MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Byttet fordekk fra Anakee3 til Anakee2.
Anakee3 hadde nok fortsatt litt levetid igjen (1-2K kanskje) og hadde nok kjørt videre til det var helt utslitt midt på sommeren. De neste par ukene ca som er igjen av sesongen er nok imidlertid av det mer utfordrende, så da er det bedre å ha nytt dekk enn nesten utslitt.
Valgte Anakee2 fordi jeg har lyst å kjøre mer grus og mener og tror at det er hakket bedre enn det noe mer asfaltorienterte Anakee3 på grus (pga grovere mønster).
Anakee3 hadde nok fortsatt litt levetid igjen (1-2K kanskje) og hadde nok kjørt videre til det var helt utslitt midt på sommeren. De neste par ukene ca som er igjen av sesongen er nok imidlertid av det mer utfordrende, så da er det bedre å ha nytt dekk enn nesten utslitt.
Valgte Anakee2 fordi jeg har lyst å kjøre mer grus og mener og tror at det er hakket bedre enn det noe mer asfaltorienterte Anakee3 på grus (pga grovere mønster).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Skifta olje, (Castrol Racing 1 5w40) og orginalt oljefilter, tømt tanken nesten helt, vaska, polert potta, (krom).
Også satt neste servicentervall i computeren/OBD. Tatt ut batteriet, satt det i kjellerstua og gitt det ei opplading, koblet fra. Trilla den inn i kjellerstua, der har den fin fin plass :)
Også satt neste servicentervall i computeren/OBD. Tatt ut batteriet, satt det i kjellerstua og gitt det ei opplading, koblet fra. Trilla den inn i kjellerstua, der har den fin fin plass :)
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Kjørt langtur i fint høstvær :) Blir nok ikke satt på lagring heelt enda.
- MrPitlane
- Innlegg: 624
- Registrert: 01 feb 2011, 22:26
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Bosted: Eidsvoll
- Kontakt:
Re: MCsidens
Gjorde det samme. Flotte forhold her på Østlandet. Nyter siste rest av sesongen.KydeX skrev:Kjørt langtur i fint høstvær :) Blir nok ikke satt på lagring heelt enda.

- Haavar
- Innlegg: 182
- Registrert: 08 feb 2012, 19:49
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
I dag fikk jeg endelig, etter lengre tid med delesanking, somlet meg til å konvertere FZX bakhjulet til 17 tom radial.
Orginalhjulet med 140/90-15 ble byttet med TDM 850 felg og skive, FZ 600 caliper brakett og Bridgestone BT16 160/60-17.
ENORM forskjell i kjøreegenskaper. Dette burde jeg gjort for lengesiden.
Orginalhjulet med 140/90-15 ble byttet med TDM 850 felg og skive, FZ 600 caliper brakett og Bridgestone BT16 160/60-17.
ENORM forskjell i kjøreegenskaper. Dette burde jeg gjort for lengesiden.

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
I kveld syncet jeg spjeldhusene (throttle bodies...) på Stelvio med årntli apparatur. I tillegg ble TPS'en re-satt.
Det siste gjorde jeg også tidligere i sommer, men da uten å gjøre throttle body sync'en samtidig.
I dag er jeg 99 % sikker på at jeg gjorde ting riktig i rett rekkefølge og det mener jeg at jeg også kjente på "ass-dyno'en" etter utført jobb.
Var behov for en justering, noe apparturet jeg brukte viste.
Her er greiene jeg brukte til sync.jobben:

Carb.sync-apparatet fra HMB-Guzzi i Tyskland funket utmerket
Og Centurion programvaren er også lett å forstå seg på.
Litt kjølig ute om kvelden nå om dagen...
Men artig med en kveldstur likevel. Ikke minst for å oppleve det gode kjørelyset som Stelvio'en har
Det siste gjorde jeg også tidligere i sommer, men da uten å gjøre throttle body sync'en samtidig.
I dag er jeg 99 % sikker på at jeg gjorde ting riktig i rett rekkefølge og det mener jeg at jeg også kjente på "ass-dyno'en" etter utført jobb.
Var behov for en justering, noe apparturet jeg brukte viste.
Her er greiene jeg brukte til sync.jobben:

Carb.sync-apparatet fra HMB-Guzzi i Tyskland funket utmerket

Og Centurion programvaren er også lett å forstå seg på.
Litt kjølig ute om kvelden nå om dagen...

