Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av SuperMorten »

Banditmannen skrev:
SuperMorten skrev:
Banditmannen skrev: Skal sjekke med lokale dekkforhandlere, men sist jeg sjekka det, var det usaklig dyrt!
Så går nok for http://www.motorsykkeldekk.com/ denne gangen også! :prf

Er ikke sikker på om direktelink funker, men prøver:
http://www.motorsykkeldekk.com/cgi-bin/ ... 1129&m_s=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorsykkeldekk.com/cgi-bin/ ... 1129&m_s=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Regner med at H-merking(210 km/t) holder leeeeenge for min del, og sparer noen få kroner i forhold til V-merking(240 Km/t)
Må jo i tillegg finne noen som vil legge om for meg, for en rimelig sum...
Må ha nye dekk, og vurderer disse, men så ser jeg at det står TT (TubeType) på de. Hadde tenkt meg noe slangeløst, eller er jeg helt på bærtur..?
Jeg bestilte et sett Anakee 3 til min V-Strom i dag...
Ble ikke sagt noe direkte om slange eller ikke , men jeg svarte ja på spørsmålet om jeg hadde alu-felger.

Men, jeg ser nå at de de har på motorsykkeldekk.com er merka TT, men tror kanskje at det skulle stått begge deler, både TT(Tube Type) og TL(TubeLess).
For i denne nettbutikken står de oppført som TT TL, noe som bør tyde at de kan bruke både med og uten slange: http://www.tyres-pneus-online.ie/motorc ... E,3,FRONT/" onclick="window.open(this.href);return false;

Her er to videoer hvor man kan se Anakee 3 montert på V-Strom.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=-ZZ-e3JghwE[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=_h2UJLxJ6ZU[/video]
Jeg tror det rett og slett er en skrivefeil hos motorsykkeldekk.com

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten

Elolz skrev:Det du kan gjøre Carpa er å sjekke om motorsykkeldekk.com har noen monteringspartnere i nærheten av deg. Da kan du få dekkene levert direkte til firmaet som monterer, når dekket kommer avtaler du tid for å få dekkene montert og stikker innom med sykkelen. Jeg fikk dekkene montert slik mens jeg ventet. Betalte vel 950 for omlegging, balansering og på/avmontering (150kr per dekk for omlegging og 650kr for en arbeidstime til av/påmontering på sykkelen).
Jeg gjorde dette. Fant samarbeidspartneren og tok kontakt. Fikk sånn ca samme priser du nevner der. Men så sier han at det blir mye billigere å kjøpe dekk hos de. Det er vel en overdrivelse å si MYE billigere, men ihvertfall ikke dyrere. Som sagt, bestilte 1 stk Anakee 2, ferdig på sykkel til kr 1400.

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

SuperMorten skrev:
Elolz skrev:Det du kan gjøre Carpa er å sjekke om motorsykkeldekk.com har noen monteringspartnere i nærheten av deg. Da kan du få dekkene levert direkte til firmaet som monterer, når dekket kommer avtaler du tid for å få dekkene montert og stikker innom med sykkelen. Jeg fikk dekkene montert slik mens jeg ventet. Betalte vel 950 for omlegging, balansering og på/avmontering (150kr per dekk for omlegging og 650kr for en arbeidstime til av/påmontering på sykkelen).
Jeg gjorde dette. Fant samarbeidspartneren og tok kontakt. Fikk sånn ca samme priser du nevner der. Men så sier han at det blir mye billigere å kjøpe dekk hos de. Det er vel en overdrivelse å si MYE billigere, men ihvertfall ikke dyrere. Som sagt, bestilte 1 stk Anakee 2, ferdig på sykkel til kr 1400.

Du ble ikke nyskjerrig på Anakee III da?
Skal bli artig å høre referat fra Bandittmannen og RuneMc
når de får noen kilometer på dekkene :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Dexter skrev:
Carpa skrev:
Dexter skrev:Jeg ville valgt pirelli angel gt. Sport-touring dekk utviklet ifm Ducati mulistrada gt nylig. Jeg skal prøve det nå etter flere sesonger med Michelin pr2 og pr3

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sånn bortsett fra at vi prater italiensk her, hva er det som er spesielt bra med akkurat Angel dekkene?
Som du ser av testen som ligger like over her så vinner Metzeler, men hvem av oss kjører slik?! :knegg

Jeg har kjørt Michelin Pilot Road 3 i et par år og har vært veldig fornøyd med dekket. Da det kom var det også blandt det beste du kunne få på våt vei. Dessverre gir det meg og min sykkel litt mindre kilometer enn jeg synes er greit. Når jeg da stikker fingern i jorda og tenker på hvordan er det jeg egentlig kjører og hvilken dekk burde jeg da ha så heller jeg til Pirelli Angel. ST er det "gamle" dekket som er et veldig bra dekk. Nå da GT (Grand Turismo) dekket kom så ble det produsert mot et sett kriterier satt av Ducati da dem skulle lansere den nye Multistrada 1200 GT. Tester viser nå slik jeg leser det at GT dekket er like bra eller bedre som ST, men gir mer kilometer, inntil 15% lengre kjørelengde faktisk. GT er arvtakeren til ST.

