Pollti lurer litt ?
Re: Pollti lurer litt ?
Ja, henger gladelig med sønn 2 når han øvelseskjører på lettknallerten, men mopedlappen var ikke noe alternativ for ham. Han fikk ultimatumet: "Du får kjøre så mye moped du vil. :nono ETTER at du har tatt lettlappen :nono ."
Ikke om jeg slipper ham alene ut i trafikken på no motorisert no, før han har et minimum av kjennskap til hva slags redskap han har mellom føttene. Og heller ikke vil jeg ha en ihjelskrudd moped stående som et utskjemme. Med 125-en får han fart så han holder trafikken, og kraft nok til å ta med seg kjæresten. Og han lærer å kle seg for et møte med asfalten.
Ikke om jeg slipper ham alene ut i trafikken på no motorisert no, før han har et minimum av kjennskap til hva slags redskap han har mellom føttene. Og heller ikke vil jeg ha en ihjelskrudd moped stående som et utskjemme. Med 125-en får han fart så han holder trafikken, og kraft nok til å ta med seg kjæresten. Og han lærer å kle seg for et møte med asfalten.
Snittfarten på Cagge er vel ikke stort høyere mellom alle reparasjonene. 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Gearkasse problemene er løst og ute av verden så det blir nok ikke så mye tilhenger transport som ifjor håper jeg
Fordelen med Cagge er jo at han har valgt å knele nær heimen men han var litt mere tullebokk da bensinkrana gav trøbbel. Nesten 10 km hjemmefra er det veldig upassende med drifts stopp, spesiellt i øs pøs regnvær.
Forresten må det være verbal kontakt mellom mopeden og følgesykkel ? Hadde jo vært greit å bare tape en L på ryggen hennes og tutle avgårde i 45 km da.
Jeg gruer meg.

Forresten må det være verbal kontakt mellom mopeden og følgesykkel ? Hadde jo vært greit å bare tape en L på ryggen hennes og tutle avgårde i 45 km da.

- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Dere er hjertelig velkommen til kaffe og cola på Cagge og kø-skaper-kjøretøy når anledningen byr seg
Første sykkel forsvant ut av verksted i dag 

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, du må ha trådløs intercom.
Blåtann løsninger for MC til MC kommunikasjon finnes.
Enklere løsninger som venner og familie-abonnement og åpen linje via headsettet til mobilen er også en mulighet, men funker ikke alltid optimalt
Blåtann løsninger for MC til MC kommunikasjon finnes.
Enklere løsninger som venner og familie-abonnement og åpen linje via headsettet til mobilen er også en mulighet, men funker ikke alltid optimalt
Så bra da Cheron at våren kom til dere der på bondelandet også.
Jeg vet da pokker hva som skjedde med Kawa Beiben da vi var i Andebu men dere blir stadig bragt på banen når jeg snakker med henne. Dere gjorde inntrykk så det holdt virker det som. Det morsomste var da du sladdet avgårde med MakkenWerke og slakket på farten for å vente på henne i Spagettibilen, kondensen dreiv av panna da.
Og ikke lo dere av kjøringen eller Den vrengte Polvotten heller. Skal nok ikke så mye til.
Når det gjelder å "rettlede" de over på 125 så er jeg ikke helt enig med Ragnhild. Er litt mere tilhenger av å la de velge utfordringene selv. Har luftet det men hun er ikke helt enig og hun er helt inneforstått med at det er en bremsekloss hun har valgt og at trimming er helt uaktuellt. Neste yngste KB var et naturtalent til å lære å kjøre, den yngste er nok ikke like vågal ser det ut til.

Når det gjelder å "rettlede" de over på 125 så er jeg ikke helt enig med Ragnhild. Er litt mere tilhenger av å la de velge utfordringene selv. Har luftet det men hun er ikke helt enig og hun er helt inneforstått med at det er en bremsekloss hun har valgt og at trimming er helt uaktuellt. Neste yngste KB var et naturtalent til å lære å kjøre, den yngste er nok ikke like vågal ser det ut til.
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sladda av gårde med Kebabtralla ja
Hun var jo flink å henge etter! Ikke noe å si på kjørekunnskapen der i gården :)
Hyggelig at vi blir husket i bula vår da. Du husker veien? Kaffe'n og sylinderaskebegeret står klart

Hyggelig at vi blir husket i bula vår da. Du husker veien? Kaffe'n og sylinderaskebegeret står klart

You'll never walk alone
Har da ikke sagt noe om å rettledning?
Bare gjort det klinkende klart at mopedkjøring ikke er aktuelt uten sertifikat for lett MC. Det at guttungen med sponsing fra opphavet har ervervet en lettsykkel må ses på som en spinoff og ikke forsøk på å vise poden lyset og veien til evig frelse.
Bare gjort det klinkende klart at mopedkjøring ikke er aktuelt uten sertifikat for lett MC. Det at guttungen med sponsing fra opphavet har ervervet en lettsykkel må ses på som en spinoff og ikke forsøk på å vise poden lyset og veien til evig frelse.
Beklager hvis jeg trakk utsagnet ditt langt. Etter å ha plaget kjøreskolen med ørten spørsmål om alt mulig så er jeg beroliget. Uansett, på gråsteinsholmen her er det ikke mye trafikk generellt. Og trigger dette lysten til å gå videre så skal jeg backe henne på det. Hun har alltid vært pappajente så det er ikke videre vanskelig for noen av oss å samarbeide.
Foreldre har ofte lett for å ville barnas beste.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Hva slags redskap en har mellom føttene bør en ha klart for seg...Ragnhild skrev:Ja, henger gladelig med sønn 2 når han øvelseskjører på lettknallerten, men mopedlappen var ikke noe alternativ for ham. Han fikk ultimatumet: "Du får kjøre så mye moped du vil. :nono ETTER at du har tatt lettlappen :nono ."

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
Når redskapen står i sånn ca 143 grader med litt misvisning til venstre da MÅ Haus Gestapo til pers ! Det er godt den ikke er permanent jordet enda.Intruder skrev:Hva slags redskap en har mellom føttene bør en ha klart for seg...

- Intruder
Spørsmålet er vel hvor mange grader polltiet godtar
som velegnet i redskapsvinkel.
Og hva bota er på !!!!
Dessuten godtar de høy hastighet hvis du av en eller annen
grunn må på dass!!
Så dasså !
Pollti er uberegnelig..
som velegnet i redskapsvinkel.
Og hva bota er på !!!!
Dessuten godtar de høy hastighet hvis du av en eller annen
grunn må på dass!!
Så dasså !
](./images/smilies/grrr.gif)
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
Når angrepsvinkelen er i orden så er alle tanker om dobesøk borte hos meg ?
Nå tenker jeg Ragnhild er aktiv for å smøre opp moderatortastaturet sitt med CRC ? 

Sikkert WD 40. Den er parfymert, og lukter bedre enn CRC 5-56. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Ikkeno annet en "Ruby lips" her i gården.
W40 er for pingler
W40 er for pingler
- Kjitta8648
- Motorsykkelen din: Din MC her

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Idag lurer jeg veldig på ostehøvler og stekepanner
Holder på å rydde ut av skuffer og skap for kjøkkenbytte. Og da fikk jeg svære øyne. Intet mindre enn 5 ostehøvler pluss en raring som ser ut som om tuppen er brukket av. Men den skal visst være sånn. Det dukket opp intet mindre enn 3 stekepanner også pluss en raring som ser ut som en parabol antenne bare mye dypere også er det lokk til den.
Etter reaksjonen fra Haus Gestapo er det ikke best å spørre mere om noe av dette kan dumpes. For det fikk jeg beskjed om at det kunne det nemlig ikke, jeg fikk meg nesten en midt i
over det forslaget.
Jeg har nå trukket den konklusjonen at det ikke er verdt å åpne andre skapdører i huset. Gud vet hva jeg finner da ! Heretter får jeg holde meg kun til trusene mine i bæreposen i garasjen

Jeg har nå trukket den konklusjonen at det ikke er verdt å åpne andre skapdører i huset. Gud vet hva jeg finner da ! Heretter får jeg holde meg kun til trusene mine i bæreposen i garasjen

- Intruder
Er de trusene up to date,eller er de UPs nye kolleksjon ?
Her regner det så det høljer,gir forhåpninger om skiturer/MC-turer !

Her regner det så det høljer,gir forhåpninger om skiturer/MC-turer !

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !