Hva er den beste sykkelen?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
Re: Hva er den beste sykkelen?
Her er det helt ok med en GSA. Satt Tourance EXP på begge syklene, men trengte egentlig skikkelig knast!

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Men fart har aldri vært kriterier for meg. Klart at en ADV sykkel også må avpasse farten etter forholdene, noe annet ville jo vært galskap. For meg teller det bare hvordan sykkelen tar seg frem på hvilken som helst vei. Jeg vil gjerne kunne kjøre nesten hvorsomhelst så komfortabelt og trygt som mulig. Både for meg og sykkelen. Det er dette som gjør GS til verdens beste. Selvfølgelig finnes det en grense for GS'er også , men jeg påstår det ikke en noen som gjør alt det den kan på en like god måte.JohnnyTh skrev:Det tror jeg og. Er jo det en ADV er laget for. Men at farten ikke er påvirket på en ADV når veien er så dårlig at sportstoureren ikke kommer frem lengre det var vel å ta litt hart i. Så kan du kalle meg en [sensurert] så mye du viljhn skrev:Jeg synes du er særdeles flink til å kverulere, populært kalt "[sensurert]" på mine trakter ... mulig jeg var litt utydelig, og kanskje litt for kategorisk, men jeg prøver igjen.JohnnyTh skrev:jhn skrev:Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange. Det er jo ikke så veldig nytenkte tanker, ei forholdsvis vanlig oppfatning.
Det finnes sikkert mange som er uenige, det er greit det også
Hvis dette er et gyldig argument i "kåringen av verdens beste" så slår det positivt ut for GS, og negativt for GTR ... hvis ikke, motsatt resultat ... du bestemmer selvhvir kriteriet for å være beste sykkel er å komme lengst på en traktorvei då vinner sikkert ADV....eller en 250 crosser.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Får prøve å forklare mitt valg da: alt du sier er greie "kriterier", men, og for meg er det et nokså stort men... Jeg har nu min definisjon av hvordan en bike skal føles å kjøre, spesielt sporty. Den skal gi klare tilbakemeldinger på hvordan underlaget er, og for min del gjelder det å komme seg litt "over" fremhjulet, litt på "hugget" liksom. Slik liker jeg best å kjøre når jeg finner et godt stykke vei! Der blir en GS for "laydback", og i tillegg knuffer den ikke skikkelig til i motoren! Så, da kunne jeg valgt S1000RR? Joa, men, mitt behov for å ikke "gå helt bananas" og det faktum at jeg liker å kjøre med passasjer av og til, gjør at jeg fraskriver S1000RR, R1 og dess like. Nu har jo også K1300S en fin fin bagasjeløsning, og det liker jeg også...BMW har i grunn mye fint utstyr. Er blitt glad i ESA, ASC og varmeholker, dette finner jeg jo ikke på noen andre sport/turere. Nei, det måtte bli K1300S!Bringisen skrev:Men fart har aldri vært kriterier for meg. Klart at en ADV sykkel også må avpasse farten etter forholdene, noe annet ville jo vært galskap. For meg teller det bare hvordan sykkelen tar seg frem på hvilken som helst vei. Jeg vil gjerne kunne kjøre nesten hvorsomhelst så komfortabelt og trygt som mulig. Både for meg og sykkelen. Det er dette som gjør GS til verdens beste.JohnnyTh skrev:Det tror jeg og. Er jo det en ADV er laget for. Men at farten ikke er påvirket på en ADV når veien er så dårlig at sportstoureren ikke kommer frem lengre det var vel å ta litt hart i. Så kan du kalle meg en [sensurert] så mye du viljhn skrev:Jeg synes du er særdeles flink til å kverulere, populært kalt "[sensurert]" på mine trakter ... mulig jeg var litt utydelig, og kanskje litt for kategorisk, men jeg prøver igjen.JohnnyTh skrev:jhn skrev:Jeg vet en grunn som kan brukes. Ved litt trang og smal og svingete vei kan man holde farta til en GTR f.eks uten problemer, og man gjør det med en behageligere sittestilling.JohnnyTh skrev:Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor en GS er en bedre tursykkel en andre sporttourer. Bortsett fra at det er lett å få vann ut av sylinderne :-)
En nesten hvilken som helst stor ADV'r vil ubesværet holde på farta og smilet på dårlig vei lenge etter at sportstourerne har snudd
Ja jeg har sikkert lest dette feil. Jeg oppfattet det som at på trang og svingete vei kan man holde farten til en, f.eks GTR uten problemer og alle ADV kan kjøre videre i samme fart når sportstourer må snu på grunn av dårlig vei
Jeg tror at jeg, med mine ferdigheter, ville føle trang til å slakke av på gassen litt tidligere på en sportstourer enn på en ADV-sykkel, i møte med dårlig vei ... dette tror jeg gjelder de fleste/mange. Det er jo ikke så veldig nytenkte tanker, ei forholdsvis vanlig oppfatning.
Det finnes sikkert mange som er uenige, det er greit det også
Hvis dette er et gyldig argument i "kåringen av verdens beste" så slår det positivt ut for GS, og negativt for GTR ... hvis ikke, motsatt resultat ... du bestemmer selvhvir kriteriet for å være beste sykkel er å komme lengst på en traktorvei då vinner sikkert ADV....eller en 250 crosser.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg tror egentlig vi er enige. Vi bare drar den litt langt alle.
Denne klarer jeg ikke la stå usagt. Jeg er jo en [sensurert].
Denne klarer jeg ikke la stå usagt. Jeg er jo en [sensurert].
Jeg påstår mange gjør mye av det GS'en gjør bra, enda bedre. Men så har en GS noen kvaliteter som andre sykkeltyper ikke når oppi, i det hele tatt i.Bringisen skrev: men jeg påstår det ikke en noen som gjør alt det den kan på en like god måte.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg får ikke sitert deg Erling , siden det er maks 6 siterte innlegg
Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???

Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Den kan jeg skjønne...vel, da får vi ta føttern tel hjelp vi som kjører S/T.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
:-)
Re: Hva er den beste sykkelen?
Det er derfor GS er best for deg. Og mange andre. Men så er det for veldig mange andre, blant annet meg ikke den beste på grunn av de (store) manglene den harBringisen skrev:Jeg får ikke sitert deg Erling , siden det er maks 6 siterte innlegg![]()
Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Det har da jeg også nesten sagtJohnnyTh skrev:Jeg tror egentlig vi er enige. Vi bare drar den litt langt alle.
Denne klarer jeg ikke la stå usagt. Jeg er jo en [sensurert].
Jeg påstår mange gjør mye av det GS'en gjør bra, enda bedre. Men så har en GS noen kvaliteter som andre sykkeltyper ikke når oppi, i det hele tatt i.Bringisen skrev: men jeg påstår det ikke en noen som gjør alt det den kan på en like god måte.


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Selvfølgelig Bringisen!
Jeg også setter pris på et mangfold, og alle er ikke som meg som i en alder av 47 begynner med motocross, feks
Jeg også setter pris på et mangfold, og alle er ikke som meg som i en alder av 47 begynner med motocross, feks

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Da er jeg spent på å høre de store manglene i forhold til hvaJohnnyTh skrev:Det er derfor GS er best for deg. Og mange andre. Men så er det for veldig mange andre, blant annet meg ikke den beste på grunn av de (store) manglene den harBringisen skrev:Jeg får ikke sitert deg Erling , siden det er maks 6 siterte innlegg![]()
Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hehe , det kan du si. Men jeg kunne godt tenke meg å gjort det sammeZZR-Erling skrev:Selvfølgelig Bringisen!
Jeg også setter pris på et mangfold, og alle er ikke som meg som i en alder av 47 begynner med motocross, feks



2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ja-a..hehe..MH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Et menneske har det godt meg seg selv når han ikke bryr seg om ting han ikke skjønner.MH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!
Jeg vet om dem som kjøper S1000RR også , men som aldri kjører på bane, holder seg under fartsgrensen og blir frakjørt av gamlinger på GS'er. Men jeg bryr meg ikke , de har jo lyst på sykkelen sin

Sist redigert av Bringisen den 22 des 2013, 21:40, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hva man bedømmer som dårlig vei forandrer seg gjerne på en ADV ... og av en eller annen merkelig grunn så er det ganske gøy å kjøre på dårlig vei med en sykkel som takler det godt.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ja det er jo ikke vanskelig. En veldig lav toppfart. Litt over 200 km/t er det mange år siden jeg hadde som toppfart på sykkelen. Mistenker og vær og fartsvind beskyttelse, men her kan jeg ta feil.Bringisen skrev:Da er jeg spent på å høre de store manglene i forhold til hvaJohnnyTh skrev:Det er derfor GS er best for deg. Og mange andre. Men så er det for veldig mange andre, blant annet meg ikke den beste på grunn av de (store) manglene den harBringisen skrev:Jeg får ikke sitert deg Erling , siden det er maks 6 siterte innlegg![]()
Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Hva er den beste sykkelen?
På min 11000km tur i sommer til Tyrkia så var jeg aldri på skikkelig dårlig vei. Bortsett fra et strekk i Romania med masse huller i asfalten og opp på det fjellet i Hellas.jhn skrev:Hva man bedømmer som dårlig vei forandrer seg gjerne på en ADV ... og av en eller annen merkelig grunn så er det ganske gøy å kjøre på dårlig vei med en sykkel som takler det godt.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Hva er den beste sykkelen?

Er nok endel som kjøper adv.sykkel for å løfte egoet.
Samme med råe suv biler.

If it ain't broke, I'll break it.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Å jauu..Bringisen skrev:Et menneske har det godt meg seg selv når han ikke bryr seg om ting han ikke skjønnerMH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!
Jeg skjønner ditt valg av sykkel!
Men mitt innlegg var mer rettet til de som kjøper GS for aktiv veikjøring på asfalt.
De som skryter av GS sine overlegne kjøreegenskaper på allslags vei.
De som velger den pga utseende, ja det er greit....
Haha... Nå tar jeg en pils tell

Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Siden du anser toppfart som en stor svakhet , hvor ofte med hånden på hjertet kjører du over 200 km/t. Vær og fartsvind beskyttelsen har vi jo diskutert før , den er god for en så oppreist kjørestilling. Kåpeglasset er nok høyere enn på de fleste sporttourerne og sylinderne på bokseren beskytter overraskende godt. Tanken er bred og håndtakbeskytterne gode. Jeg husker godt min gamle ZX10 (89 mod) kåpen var stor og god , men det måtte fart til for å få aerodynamikken til å lede vær og vind vekk fra kroppen.JohnnyTh skrev:Ja det er jo ikke vanskelig. En veldig lav toppfart. Litt over 200 km/t er det mange år siden jeg hadde som toppfart på sykkelen. Mistenker og vær og fartsvind beskyttelse, men her kan jeg ta feil.Bringisen skrev:Da er jeg spent på å høre de store manglene i forhold til hvaJohnnyTh skrev:Det er derfor GS er best for deg. Og mange andre. Men så er det for veldig mange andre, blant annet meg ikke den beste på grunn av de (store) manglene den harBringisen skrev:Jeg får ikke sitert deg Erling , siden det er maks 6 siterte innlegg![]()
Men jeg forstår deg da godt , men jeg er ikke der du er. Jeg har vært der. Det må da, med respekt å melde , kunne gå an å skjønne at noen andre har forskjellig definisjoner enn seg selv. Eller ???
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Utseende er nok en stor grunn for kjøp for disse som kjøper GS for å kjøre på asfalt. Italienerne som jeg tidligere har nevnt kjørte GS. De skulle til Istanbul og tilbake. Motorvei hele tiden. Sykklene hadde nok aldri vært på grus. Men BMW er flink med markedsføring og image bygging. Sykklene deres var lastet ned med alskens ekstrautstyr.MH434 skrev:Å jauu..Bringisen skrev:Et menneske har det godt meg seg selv når han ikke bryr seg om ting han ikke skjønnerMH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!
Jeg skjønner ditt valg av sykkel!
Men mitt innlegg var mer rettet til de som kjøper GS for aktiv veikjøring på asfalt.
De som skryter av GS sine overlegne kjøreegenskaper på allslags vei.
De som velger den pga utseende, ja det er greit....
Haha... Nå tar jeg en pils tell
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Takk for det daMH434 skrev:Å jauu..Bringisen skrev:Et menneske har det godt meg seg selv når han ikke bryr seg om ting han ikke skjønnerMH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!
Jeg skjønner ditt valg av sykkel!
Men mitt innlegg var mer rettet til de som kjøper GS for aktiv veikjøring på asfalt.
De som skryter av GS sine overlegne kjøreegenskaper på allslags vei.
De som velger den pga utseende, ja det er greit....
Haha... Nå tar jeg en pils tell

Jeg kjøper ikke en GS for aktiv veikjøring på asfalt , det tror jeg at jeg har sagt mange ganger i denne tråden.
Men jeg skryter av GS sine overlegne sammenlagte kjøreegenskaper på allslags vei.
Jeg er også tilhenger av utseende.
En pils kunne jeg godt ha tenkt meg jeg også

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Kom igjen her a!ZZR-Erling skrev:Ja-a..hehe..MH434 skrev:Jaja.. Jeg betviler ikke ditt valg av sykkel til ditt bruk.Bringisen skrev:Men de stedene jeg helst liker å se når jeg kjører motorsykkel , de stedene jeg helst liker å slå opp teltet , de stedene har som oftest dårlig vei. Derfor er det viktig for meg at sykkelen er best mulig til dette , men jeg har bare en sykkel , slik at den også må være god til andre ting. Hvis jeg ikke likte dette hadde jeg heller kjøpt en R1200RT eller en K1300S.MH434 skrev:Skjønner ikke helt detta med dårlig vei, det er jo ikke gøy å kjøre vei sykkel på dårlig asfalt!
Om jeg hadde hatt en adv sykkel istedenfor zx10, så hadde jeg unngått den dårlige veien like mye!
Når jeg kjører utenfor vei, så er hverken en adv eller RR aktuelt. Den ene er dårligere enn den andre.
Men det jeg har sett så kjøper en god del folk en adv sykkel som de bruker på dagsturer iløpet av sommern, altså turer på norsk landevei med ett eller flere kaffepauser iløpet av turen.
Og de skryter av offroad egenskapene og allsidigheten til sykklene sine, men de har knapt sett en grusvei!
Dette skjønner jeg ikke noe av! Og GS eierne er desidert værst!
Formulerte meg kanskje litt tynt, men gidder ikke å utfylle etter alle kunstens regler, har ingen debatt å vinne


Har ikke du vært borti det samme?
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!