Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

HeddaB skrev: 02 jun 2025, 09:11 Kjøpte veske på Temu av alle steder. Rommer perfekt en pakke med 10 bokser Pepsi Max :lol
Bilde
Sjå på her, ja :knegg
Praktisk så det holder :prf

Så nå har du to salvesker nå da, vel? For du kjøpte jo denne hendige saken på MC-Messa også.

HeddaB
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07, 2014-modell

Legg inn av HeddaB »

Sjå på her, ja :knegg
Praktisk så det holder :prf

Så nå har du to salvesker nå da, vel? For du kjøpte jo denne hendige saken på MC-Messa også.
Snart 3. Venter på en til fra Temu :lol

HeddaB

Legg inn av HeddaB »

Sono Juventino skrev: 02 jun 2025, 10:49 Så ut som overraskende god kvalitet til å være Temu. :thumleft
Foreløpig positivt overraska!

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Vi nordmenn må slutte å forestille oss om at varer fra Temu holder automatisk dårligere kvalitet fordi det er laget i Kina og koster mindre. Jada, man får også mye rart oå Temu og AliExpress etc. men det finnes grenser for hva sommkan gå galt med en liten firkantet veske som dette med en glidelås.

Det meste av slikt er uansett laget i Kina i dag og det sier seg selv at det blir billigere når man hopper over en til flere mellomledd som alle skal ha 2-3 gangen i fortjeneste.

Den vesken der er sikkert like god som de langt dyrere og mer kjente merkene som selges over disk hos forhandler her i Norge. Jeg jobber med import av varer fra Kina til daglig som er prosusert i Kina. Kjente merkevarer som blir rebrandet i Norge og koster skjorta her hjemme i forhold.

HeddaB

Legg inn av HeddaB »

Bjerknez skrev: 03 jun 2025, 00:27 Vi nordmenn må slutte å forestille oss om at varer fra Temu holder automatisk dårligere kvalitet fordi det er laget i Kina og koster mindre. Jada, man får også mye rart oå Temu og AliExpress etc. men det finnes grenser for hva sommkan gå galt med en liten firkantet veske som dette med en glidelås.

Det meste av slikt er uansett laget i Kina i dag og det sier seg selv at det blir billigere når man hopper over en til flere mellomledd som alle skal ha 2-3 gangen i fortjeneste.

Den vesken der er sikkert like god som de langt dyrere og mer kjente merkene som selges over disk hos forhandler her i Norge. Jeg jobber med import av varer fra Kina til daglig som er prosusert i Kina. Kjente merkevarer som blir rebrandet i Norge og koster skjorta her hjemme i forhold.
Jeg er HELT enig med deg! Jeg elsker Temu, og har tidligere handlet masse på Ebay, Ali Expresse og Wish. Var i en butikk i Sverige og fant en pakke med 6 nøkkelringer med etikett. De kostet vel 30 kr. På Temu fikk jeg 40 stykker for 38 kr!
Og hvor stor kvalitetsforskjell kan det være på det, egentlig? Nå har jeg kjøpt sikring til bilen på Temu - litt mer skeptisk til den :scratch :P

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

HeddaB skrev: 03 jun 2025, 12:04
Bjerknez skrev: 03 jun 2025, 00:27 Vi nordmenn må slutte å forestille oss om at varer fra Temu holder automatisk dårligere kvalitet fordi det er laget i Kina og koster mindre. Jada, man får også mye rart oå Temu og AliExpress etc. men det finnes grenser for hva sommkan gå galt med en liten firkantet veske som dette med en glidelås.

Jeg er HELT enig med deg! Jeg elsker Temu, og har tidligere handlet masse på Ebay, Ali Expresse og Wish. Var i en butikk i Sverige og fant en pakke med 6 nøkkelringer med etikett. De kostet vel 30 kr. På Temu fikk jeg 40 stykker for 38 kr!
Og hvor stor kvalitetsforskjell kan det være på det, egentlig? Nå har jeg kjøpt sikring til bilen på Temu - litt mer skeptisk til den :scratch :P
Nå skal det sies at man også kan kjøpe katta i sekken fra Temu og andre steder. Det er mye lurium der også. Men som du sier, så er det begrenset hvor mye som kan gjøres feil med en nøkkelring eller en veske etc.

Men klart, vil man gi flere tusen kroner for et merke så blir jo det opp til hver enkelt. Men det meste er uansett laget i Kina.

Jeg har handlet vannvittig mye fra Aliexpress. Mest elektroniske komponenter etc. å det har fungert helt utmerket.

Men klart... hvis man vil kjøpe seg en nøkkelring på AliExpress og sorterer fra billigst til dyrt og kjøper den billigste som trolig ikke koster mer enn 1 krone så kan man ikke regne med at den er spesielt "flott" Greit å handle billig på slike steder, men man må ikke blir FOR grådig. Da kan man fort gå på en smell. :)

Svar