@Lordshaft - takker. Har ikke vært skikkelig godtemp her ennå heller. Sist uka var det mest på trass jeg kjørte til jobben - men -2C er i kaldeste laget...
Idag på 1ste mai modifiserte jeg planene litt pga et ganske godt varslet bygevær og tok istedet en runde om Lampeland og Hanekleiva.
Det tok forresten litt tid før jeg kom meg avgårde også da jeg fant ut at jeg måtte fylle en skvett olje og stramme kjedet.
Sylling - Vikersund var enda litt bedre enn sist, men fortsatt et par svinger med litt grus. Men bedre flyt og tempo nå som jeg vet hvor de er

Allikevel kan man få overraskelser rundt hver sving som et enslig rådyr som sprang helt vilt i veien her
https://goo.gl/maps/T6C9G
Snakk om tempo på det dyret ja der de løp fra meg og etterhvert opp i skråningen på venstre side - og noe annet kunne det vel ikke gjort på 1ste mai!
Fra Vikersund tok jeg sakte-veien til Åmot. Mye biler parkert ved og rundt Vikersundbakken, så tydeligvis noe arrangement der...
Fra Åmot tok jeg over mot Bingsveien. Den er stort sett fin nå, noe telehiv og litt strøsand. Ellers er det et par skilt for farlig kryss - og jeg anbefaler å senke farten for disse.
Som regel ikke pga trafikk, men pga at det kan ligge grus rett rundt svingen... men idag var det fint jeg senket farten for der var det plutselig en tysk-registrert bil som holdt på å rygge litt i min kjørebane, og ut spretter kona for å ta bilde eller noe slikt. Vi snakker rett rundt en sving - noen tenker altså ikke i det hele tatt...
Grusveien fra Bingen til Litmovatnet er nå veldig fin. Fint lite grus der, mer hardpakket jord som er like grei å kjøre på som asfalt nesten...
Rasteplassen ved Litmovatnet
Rett etter rasteplassen - det er et fint vann
...med motorsykkelen....
Et blikk tilbake på veien rett før den møter asfaltveien mellom Krøderen og Lyngdal
Jeg hadde jo fått med meg at det var noen forummedlemmer på vei til
Lyngdal idag... så ventet litt ekstra her i tilfelle de skulle passere... men det passerte ingen...
Lyngdal i Numedal
Fra Lyngdal var det den fiiine, passe svingete asfaltveien mot Lampeland.
Kiwi'n i Lampeland var åpen så da ble det handlet inn iskaffe og snickers.
Da jeg kom ut var det noen regndrypp, så da bestemte jeg meg for Eikeren/Hanekleiva istedenfor å kjøre rundt Tinnsjø som var alternativ.
Flotte tørre veier hele veien langs Eikeren. Null grus. Flott vann det også, men når veien er så fin så er det litt vanskelig å stoppe...
Hanekleiva er også fin, bortsett fra bilene som hindrer god flyt.
Rett før Hanekleiva var det skikkelig våt vei, så tydeligvis en veldig lokal byge der.
Fra Sande tok jeg Østbygdaveien og deretter over Fjell. Forresten ganske fin utsikt fra "toppen av Drammen" fra den kanten også
Bildene denne gangen editert i Lr6 (30-dagers prøveversjon). Det blir en nyanse forskjell fra DxO ser jeg men neimen ikke sikker på hva som er best