Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: GYLLENE TIDER, på påsketur

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:Er det fritt fram for scooterkjøring i Finnmark ? Så regulert som det meste er ellers her i landet ville det være rart om det ikke er restriksjoner... :mk
Påske innpå vidda med isfiske,sol og aluminium ville vært toppen..... :thumleft
Fritt frem ? Nei, du må holde deg til oppmerkede løyper, men det er tillatt å raste inntil 150 meter fra løypa.
Man kan søke disp for å kjøre til hytte, av helsemessige årsaker, vedhogst, og div arbeid.
Ellers er det hjelmpåbud, 80 km/t fartsgrense og 40 km/t med pulk/slede. Det er en egen klasse for ungdom mellom 16 og 18.
Husker ikke helt, men det er snakk om effekt/vektforhold.
Forbud mot å kjøre i utmark og på offentlig vei. ( unntatt langs merkede løyper)

Har aldri hørt at noen er tatt i fartskontroll, men kjøring utenfor løype, med promille og uten hjelm slåes det ned på. Ganske mange kontroller og høye bøter. Så skal du ha med aluminium, bør du være passasjer. ( regner med at du ikke mente bokscola)

Reindrifta er unntatt fra de fleste reglene om kjøring i utmark, de har også lov til å kjøre på vei hvis det er nødvendig for drifta.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Æ må bare si at æ e missunelig på den skuterkjøringa! Æ har hatt skuter, da æ bodde i Bodø, (e jo fra Fauske). Da kjørte vi inne i Sverige...herlig! Fine løyper var det, stort sett da...men kjøre sæ fast gjorde man nu alikavæl, utfør løypa..heh...tell og med i nedoverbakke en gang...blei mindre laussnøherjing etterhvert...i grunn proporsjonalt med ryggsmerta.

Synd for skuterkjøringa at æ flytta sørover, men bra for mc-kjøringa :)

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Så nettopp på en fluefiskersnutt fra Finnmark,gubben fikk mye og fin fisk,mesteparten var harr og
såvidt jeg så fikk de fleste av dem beholde livet..
Ble også overrasket over at han var lite plaget av mygg,langs elvene inni krattskogen har jeg erfaring for at det finnes en og annen av dem.. :lol
Hva synes du om harr som matfisk,her sørpå har jeg inntrykk av at de ikke er så attraktive.Men som motstander ved fluefiske er de flotte. :yeyeye
"Mat er mat og fisk er fisk..." ? :scratch
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Det finnes omtrent ikke mygg i Finnmark, ihvertfall ikke i april,
men om sommern e det plenty. Når du har fått nok myggstikk slutter det å klø, hvis du da ikke er allergisk mot myggstikk.
Og hvis du klare å la være å bli irritert av mygga, e det ikke så aller værst selv om lufta av og til e svart av den.

Æ har aldri spist harr, fikk min første på isen i påska, ca 1kg. Hadde latt den ligge igjen hvis ikke gamlingen absolutt skulle ta vare på den.
Den lå selvsagt igjen etter han på hyttetrappa og havna deretter i skogen. Reven skal da også ha mat, ikke sant ?

Har hørt at harren må tilberedes mens den e fersk. det eneste æ har spist av kvit fjellfisk, e varmrøkt sik.
Den e ganske god når du e i humør til å ete den, på samme måte som makrell i tomat.

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Er ikke noen tilhenger av kvit ferskvannsfisk heller... Har fått stamrøye i arktiken, og røye som e kvit i kjøttet serveres ikke av meg. Er heller ikke forutinntatt eller fordomsfull :-k

Etter noen år med mulighet for bortimot fri kjøring med scooter ble jeg ikke mett av det. Mye vil ha mer!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

:lol Jompa,har vært på GP en sommer så jeg vet hva myggplaga der er...
Vi smurte oss inn med myggolje,men gapte vi fløy jaggu faanskapen inn i kjeften på en.Men til tross for myggplagen hadde jeg en fin sommer der oppe...
Kanskje maybe jeg tar en tur att en gong.. :vs

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev::lol Jompa,har vært på GP en sommer så jeg vet hva myggplaga der er...
Vi smurte oss inn med myggolje,men gapte vi fløy jaggu faanskapen inn i kjeften på en
:vs
Det lønner seg å vite når det er best å holde kjeften lukket. :-# :-#

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Jompa skrev:
Intruder skrev::lol Jompa,har vært på GP en sommer så jeg vet hva myggplaga der er...
Vi smurte oss inn med myggolje,men gapte vi fløy jaggu faanskapen inn i kjeften på en
:vs
Det lønner seg å vite når det er best å holde kjeften lukket. :-# :-#
En vernepliktig har jo ikke vært gift lenge nok til å ha lært den kunsten

Brukeravatar
Jompa

Re: GYLLENE TIDER, feberen herjer igjen...

Legg inn av Jompa »

Feberen herjer igjen i mitt herjede sinn.
Denne gangen er det en Honda CBX ProLink som ødelgger nattesøvnen. 81-modell, en eier, 28 000 km (?)
Luftkjølt sekser, er det rart man blir sprø ?
Forespørsel er allerede sendt til selgeren, på Gjøvik. Er det noen som kunne sett på sykkeln for meg ?
Også har jeg fått "go for it" fra kjerringa. Hva faen skal en stakkar gjøre ? Vente å se om det går over ?
Tipper at den sykkeln blir solgt rimelig fort. Men, så har jeg da lagt ned noen timer og kroner på GPz,en, og to sykler er uaktuelt.
Nei, det e faen meg ikke barebare.
06_186134407_xl.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Om jeg kunne hente den hos selger og få dem på GMS til å se på den,det gjør de garantert. :thumleft

Jeg står til Deres tjeneste til punkt og prikke prompte med en gong.. :D :vs

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

Jompa skrev:Feberen herjer igjen i mitt herjede sinn.
Denne gangen er det en Honda CBX ProLink som ødelgger nattesøvnen. 81-modell, en eier, 28 000 km (?)
Forespørsel er allerede sendt til selgeren, på Gjøvik. Er det noen som kunne sett på sykkeln for meg ?
Også har jeg fått "go for it" fra kjerringa. Hva faen skal en stakkar gjøre ? Vente å se om det går over ?
Tipper at den sykkeln blir solgt rimelig fort. Men, så har jeg da lagt ned noen timer og kroner på GPz,en, og to sykler er uaktuelt.
06_186134407_xl.jpg
:thumleft :thumleft :thumleft

KJØP DEN !!

Jeg er blakk :sorry :sorry
If it ain't broke, I'll break it.

Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Legg inn av Tysnes »

Jompa skrev:Feberen herjer igjen i mitt herjede sinn.
06_186134407_xl.jpg
Ops. Kan bli sprø av mindre. Nei slå til, før det er forseint :-)

Brukeravatar
Geir
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR

Legg inn av Geir »

Spesiell sykkel som ser rimelig strøken ut på bildene da... Garantert km & greier. Har du fått go fra hjemmefronten og trøbbel med søvnen er det jo bare en ting å gjøre; kjøp! :prf
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:Om jeg kunne hente den hos selger og få dem på GMS til å se på den,det gjør de garantert. :thumleft

Jeg står til Deres tjeneste til punkt og prikke prompte med en gong.. :D :vs
Tusen takk for tilbudet :thumleft
Sykkelen skal til biltilsynet den 2.mai, så den er ikke registrert enda. USA-import.
Har fått bilde av speedometeret og alle bildene som var lagt ut på Finn sendt på mail, sånn at de kunne zoomes.
På bildene ser den bra ut.

Har du mulighet til å dra å se på sykkelen hjemme hos selger ? I tilfelle skal jeg selvsagt gjøre avtale om det på forhånd.

Jeg lider av all verdens kvaler, har tross alt lagt ned mye arbeid og sjel i GPz,en. Og endel kroner.....og dessuten liker jeg den vedig godt. :-k
Men så er jo CBX,en en bra fin sykkel også, om ikke sett rett forfra. Også seks cylindere da...
Nei, får sove på det. I morra har vel den ene fornufthjernecella tatt kommandoen over drømmecellene igjen.
06_1994660199_xl.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg har en avtale med en CBX-eier her på Hadeland, ca. 6 mil dør for Gjøvik, om å lage en sak i avisa med ham og et par til som eier CBX'er i nærområdet.
Kanskje han kjenner fyren på Gjøvik?
I alle fall kjenner han disse syklene rimelig godt. Kan sende deg tlf.nr. hans på PM hvis du er interessert? Han har sikkert ingenting i mot å bli kontaktet av en febersyk nordlending/finnmarking som er blitt alvorlig og kanskje uhelbredelig angrepet av CBX-influensa... :P :p

Svar