Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Kawagutten »

Men går eieren rett frem,kan det være det store spørsmålet? :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Den der gikk over huet på meg :P

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Kjentes egentlig ikke som det var noe slakk når jeg løfta opp forhjulet og prøvde å rikke det frem og tilbake.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Den der gikk over huet på meg :P
...sa kjærringa til kællen... :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Jeg kan ikke si jeg kjenner noe slakk i noe verken foran eller bak, så jeg vet ikke helt hva det er jeg går etter. Noen flere forslag?
Jeg synes det ser ut som at bakhjulet står litt skeivt, men når jeg måler så får jeg likt på begge sider, altså fra svingarm-bolt til hjulbolt. Da er det nødt til å stå rett? Jeg ville kanskje merka om det stod skeivt i forhold til at den ikke hadde kjørt rett frem?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jeg kan ikke si jeg kjenner noe slakk i noe verken foran eller bak, så jeg vet ikke helt hva det er jeg går etter. Noen flere forslag?
Jeg synes det ser ut som at bakhjulet står litt skeivt, men når jeg måler så får jeg likt på begge sider, altså fra svingarm-bolt til hjulbolt. Da er det nødt til å stå rett? Jeg ville kanskje merka om det stod skeivt i forhold til at den ikke hadde kjørt rett frem?
Uten at jeg har noe peiling sånn sett, så ville jeg levert sykkelen til et verksted for å få sjekket opp i dette en gang for alle. Kanskje er det bare en bagatell som dem fikser gratis. Dog kan det i ytterste konsekvens få dramatiske følger hvis noe i drivlinjen skulle være skjevt under kjøring så jeg ville ikke kuket med dette selv når man ikke har snøring på hva man driver med. :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Penger :P

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Kawagutten »

Du kan jo alltids kjøre innom så kan jeg prøve å se om vi finner ut av det.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Det er faktisk helt jævlig kaldt om natta nå. Minusgrader og styr. Dritkjekt å bare ha motorsykkel om dagen. Eneste utstyret jeg har som ikke er varmt nok er hansker, så spørs om fingrene mine ikke faller av om det fortsetter ei uke til.
Var ekstra ille i natt. Våt asfalt og minusgrader. Heldigvis hadde det ikke fryst ennå. Tåkete partier hjalp heller ikke.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Bjerknez »

Sikkert mye jeg ikke forstår, men er det virkelig sååååå jævlig stor forskjell på været fra Fredrikstad til den andre siden av fjorden? Jeg har kjørt sykkel siden februar hvor jeg også var i Vinterbro. Jeg har også vert flere turer over til Vestfold. Noen ganger har det vert kaldt, men ikke værre enn at man får varmen i seg igjen ved stopp. jeg har kjørt i sluddebyger på E6 og jeg har også ved ett par tillfeller frøset så veldig at jeg har begynt å skjelve ukontrollert. Her snakker jeg om lengre dagsturer av frivillig grad.

Jeg vet ikke hvor langt det er fra deg til Kawagutten mortenolb, men det kan da umulig by på problemer å kjøre dit en tur på kveldstid når det nermer seg mai? her har du jo muligheten til å tilsynelatende få noen til å hjelpe deg helt gratis og da hadde vertfall JEG ikke nølt med å ta turen. Så får jeg heller bare fryse litt.

Jeg kjørte hjem fra Vindfjelltunet i går og parkerte sykkelen i garasjen kl. 21:30. Litt småguffent, men absolutt ikke ille. DU har jo god erfaring med å kjøre lange dagsetapper (tenker da på norgesturen din i 2014). Da forstår jeg ikke helt hvorfor det skal være så himla vanskelig å komme seg en tur opp til Kawagutten. Du får ikke noe kaffe fra han, men en hyggelig prat og en svingom med skruhjernet kan være verdt minst like mye :lol :lol

PS! Kjøper du deg kaffetrakter så får du nok hyppigere besøk av meg Kawagutten :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Kawagutten »

Er denne brukelig så kan jeg se om jeg får skrapet sammen til en ellers er det lov å spandere Bjerknez :vs :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Er denne brukelig så kan jeg se om jeg får skrapet sammen til en ellers er det lov å spandere Bjerknez :vs :lol
Samma åssen kaffetrakteren ser ut, bare den trakter :thumleft

Pleier stort sett alltid og ta med meg kaffe selv på langturer. Jeg tar ofte t.o.m. to kopper i tillfelle andre vil ha, men å ta med flere liter kaffe samt hele koppeskapet blir så klart litt tungvindt :lol

