Kosing
Men batteriet har godt av vedlikeholdslading over vinteren. Jeg byttet ALDRI batteri på Hondaen min, den hadde jeg i 6 år, og batteriet var minst 3 år i den om ikke eldre.
Hadde eller har ikke en fancy CTEC eller lignende men en 35 år gammel 4 amps batterilader
16 A batteri, 4 A lading er maks = 4 timer fra 0, så jeg lada omtren 2,5 timer i Januar en gang
Og det samme dagen før jeg rulla ut sykkelen for første tur. Har alltid tenkt at det som fungerte glirmrende før, må funke like greit enda. Og jammen har det gjort det
PS har fortsatt ikke Ctec eller noe nyere greier
http://www.seatronic.no/pdf/Gylling/Sulfatering.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Uten å ha bellegg for dette....men har prøvd nyere ladere og fått feil på samme batteri...men etter gamling metoden så kan det se ut til at det ble en liten desulfatering som skjedde og holdt liv i det
Og denne sulfateringa slipper du med en moderne lader over vinteren siden du slipper selvutlading