Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Hadde ikke du prøvd EBC HH Sintered og mente det ikke var noe digg? Vurderer å kjøpe de etter å ha sett flere skrive de er gode til sykkelen min, men har du noen andre forslag? :D

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Bosted: Bergen

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Ugelvik »

Vil du ha en litt lengre tur er det også veldig fint litt lengre nord og ut mot kysten: https://goo.gl/maps/Nqo2M" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjørte ca samme rute som deg for ikke lenge siden, da med biten over inkludert.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Litt misunnelig :-)å Lyst på nye skiver selv. Både pga. utseendet, og fordi jeg kjenner at de ikke er helt rette, men det er såpass lite at jeg bare merker det når jeg bremser rolig i lav fart. Budsjettet holder bare til nye klosser, som jeg satser på å skifte samtidig som hjula skal av til dekkskifte.

Nye dreva du har bestilt, er det mer aks eller nyttigere turtall? :P

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Ah, fordi du har så sprek sykkel at du vil få OPP turtallet for motorveikjøring :lol :lol :lol
Men ja, det er jo bare win-win, da!

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av thewiz »

Skal gjøre den samme konverteringa på min R6. Tenkte å gå for dette kittet: http://www.sportbiketrackgear.com/drive ... -r6-03-14/" onclick="window.open(this.href);return false;

Da med DID ERV3 kjede. Det blir da -1 foran og +2 bak. Da blir det nok litt annerledes på langstrekka på Rudskogen tenker jeg. Tar bort noe toppfart, men man er aldri over 250km/t uansett, så hvorfor ikke. Jeg trenger også speedohealer, eventuelt speedodrd

Jeg som hadde tenkt å bestille meg EBC HH sintered pads nå, nå fikk du meg til å tvile. Jeg har originale skiver da, kanskje det blir litt annerledes da.

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av KTM950SMR »

thewiz skrev:Skal gjøre den samme konverteringa på min R6. Tenkte å gå for dette kittet: http://www.sportbiketrackgear.com/drive ... -r6-03-14/" onclick="window.open(this.href);return false;

Da med DID ERV3 kjede. Det blir da -1 foran og +2 bak. Da blir det nok litt annerledes på langstrekka på Rudskogen tenker jeg. Tar bort noe toppfart, men man er aldri over 250km/t uansett, så hvorfor ikke. Jeg trenger også speedohealer, eventuelt speedodrd

Jeg som hadde tenkt å bestille meg EBC HH sintered pads nå, nå fikk du meg til å tvile. Jeg har originale skiver da, kanskje det blir litt annerledes da.
Jeg drava ned min cbr med 1 tann fremme, hadde jeg tatt to opp bak i tillegg tror jeg den hadde blitt slitsom i trafikken. Men mulig det varierer fra sykkel til sykkel.

Har brukt EBC hh sintreded klosser i to år nå på mine EBC og orginalskiver, ikke noe vondt å si om dem. Kraftig førstebitt og god følelse med bremsen.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av KTM950SMR »

Dobbelpost
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Tror jeg bare går for EBC HH sintered selv. Om de støyer litt gjør meg ingenting, og skal følge med på evt. oppheting i starten.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av thewiz »

KTM950SMR skrev: Jeg drava ned min cbr med 1 tann fremme, hadde jeg tatt to opp bak i tillegg tror jeg den hadde blitt slitsom i trafikken. Men mulig det varierer fra sykkel til sykkel.
Har brukt EBC hh sintreded klosser i to år nå på mine EBC og orginalskiver, ikke noe vondt å si om dem. Kraftig førstebitt og god følelse med bremsen.

Ja, tenkte opprinnelig kun 1 tann ned foran, men har sett det er populært med denne 520 convertion med -1 +2. Skal tenke litt på det. Kanskje jeg skal bestille -1 med 530 som original kjede / bakdrev er for å se hvordan det er først.

Ok, tror nok det blir å bestille EBC HH klosser foran. De fleste sier det er en god oppgradering med originale skiver.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Tobben84 »

Hmmmm, må man egentlig klinke kjedet. Bytta på flere sykler jeg og har da brukt sånn clip-on masterlink-sak, som man bare clipser på. Tålte MYE hardkjør på Thundercaten min hvertfall, hadde mange banedager på kjedet også........vet det er litt blandede meninger om det, enormt enkelt hvertfall :scratch

https://m.youtube.com/watch?v=j1YJ8Hf-RIk" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Jeg kjører med klips nå. Har gått greit, men skal få det klinka når jeg skal ha sykkelen på service, siden jeg mista klipsen på langturen min i fjor, så jeg vil ikke ta noen sjanser.

