I kveld har jeg å jentungen kommet hjem etter en flott langhelg på mc sammen. Det begynte egentlig på vinteren da hun lurte på hva jeg gjorde på internett hele tiden

Vi startet planlegging å pakking på torsdagen, måtte prøve utstyret først også

Var egentlig veldig usikker på hvordan denne jenta på 7 år ville takle lenger kjøring men det var vist uten grunn, det gikk kjempe bra så det var nok far selv som undervurderte jenta. Hun ville bare kjøre mer og mer. Første dagen hadde jeg gardert meg med å bestille overnatting for oss på Lygnasæter Hotell. Vi bestemt oss for å bruke hele første dagen kjørende rundt på Hadeland, der er det fult av fine små veier med asfalt og grus som går forbi gårder og museer. Søsterkirkene var vi innom også prøvde vi og komme inn på Tegneseriemuseet men der tokk dem ikke kort og vi hadde 20kr for lite i kontanter, så der slapp vi ikke inn selv om vi var dem eneste som hadde lyst på å komme inn

Så kjørte vi opp på Hadeland Folkemuseum som er et flott sted med gammel bebyggelse.

Ut på ettermiddagen var innlosjert på Lygnasæter Hotell. Der var det hyggelig betjening og en lastebil som hadde veltet i grøfta som underholdning. Tror vi nesten var alene på hotellet sett bort fra en trivelig kar på tur med en Ural fra 60 tallet. Ble litt kjedelig for veslejenta etter hvert så vi kjørte en ekstra tur ned til Gran på kjøpesenteret for en handlerunde. Så var det noe håndball på kvelden før vi våknet opp til denne flotte utsikten her.

Lørdagen startet vi med en lunsj på Gjøvik. Ble forbikjørt av en hel gjeng med sykler fra Hells Angels på Einaflåa, begge syntes det var noe skummelt ja.
McDonald's hadde en gedigen reklame Gakkgakk utenfor i elva der.

Så kjørte vi en tur opp til Lillehammer på mc-butikken der for å se og prøve Arai hjelmer, det hadde dem ikke men jeg fikk prøvd den X-Lite til Norland. Veldig mye luft rund ørene på denne og det satt ikke særlig bra på vannhode mitt heller så den går nok i glemmeboka. Men vi fant noen hansker til veslejenta som var mye bedre en dem altfor store som hun hadde. Så der ble det kjøp. Vi hadde bestilt hytte på Sveastranda Camping som vi da reiste tilbake til. Nesten en Bomstadbaden i miniatyr men som var preget av noe flom. Der var det Nm i mygg der så det gikk ikke sitte ute på kvelden, men litt bading ble det før myggen kom på ettermiddagen. Her har vi akkurat rigget oss til.

På søndagen reiste vi opp til Hunderfossen Familiepark der vi hadde bestilt hytte for neste natt. Vi kom ganske tidlig på dagen så vi fikk hele dagen der. Full sol og t-skjorte så det ble til at jeg fikk skikkelig Thor Hushovd skille på armene etter en dag der. 4D filmen er noe som er en opplevelse må jeg si ++ mye annet som gjorde dagen der perfekt. På kvelden kjørte vi ned til Lillehammer å spiste på Peppes Pizza.

Her er hytta på Hunderfossen, reint å pent samme var det med det sanitære der så stedet kan anbefales. Vi hadde også en munter gjest som stadig tittet opp av hullet sitt.

Så i dag hadde vi ingen planer annet at vi måtte ta en tur innom Lilleputthammer Familiepark etter frokost. Her er vi klare for avreise etter å ha levert nøklene til hytta.

Etter turen i Lilleputthammer Familiepark hadde vi et litte familie råd og fant ut at vi var noe slitne etter ei god langhelg begge to så vi satte kursen hjemover. Noe av det som er viktig med små på mc er at dem ikke sovner så med 17 - 18 mil hjem var det mange titt i speilet for å se om øynene var åpne. Vi møtte på AJ på Gran og litt mc prat ble det. Her har vi en kort bli våken å spise pølse stopp.

Det var en flott tur vi hadde sammen med godt humør og fint vær hele tiden. Men alltid godt å komme hjem til denne utsikten å slappe av med en god kopp kaffe på verandaen.

Bare gleder meg til helga nå for ut av alle ods så har kona og jeg fått barnefri, så da blir det mc-langhelg og kjærestefri på oss også