Men artig med en kveldstur likevel. Ikke minst for å oppleve det gode kjørelyset som Stelvio'en har

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: AW: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Vasker mcen. Vinterlagringen nærmer seg. Er litt vemodig, det blir nok siste gang, neste år blir det en ny/annen sykkel.
Live long and prosper 

-
- Innlegg: 25
- Registrert: 01 okt 2013, 18:11
- Motorsykkelen din: 85 Yamaha fz750 /95 virago750
- Bosted: Tromsø
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Skrudd plastikk av FZ`en, og lett etter tilkoblingspunktet til sidestøttebryteren, uten hell. Tok heller å kjørte tur i pøsende regn med Viagraen. Da får man kjølt seg ned 

- katana_king
- Innlegg: 160
- Registrert: 06 okt 2013, 20:09
- Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Vasket bremseskivene foran og støtdemperen etc. Tar resten av sykkelen når det er lyst i morgen :) Hadde en super kjøretur fra Råholt og ned til Oslo i solnedgang. Helt utrolig tøft, for en som har hatt lappen i 3 uker og kun kjørt Moss-Oslo og Oslo-Råholt-Oslo :)
Kjøpte en rimelig GS 650 (1985) som hadde lekkasje fra demperne foran (må sikkert bytte simringer eller hele innerbenet). Mer er det ikke, som jeg har sett / vet om på sykkelen som må gjøres. Utrolig facinerende å kjøre en sånn flott doning. Skal ha den på verksted (et eller annet sted på østlandet, noen anbefaling - ikke MC Oslo kanskje?) så jeg får sjekket hele sykkelen.
Kjøpte en rimelig GS 650 (1985) som hadde lekkasje fra demperne foran (må sikkert bytte simringer eller hele innerbenet). Mer er det ikke, som jeg har sett / vet om på sykkelen som må gjøres. Utrolig facinerende å kjøre en sånn flott doning. Skal ha den på verksted (et eller annet sted på østlandet, noen anbefaling - ikke MC Oslo kanskje?) så jeg får sjekket hele sykkelen.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Hey og velkommen hit til MCsiden.no, katana_kingkatana_king skrev: Kjøpte en rimelig GS 650 (1985) som hadde lekkasje fra demperne foran (må sikkert bytte simringer eller hele innerbenet). Mer er det ikke, som jeg har sett / vet om på sykkelen som må gjøres. Utrolig facinerende å kjøre en sånn flott doning. Skal ha den på verksted (et eller annet sted på østlandet, noen anbefaling - ikke MC Oslo kanskje?) så jeg får sjekket hele sykkelen.

Ser ut til at du ikke bor så altfor langt unna det verkstedet jeg gjerne anbefaler, nemlig Hadeland MC og Fritid.
Reimar (dyktig dansk MC-mekaniker

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Øiii...du har to døde sylindrerAJ skrev:I kveld syncet jeg spjeldhusene (throttle bodies...) på Stelvio med årntli apparatur. I tillegg ble TPS'en re-satt.
Det siste gjorde jeg også tidligere i sommer, men da uten å gjøre throttle body sync'en samtidig.
I dag er jeg 99 % sikker på at jeg gjorde ting riktig i rett rekkefølge og det mener jeg at jeg også kjente på "ass-dyno'en" etter utført jobb.
Var behov for en justering, noe apparturet jeg brukte viste.
Her er greiene jeg brukte til sync.jobben:
Carb.sync-apparatet fra HMB-Guzzi i Tyskland funket utmerket
Og Centurion programvaren er også lett å forstå seg på.
Litt kjølig ute om kvelden nå om dagen...![]()
Men artig med en kveldstur likevel. Ikke minst for å oppleve det gode kjørelyset som Stelvio'en har

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Hø-hø-hø...ZZR-Erling skrev:Øiii...du har to døde sylindrerAJ skrev:

Siste justeringa gjorde susen, gitt.
Kan ikke si annet enn at Guzzi'en antakelig var på sitt beste på PresFrost-turen i dag

Noen racer blir den aldri, men gikk jevnt med bra drag i dag - fra 13-1500 omdr. til vel 7000...
Småtterier hva angår turtall for dere som kjører racingsykler, selvfølgelig...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
..vel..jeg kjører sjelden over 6000.AJ skrev:Hø-hø-hø...ZZR-Erling skrev:Øiii...du har to døde sylindrerAJ skrev:
![]()
Siste justeringa gjorde susen, gitt.
Kan ikke si annet enn at Guzzi'en antakelig var på sitt beste på PresFrost-turen i dag
Noen racer blir den aldri, men gikk jevnt med bra drag i dag - fra 13-1500 omdr. til vel 7000...
Småtterier hva angår turtall for dere som kjører racingsykler, selvfølgelig...
Jeg har også programvare og datalink til min mc. Er veldig kjekt å ha!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Javisst!ZZR-Erling skrev: ..vel..jeg kjører sjelden over 6000.
Jeg har også programvare og datalink til min mc. Er veldig kjekt å ha!

Kan nok hende at verkstedet slurver litt med enkelte justeringer på service. Derfor greit å ha eget utstyr og verktøy for å sjekke om ting er på stell...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Ja, også er det greit å justere frem Serviceindikatoren dersom man tar ett oljeskift. Da tar jeg samtidig et "Autoscan" som sjekker for feilkoder i de ulike modulene som styrer diverse kretser.AJ skrev:Javisst!ZZR-Erling skrev: ..vel..jeg kjører sjelden over 6000.
Jeg har også programvare og datalink til min mc. Er veldig kjekt å ha!![]()
Kan nok hende at verkstedet slurver litt med enkelte justeringer på service. Derfor greit å ha eget utstyr og verktøy for å sjekke om ting er på stell...