Hadde det i bakhodet, men nå ble det jo kjøp av sykkel med Scottoiler ferdig montert, så da gidder jeg ikke fjerne det for å montere Tutoro

Hadde det i bakhodet, men nå ble det jo kjøp av sykkel med Scottoiler ferdig montert, så da gidder jeg ikke fjerne det for å montere Tutoro
Det skjønner jeg.JK95 skrev: 20 apr 2017, 21:30 Hadde det i bakhodet, men nå ble det jo kjøp av sykkel med Scottoiler ferdig montert, så da gidder jeg ikke fjerne det for å montere Tutoro![]()
Skal prøve
Samme her. Har hatt Scottoiler på to duccer, og det funka helt prima.SuperMorten skrev: 07 feb 2015, 16:16 Jeg var veldig godt fornøyd med Scottoiler. Monterte den og ferdig med det![]()
Når det gjelder enkeltdyseløsningen anbefaler produsenten at dyra legges an mot bakdrevet rett ovenfor tannrekken. Dette fordi da vil oljedryppingen skje i kort avstand til drevtennene og dermed dras kjapt inn i drev og kjede uten særlig svinn.Nomade skrev: 22 apr 2017, 14:49 Kommer nok til å kjøpe meg en Tutoro jeg også, blir det noe tull i Tollen?Antar man må beregne litt ekstra der?
Ser det anbefales att utløpet av slangen blir plassert så det drypper inn på utsiden av bakdrevet. Hva med slangen over tid når den subber litt på siden der? Slites den noe?
Interssant å se hva slags løsning du kommer fram til på din sykkel.Nomade skrev: 30 apr 2017, 15:19 Fikk min på fredag, kjapt levert. Men det ble 390 kr i moms/fortolling....
Skal snart forsøke meg på montering![]()
Lampeolje på klut for å rense kjedet (nei det ødelegger ikke o-ringene, koster vel 50,- literen på Biltema elns, billigere enn wd40), deretter et lite (ikke dryppvåt) lag med C2 road + motul kjedespray på over og undersiden av kjedet. Tørk av overflødig kjedespray (denne sprayen er dritbra, skikkelig sticky og spruter lite/ingenting). Smører etter å ha kjørt i en del regnvær eller etter noen hundre - 1000km.Stian87 skrev:Jeg skal innrømme at jeg ikke har lest alle postene før jeg poster dette, men er jo noen topics og noen poster på dette emnet.
Jeg ønsker tilbakemelding på hvordan jeg smører kjedet, jeg tar gjerne imot tips, men gidder ikke bytte til noen svindyrt produkter dersom det jeg bruker er greit nok.
Annenhver uke: Jeg sprayer først kjedet med WD40 og tørker det helt rent (eller så rent jeg får det til) med et stykke tøy. Sprayer deretter på castral eller noe sånt. Jeg vet man skal gjøre dette mens kjedet er varmt, men det er ikke alltid jeg har mulighet til dette.
Hver uke, sprayer jeg kjedet med castral (eller hva det nå heter)
Selv er jeg litt skeptisk til 'raffinert' parafin som lampeolje.HeHy skrev: 06 mai 2017, 21:49
Lampeolje på klut for å rense kjedet (nei det ødelegger ikke o-ringene, koster vel 59,- literen på Biltema elns, billigere enn wd40), (...)
Med skeptisk antar jeg du mener i forhold til om det er vits i å betale for den raffineringen? Kan godt være, jeg bruker det bare fra tips (som jeg mener er fra denne siden) om at lampeolje skal være enda mindre "skadelig" for kjedet enn vanlig parafin.AJ skrev:Selv er jeg litt skeptisk til 'raffinert' parafin som lampeolje.HeHy skrev: 06 mai 2017, 21:49
Lampeolje på klut for å rense kjedet (nei det ødelegger ikke o-ringene, koster vel 59,- literen på Biltema elns, billigere enn wd40), (...)
Bruker heller den ekte varianten, som jeg får kjøpt på en Shell stasjon i nærheten fra en eldgammel håndmatet pumpe.
Her får jeg 5 liter for 75,- kr.
Prima vare for rens av kjede.
Når du likevel er på sjåpping kan jeg anbefale denne kjedebørsten:HeHy skrev: 06 mai 2017, 21:49Lampeolje på klut for å rense kjedet (nei det ødelegger ikke o-ringene, koster vel 50,- literen på Biltema elns, billigere enn wd40), deretter et lite (ikke dryppvåt) lag med C2 road + motul kjedespray på over og undersiden av kjedet. Tørk av overflødig kjedespray (denne sprayen er dritbra, skikkelig sticky og spruter lite/ingenting). Smører etter å ha kjørt i en del regnvær eller etter noen hundre - 1000km.Stian87 skrev:Jeg skal innrømme at jeg ikke har lest alle postene før jeg poster dette, men er jo noen topics og noen poster på dette emnet.
Jeg ønsker tilbakemelding på hvordan jeg smører kjedet, jeg tar gjerne imot tips, men gidder ikke bytte til noen svindyrt produkter dersom det jeg bruker er greit nok.
Annenhver uke: Jeg sprayer først kjedet med WD40 og tørker det helt rent (eller så rent jeg får det til) med et stykke tøy. Sprayer deretter på castral eller noe sånt. Jeg vet man skal gjøre dette mens kjedet er varmt, men det er ikke alltid jeg har mulighet til dette.
Hver uke, sprayer jeg kjedet med castral (eller hva det nå heter)
Tar opp bakdelen av sykkelen med et mc stativ så jeg kan spinne bakhjul (kjede) fritt.
Skal helst gjøres varmt for å sikre at kjedeolja skal komme skikkelig ned i kjedet og forhindre at alt/mye blir kastet av og lager et digert søl. Gjør det etter du har kjørt en tur, tar ikke veldig lange tiden.
Funker bra den.Bjerknez skrev: 09 mai 2017, 19:58 Jepp. C2 Road er konge. Så langt den beste jeg har prøvd. Lurer på og teste Motul sin paste (C5) neste gang, sånn for morro skyld. Noen som har testet denne?
Vet ikke hvor du bor, men holder du til i Østfold så har både Leeres Motorsport og Alf Graarud Motul kjedespray i sine butikker.Stian87 skrev: 11 mai 2017, 14:33 Er det noen som vet hvor de selger Motul kjedespary, eller må jeg innom en nettbutikk og betale blodpenger for frakt?