Men jada... kan godt ta med kaffe neste gang jeg. Ikke noe problem det :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:Sikkert mye jeg ikke forstår, men er det virkelig sååååå jævlig stor forskjell på været fra Fredrikstad til den andre siden av fjorden? Jeg har kjørt sykkel siden februar hvor jeg også var i Vinterbro. Jeg har også vert flere turer over til Vestfold. Noen ganger har det vert kaldt, men ikke værre enn at man får varmen i seg igjen ved stopp. jeg har kjørt i sluddebyger på E6 og jeg har også ved ett par tillfeller frøset så veldig at jeg har begynt å skjelve ukontrollert. Her snakker jeg om lengre dagsturer av frivillig grad.

Jeg vet ikke hvor langt det er fra deg til Kawagutten mortenolb, men det kan da umulig by på problemer å kjøre dit en tur på kveldstid når det nermer seg mai? her har du jo muligheten til å tilsynelatende få noen til å hjelpe deg helt gratis og da hadde vertfall JEG ikke nølt med å ta turen. Så får jeg heller bare fryse litt.

Jeg kjørte hjem fra Vindfjelltunet i går og parkerte sykkelen i garasjen kl. 21:30. Litt småguffent, men absolutt ikke ille. DU har jo god erfaring med å kjøre lange dagsetapper (tenker da på norgesturen din i 2014). Da forstår jeg ikke helt hvorfor det skal være så himla vanskelig å komme seg en tur opp til Kawagutten. Du får ikke noe kaffe fra han, men en hyggelig prat og en svingom med skruhjernet kan være verdt minst like mye :lol :lol

PS! Kjøper du deg kaffetrakter så får du nok hyppigere besøk av meg Kawagutten :lol
Nå hadde det nøyaktig ikke noe med dét å gjøre, jeg bare klaga litt på hvordan det er å kjøre hjem midt på natta om dagen :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:Sikkert mye jeg ikke forstår, men er det virkelig sååååå jævlig stor forskjell på været fra Fredrikstad til den andre siden av fjorden? Jeg har kjørt sykkel siden februar hvor jeg også var i Vinterbro. Jeg har også vert flere turer over til Vestfold. Noen ganger har det vert kaldt, men ikke værre enn at man får varmen i seg igjen ved stopp. jeg har kjørt i sluddebyger på E6 og jeg har også ved ett par tillfeller frøset så veldig at jeg har begynt å skjelve ukontrollert. Her snakker jeg om lengre dagsturer av frivillig grad.

Jeg vet ikke hvor langt det er fra deg til Kawagutten mortenolb, men det kan da umulig by på problemer å kjøre dit en tur på kveldstid når det nermer seg mai? her har du jo muligheten til å tilsynelatende få noen til å hjelpe deg helt gratis og da hadde vertfall JEG ikke nølt med å ta turen. Så får jeg heller bare fryse litt.

Jeg kjørte hjem fra Vindfjelltunet i går og parkerte sykkelen i garasjen kl. 21:30. Litt småguffent, men absolutt ikke ille. DU har jo god erfaring med å kjøre lange dagsetapper (tenker da på norgesturen din i 2014). Da forstår jeg ikke helt hvorfor det skal være så himla vanskelig å komme seg en tur opp til Kawagutten. Du får ikke noe kaffe fra han, men en hyggelig prat og en svingom med skruhjernet kan være verdt minst like mye :lol :lol

PS! Kjøper du deg kaffetrakter så får du nok hyppigere besøk av meg Kawagutten :lol
Nå hadde det nøyaktig ikke noe med dét å gjøre, jeg bare klaga litt på hvordan det er å kjøre hjem midt på natta om dagen :p
Aha.. da beklager jeg missforståelsen mortenolb :redface
Det så nemlig ut som et direkte tilsvar til Kawaguttens innlegg. Men har du fått fikset problemet da?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Prøv å lese det igjen uten å tenke på det som et svar :knegg

Jeg kommer vel nærmere og nærmere konklusjonen at problemet er i huet mitt. Uansett hva jeg får til forslag av mulige ting som kan være problemet så er det ikke det. Hvertfall ikke som jeg klarer å finne ut.
Eneste er vel om hjulet står skeivt eller ikke, men da trenger jeg egentlig bare et svar på om det faktisk er mulig at hjulet står skeivt når jeg måler lik distanse på begge sider.

Svar