Sitter med kaffekoppen i hånda og lurer på om jeg skal ta en tur over Bjoneroa eller om jeg skal satse på Siljan? Valgets kvaler....

Rundt Randsfjorden, kanskje :) ?The-Stig skrev: 03 mai 2020, 10:11 Akkurat nå:
Sitter med kaffekoppen i hånda og lurer på om jeg skal ta en tur over Bjoneroa eller om jeg skal satse på Siljan? Valgets kvaler....![]()
![]()
Hva koster den ferga over til Bjoneroa? Og hvor ofte går den?AJ skrev: 03 mai 2020, 10:15Rundt Randsfjorden, kanskje :) ?The-Stig skrev: 03 mai 2020, 10:11 Akkurat nå:
Sitter med kaffekoppen i hånda og lurer på om jeg skal ta en tur over Bjoneroa eller om jeg skal satse på Siljan? Valgets kvaler....![]()
![]()
Et av to turvalg jeg vurderer i dag, om et par-tre timer...
I dette været må man bare ut og kjøre![]()
!
Jeg tror det knapt selv når jeg skriver dette; men faktum er at jeg enda har til gode å ta denne ferga
Ja det er faktisk slik her også , om det ikke hadde vært for at jeg fik en tydelig påminnelse om at den uka som kommer er uka for å skru sykkel. Påmnnnelsen var at hukommelsen klarte såvidt å berge meg fra årets første velt
Nja...
Ned til svelekiosken ja
Da har du mange svele-muligheter foran deg - mener det er 7 ferger langs E39 fra Stavanger til Trondheim, og 7 videre langs Kystriksveien (Fv17) til Bodø - og ennå har du ikke kommet deg over til Lofoten...pekle skrev: 03 mai 2020, 16:51Ned til svelekiosken ja![]()
Neida, fergepause kan være fint avbrekk det. Har faktisk aldri tatt ferge med motorsykkel. Men har aldri kjørt mc nord for Trondheim heller. Akkurat Randsfjordferga blir litt kuriøs, står ved at det stort sett er bedre å kjøre rundt der :)
Hjemmelaga (sto det håndskrevet på plakaten, i hvert fall...) bacalao ble servert til en helt grei pris på denne fergestrekningen i fjor da niko og jeg kjørte Kystriksvegen:E-strom skrev: 03 mai 2020, 17:15 Jeg har kjørt både E39 og Fv17, og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen - anbefales
- men du kan gå lei av svele underveis...
Mulig det startet på Sunnmøre, men dette ble varemerket til MRF (Møre og Romsdal Fylkesbåtar), fergeselskapet i Møre og Romsdal fram til man la fergetrafikken ut på anbud for et par tiår siden. Men her i fylket har tradisjonen med sveler blitt tatt godt vare på. MRF-biff kalles den på folkemunne.niko skrev: 03 mai 2020, 17:45 Svele, så vidt jeg veit fantes de opprinnelig først og fremst på sunnmørsfergene. Rett på meg om jeg tar feil. I gamle, gamle dager, da jeg studerte i Volda så måtte vi til Ålesund for å gå på polet. Helt sant. Da var det fast takst med svele og kaffe hjem på turen mellom Solevågen og Festøy. Ikke brunost, men sukker og smør. Vel og merke hvis vi nådde Polet som stengte kl ett. Harde tider.
E-strom skrev: 03 mai 2020, 17:15Da har du mange svele-muligheter foran deg - mener det er 7 ferger langs E39 fra Stavanger til Trondheim, og 7 videre langs Kystriksveien (Fv17) til Bodø - og ennå har du ikke kommet deg over til Lofoten...pekle skrev: 03 mai 2020, 16:51Ned til svelekiosken ja![]()
Neida, fergepause kan være fint avbrekk det. Har faktisk aldri tatt ferge med motorsykkel. Men har aldri kjørt mc nord for Trondheim heller. Akkurat Randsfjordferga blir litt kuriøs, står ved at det stort sett er bedre å kjøre rundt der :)
Jeg har kjørt både E39 og Fv17, og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen - anbefales
- men du kan gå lei av svele underveis...
Jeg har akkurat de samme erfaringene. Stadig flere ferger har avviklet kioskdriften og erstattet den med kaffemaskin og snopautomat.rolf-arne skrev: 04 mai 2020, 10:28E-strom skrev: 03 mai 2020, 17:15Da har du mange svele-muligheter foran deg - mener det er 7 ferger langs E39 fra Stavanger til Trondheim, og 7 videre langs Kystriksveien (Fv17) til Bodø - og ennå har du ikke kommet deg over til Lofoten...pekle skrev: 03 mai 2020, 16:51Ned til svelekiosken ja![]()
Jeg har kjørt både E39 og Fv17, og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen - anbefales
- men du kan gå lei av svele underveis...![]()
![]()
må nok skuffe svele elskere og de som vil strekke på beina(kanskje et unntak for oss på sykkel) - tok 5 av de omtalte vestlands fergene for litt siden -- i bilen - da var ordren sitt i bilen under overfarten på alle fergene , ingen kafe/kiosk åpen
![]()
Det jeg nå har merket meg er at Tysfjordferga kostet mer enn de 5 fergene i vesterland til sammen... nå med alle fakturaene fremfor meg.![]()