selvsagt noe helt annet for han har jo og erfaringen.
Jeg tror og at de av oss som har vært litt rebelske i ungdomen i forhold til å kjøre har gjort noen erfaringer som gjør oss til bedre sjåfører.