Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Ragnhild

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Ragnhild »

Bare hyggelig :)
Bilde

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det ble en liten søndagstur i dag. Jeg kjørte Rv.33 fra Lena til Dokka, og tok så Rv.250 over Vingromsåsen til Vingrom.Det er en deilig motorsykkelvei med mange lange svinger. Fra Vingrom fulgte jeg gamle Rv.4 ned til Mjøsbrua. Hadde en innlagt middagspause på Vertshuset VE-6 på Biri. Så ble det Rv. til Gjøvik, og Rv. 33 tilbake til Toten. Jeg tok en avstikker via Kapp og Østlia, for å komme meg til Billitt der jeg inntok dessert (softis). :prf Jeg hadde med kompaktkameraet i dag i tilfelle jeg skulle stoppe og ta noen bilder. Men jeg hadde så god styrefart på hele turen, så det ble ikke noe av. :redface
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Jeg kjørte en tur Helgøya rundt,en fin tur
på stort sett fine veier. :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Desmo skrev:Det ble en liten søndagstur i dag. Jeg kjørte Rv.33 fra Lena til Dokka, og tok så Rv.250 over Vingromsåsen til Vingrom.Det er en deilig motorsykkelvei med mange lange svinger. Fra Vingrom fulgte jeg gamle Rv.4 ned til Mjøsbrua. Hadde en innlagt middagspause på Vertshuset VE-6 på Biri. Så ble det Rv. til Gjøvik, og Rv. 33 tilbake til Toten. Jeg tok en avstikker via Kapp og Østlia, for å komme meg til Billitt der jeg inntok dessert (softis). :prf Jeg hadde med kompaktkameraet i dag i tilfelle jeg skulle stoppe og ta noen bilder. Men jeg hadde så god styrefart på hele turen, så det ble ikke noe av. :redface
Her var det mye kjente steder,og kan bekrefte at dette er en fin tur!Hadde du møtt meg med "Gammelkara MK"-vest,hadde du hatt et komisk fotoobjekt ! ;e

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Godt mulig, godt mulig.......... :knegg
Det ble en rolig ettermiddagstur med Neil Toten rundt i dag. Ja, litt utvidet Toten rundt. Lena-Raufoss-Gjøvik-Kapp-Billitt-Skreia-Håjen-Kolbu-Vømmølsvika-Lena. Var litt stas å putre rolig veilangs med Neil. Blir så avstresset av det, siden det ikke nytter med så veldig "aktiv" kjøring med den. Ducatien gir lettere horn under hjelmen og oppfordrer til "flettekjøring" i kø og litt gassing av og til. Det er stor forskjell på en paralell-twin med 54 hk og en L-twin med ca. 120 hk. :knegg Men begge er morsomme på sin måte.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag rakk jeg ikke å komme "hjem" etter jobb. Jeg bare "veltet" inn og hengte av meg arbeidsklærne, før jeg påførte mitt legeme motorsykkelhabitt. Og så bar det ut i finværet med Neil. Det ble "Toten rundt" med visse variasjoner. Lena-Bilitt-Kapp-Gjøvik-Reinsvoll-Bøverbru-Landheim-Kapp-Lillo-Skreia-Lensbygda-Lena. Litt vel "kulete" oppe på småveiene i Vestre Toten,men ellers en fin-fin kosetur. Hadde et scary moment borte i Nordlia. Det var en bilist som hadde bestemt seg for å kjøre forbi meg og et par andre. Han kom bare forbi meg, så jeg ble liggende bak treskallen helt til Gjøvik. Burde ha fulgt etter figuren og gratulert vedkommende med praktfull idiotkjøring. Men værste sinnet hadde gitt seg, så jeg lot det bare skure.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Før hadde motorsyklistene nyrebelte.Begynne med det igjen ? :doh

Noen likesinnede med firehjulskjøretøyer her også.Stutt-tenkte aper ! :[-(

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Intruder skrev:Før hadde motorsyklistene nyrebelte.Begynne med det igjen ? :doh

Noen likesinnede med firehjulskjøretøyer her også.Stutt-tenkte aper ! :[-(
Det er jo et bredt belte på ryggskinna jeg bruker, så en kan jo si at det er et slags nyrebelte.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det ble en kjapp triumphferd "Toten rundt" i dag. Jeg hadde litt småtteri ellers som måtte gjøres før helga. Får se om det blir en litt lengre tur eller to nå som det er helg. Da spørs det nok om det ikke er Velte-petter som skal benyttes.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Såmmå å en kjøre hen bære en ser Mjøsa innimellom ....... ;) :bandana :mc1

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Mjøsa så jeg bare til slutt på dagens runde. Jeg tok 244 utover Kolbu til Mjørlund. Der svingte jeg inn på Rv.4 som jeg fulgte til Lunner. På Lunner tok jeg Rv.35 mot Jevnaker. Jeg svingte av Rv.35 før Jevnaker og fulgte 240 tilbake til Brandbu. Derfra kjørte jeg Rv.34 til Svingvoll i Fluberg. Jeg tok en liten avstikker opp til Odnes på Rv.33 for å spise middag på Bjørnen. Fra Odnes tok jeg Rv.33 tilbake til Lena uten avstikkere.
Det ble med andre ord en uten"lands"tur i dag, for jeg har vært på Hadeland og i Søndre Land. :lol Denne runden kan anbefales til alle som liker å kjøre svinger. Det er få kjedelige partier på disse veiene. Spesiellt langs Randsfjorden (240 og 34) er det godt og svingete. :prf
Sist redigert av Desmo den 01 jun 2009, 13:44, redigert 1 gang totalt.
Pogo

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Desmo skrev:Spesiellt langs Randsfjorden (240 og 34) er det godt og svingete. :prf
:thumleft

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det ble bare en Hurdalsrunde i dag. Av veimeldinger er det å merke seg det at det sluppet beitedyr i Skrukkelia og på Lygna. Skumle fotgjengere med ull på, og større biffprodusenter. Det var vel ikke annet å vente hvis en tenker på hva som har vært tradisjon blandt agrarene. :mk
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Ja,husdyra er et faremoment,i tillegg møkk og urin fra dyr gjør
det risikabelt mange ganger.
Men herlig å skli på ræva i ! :oh :sk?

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Jalmar
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Det må da være mer riktig å kalle disse dyrene for Vei-dyr? Husdyr blir liksom litt feil så lenge de befinner seg i veien hele sommeren. :scratch
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave

c")

Svar