BMW K100RS, K1 og R75/5
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Ja, blir spennende å begynne på ABS systemet etterhvert. Hadde vært kult å fått det til å fungere 100%. Kan hende det er en bagatell.
Fått byttet framdekk og montert på gaffelbelger fra Krangnes, ikke perfekt passform men blir ok.
GPS holderen kom tilbake fra pulverlakk og er montert. Måtte prøve bagasjen for å se hvordan det ser ut.
Bynner å bli litt gira på å ta ned K100 å få K1 opp på bordet for første gjennomgang.
Fått byttet framdekk og montert på gaffelbelger fra Krangnes, ikke perfekt passform men blir ok.
GPS holderen kom tilbake fra pulverlakk og er montert. Måtte prøve bagasjen for å se hvordan det ser ut.
Bynner å bli litt gira på å ta ned K100 å få K1 opp på bordet for første gjennomgang.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Planer om å få K100RS16Ven mer lik Eurospec? Det er mye bling i form av reflekser nå 

Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Hehe, kan hende de røde på koffertene blir byttet ut med touringmerket. De andre røde på skiltholderen er fjernet. De orange på gaffelen liker jeg, vet ikke hvorfor.
Da har syklene byttet plass. Står igjen noe småtteri på K100 som blir tatt til våren.
Da har syklene byttet plass. Står igjen noe småtteri på K100 som blir tatt til våren.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Da har nedplukking av K1 begynnt. Alltid spennende å gå i dybden første gang.
Har såvidt bynt å plukke av sete/plastikken bak. Veldig mange sære løsninger og mye arbeid når man ikke har gjort det før. Alt er skrudd i hverandre å plastikken er tynn. Er heldigvis en viss logikk i det.
I vinter blir det en sjekk/service og ikke den helt store runden som på K100.
Følgende har blitt gjort:
Nye klistermerker "1000ccm"
Fjernet radarvarsling
Pulverlakkerte styrelodd
Følgende blir gjort:
Sjekk av ventiler og tennplugger
Bytte sidestøtte (står på en uoriginal)
Sjekk av bremseklosser/bytte bremseveske
Bytte til rustfrie fylleplugger
Bytte ruste skruer her og der
Pulverlakkere fothvilerbraketter
Bestille div. Smådeler og braketter som mangler
Har såvidt bynt å plukke av sete/plastikken bak. Veldig mange sære løsninger og mye arbeid når man ikke har gjort det før. Alt er skrudd i hverandre å plastikken er tynn. Er heldigvis en viss logikk i det.
I vinter blir det en sjekk/service og ikke den helt store runden som på K100.
Følgende har blitt gjort:
Nye klistermerker "1000ccm"
Fjernet radarvarsling
Pulverlakkerte styrelodd
Følgende blir gjort:
Sjekk av ventiler og tennplugger
Bytte sidestøtte (står på en uoriginal)
Sjekk av bremseklosser/bytte bremseveske
Bytte til rustfrie fylleplugger
Bytte ruste skruer her og der
Pulverlakkere fothvilerbraketter
Bestille div. Smådeler og braketter som mangler
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Artig at K1 i utgangspunktet er helt lik en K100RS16V 
Har du oppdaget noen forskjeller?
Dykker K1 litt mer ned i fronten enn K100RS16Ven?

Har du oppdaget noen forskjeller?
Dykker K1 litt mer ned i fronten enn K100RS16Ven?
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Kan ikke sammenligne helt enda, K1 har oppgraderte fjærer fram og wilbers demper bak og K100 fikk ny olje i dempere fram og burde hatt en ny bakdemper.
Vil si sittestillingen er den store forskjellen. Fothvilere opp og bak, bredere styre samt en bred kåpe man må få fotene ut fra ved lyskryss.
Kom de siste delene til K100 i dag. Blandt annet toppa til støtta
Kom over en i Trondheim som solgte gamle motorsykkelblader, tyske og amerikanske. Kjøpte det jeg kom over av K1/K100. Mye bra stoff og bilder, ikke minst alle røyk/alkoholreklamene. Det har skjedd litt siden 80 tallet.
Vil si sittestillingen er den store forskjellen. Fothvilere opp og bak, bredere styre samt en bred kåpe man må få fotene ut fra ved lyskryss.
Kom de siste delene til K100 i dag. Blandt annet toppa til støtta
Kom over en i Trondheim som solgte gamle motorsykkelblader, tyske og amerikanske. Kjøpte det jeg kom over av K1/K100. Mye bra stoff og bilder, ikke minst alle røyk/alkoholreklamene. Det har skjedd litt siden 80 tallet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- MGR1
- Innlegg: 647
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Fine blader ja. Takk for handelen :-)Esveen skrev: 15 des 2020, 22:11 Kan ikke sammenligne helt enda, K1 har oppgraderte fjærer fram og wilbers demper bak og K100 fikk ny olje i dempere fram og burde hatt en ny bakdemper.
Vil si sittestillingen er den store forskjellen. Fothvilere opp og bak, bredere styre samt en bred kåpe man må få fotene ut fra ved lyskryss.
Kom de siste delene til K100 i dag. Blandt annet toppa til støtta
Kom over en i Trondheim som solgte gamle motorsykkelblader, tyske og amerikanske. Kjøpte det jeg kom over av K1/K100. Mye bra stoff og bilder, ikke minst alle røyk/alkoholreklamene. Det har skjedd litt siden 80 tallet.
20201214_131948_50.jpg
20201215_145946_50.jpg
20201215_112645_50.jpg
20201215_123242_50.jpg
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Hei! Ja, takk for handelen. Var mye bra der. Verden er ikke større altså? 
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Riktig god jul 
Ble en litt anderledes julegave til kona i år. Til bursdagen hennes i august hadde jeg ordnet en dobbeltime for mc som ga henne mersmak. Hun tok senere teorikurset, men rakk ikke flere timer før vinteren. Det ga absolutt mersmak og lysten på å øvelseskjøre med meg er stor.
Har lenge tenkt på å kjøpe en billig gammel sykkel for øvelseskjøring, men etter hun fikk prøvesitte denne G310 hos forhandleren var hun solgt. Kul, ikke skremmende, nådde godt ned med fotene (162cm høy) og lett. En annen fordel er at sykkelen, bremser og dekk er nytt. Må også si at sykkelen har en fin pris og verditapet ikke blir all verden om lysten på større sykkel kommer.
Fikk smuglet den inn i garasjen og byttet plass med K100 som står under trekk. Dyttet K100 inn i garasjen til naboen. Ble en fin overraskelse på julemorgenen

Ble en litt anderledes julegave til kona i år. Til bursdagen hennes i august hadde jeg ordnet en dobbeltime for mc som ga henne mersmak. Hun tok senere teorikurset, men rakk ikke flere timer før vinteren. Det ga absolutt mersmak og lysten på å øvelseskjøre med meg er stor.
Har lenge tenkt på å kjøpe en billig gammel sykkel for øvelseskjøring, men etter hun fikk prøvesitte denne G310 hos forhandleren var hun solgt. Kul, ikke skremmende, nådde godt ned med fotene (162cm høy) og lett. En annen fordel er at sykkelen, bremser og dekk er nytt. Må også si at sykkelen har en fin pris og verditapet ikke blir all verden om lysten på større sykkel kommer.
Fikk smuglet den inn i garasjen og byttet plass med K100 som står under trekk. Dyttet K100 inn i garasjen til naboen. Ble en fin overraskelse på julemorgenen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39727
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Du verden, Esveen
!
Litt av en julegave og ikke minst overraskelse for din...
bedre halvdel
!

Litt av en julegave og ikke minst overraskelse for din...



_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Morro ... Gratulerer til fruen!
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Takk for det. Blir spennende med øvelseskjøring til våren, men vi gleder oss.
Siden det kom enda ett sett med kjøreklær inn i huset kjøpte jeg to hyller til fra Biltema som ble hengt opp i vaskerommet i kjelleren. Fint å få litt system.
Fikk også ett par mc støvler til jul. Har hatt denne typen før og de holdt godt 4 sesonger. De gamle blir degradert til pendlersko.
Siden det kom enda ett sett med kjøreklær inn i huset kjøpte jeg to hyller til fra Biltema som ble hengt opp i vaskerommet i kjelleren. Fint å få litt system.
Fikk også ett par mc støvler til jul. Har hatt denne typen før og de holdt godt 4 sesonger. De gamle blir degradert til pendlersko.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
Liten pakke i posten fra en K1 entusiast i Tyskland. Jeg liker å få på plass slike detaljer. 
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Esveen's BMW K100RS + K1
K100RS16Ven ser også helt strålende ut!
Appropos detaljer. Mangler du ikke en plastpropp?
Appropos detaljer. Mangler du ikke en plastpropp?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.