The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Himmelsprett-tour s35

Legg inn av TBI81 »

LordShaft skrev:hvor lang tid brukte du på den turen der? Mange overnattinger? ca hvor mange mil ble det? Sitter å planlegger tur med et par kompiser her :thumleft
Ble vel en drøye 125mil. Vi hadde tre overnattinger totalt. En på Nutheim, en i Flateby og en i Rysstad. Du klarer det lett med færre overnattinger for å si det slik. Dittan var en kosetur :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Himmelsprett-tour s35

Legg inn av TBI81 »

TBI81 skrev:
Voodoodoo skrev:Trur det skal gå greit å skaffe en pent brukt radiator fra USA.. Mange som fjerner de for å sette på slike Sidewinder potter borti der..
Ny koster et middels statsbudsjett..
Men så er det de h*** ukene en må vente med ting fra US and A. Liker best selv å bestille fra UK, men lite å finne der ..
Nå er i alle fall cooleren sendt. Ble en sølvgrå en uten oljeslangene, men fra en 05 modell. Så i mye bedre stand ut enn alt det andre skrammelet som ble solgt på fleabay. Let the waiting game begin ..
Hadde jeg fått block off plater lokalt her tror jeg virkelig at jeg hadde vurdert det noen uker for "kveldslufteturer". Kjedelig å la hoj'en stå ..

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Himmelsprett-tour s35

Legg inn av TBI81 »

Pakke fra junaiten! Let the cooling begin! 8)
20140621_121731 (600x301).jpg
Hva tror dere er lureste måte å sikre seg at alle småsteiner er ute av oljekjøleren? Spyle med hageslange og la ligge og steike i sola til i morra?
20140621_121744 (600x338).jpg
Bikkja ville hjelpe meg å ta bilde så ble litt uklart. Dere ser poenget mitt. Mye småstein. Sikkert lagt ned i sanden etter demontering ..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - "Ny" oljekjøler!

Legg inn av TBI81 »

Da var det spylt godt med hageslangen, avfetting, så kokende vann og enda mere vann. Som eieren steiker den seg nå i solen :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - "Ny" oljekjøler!

Legg inn av TBI81 »

Kjøler montert og i motsetning til den gamle så virker denne tett og fin! Fint å kunne gjøre dette byttet uten å måtte tappe av olja :thumleft

Litt langsteiking i ovnen for å få ut de siste vanndråpene:
20140622_111146 (600x311).jpg
Stripset opp oljeledningene for å slippe søl:
20140622_132926 (338x600).jpg
Montert og testkjørt til vifta slo seg av og på noen ganger (etter oljepåfylling). Tett og fint! :thumleft
20140622_135900 (600x316).jpg
Gammelgrapset:
20140622_135843 (600x312).jpg
Bare kåpene igjen nå så er vi på veien! :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - "Ny" oljekjøler!

Legg inn av TBI81 »

Kåper på plass (tar fankernmeg lengre tid å montere kåper enn å bytte oljekjøler) og frøkna er nyvaska og nytanka! Satser på bergenstur pr to hjul i morra (jobb).

Synes å merke en liten slakk i rykkutgjevnerene når jeg hadde hu på depotstøtta og rensa kjedet så bestilte nye i polyuretan fra Schnitz racing. De gamle er vel kjørt noen mil, så da er det vel greit å bytte snart :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - On the road!

Legg inn av TBI81 »

Bilde

Finfin tur til Bergen i går! Har aldri vært så godt å være ut av døren 06:00, hive sekkene på sykkelen og suse til Bergen for en lang dag på jobb! :thumleft

Bilde
Bilde

Fikk til og med nesten spist en Blackbird på veien! Husker jeg tenkte "DET var nært det". Oppdaget ikke før idag at jeg faktisk traff den. Nært nok innsuget :knegg
Bilde

Tok en litt alternativ rute tilbake som tillot litt "aktiv kjøring". Svingete og kuppert terreng og så å si ikke en bil å se. Tror jeg fant grensen for hvor mye jeg bør satse med Ventura sekkene på. Ble endel "fish tailing" i nedbremsingene inn mot sving og kjente litt på at det kjentes "løst" ut gjennom svingene også. I kombinasjon med "lett framhjul" slo det meg at sånn elektronikk kanskje har noe for seg av og til. Tror jeg lar sekken ligge neste gang jeg tar veien der med "dårlig tid" :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - On the road!

Legg inn av LordShaft »

Hvilken alternativ rute tok du ned igjen? Via Fitjar?
Sitter å planlegger tur etter jobb i morgen tidlig. Vurderer Haugesund og videre innover mot Rosendal osv hem. Satser på å få meg en god del timer på salen :thumleft
Fantastisk vær i dag, håper meldingene er rett og at det blir like bra i morgen.

Sony Z2

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - On the road!

Legg inn av TBI81 »

LordShaft skrev:Hvilken alternativ rute tok du ned igjen? Via Fitjar?
Sitter å planlegger tur etter jobb i morgen tidlig. Vurderer Haugesund og videre innover mot Rosendal osv hem. Satser på å få meg en god del timer på salen :thumleft
Fantastisk vær i dag, håper meldingene er rett og at det blir like bra i morgen.
Ble fanafjellet og fitjar. Veldig fin vei rundt Fitjar. Litt dårlig dekke tidvis, men anbefales virkelig.
Satser på en sånn rundtur snart jeg også :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - On the road!

Legg inn av LordShaft »

Ja kjører alltid rundt Fitjar jeg også... Langt mer underholdende enn andre siden av Øyen. Tar omtrent samme tid også, og langt mindre trafikk og mindre sannsynlighet for kontroll :lol

Sony Z2

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - On the road!

Legg inn av TBI81 »

LordShaft skrev:Ja kjører alltid rundt Fitjar jeg også... Langt mer underholdende enn andre siden av Øyen. Tar omtrent samme tid også, og langt mindre trafikk og mindre sannsynlighet for kontroll :lol

Sony Z2
Definitivt. Planer for noen turer til helgen? Blir kaaanskje bergenshelg førstkommende. Vurderer også Maiden siden de tar turen..

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - On the road!

Legg inn av LordShaft »

Ja skal på Maiden selv lørdagen. Men satser på å få kjørt litt i dagene før og etter. Er på jobb i dag, og skal på jobb igjen tirsdag... Så har noen dager fri. Gi en lyd om du skal hit å kjøre :-P

Sony Z2

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - On the road!

Legg inn av TBI81 »

Endelig litt mer orden i garasjen! Oppheng av tråsykler, verktøytralle, arbeidsbenk, hyller og diverse gjorde susen! Til og med fått sortert skruene! :thumleft
20140705_162640 (600x330).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Orden i garasjen!

Legg inn av TBI81 »

Og så var bremsene demontert og klar for overhaling..
Bilde
Bilde

Og dremeln har ikke lengre vondt i vondtet sitt. Var blitt litt 'farget av børstene' kommutatoren (sikkert varme) så børstet over og spraya ellers kontaktene med elrens. God som ny :thumleft
Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: The Tob & Beistet - On the road!

Legg inn av Jompa »

TBI81 skrev:Endelig litt mer orden i garasjen! Oppheng av tråsykler, verktøytralle, arbeidsbenk, hyller og diverse gjorde susen! Til og med fått sortert skruene! :thumleft
20140705_162640 (600x330).jpg
Hvis du noen gang tar turen nordover, kan du få bohos meg to-tre dager.
Garagen min trenger en "extreme makeover" :mk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar