I dag er jeg kjempeglad! Har hatt gammelbilen på EU-kontroll. Har gruet meg til dette for jeg har ikke spesielt lyst til å få noen ekstrautgift nå på denne tiden. Bilen er en Mercedes C200 fra 1998 så den er med andre potensielt full av småting som kan være slitt.
Etter noen timer ringte jeg verkstedet for å høre hvordan det hadde gått. Joda, fikk til svar at det var 2 anmerkninger. For det første mente dem at jeg hadde sommerdekk foran (!) og for det andre hadde jeg feil farge på blinklysene foran.
Jeg må si jeg ble noe overrasket. At sommerdekk foran kan være en 2er feil er greit nok nå på vinteren. Men jeg måtte jo spørre om dem hadde bytta dekkene mine, for da jeg kjørte bort bilen i dag så hadde altså jeg piggfrie vinterdekk. Etter en kort kontroll så kunne dem konstatere at dem hadde ikke bytta framdekkene mine og at disse ikke var sommerdekk
Så videre til blinklysfargen foran... også en 2er feil... er det overhode noen som hadde vært i tvil om at jeg blinket dersom lyset ikke var oransje nok? Neppe. Hva koster nye pærer? Kr. 50,- for 2... kunne dem ikke bare bytta dem da?! Neida! MEn jeg skulle få bytte dem selv så skulle dem godkjenne bilen uten noen ytterligere etterkontroll.
Alt i alt så ble det en rimelig affære. Å gjett om jeg er glad for det! Tusenlappene kan fort så bein å gå på når bilen er på verksted...
Nå er jeg bare glad jeg, selv om det var en rimelig interessant opplevelse