Bikerdude73 Sesongstart :-)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Bikerdude73. Problemer med GoPro. Trenger hjelp!

Legg inn av Voodoodoo »

Det kan jo være at det ene batteriet er kaputt. Da vil det også tappe det "friske" batteriet.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Problemer med GoPro. Trenger hjelp!

Legg inn av bikerdude73 »

Ja jeg vet ikke. Begge gikk nå med på å lades tidligere i dag.

Kan jo bare prøve og sette hver av dem i kun kameraet og la det filme til det stopper.

Så får jeg se over resultatene etterpå. Har filmet 2.5 timer tidligere med kun et batteri så kan stemme at et av dem har sagt god natt.
Ble jo veldig varmt på den siste dagsturen min med vanntett hus. :-)å
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Sesongslutt nærmer seg..

Legg inn av bikerdude73 »

Har ikke skrevet her på en stund men kommer nå med en liten oppdatering.

Ble ikke noe langtur med overnatting på meg i år desverre.
Får prøve og ta det igjen til neste år. ;-)

I september kom nå aktiviteten i gang igjen i veteranklubben vår.
Som en ser på bildene så var det mange som møtte opp på første samlingen vår etter sommeren. :thumleft

Bilde

Bilde

Det kom ca 25 mann og alle på motorsykler. Veldig bra oppmøte syns jeg.

Men vi sliter med og få unge medlemmer og for så vidt damer i klubben.
Folk som driver med veteransykler virker som en utdøende rase.
Hadde gjerne sett at vi hadde fått mer yngre medlemmer og at det andre kjønn og ble bedre representret i vår klubb.

Vet ikke helt hvordan vi skulle fått dette til så tar gjerne imot råd her.
Er nok et problem at noen i klubben kan være "gubbete" og ikke like nyere veteraner for eks.
Men de får vel bare holde kjeft. 30 år er grensen for veteran og noen sykler er klassikere før den tiden er gått også. ;-)

Selv så er jeg litt lei av og være sekretær. Er jo mitt 5 år og jeg som er 40 år er vel yngste aktive medlem også. ](*,)

Er jo medlem i Senior MC også men der er jo aldersgrensen minst 35 år.

Lurer på og bli medlem av en vanlig mc-klubb her lokalt men litt vanskelig med en angstlidelse.
Jeg hverken drikker, røyker eller fester. Noe som og ser ut til og være et hinder.
Er ikke religiøs eller noe slikt men liker ikke smaken av alkohol eller røyklukt.
Festing kan være greit men ikke når folk er møkkafulle. Jeg liker hvertfall ikke det personligt.
Mulig jeg er en kjedelig person men latteren sitter nå løst når jeg og et par edru kamerater sitter sammen en kveld.
Så det er nok mulig og ha det moro uten og drikke.

Her lokalt er det vel Karmøy og Haugesund som har mc-klubber.
Lurer på og kontakte disse for og sjekke miljøet deres.
Edruelige mc-folk er vel Holy Riders men det er ikke noe for meg. En god del ting vi nok er sterkt uenige om vil jeg tro.

Hvis noen vet om greie mc-miljøer her lokalt på Karmøy eller i Haugesund så er jeg åpen for forslag. :-)

Jeg har jo og nettopp passert 40 år så noen folk maser om at jeg bør få meg dame...
Jeg lener mer mot flere motorsykler eller i verste fall en katt.
Ikke lett og få seg dame når en aldri er plasser hvor det er damer, har en angst-lidelse, ikke fester, drikker og lignd.

Folk snakker og om midtlivskrise men siden jeg allerede er sprø og har lyst på alle motorsykler på både finn.no og autodb så er nok den krisen pågående. :lol

Har faktisk tenkt og kjøpe et gammelt Moto Guzzi prosjekt billigt her lokalt med tanke på bygging av nok en cafe racer.

Bør vel og komme i gang igjen med den XS500'en jeg har stående. Været er hvertfall slått over til høst så mekking bør være mulig.

Guzzi prosjekt og XS500 er begge langtids prosjekter evnt.