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av KTM950SMR »

Tobben84 skrev:Hmmmm, må man egentlig klinke kjedet. Bytta på flere sykler jeg og har da brukt sånn clip-on masterlink-sak, som man bare clipser på. Tålte MYE hardkjør på Thundercaten min hvertfall, hadde mange banedager på kjedet også........vet det er litt blandede meninger om det, enormt enkelt hvertfall :scratch

https://m.youtube.com/watch?v=j1YJ8Hf-RIk" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror ikke noen verksted setter låseklipps på 1000ccm, på amd en gang i tiden sa de at alle kjeder på over 600ccm burde klinkes
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Bosted: Stavanger

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Tobben84 »

KTM950SMR skrev:
Tobben84 skrev:Hmmmm, må man egentlig klinke kjedet. Bytta på flere sykler jeg og har da brukt sånn clip-on masterlink-sak, som man bare clipser på. Tålte MYE hardkjør på Thundercaten min hvertfall, hadde mange banedager på kjedet også........vet det er litt blandede meninger om det, enormt enkelt hvertfall :scratch

https://m.youtube.com/watch?v=j1YJ8Hf-RIk" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror ikke noen verksted setter låseklipps på 1000ccm, på amd en gang i tiden sa de at alle kjeder på over 600ccm burde klinkes
Høres fornuftig ut. Tror ikke jeg skal ha det på Hyperen heller :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av TBI81 »

ALLE kjeder bør klinkes! Klips brukte jeg på ett kjede, det ramlet av midt i Sverige. Sent på en lørdag midt i ferien. Jeg hadde flaks, kjedet holdt seg på og fikk tak i nytt klips ved tilfeldigheter, men klips bruker jeg aldri igjen. Om det må brukes så skal klipsene virkelig sikres godt med ståltråd.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av TBI81 »

Om du ikke har kjørt Fusa-Tysnes området så må du ta turen den veien! Kjørte den veien hjem da jeg var i Bergen forrige uke. Kanonveier :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av TBI81 »

Bor litt utenfor Haugesund. Stopp gjerne forbi om du er i området :-)

Om du er på Tysnes så kan jeg virkelig anbefale å kjøre "rundt". Over Uggdalen er også helt fantastisk (kanskje min nye favoritt). Kurant ut til Reksteren også, men her er det kanskje "vel mye" motardveier (les: dårlig dekke). MYE bra på Bømlo også, men tidvis dårlig dekke her også. Vel verdt turen uansett tenker jeg. Kaffe og is hos "Nillo på skjæret" (Brandasund) er obligatorisk enten det er pr vei eller vann ;-)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

God pris på lagrene ja! Bestilte nylig koyo-lagre på ebay, og så fort de kommer ender prisen på sånn ca det samme :) burde vel ha bestilt her for raskere levering da! :-)å

Toven

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Toven »

Kjenner jeg er litt glad for at jeg har naken sykkel :-)å :knegg

Men kjedelig med delene da, og håper det regnet holder seg vekk når vi (morten, blommern) turer bortover på tur :-# :x

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Skal garantere deg, Toven, at så fort vi er ute av tunnelen mellom trengereid og indre arna, så begynner det å regne :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Min erfaring er at om det ikke begynner å regne i det du passerer Hordaland-skiltet på vei over Haukeli, så begynner det å regne når du kommer ut av tunnelen fra Trengereid! :knegg
Verste er jo at det slår faen ikke feil heller.

Toven

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Toven »

Haha, da vet vi når vi må på med regntøyer :-)å

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av mortenolb »

Om det ikke regner i Odda, så skal det nok gå bra frem til matstoppet! Er ikke langt fra tunnelen og bort til kebaben :-)å

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Monstr »

Elolz skrev: Merker at alt sitter ekstremt fast på denne sykkelen, hjullagerne satt som støpt.
Tror egentlig du skal være veldig glad for at ting sitter ekstremt fast. Er jo ikke akkurat småvibrasjoner i en V-Twin, så like greit at det sitter skikkelig fast så du slipper at ting vibrerer løs. Merker det godt på TLen også, at det er en sykkel med ekstremt mye vibrasjoner i forhold til Yamahaen min. :P :p Men igjen, det er så brutalt og rått at det ikke gjør noen verdens ting. :)

Anomie
Innlegg: 41
Registrert: 29 aug 2013, 15:00
Motorsykkelen din: '73 500 Four

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Anomie »

Neste gang får du kjøpe deg en "morfarstrøken" sykkel der alt er 100%. I det minste så lærer du en del underveis. Fikk litt "italiensk" vibes av all skruinga.

Gøy å følge med tråden din uansett. VTR SP1 er spesiell og krever nok kanskje litt ekstra stell og tålmodighet. Dog finnes det få tøffere sykler der ute!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av DrGreve »

Hvis du klarer å hoste opp info om dimensjonene til den originale spaceren, så ordner et verksted med dreiebenk dette på sekunder...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar