Sannsynligvis sesongens siste lengre tur idag med runden Røyken - Drammen - Kongsberg - Rjukan -
Gaustadtoppen - Tuddal - Notodden - Kongsberg - Drammen - Røyken
Det ble 35 mil og 13,9L bensin fylt på slutten - dvs forbruk 0,4 - det er bra! :-)
Doble ullsokker og sett med hhv Brynje "superundertøy" innerst og ull ytterst.
Vanlige hansker men "Max" på varmehåndtakene ble brukt mye av turen - og håndbeskytterne hjelper litt de også
Her nærmer jeg med Tinnsjø via vei 364 som fortsatt er omkjøring fordi 37'ern er stengt. Men det er forsåvidt fin MC vei med mange svinger og god variasjon. Noe humpete her og der, så kan evt være litt slitsomt om man har stiv fjæring. Det var faktisk et par insekter ute og flydde også, og begge gjorde kamikaze mot visiret med masse gul guffe... fikk gnidd bort det verste med hansken i fart...
[album]2649[/album]
Ned mot Austbygd i Tinn ser vi her
[album]2650[/album]
Første bilde er langs Tinnsjø, med helt blikkstille vann.
Andre bilde viser Gaustadtoppen i det fjerne. Den har som synes fått hvitt på toppen allerede, så vinterføre er nok ikke langt unna.
[album]2651[/album][album]2652[/album]
Det var bittelitt regn i lufta akkurat når jeg svingte av mot Gaustadtoppen/Tuddal, og jeg hadde jo stolt på Yr.no og tatt de utette støvlene...
Uansett bar det oppover og stopp på det vante utsiktspunktet litt opp i fjellsiden. Her bilde ned mot Rjukan og opp mot toppen
[album]2653[/album][album]2654[/album]
Over fjellet regnet det litt mer, men fortsatt lett regn og heldigvis ikke så kaldt ennå at det var fare for glatt
[album]2655[/album][album]2656[/album][album]2657[/album][album]2658[/album][album]2659[/album]
Tok en liten rast og kaffe fra Termos, men det var ganske kaldt der så ble ikke værende noe lenge. Hendene ble ganske kalde uten hansker, så tipper det ikke var mer enn noen få varmegrader. Det var forresten ganske bra med folk som var på fottur opp mot toppen, så det er vel bare å kle seg

Benyttet også sjansen til å smøre mer FogTech på innsiden av visiret og rense utsiden litt nøyere for insektene fra tidligere.
Her er jeg kommet ned i Tuddal og begynt veien mot Notodden - det er også ganske fin MC-vei når den begynner å slynge seg nedover dalen. Flotte høstfarger
[album]2660[/album][album]2661[/album]
Fra Tuddal og videre til Notodden var det oppholdsvær og tørre veier igjen.
Rett etter Notodden valgte jeg å ta mot Bolkesjø og tok en liten stopp ved vannet.
Mens jeg var der så begynte det å regne endel, så kjørte avgårde og håpet det skulle gi seg, men neida, det ble bra med regn nesten til Kongsberg, så ble litt kaldere enn beregnet... begynner å få varmen i tærne igjen nå...
[album]2662[/album][album]2663[/album][album]2664[/album]
Resten av veien hjem ble transport-etappe