Audi Mannen skrev: 29 okt 2021, 14:37
Det er et smart trekk JTN81. Skulle ønske jeg klarte det samme. Er det pga. medlemskap i noen spesielle fagforeninger etc. dere klarer å få så store variasjoner eller er det bare det gamle selskapet som har satt opp prisen mye? Jeg prøver ofte å lete frem bedre priser men klarer ikke mer enn kanskje 2-300,- og da blir det ikke flytta.
Jeg er LO medlem, så i Sparebank 1 får jeg LO favør forsikringene, men jeg tror det er mer at jeg får toppdekning på enkelte forsikringer uten tillegg i prisen, eks toppkasko på bilene for kasko pris, og samme på huset.
Jeg har vært kunde i Gjensidige i alle år, har sjekket rundt innimellom, men totalen har som regel blitt den samme, så har ikke tatt meg bryet å bytte. Denne gang viste det seg at det var en del å spare på den ene sykkelen, så jeg sjekket allt.
Biler og fireblade var en god del billigere (6k på mc, 4k på bilene), huset omtrent den samme, men med toppdekning.
Mine to andre mc, og båt ble dyrere i Sparebank 1, så de blir i Gjensidige frem til hovedforfall. neste år. Så blir det ny vurdering da.
Jeg har alltid samlet mine forsikringer i et og samme selskap, men er usikker på om det er lønnsomt etter denne runden. Selv om jeg trekker fra samlerabatten i Gjensidige, blir det en del billigere for meg å det delt på denne måten.