Du kjøper ikke feil om du velger Metzeler eller noe annet for så vidt tenker jeg. Men her har du vaffal en god kandidat.

Mer om dekket kan du lese her: http://www.bike.no/nyheter/nye-angel-gt-taler-flere-mil" onclick="window.open(this.href);return false;
Fornuftige argumenter du har
Jeg får ikke opp GT som et alternativt dekk til min sykkel hos motorsykkeldekk.com, kun ST
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

This is the ranking that Motorrad TestCenter drew up at the end of the comparison test: 1st Metzeler Roadtec Z8 Interact 2nd Michelin Pilot Road 3 3rd Bridgestone Battlax BT 023 4th Continental Road Attack2 5th Dunlop Sportmax Roadsmart II

Read more: http://www.visordown.com/product-news/m ... z2RGs2m3d2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser ut som Metzeler har gjort det veldig bra på alle tester det siste året :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Carpa skrev:
Dexter skrev:
Carpa skrev:
Dexter skrev:Jeg ville valgt pirelli angel gt. Sport-touring dekk utviklet ifm Ducati mulistrada gt nylig. Jeg skal prøve det nå etter flere sesonger med Michelin pr2 og pr3

Sånn bortsett fra at vi prater italiensk her, hva er det som er spesielt bra med akkurat Angel dekkene?
Som du ser av testen som ligger like over her så vinner Metzeler, men hvem av oss kjører slik?! :knegg

Jeg har kjørt Michelin Pilot Road 3 i et par år og har vært veldig fornøyd med dekket. Da det kom var det også blandt det beste du kunne få på våt vei. Dessverre gir det meg og min sykkel litt mindre kilometer enn jeg synes er greit. Når jeg da stikker fingern i jorda og tenker på hvordan er det jeg egentlig kjører og hvilken dekk burde jeg da ha så heller jeg til Pirelli Angel. ST er det "gamle" dekket som er et veldig bra dekk. Nå da GT (Grand Turismo) dekket kom så ble det produsert mot et sett kriterier satt av Ducati da dem skulle lansere den nye Multistrada 1200 GT. Tester viser nå slik jeg leser det at GT dekket er like bra eller bedre som ST, men gir mer kilometer, inntil 15% lengre kjørelengde faktisk. GT er arvtakeren til ST.

Du kjøper ikke feil om du velger Metzeler eller noe annet for så vidt tenker jeg. Men her har du vaffal en god kandidat.

Mer om dekket kan du lese her: http://www.bike.no/nyheter/nye-angel-gt-taler-flere-mil" onclick="window.open(this.href);return false;
Fornuftige argumenter du har
Jeg får ikke opp GT som et alternativt dekk til min sykkel hos motorsykkeldekk.com, kun ST
Dem har begge dekkene dine, men med hastighetsindeks W
Så lenge du har lik eller høyere hastighetsindeks som det du har i vognkortet så er dem godkjent for din sykkel

Jeg fyller aldri inn hastighetsindeks for av de dekktyper som er aktuell for min sykkel så er det ingen som har så lav hastighetsindeks at det kommer under vognkortkravet
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
SuperMorten

ojda skrev:
SuperMorten skrev:

Du ble ikke nyskjerrig på Anakee III da?
Skal bli artig å høre referat fra Bandittmannen og RuneMc
når de får noen kilometer på dekkene :thumleft
Jo jeg var det, men ble litt usikker når de var merket med kun TT hos motorsykkel.com. Tenkte at det var feil, og samtidig siden Anakee 2 har fått mye skryt, valgte jeg å safe denne gangen :-)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Både AnakeeII og Metzler Tourance EXP er nydelige 85/15 dekk :thumleft
Du har slett ikke gjort noe dumt der.
Men jeg kommer nok antaglig til å prøve et sett AnakeeIII neste gang.
Det eneste jeg stusser litt på er at jeg synes det ser ut som det er lite gummi og
mye mønster på midten av dekket :-k Det er jo der det sliter mest :scratch
Vi får se, de jeg har nå har ikke rulla mer en 4000 foreløbig :roll
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
omaas
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011

