Busa blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg, i ferie modus

Legg inn av Busa Trond »

:vs
I kveld har jeg å jentungen kommet hjem etter en flott langhelg på mc sammen. Det begynte egentlig på vinteren da hun lurte på hva jeg gjorde på internett hele tiden :roll . Da måtte jeg fortelle henne at det var mc og turer jeg satt å så på. Så i våres reiste vi ned til Hof for å kjøpe utstyr til henne, det har kun blitt noen små turer før denne turen. Ett par dagsturer rundt i distriktet her som hun likte godt, så da har hun har gledet seg veldig til ferien da vi skulle på langtur.
Vi startet planlegging å pakking på torsdagen, måtte prøve utstyret først også :D

Bilde

Var egentlig veldig usikker på hvordan denne jenta på 7 år ville takle lenger kjøring men det var vist uten grunn, det gikk kjempe bra så det var nok far selv som undervurderte jenta. Hun ville bare kjøre mer og mer. Første dagen hadde jeg gardert meg med å bestille overnatting for oss på Lygnasæter Hotell. Vi bestemt oss for å bruke hele første dagen kjørende rundt på Hadeland, der er det fult av fine små veier med asfalt og grus som går forbi gårder og museer. Søsterkirkene var vi innom også prøvde vi og komme inn på Tegneseriemuseet men der tokk dem ikke kort og vi hadde 20kr for lite i kontanter, så der slapp vi ikke inn selv om vi var dem eneste som hadde lyst på å komme inn ;e
Så kjørte vi opp på Hadeland Folkemuseum som er et flott sted med gammel bebyggelse.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Ut på ettermiddagen var innlosjert på Lygnasæter Hotell. Der var det hyggelig betjening og en lastebil som hadde veltet i grøfta som underholdning. Tror vi nesten var alene på hotellet sett bort fra en trivelig kar på tur med en Ural fra 60 tallet. Ble litt kjedelig for veslejenta etter hvert så vi kjørte en ekstra tur ned til Gran på kjøpesenteret for en handlerunde. Så var det noe håndball på kvelden før vi våknet opp til denne flotte utsikten her.

Bilde

Lørdagen startet vi med en lunsj på Gjøvik. Ble forbikjørt av en hel gjeng med sykler fra Hells Angels på Einaflåa, begge syntes det var noe skummelt ja.
McDonald's hadde en gedigen reklame Gakkgakk utenfor i elva der.

Bilde

Så kjørte vi en tur opp til Lillehammer på mc-butikken der for å se og prøve Arai hjelmer, det hadde dem ikke men jeg fikk prøvd den X-Lite til Norland. Veldig mye luft rund ørene på denne og det satt ikke særlig bra på vannhode mitt heller så den går nok i glemmeboka. Men vi fant noen hansker til veslejenta som var mye bedre en dem altfor store som hun hadde. Så der ble det kjøp. Vi hadde bestilt hytte på Sveastranda Camping som vi da reiste tilbake til. Nesten en Bomstadbaden i miniatyr men som var preget av noe flom. Der var det Nm i mygg der så det gikk ikke sitte ute på kvelden, men litt bading ble det før myggen kom på ettermiddagen. Her har vi akkurat rigget oss til.

Bilde

På søndagen reiste vi opp til Hunderfossen Familiepark der vi hadde bestilt hytte for neste natt. Vi kom ganske tidlig på dagen så vi fikk hele dagen der. Full sol og t-skjorte så det ble til at jeg fikk skikkelig Thor Hushovd skille på armene etter en dag der. 4D filmen er noe som er en opplevelse må jeg si ++ mye annet som gjorde dagen der perfekt. På kvelden kjørte vi ned til Lillehammer å spiste på Peppes Pizza.

Bilde

Bilde

Her er hytta på Hunderfossen, reint å pent samme var det med det sanitære der så stedet kan anbefales. Vi hadde også en munter gjest som stadig tittet opp av hullet sitt.

Bilde

Bilde

Så i dag hadde vi ingen planer annet at vi måtte ta en tur innom Lilleputthammer Familiepark etter frokost. Her er vi klare for avreise etter å ha levert nøklene til hytta.

Bilde

Bilde

Etter turen i Lilleputthammer Familiepark hadde vi et litte familie råd og fant ut at vi var noe slitne etter ei god langhelg begge to så vi satte kursen hjemover. Noe av det som er viktig med små på mc er at dem ikke sovner så med 17 - 18 mil hjem var det mange titt i speilet for å se om øynene var åpne. Vi møtte på AJ på Gran og litt mc prat ble det. Her har vi en kort bli våken å spise pølse stopp.

Bilde

Det var en flott tur vi hadde sammen med godt humør og fint vær hele tiden. Men alltid godt å komme hjem til denne utsikten å slappe av med en god kopp kaffe på verandaen.

Bilde

Bare gleder meg til helga nå for ut av alle ods så har kona og jeg fått barnefri, så da blir det mc-langhelg og kjærestefri på oss også :thumleft

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Vælkømmin hemmat :vs Ække no grunn til å sitte hjemme, når man har
så bra reisefølge Trond. Respekt for førstereisjenta :thumleft Men hu mor ble sjalu ja,
så da var det jo bare å reise hjem igen :lol
Så får det heller være at BusaKakaKona får låne deg denne helga :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

:-k
Da vi kom til Hunderfossen ojda, da stod denne bilen klar :P :p
Jeg som akkurat hadde vasket å greier :lol

Ufint ja :[-X

Bilde

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Busa Trond skrev::-k
Da vi kom til Hunderfossen ojda, da stod denne bilen klar :P :p
Jeg som akkurat hadde vasket å greier :lol

Ufint ja :[-X

Bilde
Den bilen hadde jo kjørt feil, han skulle jo vært hos meg :-)å
Jeg ymta litt skepsis til de nye Next dekkene mine her for en liten stund siden :-k
Glem det, de biter seg fast som småhai :twisted

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Flotte bilder og turskildring BusaTrond :thumleft Så ut som dere koste dere skikkelig! Og det blir nok triveli med en tur med BusaKakeKona til hællja tenker jeg :D
Og mens jeg har deg på tråden: Nå nærmer det seg jammen meg tur til Sjusjøen, og jeg kjenner allerede antydninger til kakesuget som meller seg når jeg nærmer meg Tyri-Stranna, så nå må du stelle Xtra godt med BKK framover, så det kan vanke Kake på MCsidistene :yeyeye :-)å

Og hadde jeg vært i område på onsdag, så hadde jeg blitt med på den onsdagsturn, men jeg må nok nøye meg med 9-10 timer i fly over Atlantern, håper bare de greier å holde styrefart når de skal lande :8-[

Brukeravatar
Gielas
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16

Legg inn av Gielas »

ArcticTiger skrev:Flotte bilder og turskildring BusaTrond :thumleft Så ut som dere koste dere skikkelig! Og det blir nok triveli med en tur med BusaKakeKona til hællja tenker jeg :D
Og mens jeg har deg på tråden: Nå nærmer det seg jammen meg tur til Sjusjøen, og jeg kjenner allerede antydninger til kakesuget som meller seg når jeg nærmer meg Tyri-Stranna, så nå må du stelle Xtra godt med BKK framover, så det kan vanke Kake på MCsidistene :yeyeye :-)å

Og hadde jeg vært i område på onsdag, så hadde jeg blitt med på den onsdagsturn, men jeg må nok nøye meg med 9-10 timer i fly over Atlantern, håper bare de greier å holde styrefart når de skal lande :8-[
Støttes! :thumleft
(Skal passe på å være X-tra kakesulten! :knegg )
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Herlig pappa og herlig datter på MC-tur...på Tiger`n som er så artig å kjøre at en nesten sovner... :lol :yeyeye
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Du snakker, DET var MC-tur det med mye opplevelser sammen med dattera det! Så bra :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

På Jæren lukter det møkk gitt :-)å

Er å kikker på banen som skal prøves senere i dag.

Bilde

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

Se der har du funnet frem, ja! Tidlig fremme, når satte du av gårde?

Snakkes i 5-tida :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Så det ble alenetur på deg ja :prop:
Du får passe på å holde gummisia
på sykkelen ned nå da :[-X

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Er rart å kjøre uten deg ojda :P :p
Det var en fin tur over fjellet, nesten helt alene på
veien. Fem og en halv time tok det inklusiv bensin og
kafe stopp. Veldig flott natur nede her så nå skal jeg
bruse litt rundt å se meg om.

Jada jeg skal ta det veldig rolig på banen i dag. :prf

Bilde tatt på stranda like bortenfor banen.

Bilde

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Kjører du hjem igen i dag eller :-k
Blir endel kilometer detta :twisted
Uansett, have fun :thumleft

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

En fin onsdag i ferien.

Klokka var 05,30 og vekkerklokka ringte. Hadde dagen før avtalt å møte TheHaughom nede i Stavanger området for litt kjøring på Reve Gokartbane. Kjørte strake veien ned, Dalen, Suleskard og videre på 45 og frem til Jæren.
YR.no hadde meldt fint vær hele dagen og temperaturen lå på ca. 10 grader da jeg startet ved halv syv tiden.
Fellesferien hadde sikkert gjort sitt for at det var lite trafikk på veien denne morgenen men litt trafikk var det frem til Hokksund, der jeg tok av til Skollenborg og kjørte nesten i ensom majestet helt til slutten av Rv45.
GPS min var ikke enig med kjøreruten før jeg passerte Dalen, like vrang var den på hjemturen også.
Men helt klart å ha så mange mil nesten for seg selv var en stor opplevelse sammen med deilige svinger, natur og en fartsgrense jeg bestemte selv :[-X . Kan bare anbefales hvis noen skal over Suleskarvegen og kjøre på ei litt fordømt tid, slipper unna bobiler, møtende trafikk og kø. Bare noen 100 sauer å sloss med.

En kort stopp oppe på Suleskarvegen for et stemningsbilde. Når jeg stod der så kjørte en herlig Gen2 zzr forbi, lignet veldig på Svolp, men mulig jeg bare var blendet av den flotte naturen og det var en annen som kjørte :scratch

Bilde

Ved tolv tiden var jeg fremme på Jæren, og for en flott natur det var der. Mange mange år siden jeg var der, og dette er stort for en fra Østlandet :thumleft Første jeg gjorde var å finne frem til banen, GPSen var velvillig og kjørte rett på.

Bilde

Tiden var inne for en liten matbit før jeg måtte se mer av denne flotte naturen som Jæren hadde å by på. Tigeren ble satt i lavgir og kjørte rundt i dette landskapet som kunne minne meg mye om Danmark. Temperaturen lå rundt 14 grader kunne displayet på tigeren fortelle, men det var sterk vind og nesten litt vinterlig luft til tider. Havet kom brutalt inn på sandstrendene, med hvit skum på toppene og fargene gikk i en blanding mellom blått å grønt :thumleft

Bilde

Bilde

Bilde

Ute ved en strand der gikk jeg opp på topp av sand som naturen har brukt noen år på å lage. Store avstander, se den boksen til venstre i midten av bilde også legger man godviljen til ser man så vidt tigeren parkert.

Bilde

Ligner litt på Danmark spør du meg :-)

Bilde

Kjørte innom et senter som var plassert fint i skikkelig Jæren natur . Ble en kaffe der, og det var en del historie om Jæren og naturen som ble vist frem.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Så etter en flott formiddag/ettermiddag rundt på Jæren skulle jeg møte Kydex og TheHaughom borte på Reve Gokartbane som egentlig var agendaen for dagen. Jeg ankom noe før dem og fikk meg noen runder før jeg stoppet å hilste på to trivelige forumister for første gang :thumleft
Alltid moro å treffes live, og vi fant tonen med en gang. TheHaughom hadde helt klart kjørt før det var ikke vanskelig å se. Han var litt uheldig og fikk smake asfalt i dag, men han virket godt til mot etter velten og kjørte mer :prf , sykkelen fikk litt juling men mer utfyllende referat i bloggen hans. Vi med gate sykler kjørte 20 min også var det dem store gutta som kjørte i 20 min, slik fortsatte det. Så vi fikk god tid til en prat.
Men jeg må si jeg ble imponert over dem store gutta på Supermotard, på teknikk og kjøreferdigheter :yeyeye

Bilder fra banen

Bilde

Bilde

Vi fikk hjelp av en annen motorsykkellist og prøvde oss på et banner bilde :D
Men midget banneret mitt likte nok ikke sollys :[-X :roll
KydeX, TheHaughom og meg selv :thumleft

Bilde

Jeg som kom helt fra Ringerike tenkte jeg skulle hoppe over siste kjøringa som sluttet kl 20.00, hadde noen mil til den dagen :yeyeye så jeg avsluttet banekjøringa ca. ved syv tiden.
Ble en del kø kjøring til jeg kom inn på Rv45, men der var det helt tomt for biler og jeg kunne kjøre som jeg ville helt hjem, FANTASTISK...
Må jo repeter det jeg skrev først i innlegget her, skal man kjøre over Suleskarvegen, så gjør det på ei fordømt tid hvor du kan kjøre i fri utfoldelse. Rv45 nordover er jo et eventyr med sky fri himmel og solnedgangen i ryggen. Siste gangen jeg så sola var på vei ned til Dalen.
Her har jeg en kort kaffe pause i Seljord, se på alle buggsene på sykkelen men ingen på visiret så skjermen på Tigeren er godkjent :prf

Bilde

Var hjemme ca.02.00 og var fornøyd med dagen :vs

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

En solid kjøretur på en dag! Jeg er imponert. Også så mye lekre bilder. Har aldri vært på Jæren selv, men er helt enig. Det likner veldig på Danmark. Såpass overraskende at man nesten skulle tatt en tur selv :-)

Svar