The Cowboy skrev:Har nå fått alt jeg trenger, utenom filteret.. Det kommer enten til lørdag, eller til neste uke..
MEN.. Har ett lite follow up spørsmål..
Har nå fått skrudd av pluggen, og tømt olja.. Men.. Viktig men..
Man får jo ikke ut alt.. Må jo starte motoren for å få ut alt sammen, og da kommer det i store mon.. Litt for store mon..
Så det prøver jeg ikke uten noen innredning av noe slag flere ganger.. hehe!
Ble svart på gulvet gitt
Noen som har et tips eller en tanke her??
Varmkjør motoren først, da renner olja lett ut
- ett par minutter er som oftest nok
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Slik.. Da fikk man endelig det etterlengta oljefilteret.. Så da er nytt filter og olje på plass!
Har og tatt av kåpa, og den skal være av.. Litt for at jeg vil ha en slik nakensykkel, så dette er skritt en for å komme meg dit, og dels for at ene siden sprakk opp når jeg tok de av (ikke pga meg og voldelighet, de var nok skadet fra før, og dårlig fikset..)
Så i dag mens motoren fikk gå seg varm tok jeg og skrudde av festene til kåpa langs ramma.. Den ene måtte jeg knekke av, da gjengene på skrua hadde ryke til ett varmt sted..
Tok sykkelen ut for å smøre kjeda litt og, så jeg satte den på racingstøtta, og kicka inn første gir og lot dette surre og gå litt mens jeg "smurte" på.. Tok litt i sånn for å myke opp etter en stillestående vinter..
Stoppet saken, pakket sammen utstyr og deler.. Skulle ta ned sykkelen og trille den bort på fast underlag.. Vipper opp støtta, lener den rolig ned på sidestøtta.. Merker at her er det noe som ikke stemmer.. FAEN.. Jag har glemt å ta ut sidestøtta etter jeg smurte kjede..
Der gikk sykkelen i bakken..
Ikke store skaden, men ende dekselet sprakk opp.. (fant ut dette og har hvert fikset før) Bort på jula og kjøpe litt glassfiberduk/netting.. Min stefar hadde epoksy i boden, så der var man safe!! Kjøpte en boks rød spray og, så når kvelden var omme, hadde man fått fikset dekselet, og fått på litt ny farge.. Ble en liten farge forskjell, så jeg skal lakke opp litt av andre siden i morgen, bare for å få det til å matche litt bedre.. hehe!
Da blir neste stopp å fylle luft i dekka.. De virket litt pløsete.. Så det blir en rolig tur bort til bensinstasjonen borti gata..
Får håpe finværet holder seg, og at metrolygene gjør det de skal, lyger på været.. hehe!
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|
Var og tittet på onsdag, søkte lån på torsdag, og hentet i dag.. Bare så jæklig synd man skal på jobb denne helgen da.. Hadde litt lyst å blåse av noen 100 lapper på bensin.. hehe!
Men, jeg får jo en fin "bli kjent" tur til jobb da.. Er jo litt over 1 times kjøring herfra.. hehe!
Håper dere alle får en fin helg videre, nytt solen mens den er her.. :)
Ble det.. Siklet lenge på en HD, men aldri helt hatt råd eller turt å gjøre noe.. Men denne var for fin, for nærme og helt greit i pris til å ikke ta muligheten..
Så nå gruer jeg meg bare til høsten, da må jeg ha en nytt lån, slik at jeg får kjøpt meg bil og.. hehe (amerikansk der og vel å merke )
Kjapt spørsmål til de av dere som er mer motorkyndig enn meg (skal strengt tatt ikke mye til.. hehe)
Kom hjem fra jobb i dag, og ble oppmerksom på at det hadde sprutet olje på oljetanken (se bilde av sykkelen om forklaringen virker tåpelig..hehe)
Det er ikke noe olje på motor eller drev, men det er på undersiden av luftfiltret.. Ser ut som det kommer fra eller ved luftfiltret..
Noen her som vet hva som kan være feil? og om noen vet, er dette noe som er vanskelig/dyrt å fikse?
på forhånd, takk for hjelpen! :)
blingsa helt på luft og olje. leste at lekkasjen var under oljefilteret men det var feil lest.
mitt nye redigerte svar er: har du fylt på for mye olje kanskje ?
Sist redigert av CB9 den 19 jun 2016, 10:54, redigert 1 gang totalt.
The Cowboy skrev:Kjapt spørsmål til de av dere som er mer motorkyndig enn meg (skal strengt tatt ikke mye til.. hehe)
Kom hjem fra jobb i dag, og ble oppmerksom på at det hadde sprutet olje på oljetanken (se bilde av sykkelen om forklaringen virker tåpelig..hehe)
Hvor er bildet?
Jeg har ikke fylt olje på den, den kom med ny olje og filter når jeg kjøpte den :) hehe..
Har sjekket olja, og det er ikke for mye nei.. Har ei heller hatt problemer med dette før nuh..
AJ skrev:Hvor er bildet?
Min feil, det ligger på finn.no linken litt opp på denne siden :) hehe