Legg inn av omaas »

ojda skrev:Både AnakeeII og Metzler Tourance EXP er nydelige 85/15 dekk :thumleft
Du har slett ikke gjort noe dumt der.
Men jeg kommer nok antaglig til å prøve et sett AnakeeIII neste gang.
Det eneste jeg stusser litt på er at jeg synes det ser ut som det er lite gummi og
mye mønster på midten av dekket :-k Det er jo der det sliter mest :scratch
Vi får se, de jeg har nå har ikke rulla er en 4000 foreløbig :roll
Metzeler har kommet med et nytt dekk med helt nytt mønster: Tourance Next
http://www.metzeler.com/site/uk/product ... -next.html

Bilde
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Rottenikken
Motorsykkelen din: Yamaha

Legg inn av Rottenikken »

Har farta rundt på mange forskjellige merker, jeg, men og akkurat nå er det Pirelli Angel ST jeg har på Biken.
Før det hadde jeg Metzeler Z8, Z6 og to par M3 og M5.

Har bare gode erfaringer med alle nevnte dekk untatt Metzeler M3, som er sportsdekk og ga meg en dyr opplevelse på landeveien.
Veien er viktigere enn målet.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

hvilke er du mest fornøyd med? alle erfaringer gjort på samme sykkel? :-k

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg vurderer å prøve meg på Sport/Touring dekk etter å ha lest og hørt forskjellige meninger om nettopp dekkvalg på både nettet og ute blandt folket.

Jeg ser klart og tydelig at flere går mer vekk fra sport dekkene på syklene sine. Var ute å kjørte med en kompis på lørdag. Han kjører en z1000 med dunloop sine road smart eller hva de heter. Etter å ha kjørt litt kunne vi kjenne klar forskjell på temperaturen i dekkene med samme type kjøring. Hans var klart varmere.

Så jeg føler for min del, at det står om 3 forskjellige dekk. Rekkevidde er ikke det som er viktigst for meg. om det varer 8000 eller 13000 spiller liten rolle. Jeg tar meg heller råd til å bytte to ganger i sesongen.

Det som derimot er viktig er Grep på tørt og vått, samt profil.
Profilen er viktig da jeg ikke vil ha et dekk som gjør at sykkelen blir tregere å styre inn og ut av sving.
Jeg liker å kjøre inspirert. Trives veldig på svingete vei hengende på utsiden av sykkelen. Men her i Norge er det ofte langt mellom de svingete veiene, så det blir jo litt transport etapper :-)

De dekkene jeg har sett på:

Michelin Pilot Road 3
Metzeler Z8i
Pirelli Angel GT

Er det noen som har erfaring med flere? Noen som har formening om hvilket dekk som kan passe best på min sykkel? Alle er jo forbanna gode dekk, som jeg helt sikkert blir fornøyd med.
Har tidligere veldig god erfaring med Metzeler, men aldri kjørt S/T dekk på en R sykkel før.

Setter pris på alle gode tilbakemeldinger :-)

Fant denne på nettet nå. ikke dum å ta en titt på :-)
http://www.superbiketyres.com/tyre-comparison-chart.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ganske god denne testen her... Om dere er god i tysk.. Motorrad

Google oversetter kan være en fordel for de som ikke er like stødig :-)

Brukeravatar
bjornen
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny

Legg inn av bjornen »

hei, :vs har et spørsmål som er som følger;
hvor fort blir et dekk egentlig "skamkjørt"?? :-k

etter et par forhjulsglipp (løsgrus)ved sesongstart har jeg nå kjørt 150 mil som en prest.
fordekket et modent for utskifting snart (normal "slitasjeprofil"), men bakdekket er blitt "firkanta som et bildekk".
kan ikke si at jeg la merke til noe unormalt når jeg satte bort sykkelen sist høst,

årsaken har jo egentlig ingen betydning, men er litt :-k av natur

Brukeravatar
SuperMorten

bjornen skrev:hei, :vs har et spørsmål som er som følger;
hvor fort blir et dekk egentlig "skamkjørt"?? :-k

etter et par forhjulsglipp (løsgrus)ved sesongstart har jeg nå kjørt 150 mil som en prest.
fordekket et modent for utskifting snart (normal "slitasjeprofil"), men bakdekket er blitt "firkanta som et bildekk".
kan ikke si at jeg la merke til noe unormalt når jeg satte bort sykkelen sist høst,

årsaken har jo egentlig ingen betydning, men er litt :-k av natur
Kjørte ca 10000 km på forrige bakdekk. 9000 av disse var i 100 km/t på E18. Som du sier, det så ut som et bildekk. Hadde ingen problemer med dekket i det hele tatt, men innbiller meg at veigrepet har blitt bedre med nytt dekk bak (har bare byttet bak).

Svar