Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Re: Dexter's laboratory - Ønsker meg noe...

Legg inn av Bubbu »

Dexter skrev:Her er lua
[album]1368[/album][album]1369[/album]

Passer fint, men jeg har ALDRI sett spesielt smart ut med hodeplagg, bare så det er sagt. Men funksjon er viktigere enn utseende når øra blir blå!
:thumleft Bra bilde. Blir fin å ha på hodet når vi er på lillestrøm i mars ;e
(The Beast )

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Bubbu skrev:Hvor er bilde da Svein2. Alle som har slik lue må ha dem med om de skal på mcmessa på lillestrøm. :thumleft
Bilde kommer nok det Bubbu. På Lillestrømmessa er jeg litt mer i tvil, jeg er så gammel att jeg lærte å ta av meg lua innendørs.
Men ute har jeg brukt den mye og der er den veldig nyttig. :prf

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Dexter's laboratory - Kjempeglad i dag!

Legg inn av Dexter »

I dag er jeg kjempeglad! Har hatt gammelbilen på EU-kontroll. Har gruet meg til dette for jeg har ikke spesielt lyst til å få noen ekstrautgift nå på denne tiden. Bilen er en Mercedes C200 fra 1998 så den er med andre potensielt full av småting som kan være slitt.

Etter noen timer ringte jeg verkstedet for å høre hvordan det hadde gått. Joda, fikk til svar at det var 2 anmerkninger. For det første mente dem at jeg hadde sommerdekk foran (!) og for det andre hadde jeg feil farge på blinklysene foran.

Jeg må si jeg ble noe overrasket. At sommerdekk foran kan være en 2er feil er greit nok nå på vinteren. Men jeg måtte jo spørre om dem hadde bytta dekkene mine, for da jeg kjørte bort bilen i dag så hadde altså jeg piggfrie vinterdekk. Etter en kort kontroll så kunne dem konstatere at dem hadde ikke bytta framdekkene mine og at disse ikke var sommerdekk :knegg

Så videre til blinklysfargen foran... også en 2er feil... er det overhode noen som hadde vært i tvil om at jeg blinket dersom lyset ikke var oransje nok? Neppe. Hva koster nye pærer? Kr. 50,- for 2... kunne dem ikke bare bytta dem da?! Neida! MEn jeg skulle få bytte dem selv så skulle dem godkjenne bilen uten noen ytterligere etterkontroll.

Alt i alt så ble det en rimelig affære. Å gjett om jeg er glad for det! Tusenlappene kan fort så bein å gå på når bilen er på verksted...

Nå er jeg bare glad jeg, selv om det var en rimelig interessant opplevelse :lol
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:Tusenlappene kan fort så bein å gå på når bilen er på verksted...
All grunn til å glede seg med deg, vil jeg si :thumleft
Her hjemme har kona lurt på hva bankelydene i Mazda'en hennes har vært for noe. Fant ut at det var på tide å sjekke med verkstedet. Og verkstedet fant fire utslitte og helt klart utskiftklare dempere... Dermed ble en viss konto her hjemme noen tusenlapper slankere... :-|

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Vist Dexter er gla, da er det bra!!
For da blir det kansje sending, JA!!!
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Pollti

Legg inn av Pollti »

Feil farge på blinklys glass ordner du helt greit med modell maling til plastbyggesett eller enda værre med Steel Autolakk. Her gjelder det å gjøre det billigst mulig og det er å gjøre ikke noe. De har godkjent den og stoler på at du er lovlydig :\m/: På den annen side så vet jeg ikke hvor mye du kan stole på et verksted som ikke ser forskjell på sommer og vinterdekk :roll Send meg telefon nummeret deres på IM så jeg vet hvor jeg skal la Eskroten bli sjekket i januar 2012. Er bare en ting galt med den og det er at den nesten har håndbrekk som virker. Ellers er den dønn strøken akkurat nå. :knegg Det begynner å bli flere hundre meter mellom verksteder med ånkli lav moral. Må nok til Skien der mysser det av de. :\m/:

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Ikke feil blinklysglass, men feil farge på lyset som blinker... altså, har blankt glass og orange pære, men farga på pæra var litt medtatt etter sikkert mange års bruk. Bytta bare pærene som jeg jo fikk kjøpe hos dem.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Dusteverksted ! En bytter da ikke noe som virker ? Disse EU godkjenningene er direkte tåpelige.Byråkratisk vissvass. Jeg blir så oppgitt over disse EU regelene. Er lite fornuftig i det meste mener jeg. Men byråkrater må jo ha noe å bekymre seg for...

Brukeravatar
Bubbuline
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Bubbuline »

Dexter skrev:Her er lua
[album]1368[/album][album]1369[/album]

Passer fint, men jeg har ALDRI sett spesielt smart ut med hodeplagg, bare så det er sagt. Men funksjon er viktigere enn utseende når øra blir blå!
Lua passer jo fint den :-) Håper du ble fornøyd med den :-)

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

Satt å så litt på ebay.com Og der fant jeg noe for deg.

http://cgi.ebay.com/P199R-LED-Sign-Dext ... 3f0700dceb
(The Beast )

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

:knegg

Brukeravatar
Dexter

Re: Dexter's laboratory - Vårforberedelser

Legg inn av Dexter »

Da har jeg så smått begynt med "vår forberedelser". Nå har jeg kjøpt inn nytt luftfilter og oljefilter. Stadig faller slike småting på plass :janikk

Det neste jeg skal ha er olje. Så må jeg plukke sund bakbremsebryteren og fikse den. Når det er gjort er det bare å kjøre!

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Bare veier og en bedre temp vi venter på egentlig da og det kan jo ta en stund til enda... :[-(
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Legg inn av Cbr »

Hatt problemer med BMW`n (318i 92 mod) i mange år, ristene ratt symptom. Verksteder skifta skeive bremseskiver i en rekk år, så andre deler. Kom til slutt frem etter 5 år at det hva støtdemperne så lekte ner på deler så gikk sondt å ødela deler så gjorde at bremseskivene ble skeive. Dette fant de først ut etter 20-30 tusen.

Iår brukt 9500.- til nå. Skifta noe av eksos annlegget pga hull. De fant så ut at egentligt hva det det utslitte hjul lageret bakre/høyre så lagde mest lyd, derfor må det skiftes ut og. Åsså sprakk frontruta i ei fine rose.

Verksteder kan ikke stoles på. Ska lære meg mer om det, gjøre ting sjøl + google mer på symptomer.

Ikke gjort noe med mc føreløpig. Tenke kan jeg bestille tid dekkbytte/olje/luftfilter rens til slutten av mars når jeg ikke vet hvordan været blir? Å er det trygt å kjøre ut da, iforhold til salt/sand?

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Jeg skal ikke ut å kjøre før det er tid for det, men FØR det så skal jeg jo ha visse forberedelser. Jeg har da virkelig ikke tenkt meg ut nå! -20 og masse snø!

Svar