Nye dekk ble satt på min Yamaha SR 500 Cafe Racer her på mandag. Og på fredag så fikk jeg kjørt dem inn.
Fjernet silikon-belegget ved og kjøre litt aktivt på den lokale go-cart banen her.
Var ganske så moro selv og jeg tok det med ro for ikke og bråke for mye for naboene til banen.

Fikk snappet et bilde av både sykkel og eiger. Har fått skjegg så er ganske så hårete for tiden. ;-)

Bilde

Og et bilde til som sier litt om forholdet mellom meg og min Cafe Racer :prf

Bilde

Nå blir det vel bare småkjøring fremover på fine dager før sesongen avsluttes i oktober her.
Pga klassiker forsikring på begge syklene mine så må de parkeres den 15 oktober.

Håper og få mekket litt men da må jeg vel få "ånden". :-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Bikerdude73. Sesongslutt nærmer seg..

Legg inn av DrGreve »

Som en smule bipolar og tidvis angst, som jeg har fått under kontroll med ny medisin, så klarer jeg å sette meg inn i din situasjon. Ikke drikker jeg heller noe særlig, men en boks øl eller 2 gjennom sesongen, til sammen 4 liter så langt i 2013 og da er jeg ikke den ivrigste på treff heller. Før om årene var jeg mye på treff med dertilhørende stort inntak av alkohol tok jeg meg en tid med selvransakelse for ett par år siden og kom til at jeg måtte justere meg inn og det har gått forbausende bra å ikke være på fylla hver helg.
Nå skjønner jeg det slik at du ikke savner trefflivet, men ønsker primært noen å kjøre på tur med, og da anbefaler jeg å opprette en chattekanal i androidappen "whatsapp messenger" hvor du legger til andre i ditt nærmiljø som i utgangspunktet kun har samme ønsket som deg, å finne noen som bare vil ha kjørevenner. Appen fungerer slik at når en sender inn en melding om oppmøteplass og målet for turen, og så ser alle abonnentene meldingen instantly. Da kan du selv velge om du føler deg i form til det, skrive at du kommer, eller at du har en dårlig dag og takker nei.
Ettehvert som det blir fler og fler medlemmene legges inn i appen, så øker aktiviteten av seg selv og blir selvbærende.
Hvordan man skal annonsere etter medlemmer i denne appen/kjøreklubben kan være i lokalavisen, på en dedikert facebookside eller tilsvarende.
Uansett, ykke til :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Sesongslutt nærmer seg..

Legg inn av Sprint »

Hei Bikerdude,er medlem av Karmøy MC som møtes på klubbhuset hver tirsdag.Kjekk gjeng de mest aktive kjører sidevognsykkler.
Du kan jo bli med en gang for å treffe gjengen,ellers kan jo vi treffes og ta en tur en gang :thumleft .Du bor på Norheim så det er jo en klubb på Vormedal også.Skal du til Aksdal på tirsdag så snakkes vi der :vs
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Sesongslutt nærmer seg..

Legg inn av bikerdude73 »

Tar nok turen til Aksdal på tirsdag. Enten på MC eller i bil ved evnt dårlig vær.
Lurer litt på Karmøy MC ja og har lest litt om Coma Mc på vormedal.

Håper vi snakkes på tirsdag :-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bikerdude73. Sesongslutt nærmer seg..

Legg inn av Jompa »

Godt å se at en av "de gamle forumsliterne" er tilbake.
Det har blitt tynna kraftig ut blant de som var aktive for to-tre år siden, av forskjellige årsaker :[-(
Sjøl er jeg ikke medlem av den lokale mc-klubben, har liksom ikke noen følelse av å høre hjemme der.
Vet ikke hvorfor, sikkert ok folk.
Synes allikevel det er artig å kjøre på treff, og har tilogmed vært bortimot edru........ihvertfall siste kvelden før hjemturen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bikerdude73. Sesongslutt nærmer seg..

Legg inn av Intruder »

Artig at du et tilbake,Bikerdude !! :thumleft

Slike gutter det vil MCsiden ha...

Og neste år er det 10 årsjubileum med diverse tilbehør !! :mc2 :yeahright
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Klipp av lokal kveldstur :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Hadde meg en fin kveldstur her en dag i forrige uke. Kjørte inn til Nedstrand. Har ikke vært innover der på over 20 år. :P :p

Ville teste GoPro'en med ekstern mic på Super Tenere'en siden den har snilt orginalt eksos-anlegg.
Men ble greit alikevel. Lyden fra sykkelen kom helt greit frem. Og bilde ble bra.
Bruker nå et veldig bra 32gb minnekort som ser ut til og ta opp mer detaljer.
For eks så ser det ut som asfalten ikke blir "kornete" foran sykkelen.

Filmet i 1080 medium widescreen og 30 fps. Men ble gjort om til 720 på en Imac hos min stebror.

Her er linken til selve klippet hvor du kan velge hvordan du vil se det: https://www.youtube.com/watch?v=WJEiPe0 ... thsW6Y3zOg

Og her er da klippet lagt inn på siden her:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WJEiPe0 ... thsW6Y3zOg[/video]

Håper noen liker det. Ble litt kult med solen imot på kveldstid. Kjekt med innebygd solvisir!! :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Moto Guzzi prosjekt kjøpt inn :-)

Legg inn av bikerdude73 »

I dag så kjøpte jeg inn et Moto Guzzi prosjekt. En 1973 GT 850 California.

Ikke akkurat min stil men det var så billigt at jeg ikke klarte og styre meg!! :lol

Dette er jo en stor cruiser men min ide er vel et langtids Cafe Racer prosjekt.

XS500 prosjektet er satt til salgs og det er allerede en som sier han vil ha det.
Men om det blir salg gjenstår og se.

Her er noen bilder av hva jeg hentet. Alt ligger i deler.

Bilde

Bilde

Sykkelen har vært brukt som sidevognssykkel og har stått lagret i over 10 år.

Har diverse planer og ideer i hue men vi får se.

Dette er jo litt magisk syns jeg. Er jo Italiensk V-twin dette. Mer eksotisk enn noe av det jeg har hatt tidligere.

Må skaffe meg mer info om sykkelen. Tegninger og slikt.
Må kunne se hvordan motor og slikt går sammen.
Men dette er jo massive greier.

Har jo et bra forslag til Cafe bygg her: http://www.bikeexif.com/moto-guzzi-california

Uansett så har jeg fått veldig mye for pengene her.
Skal godt gjøres og tape noe på denne handelen! ;-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bikerdude73. Moto Guzzi prosjekt kjøpt inn :-)

Legg inn av AJ »

:knegg
Ja, her har du åpenbart en jobb foran deg, ja... :-) :-)å
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bikerdude73. Moto Guzzi prosjekt kjøpt inn :-)

Legg inn av Jompa »

Ser lovende ut, den haugen der.
Men den røde tanken er vel ikke en caliornia-tank ?
Le Mans ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Moto Guzzi prosjekt kjøpt inn :-)

Legg inn av bikerdude73 »

Den røde tanken hører nok til en T3 California. Den senere modellen men skivebremser.

Mye deler her ja. 2 sett med sidekofferter for eks. 2 orginale tanker. Nesten 2 komplette motorer også. :D
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bikerdude73. Moto Guzzi prosjekt kjøpt inn :-)

Legg inn av Jompa »

bikerdude73 skrev:Den røde tanken hører nok til en T3 California. Den senere modellen men skivebremser.

Mye deler her ja. 2 sett med sidekofferter for eks. 2 orginale tanker. Nesten 2 komplette motorer også. :D
Man får aldri for mye deler, sjøl samler jeg på både brukbare og ubrukelige.
Syntes den røde tanken så mere kantet ut enn de to andre, men det var nok bildet som lurte meg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Bikerdude73. Moto Guzzi prosjekt kjøpt inn :-)

Legg inn av Sprint »

Gratulerer :thumleft Håper at du har fått med deg alle kassene :lol
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Svar