Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:
Ja, det var ett innlegg fra Intruder som startet det hele. Det er han vi kan takke for en
perfekt dag med utgangspunkt Roa. :prf
Det viser att det skal ikke så mye til for ett treff, stort eller lite.
Dette må gjentas neste år, ikke nødvendigvis fra Roa. \:D/
:thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ut på tur i dag?
Hm... :-k Tru'kke det, nei =;
I hvert fall ikke enda siden det regner... Akkurat som det ikke har regna nok denne sesongen :sk?

Men var heldig i går, da! Flott vær og masse artig kjøring med trivelige og aktive forum-folk :thumleft

Brukeravatar
Bjønnavind
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom

Legg inn av Bjønnavind »

AJ skrev:
Bjoennavind skrev:Hah! Bare 10 minutter etter jeg parkerte moppa i gården så kom regnet! :D \:D/
På en årntli god dag som denne er det akkurat sånn det skal skje :knegg
Purrrfect, som vi Tiger-eiere pleier å si ;-)
Ikke for å skjære litt i gleden din her, men Purrrfect står det over hele posen til kattesanda vår! :p Fabrikken som har skrevet det altså - ikke jeg! ;) Jeg må først teste Tigern før jeg uttaler meg om den.. hehe..

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjoennavind skrev:
AJ skrev:
Bjoennavind skrev:Hah! Bare 10 minutter etter jeg parkerte moppa i gården så kom regnet! :D \:D/
På en årntli god dag som denne er det akkurat sånn det skal skje :knegg
Purrrfect, som vi Tiger-eiere pleier å si ;-)
Ikke for å skjære litt i gleden din her, men Purrrfect står det over hele posen til kattesanda vår! :p Fabrikken som har skrevet det altså - ikke jeg! ;) Jeg må først teste Tigern før jeg uttaler meg om den.. hehe..

Bilde
Morsom den der :knegg
Jo'a, du bør nok prøve en Tiger, ja :thumleft
Begge to, faktisk! 800'en og 1050'en. Gode sykler begge to. Sier en som absolutt er subjektiv... ;e

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Tok en liten kveldstur sørover fylket i dag for å feire oppholdsværet. :=D>
Skjer det noe på Vålerbana i dag.jpg
Skjer lite på Vålerbana i dag.jpg
Nesten tomt.jpg
Jømnåa.jpg
Jernbanebru Kongsvingerbanen.jpg
Tidlig på sesongen i Gjerdrumsbakken.jpg
Mye vann i Braskereidfossen.jpg
Ikke slipp ut alt vannet av magasinene før vintern.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Noen flere bilder fra dagens tur.
Gjesåssjøen.jpg
Gjesåsen kirke.jpg
Flisåa.jpg
Det renner over.jpg
Det beste tilslutt :knegg
Gjennomført kvalitet.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Var ute en tur i dag jeg også, nærmere bestemt Jevnaker hvor jeg besøkte en kar med en artig kjøretøypark og en hyggelig prat som jeg håper skal bli en lesverdig sak i avisa :-)

Alle tre kjøretøyene imponerte på hvert sitt vis :janikk
Temposyklene, en 100 kubikk Fighter og en 175 Cross, er blitt sjelden vare og disse to eksemplarene var rett og slett flotte :prf

Bilde

Bilde

Bilde
For ikke å snakke om bilen! Den peneste Spitfire'en jeg noen gang har sett :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Vi setter kursen mot Sverige i dag.
Tur i fint høstvær, ser det ut som... :8-[
La oss håpe at oppholdværet holder seg stabilt.

Blir handling i Töcksfors og Årjäng.
Reiser ved 10:00 - 10:15 tiden.

Så ser dere en orange Triumph Tiger med fullt veskesett,tankveske og to på er det bare å slå følge :-)
Kjører til Fetsund, Bjørkelangen og Setskog.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

AJ skrev:Var ute en tur i dag jeg også, nærmere bestemt Jevnaker hvor jeg besøkte en kar med en artig kjøretøypark og en hyggelig prat som jeg håper skal bli en lesverdig sak i avisa :-)

Alle tre kjøretøyene imponerte på hvert sitt vis :janikk
Temposyklene, en 100 kubikk Fighter og en 175 Cross, er blitt sjelden vare og disse to eksemplarene var rett og slett flotte :prf

Bilde

Bilde

Bilde
For ikke å snakke om bilen! Den peneste Spitfire'en jeg noen gang har sett :thumleft
Nostalgi : Jeg kjøpte en slik Tempo Fighter i 1970,min var en 125 kubikk. :thumleft
Den gikk "fort",en kamerat lånte den første dagen og sa "den gikk jaggu i 140 !!" :dontknow Må kjøres inn pent,sa de... :jada:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Sannsynligvis sesongens siste lengre tur idag med runden Røyken - Drammen - Kongsberg - Rjukan - Gaustadtoppen - Tuddal - Notodden - Kongsberg - Drammen - Røyken
Det ble 35 mil og 13,9L bensin fylt på slutten - dvs forbruk 0,4 - det er bra! :-)
Doble ullsokker og sett med hhv Brynje "superundertøy" innerst og ull ytterst.
Vanlige hansker men "Max" på varmehåndtakene ble brukt mye av turen - og håndbeskytterne hjelper litt de også :prop:

Her nærmer jeg med Tinnsjø via vei 364 som fortsatt er omkjøring fordi 37'ern er stengt. Men det er forsåvidt fin MC vei med mange svinger og god variasjon. Noe humpete her og der, så kan evt være litt slitsomt om man har stiv fjæring. Det var faktisk et par insekter ute og flydde også, og begge gjorde kamikaze mot visiret med masse gul guffe... fikk gnidd bort det verste med hansken i fart...
[album]2649[/album]
Ned mot Austbygd i Tinn ser vi her
[album]2650[/album]
Første bilde er langs Tinnsjø, med helt blikkstille vann.
Andre bilde viser Gaustadtoppen i det fjerne. Den har som synes fått hvitt på toppen allerede, så vinterføre er nok ikke langt unna.
[album]2651[/album][album]2652[/album]
Det var bittelitt regn i lufta akkurat når jeg svingte av mot Gaustadtoppen/Tuddal, og jeg hadde jo stolt på Yr.no og tatt de utette støvlene...
Uansett bar det oppover og stopp på det vante utsiktspunktet litt opp i fjellsiden. Her bilde ned mot Rjukan og opp mot toppen
[album]2653[/album][album]2654[/album]
Over fjellet regnet det litt mer, men fortsatt lett regn og heldigvis ikke så kaldt ennå at det var fare for glatt
[album]2655[/album][album]2656[/album][album]2657[/album][album]2658[/album][album]2659[/album]
Tok en liten rast og kaffe fra Termos, men det var ganske kaldt der så ble ikke værende noe lenge. Hendene ble ganske kalde uten hansker, så tipper det ikke var mer enn noen få varmegrader. Det var forresten ganske bra med folk som var på fottur opp mot toppen, så det er vel bare å kle seg :thumleft Benyttet også sjansen til å smøre mer FogTech på innsiden av visiret og rense utsiden litt nøyere for insektene fra tidligere.

Her er jeg kommet ned i Tuddal og begynt veien mot Notodden - det er også ganske fin MC-vei når den begynner å slynge seg nedover dalen. Flotte høstfarger
[album]2660[/album][album]2661[/album]
Fra Tuddal og videre til Notodden var det oppholdsvær og tørre veier igjen.
Rett etter Notodden valgte jeg å ta mot Bolkesjø og tok en liten stopp ved vannet.
Mens jeg var der så begynte det å regne endel, så kjørte avgårde og håpet det skulle gi seg, men neida, det ble bra med regn nesten til Kongsberg, så ble litt kaldere enn beregnet... begynner å få varmen i tærne igjen nå... :D
[album]2662[/album][album]2663[/album][album]2664[/album]
Resten av veien hjem ble transport-etappe
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

AJ skrev:Vi setter kursen mot Sverige i dag.
Tur i fint høstvær, ser det ut som... :8-[
La oss håpe at oppholdværet holder seg stabilt.

Blir handling i Töcksfors og Årjäng.
Reiser ved 10:00 - 10:15 tiden.

Så ser dere en orange Triumph Tiger med fullt veskesett,tankveske og to på er det bare å slå følge :-)
Kjører til Fetsund, Bjørkelangen og Setskog.
ojda hang seg på fra Fetsund :thumleft
Ble en bra tur hvor vi også traff en gammel MCsiden.no kjenning i Töcksfors.
Slenger ut noen bilder så snart jeg få kobla på kameraet ;-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Og her et knippe bilder fra turen...:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Noen her på MCsiden.no som vil ha en Mariestads alu ;e
Bilde

I Töcksfors traff vi Jalmar! Veldig hyggelig, lenge siden sist :vs
Han påsto at han var på vei til Årnes. Og kjenner vi ham rett så stemmer nok det - selv om det begynte å bli kvelden da vi møtte'n :-)
Bilde

En kort stopp på returen for en liten "hilse-på" prat med familiefolk på Setskog
Bilde

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

En fin liten tur i høstterreng.
Hang meg somsagt på på Fetsund, og hang lydig der til vi var trygt tilbake på samme plass igjen.
Fint å få hilse ordentlig på Bakpå også, så deg jo såvidt på Toscanatreffet men fikk jo ikke pratet noe da.
Hyggelig også å treffe på en Jalmar som var tydelig fornøyd med nysykkelen sin, og det forstår vi godt.
Det ble et bilde fra meg på denne turen, og her er det.
Takk for en fin høsttur A.J. og Bakpå.

SAM_0320.JPG
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
biker7
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator

Legg inn av biker7 »

Blei jaggu en fin tur idag gitt. Solør, østsiden av Glomma til Årnes, div. småveier til Slattum, Harestue(med god china-mat på kroa!), gamle Hadelandsvei til Maura, div. småveier til Skarnes, så hjem til Solør. 32mil totalt. :prf
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

biker7 skrev:Blei jaggu en fin tur idag gitt. Solør, østsiden av Glomma til Årnes, div. småveier til Slattum, Harestue(med god china-mat på kroa!), gamle Hadelandsvei til Maura, div. småveier til Skarnes, så hjem til Solør. 32mil totalt. :prf
Nærområdet mitt, dette :-)
17 stk. her fra MCsiden.no var på Harestua-kroa forrige helg. Ble godt tatt i mot av vår faste vertinne på stedet :prf

Svar